Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Apple_

Re: Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:18

Lijkt me ook niet verkeerd toch?!

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:21

wel hoop ik dat het weer snel beter wordt en dat het toch wat droger gaat worden hoor .
want al die blub is ook niet leuk .
stond er pas al vast in .
kreeg me zelf met geen mogelijkheid los .
dus moets op me sokken uit de blub !!
ojee als ze maar niet voor mij gaan bellen !!

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:21

een beetje paard kan wel tegen modder, oké ik weet dat veel mensen het liever anders zien maar kom op paard moet paard kunnen zijn, een paard in de natuur gaat ook niet alleen maar op steentjes lopen of in de avond op zoek naar een herberg om te slapen en eten.
ik ben er van overtuigd dat er een hoop problemen gemaakt worden voor niets en de gevallen die het echt nodig hebben kruipen meestal net door het oog van de naald.

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:22

Met verbazing heb ik zitten lezen, en je foto's gezien. En het is gewoon te triest voor woorden wat er gebeurd. Het eind is echt zoek ! Nederland en zijn regeltjes. Je weet gewoon niet meer wat te doen om het goed te doen zonder gezeik.
Je paarden zien er super uit, en staan er super bij. Het lijkt wel of paarden smelten van een beetje modder. Wat wil je met deze zeik natte winter !
Wat een stelletje onbenullen. Als ze eens het echte dierenleed aan gingen pakken ipv mensen dwars te gaan liggen met dit soort onbenullige zaken die goed voor hun dieren zijn !! Zo !...........Moest ik even kwijt hoor.

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:23

hahaha @xsenny dat probleem ken ik maar al te goed heb t ook al paar x gehad ja :P ik denk dat ik maar even de DB ga bellen met de melding dat je in de blub stond :p

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:24

xsenny schreef:
wel hoop ik dat het weer snel beter wordt en dat het toch wat droger gaat worden hoor .

Als ik dat gezien had, had ik gelijk iedereen gebeld.
Hier kan je lachen, de schoenen liggen in de blub en de eigenaar heeft natte en vieze sokken.
Ik ben op die manier eens languit gegaan.
Ik keek gelijk achter mij of iemand dat gezien had. :7

marjan2507

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:25

Met al die regenval ontkom je gewoon niet aan modder. Mijn paarden hebben er ook totaal geen moeite mee, hebben het prima naar hun zin en nemen op hun tijd zelfs ook een modderbad

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:30

Ariebren schreef:
xsenny schreef:

Als ik dat gezien had, had ik gelijk iedereen gebeld.
Hier kan je lachen, de schoenen liggen in de blub en de eigenaar heeft natte en vieze sokken.
Ik ben op die manier eens languit gegaan.
Ik keek gelijk achter mij of iemand dat gezien had. :7

whahah iedereeen heeft me volgens mij wel gezien de staleigenaar heeft me laarsen en kruiwagen nog uit de blub moeten trekken hihihh

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:31

Ja, heerlijk rollen in de modder.
En dan mijn kleine zwarte hengst, zijn dochters ook, gaat na het modder bad gelijk liggen rollen in zijn vers opgestrooide stal.
Hij lijkt wel een puber die het zwembad induikt.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:31

Ik zat ook eens vast met mijn laars, toen was er een vriendin bij en toen stapte ik vol in de modder met mijn sok :')

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:36

jeetje, bizar zeg. Ben benieuwd hoe het gaat aflopen. Het is prima dat de dierenpolitie in leven is geroepen, maar het moet wel normaal blijven.

Ik zit alleen met verbazing te lezen dat mensen twijfelen of de foto's wel van de huidige situatie zijn. Waarom zou TS daar over liegen? Omdat dan heel bokt zou zeggen dat de dierenpolitie stom is? Als of ze daar zelf wat mee op zou schieten.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:46

Het is natuurlijk wel zo, net zoals bij de "echte" politie.
Dat een serieuse melding wordt aangenomen met actie tot gevolg.
En de pineuts meldingen opgeschreven worden, en laat toevallig dat papiertje het raam uitwaaien.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:54

nou wij hebben stukken waar ze wel verder dan de hoef in weggzakken bij in uit gangen o.a...
tot de kogel ofzo..

maar wat moet je anders.. alles op stal laten staan.... heb je 30 paarden die tegen het dak op en neer stuiteren

ik ben benieuwd wat je morgen hoort?

Ryjajejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:55

Gaat nergens over, DP weet het goed te overdrijven. Ook ik vind beter een aantal uren in de blub of nattigheid dan alleen maar op stal.
Mijne hebben het dan op het moment nog vrij aardig die rennen door de modder naar achter, gaan ze lekker wat scharrelen en voor ze naar stal komen rennen ze lekker door de plassen ( meer soort van vijver :o ) terug als ik ze dan voor de modder opvang staan ze weer lekker schoon in een droge stal.

