Zuidlaardermarkt 2019

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:36

Er stond nog een groot bont rijpaardveulen(?). Iemand die weet wat daar mee gebeurd is.

welmoed__

Re: Zuidlaardermarkt 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:37

Ik zag bij de Export ook een mooi bont hengstveulentje staan, leek alleen echt nog ontzettend jong. Was ook erg onrustig.

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:43

Hootje schreef:
sietske83 schreef:
[ [url=m/rV6JxD.png]Afbeelding[/url] ]

Heeft iemand een foto van deze merrie van de voorkant?

Is dat niet deze? Als het deze was, is het als goed is een 2.5 jarig tuigpaard, maar was al gauw verkocht. Staat op de foto wel een beetje apart maar haar geduld raakte een beetje op haha.

[ [url=m/JolVbo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oke dan is het gelukkig niet mijn oude merrie.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:46

Ik heb wel wat leuk shetten voorbij zien komen op de foto's maar jee wat een prijzen.

Die fjord veulens deden mij ook wel wat...21 jaar geleden kocht ik op zuidlaren mijn fjord. Hij was toen 4 maanden oud en inmiddels dus 21 en een enorme buffel :D

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:48

Ook weer thuis, eigenlijk maar 1 passende gezien maar was 900 euro, dat had ik niet in mijn zak. Welsh, ouders 130cm, 1,5 jaar oud. Later verkocht zag ik. Grappig om alle wijze woorden om me heen te horen over de blauwe ogen vooral de oudere boertjes en boerinnen hebben daar nog moeite mee.
Afbeelding
Afbeelding

Verder maar 1 gevalletje gezien met vreselijke kromme rug, en hier en daar wat snot en prut oogjes, verder stond alles er netjes bij.
Later nog wat gedoe gezien op de warenmarkt met 3 mini ponies, stond veel politie omheen, geen idee wat daar aan de hand was.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:48

Hootje schreef:
sietske83 schreef:
[ [url=m/rV6JxD.png]Afbeelding[/url] ]

Heeft iemand een foto van deze merrie van de voorkant?

Is dat niet deze? Als het deze was, is het als goed is een 2.5 jarig tuigpaard, maar was al gauw verkocht. Staat op de foto wel een beetje apart maar haar geduld raakte een beetje op haha.

[ [url=m/JolVbo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb haar elke keer zo zien staan.... helemaal gestrekt en vaak het hoofd naar beneden. Ik ben er meerdere keren langsgelopen in een paar uur tijd en elke keer stond ze hetzelfde.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:49

Cowgirl schreef:
Ik heb wel wat leuk shetten voorbij zien komen op de foto's maar jee wat een prijzen.

Die fjord veulens deden mij ook wel wat...21 jaar geleden kocht ik op zuidlaren mijn fjord. Hij was toen 4 maanden oud en inmiddels dus 21 en een enorme buffel :D

Kan ik begrijpen! Ik zag onwijs schattig fjorden hengst veulen. Maar ik vind zoveel lief en schattig.

Bij de Friezen aan het hek begin / eind van markt had je paar met aparte slechte ogen benwieud of jullie ook gezien hebben en weten hoe dit heet of was.

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:49

Hierbij ook wat fotoos!

Vond de schimmel (de hele witte schimmel) vd Spanjaarden errug leuk, beetje verliefd was ik wel het vervoer dat ik kende zat al vol helaas en was toch nog €3000,- deze knappe 7 jarige Andalusier ruin.

Man .. wat mis ik het hebben van mn eigen land haha

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 19:01

Weet iemand van wie de pony (/ Rodblakk) fjord links in beeld is? :D

Afbeelding

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 19:08

lianne304 schreef:
pollewopsie7 schreef:
Wij hebben dit jaar ook voor het eerst een aankoop gedaan :o één van het exmoor groepje. Een 2,5 jarige merrie. We gaan zien hoe ze zich de komende tijd gaat ontwikkelen. Nu eerst maar eens bijkomen van deze intensieve dag

[ [url=m/CIaQ22.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/V5TkB2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qBY3m6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk op bokt!!
Ze was 1 van ons groepje.
Ze gaat zeker eeg gied bij jullie krijgen.
De exmoortje zijn allemaal naar een leuk plekje gegaan

