kareltje, ex manegepony, hopelijk een nieuwe kans

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Re: kareltje, ex manegepony, hopelijk een nieuwe kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:41

Wauw! Goed bericht! Karel op de kliniek.
Jeetje wat een mond.. pus aan alle kanten... arm ding. Wat een pijn had/heeft hij. Ik hoop dat het hem nu al oplucht. Dat verdient hij!

Moeten er nog meer tanden uit?

Fijn dat jullie achter de manege aan gaan shirley en mist! Zweep er over. Bedacht me wel: er zijn vast bokkers die weten welke manege: ze kunnen nu gewaarschuwd worden?

Ik blijf bij mijn aanbod: een financiële sponsoring. Ik lees ook dat er meer mensen zijn die dat willen doen: super bokkers! Hoe gaan we dat regelen? Mist, wil je je rekeningnummer per pb naar mij sturen?
Maar verder.. misschien kunnen we wat meer donaties proberen te regelen dmv meer bekendheid op bokt? Ik weet niet wat wel/niet mag.

Jullie zijn geweldig!!! <3
Mist, wat fijn dat jij dit kon/kan doen!

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:42

Dikke vette buiging voor alle meelevende mensen! :))

Ik hoop dat Kareltje een heerlijk pensioen tegemoet gaat in goede gezondheid! :)

Wat betreft de donaties, misschien een idee om een actie te openen via http://nl.dreamordonate.com/ en deze openbaar te maken via hier/facebook?

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:55

God allemachtig..die tanden...verschrikkelijk. Maar wat zal dit dier zich nu al stukken beter voelen.
Fantastisch dat je er zo voor wilt gaan met dit manneke en idd wat hier al gezegd is, hoe kun je het ZO ver laten komen, pure verwaarlozing.
Ik blijf uiteraard straks zijn eigen topic volgen.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:08

Jeetje arm beestje.
Dan te bedenken dat er nog een bit in dat mondje heeft gezeten.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:09

Tis in en in triest dat een manege het nog moet hebben van zulke ponies om er mee rond te lopen. Dat mag wel een keer groot naar buiten gebracht worden

Ik hoop voor Kareltje dat hij nog een heel pijnvrij en gelukkig 2017 tegemoet mag gaan

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:16

Stille meelezer kruipt onder meelees steen uit.

Wat fantastisch dat jullie dit doen *\o/*

Maar niet om de manege goed te praten hoor, het is natuurlijk niet normaal dat ze zo'n magere pony nog mee laten lopen in lessen. Maar niet elke eigenaar met paarden is zich ervan bewust dat er jaarlijks een tandarts moet komen...

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:19

Tot nu toe vol spanning stil meegelezen welke kant dit op zou gaan.
Voor Kareltje de goede kant dus, want.... goeie genade, wát een puinhoop in die mond. Ontzéttend dat men het zo ver laat komen, en onbegrijpelijk ook! Je mag niet hopen dat er nog méér paarden/ponies daaro rondlopen met zulke verwaarloosde gebitten, die nog dagelijks een bit in krijgen ook! Ik ben ontzet als ik bedenk wat voor immense pijn dit dier geleden moet hebben.

Jullie zijn een team kanjers, ik wens Kareltje een geweldig en pijnvrij begin van het Nieuwe Jaar.
Dat er weer een sprankje geluk voor hem is weggelegd is hartverwarmend.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:22

terpentijn schreef:
Tot nu toe vol spanning stil meegelezen welke kant dit op zou gaan.
Voor Kareltje de goede kant dus, want.... goeie genade, wát een puinhoop in die mond. Ontzéttend dat men het zo ver laat komen, en onbegrijpelijk ook! Je mag niet hopen dat er nog méér paarden/ponies daaro rondlopen met zulke verwaarloosde gebitten, die nog dagelijks een bit in krijgen ook! Ik ben ontzet als ik bedenk wat voor immense pijn dit dier geleden moet hebben.

Jullie zijn een team kanjers, ik wens Kareltje een geweldig en pijnvrij begin van het Nieuwe Jaar.
Dat er weer een sprankje geluk voor hem is weggelegd is hartverwarmend.

