Paard & Leven 2017?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 17:51

Dan zal het inderdaad de Fjord zijn geweest. Heftig hoor!

ninji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 17:57

Inderdaad, 'gelukkig' dat hij onderuit ging en zo gepakt kon worden. Ik stond buiten in de rij bij het eten dus kon niet precies zien of hij al in de kantine stond, het ging allemaal zo snel. Er was een vrouw die hem op dat moment snel gepakt heeft en gelijk weer naar buiten nam, hij was ook meteen bij zinnen toen.
Naast mij stonden mensen met een jonge baby die het al uit de wagen hadden gehaald en klaarstonden om te vluchten. Het paard is er zelf ook goed vanaf gekomen gelukkig!
Voor de rest was het een prachtige dag, vond vooral het crossterrein erg interessant om te zien :)

Sonraffie

Re: Paard & Leven 2017?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 18:05

Wat er gebeurden was verschrikkelijk, ik zat op het hoekje van het terras en dus mega dichtbij,
Heb alles zien gebeuren, er onstond ook mega paniek op het terras..

En inderdaad, dit paard was zo in paniek dat je hem echt niet even kon stoppen of ervoor kon springen...

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 18:26

Ik was er ook vandaag.

Kwam net de toiletten uitlopen toen dat paard over de dranghekken sprong en daarna over de bakrand de kantine in.. ik schrok me een hoedje.
Ik heb best veel gevallen ruiters en/of loslopende paarden gezien, sneu altijd als zo iets gebeurt.

Mijn ponys hebben alleen elkaar even te grazen genomen op de trailer..

Ik heb wel een super leuke en leerzame dag gehad

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 18:31

Verbijsterend, het paard verongelukte eerst bijna in het dranghek, toen in de gewone omheinig, rende daarna de trap op de kantine in. En Annemarie, die brengt het dier niet eerst naar de dierenarts maar rondt haar trailerlaadsessie eerst af, want ze kon zo wel zien dat hij niks mankeerde...

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 18:32

Ik ben net thuis van een top dag!! Pony was super braaf en ben trots! Wel 2x ernaast gelegen/staan en 1x nog bijna :p maar had ik al verwacht tijdens het crossen!

Wij stonden te kijken bij de trailerlaad clinic en hebben het allemaal zien gebeuren. Ze wilde het paard zelf laten laden, maar paard ging naar de zijkant en toen bleef de longeerlijn hangen aan het hek. Paard in paniek en werd losgelaten! Had niet verwacht dat die zo over het houten hek zou gaan, ik schrok me rot toen die naar het terras en de kantine rende... Toen die weer gepakt was hebben ze hem nog een paar keer in de trailer gezet en zijn toen gestopt. Paard had een grotere schaafwond, zeg voormaat hand en nog wat kleinere wondjes. Het is een wonder dat het niet erger is en dat er geen mensen flink verwond zijn!!

Fotootje van de cross:
Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 18:35

Herkenbare kont daar op de foto :)) Je stapte wel heel elegant af de eerste keer hoor :P

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 18:37

Lon schreef:
Verbijsterend, het paard verongelukte eerst bijna in het dranghek, toen in de gewone omheinig, rende daarna de trap op de kantine in. En Annemarie, die brengt het dier niet eerst naar de dierenarts maar rondt haar trailerlaadsessie eerst af, want ze kon zo wel zien dat hij niks mankeerde...

was het dat vosje dat zo opgesloten werd met hekken bij trailer laden? wilde daar niet naar kijken en snel doorgelopen.

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 18:38

Nee, een donkerbruine

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 18:43

oké blij dat ik het niet heb meegemaakt

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 18:47

Ik heb het gebeuren voor een groot gedeelte op film, totdat die net over het houten hek is maar nog niet binnen... maar vindt het ook zo wat om hierop te zetten...

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 18:54

Hier alleen het paard langs zien rennen. Deze was vastgezet aan de veilgheidsoog van de trailer. Had zich los getrokken en rende dus de grote weg op. Was overigens een kleine schimmel.

