Zuidlaardermarkt 2016 dinsdag 18 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 15:36

Froukje schreef:
Blijkbaar waren niet alle shets duur :+
[ [url=m/gKqb7u.png]Afbeelding[/url] ]

Nee er zaten een paar goedkope tussen. Ik kon een vos hengstje kopen voor 50 euro maar vond hem niet zo mooi en ik zocht een merrie.

Mando

Re: Zuidlaardermarkt 2016 dinsdag 18 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 15:42

Hoop dat alles nu wel van de markt af is met dit slechte weer

n_twinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 15:47

Hier ook net terug. (Gelukkig) met lege handen. De bedoeling was ook om niets te kopen maar heb enorm in twijfel gestaan. Er was een handelaar die 2 hanover veulens had. In de ochtend liep die met een donkerbruin hensgtveulen die me erg aansprak. Had 3 witte benen en een kol. En eind van de ochtend liep die met een vosje, ook drie witte benen. Werd ook voor mijn neus verkocht. Begon wel enorm te kriebelen... maar heb me in kunnen houden. Beide veulens vonden het wel enorm spannend.
Helaas heb ik geen foto's

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 16:05

Wat een weer hoop dat alle ponys weg zijn! Ik ga denk ik volg topic maken dus voor mensen die het leuk lijkt, ik zal het hier plaatsen :)

LottieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 16:07

Wat leuk! Ik ga volgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 16:11

@fivaldi: leuke connemara. Heb er ook nog even naar staan kijken. Zat er papier bij?

3 uur lopen....heb je meteen goed kennis kunnen maken. :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 16:11

Oooh die connemara is leuk! Die zou ik ook gekocht hebben! Is maar goed dat ik moest werken. :D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 16:18

Afbeelding
Afbeelding

Kennis zag deze wauw zalwel duur geweest zijn

Melanie80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 16:32

Happinez ik stond naast je toen je je veulen ophaalde en een halster omdeed wat een plaatje <3
Ik was/ben verliefd
mijn dochter vond alleen de shet d'r naast leuker :D

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 16:38

Wij waren vanochtend om half 6 al op de markt, en wij vonden het inderdaad ook ontzettend krap. Niets meegenomen, maar wel nog staan twijfelen bij een zwart (staat met zijn kont op één van de foto's) en een schimmeltje, maar verder voor ons niet heel erg veel bijzonders tegengekomen. Leuk om jullie nieuwe aanwinsten te zien!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 16:47

safina schreef:
@fivaldi: leuke connemara. Heb er ook nog even naar staan kijken. Zat er papier bij?

Haha dat klopt! Ze was erg gezellig met meelopen. Nee er zit geen stambooom bij, wel een Iers paspoort. (26 september is ze geexporteerd). met de chique naam: Lady Creevy II. De handelaar vertelde mij dat het een connemara is. Ik zie het er wel in, misschien is ze iets gekruist, of half connemara, maar dat maakt me niet uit, ze zit goed in elkaar van wat ik heb gezien. :)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 16:55

Melanie80 schreef:
Happinez ik stond naast je toen je je veulen ophaalde en een halster omdeed wat een plaatje <3
Ik was/ben verliefd

Ah hadden wij niet gepraat ? Dan weet ik het wel ja

Hij staat al bij de rest, anders moest hij alleen blijven en dat vind ik niets voor zo'n jonkie.
Hij staat al samen op stal met de ruin.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 16:57

Fivaldi schreef:
safina schreef:

Haha dat klopt! Ze was erg gezellig met meelopen. Nee er zit geen stambooom bij, wel een Iers paspoort. (26 september is ze geexporteerd). met de chique naam: Lady Creevy II. De handelaar vertelde mij dat het een connemara is. Ik zie het er wel in, misschien is ze iets gekruist, of half connemara, maar dat maakt me niet uit, ze zit goed in elkaar van wat ik heb gezien. :)

Ik zie het er ook wel in. En een mooie donkere schimmel. <3 Had me ook een leuk dier geleken voor de mensport. Het is dat ik zelf mijn handen al vol heb, anders had ze best met mij mee gemogen. :o Weet je al wat je ermee gaat doen?

Fivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:10

safina schreef:
Ik zie het er ook wel in. En een mooie donkere schimmel. <3 Had me ook een leuk dier geleken voor de mensport. Het is dat ik zelf mijn handen al vol heb, anders had ze best met mij mee gemogen. :o Weet je al wat je ermee gaat doen?

Ik ga haar onder het zadel beleren en doorrijden, en dan op zoek naar een nieuw (blijvend) leuk huisje. Dat is de bedoeling ;) Maar eerst zelf even van haar genieten dus!

Iedereen trouwens veel plezier & geluk met z'n nieuwe paard(en) !

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:12

Heeft er toevallig iemand ook foto´s van de voorkant van die drie haflingers?

