Paard en koets S'hertogenbosch

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Re: Paard en koets S'hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:01

Dat is Eilander toch? Heeft mijn dochter gisteren ook nog op gezeten. Kind stik trots :D

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:02

Ik hoop dat we dit jaar weer met de ponyclub gaan *\o/*

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:03

Hyposjuhhh schreef:

.... tis al afgelopen :))

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:04

Misterylady schreef:
Dat is Eilander toch? Heeft mijn dochter gisteren ook nog op gezeten. Kind stik trots :D

Ja geloof het wel :j

Ivonka

MelanieB schreef:
Hyposjuhhh schreef:

.... tis al afgelopen :))

_O-

vencedor

_O- _O- _O- .

Melanie reed jij met je Tink mee? Er liep er nl een mee in de show die wel heel veel weg had van die van jouw!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:06

Was het maar zo'n feest, maar die van mij staat geblesseerd...
En ik weet welke je bedoeld haha, mooi beestje is dat, is volgens mij nu ook goedgekeurd (ovb nog wat tesjes dacht ik) als dekhengst.

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:09

Ivonka schreef:
Esmee en ...... hadden niks te klagen.. warme kont en droge voetjes :D
Afbeelding

Die heb ik ook meermaals gezien :j

Ik was er nog nooit heen geweest, maar had er wel meer van verwacht. Het viel een beetje tegen... Heel erg veel wagens en koetsen, maar ik ben meer voor de overvolle standjes met paardenspul :+
De scurry was wel erg gaaf!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:09

Nou hopen dat ze volgend jaar helemaal 100% is Mel !

Fjordsel :D
Afbeelding

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:11

Ja idd maar hopen..!

Mooie foto van fjord :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:14

Thomas, het heet niet voor niets paard en koets ;)

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:24

Nog mensen die er gister waren en foto's zoeken? Ik was vooral in de hoofdpiste :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:24

randie schreef:
ik heb een robby;s dekje op de kop getikt en nog wat kleinspul halstertouwen enz. Verder vond ik de demo van de Freiberger paarden echt verschrikkelijk slechte reclame! Ik wil niemand voor het hoofd stoten maar om het ras te promoten laat je toch iemand rijden die netjes in evenwicht zit en niet aan het sleuren en trekken zijn..? Die twee paarden stonden ook te koop dus ook hiervoor was het niet echt reclame. Was ik geinterresseerd in de paarden geweest dan was ik dat na die show echt niet meer :n

Ben ik met je eens. Die ene werd echt ontzettend slordig gereden, zo zonde. :n

Ik ben door de mist naar Den Bosch gereden (vanuit Groningen := ) en net weer terug. Bij de TREC-stand gestaan en nog een beetje rondgelopen. Ik heb me ingehouden, alleen een hoofdstel en een halstertouw gekocht :+

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:35

Neonlight schreef:
Daar heb ik ook staan te kijken voor dekens, die hadden leuke koopjes. HH staldekens voor 25 euro, een hal verder waren dezelfde dekens 40 euro. :+

Eline, kan het zijn dat het Hillstreet Little Joey was? Of wellicht Leyrun Headliner?

het zou goed kunnen dat het de eerste was. hopelijk zijn er ng mensen die foto's hebben gemaakt.
ik denk ook dat ik maar eens een keer bij de HK ga kijken. lijkt me gaaf om een keer mee te maken en het is hier niet eens zo ver vandaan.

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:39

stef schreef:
Thomas, het heet niet voor niets paard en koets ;)

Ja.. Maar ik had er nog meer andere dingen van verwacht ;-)
Ach ja als je er niet heen gaat weet je het niet. Heb het nu toch een keertje gezien ;-)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:40

Ik ben gisteren geweest (samen met xElienx en mirjam_kl) en het was een erg gezellig dagje :)

Vind wel dat het niveau van de clinics/shows/demo's nóg meer achteruit is gegaan....... 't was vooral echt een zooitje vaak....
En tsja sorry, kan er niets anders van maken maar de shows met de Thuringerpaarden vond ik zóoooooo slaapverwekkend! :O Een beetje rondjes hobbelen en dat dan 10 min. achter elkaar is nou niet écht wat het publiek wil zien volgens mij. Ik vraag me dan af; als je zo'n 'kur' in elkaar zetwat denk je dan dat het publiek er van gaat vinden? Dat die het geweldig vinden om 10 min. naar een vrouw te kijken die wat hobbelt op zo'n Thuringerpaard, met zo'n paard á la flache er voor? Dat heb je na een kleine tijd ook wel weer gezien....

