Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Thesserd schreef:Betekent het dan dat mindere paarden d.m.v. schoen training net zo goed kunnen worden als jouw van nature goede paard?
M_i_R schreef:Ik blijf erbij: bij een vluchtdier zijn benen aan elkaar vastbinden vind ik je reinste dierenmishandeling. En hoewel ik in principe sowieso van hulpteugels niet echt een voorstander ben, maakt dit voor mij dat er sprake is van een cruciaal verschil tussen het trainen in de schoenen vs welke andere 'hulpteugel' dan ook.
liedje89 schreef:M_i_R schreef:Ik blijf erbij: bij een vluchtdier zijn benen aan elkaar vastbinden vind ik je reinste dierenmishandeling. En hoewel ik in principe sowieso van hulpteugels niet echt een voorstander ben, maakt dit voor mij dat er sprake is van een cruciaal verschil tussen het trainen in de schoenen vs welke andere 'hulpteugel' dan ook.
Maar waarom is het vastbinden erger dan het vastbinden van een ander lichaamsdeel? Zijn de voeten per definitie gevoeliger dan de rest van het paard? Omdat het je hem van zijn sokken kan trekken? Volgens mij komt er bij die schoenen igg geen enorme geconcentreerde druk op een riempje oid onder de voeten zoals je wel met de mond of neus doet en van de sokken trekken kan je ook aan het hoofd, achter de billen en misschien zelfs over de rug, is maar net hoe bont je het maakt, je hoeft er iig niet letterlijk voor bij de sokken te zitten. Volgens mij blijft het gewoon de gebruiker.
Sowieso zou je dit niet echt vastbinden kunnen noemen, je hebt het uiteinde immers gewoon vast en en kan dat touw gewoon laten vieren.
Nikass schreef:Waarin verbetert het paard fysiek voor zichzelf door deze methode?
terpentijn schreef:Waar is het voordeel voor het paard zelf dan eigenlijk, met deze touwen-toestand? Dat ie zo "verbeterd" wordt dat-ie mooi op shows kan lopen en niet naar de slager hoeft?
terpentijn schreef:Nee, als we op een paard gaan zitten bijv. trainen we -als het goed is! - het paard fysiek zodanig dat het zonder schade op te lopen ons ook kan dragen , met de rug bijvoorbeeld, door bepaalde gymnastiserings- en sterker makende oefeningen toe te passen. Dat soort training is dus voor het behod van het paard, dat er immers niet van nature voor gemaakt is om een hobbelend mens op z'n rug te dragen. Van een dergelijke training heeft een paar wel degelijk voordeel.
Of je moet meegaan met de onzinnige lobby van figure de vindt dat niemand ooit op een paardenrug moet gaan zitten.... tsja, als we dat allemaal NIET deden zeer vele paarden hun bestaansdoel in de huidige maatschappij.
We trainen dus niet voor "mooiloperij", hoewel daar vele uitzonderingen op zijn, zoals te vroeg beginnen, in de krul raggen, etc. etc. zoals ook deze benenhijserij NIET in het voordeel van het welzijn van het. paard is, maar uitsluitend voor en door de mens bedacht is.
terpentijn schreef:Nee, als we op een paard gaan zitten bijv. trainen we -als het goed is! - het paard fysiek zodanig dat het zonder schade op te lopen ons ook kan dragen , met de rug bijvoorbeeld, door bepaalde gymnastiserings- en sterker makende oefeningen toe te passen. Dat soort training is dus voor het behoud van het paard, dat er immers niet van nature voor gemaakt is om een hobbelend mens op z'n rug te dragen. Van een dergelijke training heeft een paard wel degelijk voordeel.
Of je moet meegaan met de onzinnige lobby van figuren de vinden dat niemand ooit op een paardenrug moet gaan zitten.... tsja, als we dat allemaal NIET deden verliezen zeer vele paarden hun bestaansdoel in de huidige maatschappij.
We trainen dus niet voor "mooiloperij", hoewel daar vele uitzonderingen op zijn, zoals te vroeg beginnen, in de krul raggen, etc. etc. zoals ook deze benenhijserij NIET in het voordeel van het welzijn van het. paard is, maar uitsluitend voor en door de mens bedacht is.