( wou een foto bijvoegen maar kreeg het niet voor elkaar, ziet er wel apart uit)

edit : jah na even rommelen is het me toch gelukt, heb meer water dan modder " overlast" maar wil ze hun weideuurtjes niet onthouden.
het stuk waar ze naartoe lopen is modder ( ong 1/3) dan heb ik dus 1/3 water en nog 1/3 wat drassig is.
( mijn mannetje blijft zelfs vrij wit... :o ) ze staan van 9 tot 16 buiten nu.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ryjajejo op 22-01-12 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:32

nou ik wou dat ik nog zulke droge stukken had
mijn paarden staan ook buiten en dan 24/7 op een afgezet stuk zodat de rest van de wei niet kapot gaat
ze hebben een schuilstal betegeld en een verhard stuk ervoor

maar ook ik sta op klei grond en die is zo verzadigd dat het nu een grote moddepoel is.
maar wat wil je met dit weer? ik had ook liever dat we minder regen hadden of dat het ging vriezen
heb ze van vorige week die 5 droge dagen wel op de hele wei gelaten maja met al die regen is dat ook niet te doen wil ik nog wat gras hebben strax

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:35

Cavia politie 8)7

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:41

Ik heb niet al de 18 pagina's doorgelezen, maar had die vent wel een legitimatie bij zich?
Anders was het waarschijnlijk een vriendje van de persoon die al eerder heeft gebeld of gewoon een raar persoon die vond dat ze "zielig"in de modder stonden en geloof mij ziulke rare mensen loper echt rond!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:43

aerdenhout1 schreef:
Ik heb niet al de 18 pagina's doorgelezen, maar had die vent wel een legitimatie bij zich?
Anders was het waarschijnlijk een vriendje van de persoon die al eerder heeft gebeld of gewoon een raar persoon die vond dat ze "zielig"in de modder stonden en geloof mij ziulke rare mensen loper echt rond!

Even lekker macht uitoefenen over jonge meiden.

:(

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:56

Arabesk schreef:
Cavia politie 8)7

Beetje offtopic misschien :+ :o

Misschien moeten ze dat ook maar er bij verzinnen :+
Huizen afgaan hoe de huisdieren erbij zitten :+

Alle dierenwinkels sluiten.

Laten we maar gelijk stoppen met dierenhouden :7

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:28

Arabesk schreef:
aerdenhout1 schreef:

Even lekker macht uitoefenen over jonge meiden.

:(

Dat zie ik wel zitten. :7

Maar toezicht houdend - of opsporings ambtenaar.
Ten alle tijden moeten ze zich aanmelden en legimiteren.

Alleen op verdenking van strafbare zaken mag een opsporings ambtenaar doorlopen.

En is nu een paardje in de blub strafbaar ???
Er is nog geen wet in Nederland die dat regelt.
Hooguit zijn er wat rapporten van diverse organisaties die een advies geven over paardenhouderij.
Gemaakt op verzoek van Bleeker.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:06

Volgens mij mag de hele weide nat/modder zijn, als ze maar een klein droog plekje hebben.

Ach...dierenwelzijn?...hoort beweging en lekker vrij buiten lopen daar niet meer bij? Apart....

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:10

Dan mag het kleine ventje, 5 jaar oud, zoon van een pension klant, ook niet meer door de bagger banjeren hier op mijn erf, enz.
Heeft nog wel laarsjes gehad voor zijn verjaardag.
Please, bel niet de kinderbescherming.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:16

Ariebren, kan ook een opsporingsambtenaar zijn geweest met controlebevoegdheden, dan mogen ze altijd het erf betreden, zelfs als je niet thuis bent. Er hoeft dan geen verdenking te zijn.

marijeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 02:02

Als je 144 belt dan bel je met de dierenpolietie maar die werkt samen met de politie en nieuwe Voedsel- en Warenautoriteit en Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming en Dierenbescherming en de Dierenambulance. Bij mijn stallen is iemand geweest van de dierenpolitie en vertelde dat de klacht is gemaakt op 144 en dat hij van de dierenpolitie was. Maar hij is op mijn stal geweest dat ik er niet was en heeft zijn kaartje in de bus gedaan en ik moest terug bellen en ik belde het nummer van het kaartje en belde naar de inspectiedienst en die verbond mij door met deze man en hij vertelde me dat allemaal aan de telefoon en vertelde er ook bij dat hij foto's van de modder heeft gemaakt en hij komt terug controleren en als er dan weer paarden in de modder lopen dan worden die in beslag genomen. Dus ik heb ze nou alleen nog buiten in de modder als ik daar zelf ben dat als hij terug komt ik daar ben en met hem kan praten omdat hij door de telefoon niet voor rede valtbaar was want ik vroeg als ze dan niet in de modder mogen waar moeten ze dan heen het antwoord was lekeer in een droge en warme stal waar ze ook horen met dit weer. Daarna vroeg ik maar ze moeten elke dag wel even de benen strekken en het antwoord was nee die kunnen gewoon op stal blijven en er niet weer uit halen zolang er modder is.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 02:15

belachelijk, die man heeft geen enkel begrip voor/kennis van de natuurlijke behoeften van een paard...

Alsof paarden van suiker zijn die smelten als ze nat worden en een paar uur in de regen lopen/staan...