Harley eerste keer bitloos *trots*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:58

Kan hij straks niet samen met de merrie in de kudde worden geïntroduceerd?
Dat zou ideaal zijn, kan hij zich een beetje aan haar optrekken :j

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:58

Hier gaan ze ook altijd zo de groep in. Een draadje er tussen vind ik altijd veel enger, heb er een paar maaier tussen zitten die slaan zo hun been over of tussen de draden door. Als ze genoeg ruimte hebben is er nooit wat aan de hand :D

xBontfire

Re: Harley eerste keer bitloos *trots*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 11:00

Goed bezig TS, Harley zal je dankbaar zijn :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 12:49

Stalbaas gooit ze idd ook gewoon in de groep. Geen draad tussen ofzo.
Nu had ik wel gezien dat twee van de paarden in de kudde apart staan op een ander stukje naast de kudde. Ik weet dus niet waar Harley eventueel het beste bij kan.
Het gras zal wel niet van heel goede kwaliteit zijn aangezien dit gebied overstroomd is geweest in juni.
Als mijn vriend niks gepland heeft Namiddag ga ik toch eerst eens goed naar het gras kijken waar ze op staan.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 12:59

Wat fijn dat hij buiten staat!
Over de kwaliteit van het gras zou ik me nog niet teveel zorgen maken, zeker niet als hij daarnaast voldoende ruwvoer krijgt. Dat hij lekker zijn beentjes kan strekken en aan zijn sociale contacten kan werken is al een superwinst, toch?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 13:04

Marijke ik zou voor nu nog niet te veel focussen op het gras maar op het samen-staan in de kudde. Ik neem aan dat hij 's nachts nog naar binnen komt? Dan kan je 'm dan lekker veel hooi geven. Gras knabbelen is meer dan genoeg voor paarden om lekker bezig te blijven en ze halen er meer uit qua voedingsstoffen dan je zou denken :j

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 15:20

Gaat goed zo met die merrie!
Ik zou ze lekker nog even een paar dagen aan elkaar laten wennen als die mogelijkheid er is :)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 15:45

Art_Ificious schreef:
Stalbaas gooit ze idd ook gewoon in de groep. Geen draad tussen ofzo.
Nu had ik wel gezien dat twee van de paarden in de kudde apart staan op een ander stukje naast de kudde. Ik weet dus niet waar Harley eventueel het beste bij kan.
Het gras zal wel niet van heel goede kwaliteit zijn aangezien dit gebied overstroomd is geweest in juni.
Als mijn vriend niks gepland heeft Namiddag ga ik toch eerst eens goed naar het gras kijken waar ze op staan.

Waarschijnlijk is het gras dan juist prima. Door overstroming komen er ook allerlei voedingsstoffen op het gras die het normaal niet krijgt dus daar zou ik mij niet te druk over maken. En dat is op blote oog met weinig ervaring ook moeilijk te zien ja je zie of er veel onkruid staat maar verder zie je niet veel.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 15:48

het is heel normaal dat het gras af gaat nemen zo einde van de zomer, de paarden hebben er al een groot deel van het seizoen opgestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 17:17

Mijn paarden staan nu op een stukje land wat overstromingsgevoelig is, en ook aardig lang water heeft gehad. Staat prima gras op! Of beter gezegd stond, na 2 weken is het al bijna kaal.

Draadje tussen of niet hangt beetje af per paard. Mijn ruin is een maaier dus met wat pech heeft ie alle draden mee. Hij is lang hengst geweest en daardoor nogal... lomp. En drammerig, al houdt hij het wel vooral op spelen en uitdagen. Na een dag is dat over en is hij gewoon beste maatjes met alleman. Mijn tinker en shetjes kan ik overal zo bij zetten. Mijn merrie indertijd, dat was een heel ander paar mouwen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:22

Hier was het gras op een gedeelte ook geel van het water.
Ondertussen zelfs al een keer gemaaid :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 20:40

Feit is wel dat er in dit water vissen zaten. :/ waar de kudde staat is overstromingsgebied van een meer.

Maar bon, eerst maar afwachten of hij erbij mag.