Gave dag gehad! Dressuur ging op pony haar manier, vooral lekker strak worden in je bekkie. Cross ging goed, weer een beetje vertrouwen. Instructie daarvan was echt ronduit top! Hele fijne man.
Benieuwd naar de fotos van de bokkers, maar meiden echt geweldig dat jullie er voor iedereen waren :D

Schimmels :=
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 18:56

lailapri schreef:
Lon schreef:

was het dat vosje dat zo opgesloten werd met hekken bij trailer laden? wilde daar niet naar kijken en snel doorgelopen.

Dat waren wij!!

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:03

Hele leuke dag!
Ik zag de 'schade', bij de brasserie, van het paard in paniek dat naar binnen is gerend. Wat moet het beestje bang geweest zijn :-( Wonderbaarlijk dat het er met een paar schrammen vanaf is gekomen.

De Fjord die zich los had getrokken stond vast met een haring in de grond. Was niemand die er direct naast stond ofzo :-( Hij trok zich los en had dus de lijn met haring aan zijn been hangen. Hij is met een paardenambu terug gebracht hoorde ik (dat heb ik niet meer gezien)

Het weer was super he? Niet te warm en het is droog gebleven :-)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:05

Chay_Flame schreef:
Arabesk schreef:
Wat was dat nou met dat paard dat over de omheining sprong en de kantine in rende. ..

Zo ja joh ik denk dat die wel schrammen heeft hoor. Ik kwam bij de kantine, allemaal haren op de muur en vegen en een hoef in de deur. Ik stond met mijn pony bij een stand anders had ik wel ingegrepen denk ik. Snap niet dat er zoveel mensen in de buurt stonden en toch niks deden. Snap dat het ook niet geheel zonder risico's is maar pfff die heeft echt geluk gehad...

Er stonden heel veel mensen omheen die van alles probeerde, maar paard was niet te stoppen. Ik zat te kijken bij Annemarie, toen ik net opstond op richting trailer wilde gaan om op te zadelen kwam die los. Maar paard heeft flink geluk gehad idd, is er voor zo ver ik kon zien met een paar schrammen van af gekomen :(:)

Zie een hoop leuke berichten voorbij komen van iedereen, fijn dat iedereen het zo leuk heeft gehad! :D wij zijn net een halfuurtje thuis, super leuke dag gehad maar nu wel op haha. Paardlief was ook wel aardig moe aan het einde, maar ze heeft zich keurig gedragen. Was alleen tijdens de trec even vergeten hoe ze stil moest staan :')
Laatst bijgewerkt door iEmmaaa op 17-06-17 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:09

Bellatrix schreef:
Lon schreef:

Dat waren wij!!

ik vond dat stukje wel heel erg klein afscheiding kan ik begrijpen maar dit was echt klein.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:13

Mijn god wat was dat een drama met dat paard... Mega eng :\
En dat paard was echt helemaal de weg kwijt. Hoe kan hij bedenken om de kantine in de rennen...

Gelukkig ging het met mijn paard wel goed!! Wat een topper is het <3
We zijn beide gebroken en wat zullen we slapen :O
Was echt een super leuke dag!!!
Foto's morgen ff de foto's uploaden.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:20

Nou ik ben blij dat ik weer veilig thuis. Paard voor het eerst sinds vorig jaar mei weer mee van huis, dacht doe een clinic en geen wedstrijd om eerst weer wat ervaring op te doen. Eerst al een schriktraining naast het losrijden, niet echt ideaal zegmaar met die rookmachine enzo. Paard werd wel ontspannen en toen ook super braaf, maar het was ff niet zo praktisch dat er een crossles pal naast de dressuurbak was. Dat was zeker geen succes, net als de menners die door de waterbak gingen crossen en schreeuwend de paarden aanmoedigden, ook vlak naast de dressuurbak. Paardlief helemaal in de stress terwijl die het juist zo goed deed. Was de les klaar, mocht ik niet terug naar de stal omdat er een ambulance kwam. Allemaal leuk en aardig maar heb 10 minuten rondjes gestapt met allemaal mensen die in paniek riepen dat er een ambulance kwam, en toen was de ambulance er nog niet. Toen via een andere uitgang bij de stallen gekomen maar vond het heel sneu voor mn paard, doet ie zo zijn best zit alles tegen. :(

