Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Joman schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel een beetje schrok na het zien van https://www.youtube.com/watch?v=r3y5umKDXXk. Je paard heeft echt moeite met je lengte en gewicht.
Robijntjah schreef:Nee hoor, we hebben onze ups en downs wat ik al zei. Soms een dag dat het geweldig gaat, soms een dag dat het ruk gaat (voornamelijk als ik niet lekker in mijn vel zit, ongeduldig ben of wat dan ook) maar over de algemene linie gaat het vrij constant eigenlijk.
Ik besloot dat het tijd was om tips te krijgen waar ik wat mee kon van mensen die buiten mijn eigen cirkel denken zeg maar. Of mij helpen door de juiste vraagstelling (in dit topic ook een aantal keer gebeurd) weer eens een nieuw inzicht op te doen.
Daar kan ik oprecht van genieten en naar uitkijken om te proberen.
Zammie schreef:Zal best ts dat je kunt janken om mijn opmerking, maar jij zou dus nooit op 1 van mijn paarden mogen rijden. Ik kan wel janken als ik zoiets als dit, wat dus bljjkbaar al jaren zo gaat, zie.. Iets met zachte heelmeesters....
Babootje schreef:mala26 schreef:@Maralyn
Je weet toch zelf wel hoe moeilijk goed leren zitten is? Een goede houding heb je niet 1 2 3 aangeleerd. Zeker niet als je daar ook nog een beperking bij hebt. Dus 2 jaar is niet lang, vind ik. Het is niet zo dat ze bvb alleen maar naar voren valt en alleen dat hoeft op te lossen. Het is een verzameling van dingen waardoor ze naar voren valt. Alleen het naar voren vallen aanpakken heeft geen zin. Je moet bij de kern beginnen. Alleen is haar kern zo dat het een serieus iets is wat niet zo makkelijk op te lossen is.
Mensen kunnen niet toveren, alles kost tijd.
Er zijn paarden die - als je een beperking hebt - daar prima tegen kunnen. Modesta is niet zo'n paard. Dus een gevalletje "je eigen grenzen kennen en toegeven dat de klik er niet is".
Robijntjah schreef:Marissa: dat is dus ook de bedoeling als je mijn posts leest, dat heb ik helaas niet binnen 2 tellen voor elkaar
En om haar wat actiever te kunnen maken moet ik toch met mijn been eraan komen dus dan eerst Modesta zo rijden dat ze weer door ademt, komt ze aan mijn been en dat stukje moet ik zien te onderhouden. En dat is nou net het lastigste stuk waar ik niet altijd even handig en snel in ben.
So what, als ik nou de olympische spelen zou willen rijden, tjah. Maar ik ben een recreatie ruiter die gewoon op ons eigen niveau fijn wil rijden.
cp112 schreef:Dit is een eindeloze discussie jongens... Zolang TS niet inziet of iig nadenkt over de consequenties van het pad dat ze ingeslagen is, en het feit dat ze haar paard hoogst waarschijnlijk ontzettend verkeerd belast, kunnen we met zijn allen banketstaaf als brugman (inmiddels 17 pagina's vol en nog komt het niet door blijkbaar) maar het heeft totaal geen zin.
Reacties als, ooooh wat een leuk paard, Ja ik zie duidelijk verbetering hoor en wat een leuke foto's passen beter in haar straatje. Dus bij dezeoooh wat een leuk paard
Joolien schreef:Ze kan er 10 man bij halen maar dat zal er nog niet voor zorgen dat de ts ineens kleiner wordt en het paard groter, wat imo nog het grootste probleem is.
Joolien schreef:IJslanders zijn imo niet te vergelijken met een iele anda. Ook omdat ts al niet gunstig kan zitten. Dat is nog een keer een extra probleem.
Caatje87 schreef:Mij stoort inderdaad dat penny-achtige dat er echt niemand anders op kan enz. Dat er 2 mensen zijn afgevallen betekent niets voor mij. Ik heb ook meerdere ruiters gehad die niet met mijn paard konden rijden, dat waren onervaren ruiters. Maakt mijn paard niet onberijdbaar. Met een goede ruiter gaat het prima en met een professional gaat het zelfs beter dan als ik erop zit
Daarnaast bewijst het strandfilmpje wel hoe braaf dit paard eigenlijk is.