"Vind ik leuk" _/-\o_

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:49

Ik heb vanmorgen via de app al foto's gehad van de DA en het bericht dat hij zijn slobber EN zijn hooi eet *\o/* nieuw topic maak ik vanavond aan, ga hem nog bezoeken vandaag :D

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:52

Wauw, wat super! Volg het topic ook al stiekem van in het begin maar wat een geweldig nieuws nu. Fijn ook om te zien hoe graag hij nog wil, hopelijk blijft het in stijgende lijn gaan en krijgt hij nog een aantal mooie jaren erbij!

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:52

Wat fijn! Top wat jullie voor hem doen!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:54

Moet je nagaan zeg, nog niks genezen, maar alleen nog maar van die lange en scheve tanden af en al vooruitgang. *\o/*
Zulke maneges zou je toch * ik-zal-het-maar-niet-schrijven*

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:00

Wat zal hij genieten <3

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:03

Oh helemaal super! Kan me voorstellen hoe frustrerend het voor hem is geweest dat er wel hooi lag maar dat ie er niks mee kon. Arm ding!

Hanneke81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:04

Nog een stille meelezer die zich meld. Wat wordt ik blij van dit topic. Mist, wat fijn dat jij Kareltje over wilde nemen en dat de DA er nog hoop in heeft. Maar ook hulde aan Sandra die hem überhaupt al een kans had gegeven, zonder jou was Kareltje er al niet meer. Je keus om er niet mee verder te gaan, ivm je zoontje, snap ik heel goed.

Mist, veel succes met Kareltje!

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:17

Ohhh wat zal hij smullen van dat hooi!! Fijn om te zien <3

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:20

Echt super geweldig
Ik ben super blij voor kareltje!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:27

Éindelijk kan die arme schat weer eten. Wat zal dat een heerlijk gevoel voor hem zijn, en voor jou.

Voor degenen die denken dat de manege gewaarschuwd kan worden: als er meer van zulks staat is dat zo snel niet recht te krijgen. Als ze ze zouden verkopen; zijn ze vaak beter af. Áls er meer van zulke paarden staan, en iemand wil 'waarschuwen', zijn zij wat mij betreft medeplichtig aan dierenmishandeling.

Ik heb Mist gevraagd of ze het ok vindt als ik spullen van mensen op kom halen en afgeef. Als Mist het goed vindt, hoop ik dat we het zo via pb centraal kunnen houden, en zij zich kan focusen op Karel, zonder dat haar andere paarden eronder lijden en zonder dat ze gek wordt van alle pb's.

Inzamelingsacties zijn niet toegestaan op Bokt helaas...maar wat is het geweldig om te zien hoeveel mensen begaan zijn met hem!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:32

Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn als je die foto's met berichtje via de App doorkrijgt *\o/*
Hartverwarmend gewoon ! <3

Miranda_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:33

Hier ook een stille meelezer!
Maar, hoe wreed is het om een pony met zulke slechte tanden rond te laten lopen... :(:)
Het is echt super dat Kareltje nog een 2de kans krijgt! +:)+

Heel erg veel succes! Ik duim voor een pijnloos 2017 voor Kareltje!
Laatst bijgewerkt door Miranda_w op 30-12-16 13:33, in het totaal 2 keer bewerkt

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:33

Ik ben net even bij TS langs geweest om haar zoontje een lieve knuffel pony te brengen..
Maar ik kan niks anders dan zeggen dat ze het beste voor heeft met dr beestjes! Mooi stukje land met alle gemakken voor het lekker buiten houden van de paarden. Ik snap dat karel in deze manier van houden niet volledig tot zijn recht kon komen, de plek om paarden apart te zetten met schuilstal is niet 123 te realiseren.
Ze heeft immers een mooie stal maar deze moet voor alle paarden dienen. Ik laat met een gerust hart onze Heaven achter bij Sandra achter! Heel veel plezier met haar!

En goodluck karel met beter worden..

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:51

Jeeejjjjj go Kareltje! *\o/* *\o/* *\%/*

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:54

Mooi dat hij hooi kan en wil eten. Zal hem goed doen! Hoop dat hij zo lekker verder kan met z'n herstel.

carpediem007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:06

hier ook stille meelezer
wat geweldig dat kareltje zo opgevangen wordt en wat een fijn nieuws dat hij nu al profijt heeft van zijn gebitbehandeling .
ik ga het nieuwe topic ook zeker volgen .

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:09

Ik zag net dit topic en in 1x doorgelezen! Wat een toppers zijn jullie. Hopen dat Kareltje nog lekker van zijn pensioen mag genieten bij Mist.