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:24

xLeoniee schreef:
[ [url=m/jMElds.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vond deze erg stoer! Ben benieuwd waar die heengaat :j

Heb hem zien liepen met iemand dus is wel verkocht denk ik :p

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:26

Naaoommii schreef:
Helaas voor mij wat minder leuk afgelopen. Terecht gekomen op de spoedeisende hulp door een op hol geslagen tinker veulen, en vrij lelijk gevallen en heb nu een ingepakte knie, moet een week op krukken lopen + tetanus prik voor de zekerheid

Ben wel opzoek naar de eigenaren van die pony mocht iemand wat gezien hebben ? Was op straat gebeurt naast de hoedenkraam naast de paardenmarkt daar ben ik door dat paard tegen aan gevlogen. Het was een naar mijn idee een 1 jarige bruin bonte tinker. Als iemand mij hier mee kan helpen zou ik enorm blij zijn.

Hoi, mijn vriendin heeft jou geholpen en ik heb geprobeerd zo rustig en zo snel mogelijk de tinker te pakken. Joh dat dier was echt de weg kwijt. Had hem/haar net wat rustigere en toen kwam de dame eraan. Ben bang dat het moeilijk voor je gaat worden ze was Duits en ook helemaal de weg kwijt. Ze was ook snel weer vertrokken met de tinker.... die meteen al haar stress weer overnam.

Hopelijk gaat het helemaal goed met jou komen en houd je er geen schade aan over. Heel veel beterschap.

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:27

Heeft iemand hier op bokt deze merrie gekocht? Stond vrij dichtbij de monsterbaan. Toen ik om 12u weggingg was ze nog niet verkocht
Afbeelding
Afbeelding

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:29

Happinez schreef:
Heb nog kwade gezichten gehad van een handelaar. Hij vroeg veel te veel voor een merrie, ik gaf aan geen tegenbod te doen omdat we langer na niet bij elkaar zouden komen...
Nee doe nou maar gewoon een bod...
Doe ik m'n bod , is die boos }>

Dier zag er slecht uit, mager en opgetrokken dus ging ook nog wel tijd, geld en energie in zitten.

Ging dit om een welsh merrie? Een grijze geloof is?

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:39

Thorn2006 schreef:
Naaoommii schreef:
Helaas voor mij wat minder leuk afgelopen. Terecht gekomen op de spoedeisende hulp door een op hol geslagen tinker veulen, en vrij lelijk gevallen en heb nu een ingepakte knie, moet een week op krukken lopen + tetanus prik voor de zekerheid

Ben wel opzoek naar de eigenaren van die pony mocht iemand wat gezien hebben ? Was op straat gebeurt naast de hoedenkraam naast de paardenmarkt daar ben ik door dat paard tegen aan gevlogen. Het was een naar mijn idee een 1 jarige bruin bonte tinker. Als iemand mij hier mee kan helpen zou ik enorm blij zijn.

Hoi, mijn vriendin heeft jou geholpen en ik heb geprobeerd zo rustig en zo snel mogelijk de tinker te pakken. Joh dat dier was echt de weg kwijt. Had hem/haar net wat rustigere en toen kwam de dame eraan. Ben bang dat het moeilijk voor je gaat worden ze was Duits en ook helemaal de weg kwijt. Ze was ook snel weer vertrokken met de tinker.... die meteen al haar stress weer overnam.

Hopelijk gaat het helemaal goed met jou komen en houd je er geen schade aan over. Heel veel beterschap.

Ik heb al een tip van Imre hier op bokt gekregen. Ik heb je vriendin via Facebook een berichtje gestuurd die waarschijnlijk in overig staat.

Ik ben ook benieuwd wat er precies nou gebeurt is waardoor die tinker zo te keer ging. Ik hoop dat ik volgende week weer t paard op kan :') ik baal er zo van dat ik nu niet kan rijden, Maarja ik kan het die tinker niet kwalijk nemen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:43

Weet iemand wat due zwartbonte hengst die aan de boom stond had moeten opleveren?

Ik ben opzoek geweest naar de handelaar, maar in geen velden of wegen te bekennen. Ik krgeen het advies om maar gewoon een stuk met het paard te gaan lopen. Dan zou er vanzelf wel iemand komen.

Dat heb ik uiteraard niet gedaan. Veel te gevaarlijk met een jonge onbekende hengst tussen al die merries door. Dus ik heb het gelaten van wat het was.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:47

SecretLIN schreef:
[ [url=m/8HHEA8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8g1GDY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kennis zag deze wauw zalwel duur geweest zijn

Jee erg mooi beestje ! :) ik stond naast je kennis :')
En het eerste wat ze zei is oehh snel een foto maken

Melanie80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:48

Happinez schreef:
Melanie80 schreef:
Ik was/ben verliefd

Ah hadden wij niet gepraat ? Dan weet ik het wel ja

Hij staat al bij de rest, anders moest hij alleen blijven en dat vind ik niets voor zo'n jonkie.
Hij staat al samen op stal met de ruin.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Niet echt gepraat maar ik stond verliefd naar hem te kijken Haha
Hij is echt prachtig!
Heel veel geluk met hem!

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:49

Heb mijn vriendin even op de hoogte gesteld maar denk niet dat zij heeft meegekregen wie die mensen zijn maar je kan het proberen.

Nogmaals Beterschap Naomi.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:50

Froukje schreef:
Heeft er toevallig iemand ook foto´s van de voorkant van die drie haflingers?

Nee sorry heb zelf de twee hengstjes maar geen foto genomen.