Oh hé dat is toevallig! Blij te horen dat de andere ook een leuk plekje hebben gevonden :)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 19:30

Amber_ schreef:
Weet iemand van wie de pony (/ Rodblakk) fjord links in beeld is? :D

[ [url=m/aygXpe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahaha! Stiekem moest ik ook even aan jou denken toen ik die zag staan :') _O-

JHRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 19:36

Ik ben ook geweest vandaag, ik ga ieder jaar weer. Inderdaad stonden de paarden er goed bij vandaag. Ik heb wel een melding gedaan van een paard met een wond op het voorbeen en er ook niet zo goed op kon staan, handelaar was niet in de buurt, dus gemeld bij de organisatie. Afbeelding
Afbeelding

Verder gewoon genoten van de paardjes die er stonden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Paar jaar geleden hebben wij Willem gekocht op de zuidlaardermarkt, zijn nog iedere dag blij met hem. :D

Afbeelding

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:13

Romy1234 schreef:
Deze gaat met ons mee terug <3
Niet met mij mee maar wel met degene met wie ik hier ben.
[ [url=m/WKddb7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rabReM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat het heb je uiteindelijk voor deze betaald?
Hebben hier ook nog maar gekeken

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:20

Ik zag op Facebook dat paard zoekt baas ook een pony had gekocht die ontzettend mager was en een heel raar voetje..

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:23

lovefi schreef:
welmoed__ schreef:
Ik ben ook alweer even terug, nog even een dutje gedaan want ik moet zo nog naar school.

Ik vond het rustig, de sfeer was goed, minder paarden naar mijn idee en ik vond de dieren er over het algemeen goed en rustig bij staan. Die bonte hengst die ergens bovenop sprong, hebben ze volgens mij later in een box gedaan en schermen omheen gezet.

Stonden een paar leuke diertjes tussen, weinig "slecht" spul.

Nog een erg mooie hengst gezien. Hoorde omstanders zeggen dat hij verdoofd was, maar dat waren aannames.
[ [url=m/UtYksX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8tdMEh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit was die hengst, prachtig dier. Had ook veel bekijks toen er een jonge meid wat aan het onderhandelen was. Ben benieuwd of die uiteindelijk verkocht is.

Deze is verkocht voor 3500. Vraag me af waar het addertje zit.

Ik heb hem ook bekeken. Ik vertrouwde de kogel rechtsachter niet. Was overigens niet verdoofd, maar later moe van al die drukte die erom heen was en hoe druk hij zichzelf in het begin maakte. Man had 's morgens vroeg zijn handen er vol aan. Vraagprijs was toen idd 4500. Dus best gezakt...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:25

Wat leuk om al jullie aanwinsten te zien, gefeliciteerd! Ik vond het aanbod erg divers dit jaar, maar geen unieke dingen gezien als zebra(kruisingen) oid, jullie wel?

Afbeelding

Dit vond ik een van de leukste Tinkers die er stond, maar alsnog aan de kleine kant en duidelijk nog best wel wat werk eraan.

Naast deze stond een hele grote ezel(kruising?) weet iemand daar meer van? Had een litteken links aan de bovenlip. Heb er samen met een vriendin nog een tijdje bij gestaan, wellicht wel een leuk projectje geweest om op te leiden. Maar we hadden beide plechtig beloofd niks te kopen, dus uiteindelijk braaf niet gedaan :Y)
Laatst bijgewerkt door Caily op 15-10-19 20:31, in het totaal 3 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:30

Ik vind van 4500 naar 3500 gezakt op een markt voor zo n paard niet veel gezakt en heeft hij heel netjes geld gekregen.

Passadena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:31

Heeft iemand toevallig dit paard gezien?

Hij was mijn verzorgpaard. Zonder dat ik het wist hebben ze hem verkocht en zou hij naar de Zuidlaardermarkt gaan. Ik heb geen afscheid kunnen nemen en hoop dat hij een goed plekje gekregen heeft.

Afbeelding
Afbeelding

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:35

sureido schreef:
Die rijpaarden zijn echt mooi wat ik nu voorbij zie komen, vraag me dan af wat er mee is.