Ik vind het trouwens ontzettend leuk dat Harley mij echt elke keer begroet als ik op stal kom. Zelfs als hij in de wei staat komt hij naar me toe en hinnikt dan zachtjes. <3

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 21:48

Ik hoop dat je door gaat zetten en hem bij de kudde laat zetten.
Ik proef in je reacties alweer wat excuses om het niet te doen omdat het gras minder van kwaliteit zou zijn.
Dat er vissen in dat water hebben gezeten maakt het niet erger.
Heb er vertrouwen in dat het goed komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 07:26

Mijn paarden staan 24/7 in het land en begroeten me ook altijd. Ze zien mijn jeep het paadje afrijden en ze staan aan het hek tegen dat ik er ben. Dat soort momentjes verlies je niet als ze in de kudde staan hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 07:41

Art_Ificious schreef:
Feit is wel dat er in dit water vissen zaten. :/ waar de kudde staat is overstromingsgebied van een meer.

Maar bon, eerst maar afwachten of hij erbij mag.

Wat bedoel je met die opmerking over vissen? Is dat een probleem ofzo?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 13:05

Ik weet gewoon niet of dat schadelijk kan zijn.
Vast niet want Harley at zelfs het dorre gras toen ik erheen wandelde.

Oja hij eet ook vaak zand dus misschien ook niet slecht om een Zandweg kuur te geven?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:07

Art_Ificious schreef:

Oja hij eet ook vaak zand dus misschien ook niet slecht om een Zandweg kuur te geven?

Paarden kunnen ook prima slootwater drinken, ondergelopen gras is niets mis mee en vinden ze in de lente juist lekker is mijn ervaring.

Een zandkuur op zijn tijd is altijd een goed idee ;)

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:08

Ga er maar vanuit dat het sowieso beter is dan dat hij de hele dag op stal staat!

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:45

Er is niks mis met water waar vissen in zitten. Mijn paarden drinken al jaren slootwater, dit hebben ze zelfs liever dan slootwater.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:52

Art_Ificious schreef:

Nou, over die vissen hoef je je dus ook niet druk te maken. Dat scheelt weer.

Qua zand: zorg dat hij voldoende ruwvoer heeft op de wei. Dan gaat hij ook geen zand eten. Voorkomen werkt nou eenmaal beter dan genezen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 14:05

safina schreef:
Art_Ificious schreef:

Nou, over die vissen hoef je je dus ook niet druk te maken. Dat scheelt weer.

Qua zand: zorg dat hij voldoende ruwvoer heeft op de wei. Dan gaat hij ook geen zand eten. Voorkomen werkt nou eenmaal beter dan genezen.

Niet helemaal waar, mijn paarden kunnen echt altijd eten en hadden een paar weken terug toch de behoefte zand te eten. Liksteen gegeven en ze bleven het doen dus daarna een wormen- en zandkuur en nu doen ze het niet meer.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 15:47

Slootwater waar vissen in leven is wel slecht als er dode vissen in het water liggen!
Verder is het ook belangrijk dat er geen afvalstoffen elders in de sloot geloosd zijn.
Dus wel handig om te kijken hoe het water is dat ook op het kand komt, of het er schoon en helder uitziet en niet troebel en vol afval. ;-)

Natuurlijk is het hartstikke goed dat TS haar paard in de wei gaat doen, maar met voorzichtigheid (met welke paarden, draadje ertussen) en gezond verstand (is gras/bodem niet vervuild) is niks mis hoor!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 15:49

simodi schreef:
Slootwater waar vissen in leven is wel slecht als er dode vissen in het water liggen!
Verder is het ook belangrijk dat er geen afvalstoffen elders in de sloot geloosd zijn.
Dus wel handig om te kijken hoe het water is dat ook op het kand komt, of het er schoon en helder uitziet en niet troebel en vol afval. ;-)

Natuurlijk is het hartstikke goed dat TS haar paard in de wei gaat doen, maar met voorzichtigheid (met welke paarden, draadje ertussen) en gezond verstand (is gras/bodem niet vervuild) is niks mis hoor!

Rottend water is nooit goed, maar er zijn maar weinig sloten die echt zo enorm vervuild zijn dat ze op die manier gevaarlijk zijn. Draadje tussen de paarden vind ik eerder gevaarlijk dan veiliger als ik eerlijk mag zijn.

Withers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 16:05

Ik zie net dat de pony te koop staat op kapaza (is het toegestaan een linkje te plaatsen?)
Moet een moeilijke beslissing geweest zijn ts!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 16:13

Zou wel sneu zijn -O-