De showavond was dit jaar dus gratis, maar ik begrijp nu ook wel waarom. De clinic/demo van Bram Chardon was erg interessant, ook de clinic met Saskia Siebers en ? (man met de haf) was erg leerzaam, maar jammer dat dat soort onderdelen dan altijd maar zo kort de tijd hebben, terwijl er wel genoeg tijd is voor dingen die een stuk minder interessant zijn. En uiteraard de indoor-marathon voor de pony 4spannen, maar dat was ook zo voorbij.

Nee ik vond de shows echt ver onder de maat dit jaar, voorgaande jaren ook wel maar dit was echt niks.

Meer eetgelegenheden vond ik zeker wel een pluspunt. Voorgaande jaren was er bijna nergens eten verkrijgbaar, en bij dat éne kleine snackkraampje stond vaak (helemaal tussen 5 en 7) gigantische rijen. Had een bakje kibbelingen voor €5,= gekocht (duur!) maar 't waren er maar een stuk of 6 met een klein drupje saus en ze waren nog nét niet koud ook :\

Heb wel wat leuke dingen kunnen scoren; o.a. een heel chique en voordelig Robby's dekje, een erg mooie bordeauxrode wollen menschort welke perfect bij m'n wagen past, was ook echt een koopje (€10,= ) Nog een hele grote tas vol met allemaal stroomkoord (€3,50 per kilo, érg leuke aanbieding, waren restanten) ehm, een vitaminenspuit, fleece-handschoentjes en voor Mirjam nog een prachtig donkerbruin gevlochten leren halster gekocht. Dit jaar zelf niet eens met een halster thuis gekomen :o

Toch maar geen elektrisch verwarmde menhandschoenen gekocht ;( Er stond maar 1 stand (vorig jaar waren er 2, en de ene had best nog mooie prijzen en ook verwarmde sokken, shirtjes etc. maar die was er nu dus niet)
Die dingen waren € 235,= en dat was de normale prijs. Niet eens een beursaanbieding! :(

En ik mistte een hele hoop standhouders. Idd best een aantal wagendealers, tuigenmakers, (web)winkels, maar ook wat specifiekere stands. Jammer, 't loopt echt heel erg terug.
De standhouders zelf hadden het er ook over, dat het een hele hoop was ingekrompen. Normaal wel 2,5 hallen vol met wagens, nu was het een stuk minder.

Al met al een hele geslaagde dag hoor, maar vind het zo jammer dat de kwaliteit wel heel erg terug loopt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:48

Nu maar 1 wagen hal

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:49

stef schreef:
Nu maar 1 wagen hal

Ja daarom. En de dealers die er wel waren, hadden een stuk minder wagens bij zich had ik het idee.....

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:49

Ik heb ook bij demo's staan kijken waarvan ik zou iets had van mmm.... gewoon nee.... :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:58

Die zijn er elk jaar... Paard laten knielen dmv een beenlonge is niet zoveel mis mee, maar niet tijdens een optreden!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:02

Tijdens een optreden? :oo dat heb ik dan weer niet gezien... Kijk, als je het uitlegt in een clinic en duidelijk bent waar het nou eigenlijk voor is dan alla, maar in een show :=

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:04

stef schreef:
Die zijn er elk jaar... Paard laten knielen dmv een beenlonge is niet zoveel mis mee, maar niet tijdens een optreden!

:oo
Als ik dat had gezien dan had ik me waarschijnlijk niet stil kunnen houden...... :n

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:05

xElienx schreef:
Neonlight schreef:
...
De hackney's uiteraard ook nog gezien en aangemoedigd. ...

ik heb ze gisteren ook gezien. zo gaaf!! :~ mn oog viel vooral om een mooi klein donker bruin mannetje. in de kleine piste bij een demonstratie aan de lange lijnen en volgens mij liep hij later ook mee in de grote piste in het enkelspan. weet jij toevallig wie dat was?

Volgens mij bedoel je die van Kennis? Een oudere man in ieder geval?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:09

Das al jaren geleden hoor, met een tinker. Ging nergens over

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:10

Mij zie je er niet meer terug :n jammer maar ik vind het niet de moeite om 145km te rijden en dan met gemengde gevoelens terug te keren.
Heb er wel leuke kerst-belletjes gekocht op een wit rood wolletje voor rond het tuig :j voor de shetters met de slee :o