Markt in paarden lijkt duurder te worden, maar je krijgt ze tegenwoordig moeilijk verkocht. Mensen zijn ook lastiger, paarden van 2500 willen ze tegenwoordig al op foto. Veulens op de veulenveilingen van dit jaar brachten vond ik ook bar weinig op....
Plus we hebben nu een hele natte oktober, dus weidegang loopt echt op zijn eind. En een paard op stal kost een handelaar veel geld en tijd. En dat is het niet altijd waard. Plus vaak ruimtegebrek.

Voordeel markt is direct verkocht en geen rompslomp er om heen. Nadeel, ze leveren misschien wat minder op. Maar vaak staat de kosten en tijd niet in verhouding, dus neemt men dat voor lief.
De echt dure paarden gaan overigens veelal weer mee terug naar huis of men zakt enorm tegen het einde van de markt.

Zo zie ik er tegen aan. Of het klopt weet ik natuurlijk niet. Maar dit lijkt mij een logische verklaring. Natuurlijk zaten er een paar twijfelachtige tussen, maar ook genoeg leuke rijpaarden zo van het land. :j

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:40

StalNollie schreef:
Mooi paard, kilos erbij valt wel mee, eerder de bespiering.

Foto vertekend misschien wat, maar even goed voeren zou haar geen slecht doen. Broodmager is ze idd niet.

Bedankt de rest. Ben er ook wel erg blij mee. Heel benieuwd hoe ze het gaat doen de komende tijd. Nu eerst lekker bijkomen in een dikke laag stro.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:41

Wat een leuke aanwinsten hebben jullie meegenomen! Die Jordy aan het begin is wel echt een prachtig diertje!

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:42

Romy1234 schreef:
alicelover schreef:
Lees vanavond even bij. Maar missie hier ook mislukt.... Trailer vol mee terug met een Kwpn merrie vol papier. 6 jaar oud, twee veulens gehad en verder groen.
Moet wel nodig naar de smid en wat extra kilo's erbij. Maar verder lijkt het een heel fijn dier.
[ [url=m/sBLhW9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leukerd!
Hebben jullie met deze nog op de markt gedraafd? Zag 2 vrouwen met zo een over de markt draven, 1 erachter en 1 aan de hand.

We zijn wel heel even op de monsterbaan geweest, maar werden eraf gestuurd. Markt liep al wat op zijn eind.

Naar de trailer langs de kermis deed ze super braaf trouwens. <3

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:45

Janinevv schreef:
Cowgirl schreef:

Kan ik begrijpen! Ik zag onwijs schattig fjorden hengst veulen. Maar ik vind zoveel lief en schattig.

Bij de Friezen aan het hek begin / eind van markt had je paar met aparte slechte ogen benwieud of jullie ook gezien hebben en weten hoe dit heet of was.

Ook eentje met een hele dikke sprong stond daar tussen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:52

Passadena schreef:
Heeft iemand toevallig dit paard gezien?

Hij was mijn verzorgpaard. Zonder dat ik het wist hebben ze hem verkocht en zou hij naar de Zuidlaardermarkt gaan. Ik heb geen afscheid kunnen nemen en hoop dat hij een goed plekje gekregen heeft.

[ [url=m/rhNpxY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zqjAm6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Echt?! :wow: Ow, wat heel erg naar voor je! Best harteloos. Ik hoop dat je komt te weten waar ze nu staat en dat ze op een goed plekje is terecht gekomen :(:) .

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:53

Caily schreef:
Wat leuk om al jullie aanwinsten te zien, gefeliciteerd! Ik vond het aanbod erg divers dit jaar, maar geen unieke dingen gezien als zebra(kruisingen) oid, jullie wel?

[ [url=m/l3JEzT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit vond ik een van de leukste Tinkers die er stond, maar alsnog aan de kleine kant en duidelijk nog best wel wat werk eraan.

Naast deze stond een hele grote ezel(kruising?) weet iemand daar meer van? Had een litteken links aan de bovenlip. Heb er samen met een vriendin nog een tijdje bij gestaan, wellicht wel een leuk projectje geweest om op te leiden. Maar we hadden beide plechtig beloofd niks te kopen, dus uiteindelijk braaf niet gedaan :Y)

oh die tinker had ikzo opgehaald wat een beauty