Paardenmarkt Zuidlaren 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Donja

Re: Paardenmarkt Zuidlaren 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:59

Die is leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:00

Wat een knapperd <3

Fleur_a

ah wat een leukie!

Happinez

Leuke dieren komen hier toch wel langs hoor , idd de valkjes waren prachtige diertjes. Maar vond de prijs veel te hoog ervoor.

Kwa aanbod verder viel het mij ook tegen. Sowieso stonden er best wel stukken touw helemaal leeg.

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:01

:wow: <3 <3 prachtig beessie

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:01

Afbeelding

Hij heeft 2 verschillende kanten

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:04

Wauw wat een knapperd!

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:05

:9 <3

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:11

Afbeelding
Dit is frodo. Geboren op 25 mei. Een zoon van vechtzicht's hylander.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:15

mijn dochter werd nog boos op een man :P

hij sloeg de shetlanders met z'n stok en dat mocht dus echt niet van haar.
ze was goed boos, gelukkig hoorde die man het niet, hahaha.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:16

Wauw mel, wat een pareltje!

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:34

wat een leuke diertjes komen er hier langs zeg :D goed dat ik niet heen ging want dan breekt me hart.
wel heel fijn dat ze allemaal hooi enz hebben, ben er 1x geweest maar als ik de foto's zie moet ik niet nog een keer heen haha

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:40

Believe schreef:
MightyJoe schreef:
Believe, heb je een foto van die bonte palomino?? Ik heb hem niet gezien maar ben wel benieuwd :j Was het een veulen?

Wel een paar leuke paarden gezien! Vond vooral een bonte leuk. Liepen ze steeds mee over de markt.

Heb zelf geen foto maar vriendin wel, heb gevraagd of ze hem even stuurt, zal hem dan posten hier. :j
Nee was geen veulen, volwassen paard, schat rond de 5 ofzo.

Dit was dat welshje:

[ [url=m/UxbMOp.jpg]Afbeelding[/url] ]

deze hebben wij nog naar gevraagd ,was een superknap merrietje, 3,5 jaar oud en ze vroegen er 950 euro voor, vonden wij wel veel geld, ook was ze er kribbig, dus echt naar doen als je bij haar kwam, jammer.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:43

Ben blij met de verbetering die ik heb gezien in paardenwelzijn... overal hooi beschikbaar en overal water beschikbaar... dat was vorig jaar nog niet zo goed verzorgd.
Het is nu sowieso al een heel verschil met pakweg 10 jaar terug.
Ook komen er op het incidentele te magere paard veel minder enorm schrijnende gevallen voor.

Men luistert dus wel naar de publieke opinie hieromtrent. En daar krijg ik toch wel een goed gevoel bij.

PS: En de prijzen gaan naar mijn indruk nu ook weer omhoog, en daar wordt op verkocht ook.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:46

Ik ben helemaal verliefd geworden op dit veulen <3 helaas geen tijd voor nog een extra paard. Heeft toevallig een bokker hem mee genomen? :D

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:47

wow, mel wat heb je weer een mooie gekocht, wij hebben ons kunnen inhouden haha, niks gekocht, maar wel een paar mooie zien staan, ik vond "de spanjaard" ook echt een prachtig dier, er stond ook zo'n belgisch trekpaard in een aparte kleur met een heel apart gelig oog, wel een knapperd ook, en ik vond een grote appie ook erg leuk, verder vond ik dat de paarden er redelijk bij stonden, lekker veel hooi en stro eronder, ook niet heel veel minkukels gezien, een paar magere, en een hele lelijke shet met karperrug , dus waarschijnlijk een dwerg, maar niet zo heel klein een vos, en dan de liegende handelaren, piepklein geschoren shetveulentje, met de krullen nog in de maantjes, volgens hun anderhalf jaar en ruin, nou ik dacht het niet !

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:50

Had vrij vroeg ook nog een leuke zilverappel shet gezien. Is die toevallig niet meegegaan met een bokker? :)

Afbeelding

Romary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:50

LadyMadonna schreef:
Jovibo schreef:
hebben jullie dit ook gezien ? http://www.piepvandaag.nl/piepvandaag-e ... zuidlaren/ 8)7

foto's komen z.s.m

Nogal opgeblazen imo.... Zoveel gebeurt er niet

Als ik dit ook zie en hoor, en piep kennende, kan ik eigenlijk best de houding van de handelaar begrijpen eerlijk gezegd... Als je een paard uitlaadt op iets omstredens als de ZM en wordt gefilmt door piep, weet je vantevoren dat het bijbehorende bericht niet positief gaat zijn. Of je nou daadwerkelijk iets fout doet of niet...

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:54

Ja die belg met hele lichte (amberkleurige) ogen, viel me ook op. de zogn. Spanjaard was wel een echte eye-catcher, maar ook wel een echte hengst. Ik meen dat die toch niet verkocht is (of gaat naderhand alsnog onderhands).
Handelaren altijd, vooral de oude garde, op zo'n Markt, de tijd ieg dat ze een stel zielige ondermaatse scharminkels mee konden nemen om met zielige slachtverhalen aan een goedgelovige Westerling of Penny kunnen slijten voor veel te veel poen gaat nu rap verdwijnen. men is beter geinformeerd, weet beter waar men naar moet kijken.
Misstanden worden nu héél snel gemeld. Fotootje met de mobiel en iedereen weet het.

Ook paardenmarkten zullen met de tijd moeten meegaan, en dat is alleen maar een goede ontwikkeling.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:56

Weet iemand toevallig wat er gebeurde met die extreem dikke hafjes? Toen ze meegenomen werden liep er 1 nog een oude man omver.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:58

terpentijn schreef:
Ja die belg met hele lichte (amberkleurige) ogen, viel me ook op. de zogn. Spanjaard was wel een echte eye-catcher, maar ook wel een echte hengst. Ik meen dat die toch niet verkocht is (of gaat naderhand alsnog onderhands).
Handelaren altijd, vooral de oude garde, op zo'n Markt, de tijd ieg dat ze een stel zielige ondermaatse scharminkels mee konden nemen om met zielige slachtverhalen aan een goedgelovige Westerling of Penny kunnen slijten voor veel te veel poen gaat nu rap verdwijnen. men is beter geinformeerd, weet beter waar men naar moet kijken.
Misstanden worden nu héél snel gemeld. Fotootje met de mobiel en iedereen weet het.

Ook paardenmarkten zullen met de tijd moeten meegaan, en dat is alleen maar een goede ontwikkeling.

Deze Belg bedoel je? :D was ook een schatje!
Afbeelding

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:58

Gydja schreef:
Ik ben helemaal verliefd geworden op dit veulen <3 helaas geen tijd voor nog een extra paard. Heeft toevallig een bokker hem mee genomen? :D

[ [url=m/TKz6cr.jpg]Afbeelding[/url] ]

oh my! Dat is idd een poepie! Ik snap dat je hiervoor gevallen bent :')

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:59

jaaa, die belg bedoelde ik ook, wat een leuk dier he, nou ja niks voor mij,ik heb ministalletjes haha, maar wel een heel leuk dier

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 18:00

Ik heb hem niet gekocht , wou dat dat kon xD maar alleen maar paardjes kijken maar niets kopen haha
Maar ik vond hem zo mooi dat ik even dan foto moest maken. Er stonden best veel mensen om heen foto's te maken
Laatst bijgewerkt door Gydja op 20-10-15 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 18:01

@Gydja: ja, die, vond ik enorm leuk en zeer apart. Nou "zit ik in het bonte" maar anders....