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:26

De indeling van het terrein vond ik inderdaad ook niet overal even logisch. Vond het vooral opvallend dat de obstakeltraining pal naast het 'springen zonder angst' was, volgens mij niet echt een praktische combinatie :=

Maar ik zag dat er op twee plekken dressuur gereden werd, wat was hier nou eigenlijk het verschil tussen?

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:32

Dat paard heb ik niet echt mee gekregen. Ging naar de wc toen alles oké was en toen ik buiten kwam stond iedereen met de hand voor de mond. Zag alleen dat paard lopen dus dacht dat ie alleen door de omheining geknalt was.

Mijn dag was top. De clinics die vriendin zou doen heeft manlief uiteindelijk gedaan. Vond ie super leuk. Eerst Trec gedaan, werd ie echt enthousiast van :') (lees, kop tussen de benen en huppelen maar). Zelfs de slalom in galop door gekomen terwijl ie vorig jaar de derde niet eens haalde. Hebben die dressuur lessen toch nog zin.

Daarna de enjoy the ride, dat was echt een tegenvaller. Overal stond dat je 10 km kon rijden. Kom ik daar, ja kortste route is 16 km. Is gewoon een dik uur langer rijden en paste niet in de planning. Zelf maar een korte route gemaakt... vond dat wel echt slecht. Pluspuntje was dat ik vanaf het paard een klaphekje kon openen. Meneer heeft veel geleerd laatste tijd. En laatste stuk met iemand opgereden, gezellig gekletst dus was leuk.

Springles was kort maar op zich leuk, volgende keer deze beter aan begin van de dag plannen. Pony was moe maar deed het wel braaf. Zat alleen niet meer zoveel pit in haha.

De overige drama heb ik weinig van mee gekregen, zag wel een ambu staan maar verder niet echt op gelet.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:32

Het ene was dressuurles, andere was oefendressuur (proefje rijden en beoordelen door jury op film)

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:34

Poeh wat moet dat schrikken zijn geweest zeg, met dat paard en de kantine, helemaal niet mee gekregen.. wel een ander loslopend paard toen ik TREC les had..

Ik vond het echt heel leuk vandaag :D Het crossen was echt heel tof, pony werd wat sterk, enthousiast en heel fanatiek dus af en toe was de rem even zoek := Wel heel braaf rond gesprongen :D

De trec was ook super leuk en gezellig! De laaghangende takken bleken iets moeilijker te zijn dan ik eerst dacht. De slalom kan pony heel goed (die heeft dat al vaker gedaan haha) dus dat ging ook best goed eigenlijk en heel braaf ook weer met de TREC!

En wat erg ook van die fjord en de rest van de paarden die los gekomen zijn. Moet goed schrikken zijn dan..

Goede geslaagde dag dus :D

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:39

iEmmaaa schreef:
De indeling van het terrein vond ik inderdaad ook niet overal even logisch. Vond het vooral opvallend dat de obstakeltraining pal naast het 'springen zonder angst' was, volgens mij niet echt een praktische combinatie :=

Maar ik zag dat er op twee plekken dressuur gereden werd, wat was hier nou eigenlijk het verschil tussen?

Dat is ook niet echt logisch inderdaad :')

Het ene was dressuurles en het andere oefendressuur (proefje met commentaar van een jury)

Leuk dat iedereen het zo naar zijn zin heeft gehad!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:45

Achter de longeercirkels flipte nog een schimmel met groen touwhalster wat ging daar nou mis? Ik vond het naar om te zien dat het paard gemept werd terwijl ie duidelijk al over de zeik was. Voor omstanders was al niet duidelijk wat er van het paard verlangd werd laat staan dat het paard het kon begrijpen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:47

Lon schreef:

Nee serieus? -O-