Ik ga mee met wat Avaluna zegt. Gewoon wanneer jij er klaar voor bent begint het toch vanzelf weer te kriebelen.
Birdie60
Geplaatst: 22-08-11 19:30
ik heb het topic weer gevonden. ik was zo benieuwd hoe het met je ging. en met je man/vriend? wat hebben jullie een moeilijke tijd gehad
blensink
Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-11 00:12
Dank je wel Doei , Whahhah ja geweldig Flash kroop altijd de auto in. Ze was ook helemaal gek van muziek dus als we de radio aanhadden hing ze tijdens het poetsen met haar hoofd in de auto weg te dromen . Ze wilde altijd overal naar binnen en ook het trailerladen is nooit een probleem geweest. Ze was zo ontzettend nieuwsgierig, precies ik wil ook altijd alles weten . Grappig dat jouw Alves dat ook doet .
Flash word ontzettend gemist maar ik geloof gelukkig wel dat je met meerdere paarden een goede band op kan bouwen ookal zijn ze net als mensen allemaal anders met hun eigen karakter. Mij verzorgpony en paard die ik vroeger had en mijn vorige paard Hans (die ik ook nog steeds zo ontzettend mis) had ik ook een hele goede en speciale band mee. Ik geloof niet in onces in a lifetime paarden ze hebben allemaal wel wat leuks.
Ik ben zeker ontzettend blij dat ik 6 fantastische jaren heb gehad met deze gekke, knappe merrie en wat voor jaren!! Het lijkt me zeer moeilijk niet te gaan vergelijken als er ooit een ander paard komt. Dat heb ik heel lang met Flash ook gehad ze was Hans niet . Denk dat je daar niets aan kunt doen en dat dat gewoon komt. We zien het wel als het zover is laat ik het jullie weten, waarschijnlijk zal het weer een grote strijd worden wat met veel geduld weer tot een fantastische band gaat worden. Want in dat opzicht zij mijn verzorgpaarden en eigen paarden die ik gehad heb altijd zo begonnen en tenslotte is het iets onwerkelijks moois geworden .
Marianne het kriebelt al lang, ik weet nog dat ik tegen Ernesto zei in de rioja (waar ik tenslotte weer gereden had tegen mijn eigen verbazing in) ik mis een paard tussen mijn benen . Wat me ook stoort is dat ik ondertussen veelste netjes door het leven ga . Altijd braken mijn nagels af, nu heb ik hele lange nagels moest echt wennen met typen. Heb geen strooitjes meer in mijn haar, mijn kleding is schoon en zit niet onder de blubber. Loop ineens niet meer op mijn bergschoen elke dag maar op hoge hakken. En ik moet eerlijk zeggen ik vind het helemaal niet leuk. Ik wil vies zijn en naar paard ruiken . Eergisteren heb ik de spullen van Flash in een doos gestopt en heb overal aan geroken, dat was zo fijn die lucht van mijn kleine meisje weer te ruiken .
vrouwke dank je wel voor je berichtje. Ik moet zeggen dat het ondertussen best wel goed gaat. Uiteraard denken en praten we elke dag over Flash, soms met een lach en soms met een traan. Op het moment zitten we in een verhuizing en hebben ontzettend veel afleiding. Ik ben blij dat we hier wegggaan, want hier voel ik me stukken minder dan als ik ergens anders ben. Ik geloof dat het ondertussen geen vluchten meer is, ik denk dat Flash haar plekje nu daarboven en in mijn hart heeft. Vergeten word ze nooit, daar was ze veelste speciaal voor, mijn toppertje Flash .
ambievossie
Geplaatst: 23-08-11 00:28
wat een mooi paardje en hoe die drinkt! nog sterkte als je verdriet hebt! en stiekem vergelijk ik ook alle paardjes$$
rocymax
Geplaatst: 23-08-11 08:37
Mooi gezegd Bren, ik pink toch nog wel vaak een traantje weg hoor, Flashje met haar lieve koppie en haar eigen karaktertje
Als het kriebelt en je nu weet dat Flash niet vervangen kan worden maar je wel weer toe bent aan een NIEUW vriendje/vriendinnetje, dan moet je maar eens rustig aan gaan kijken toch?
Vergeten hoeft ook niet en kan ook niet. Ik heb nu een merrie na altijd een ruin gehad te hebben. Vreselijk wennen, maar wat is dit diertje mij nu dierbaar en gelukkig maar dat zij zo anders is, mooi en lief op haar manier.
Lieve Bren, Flash is in je hart net als bij ons en iedere keer als ik in dit topic lees voel ik de warmte, de liefde. Flash heeft je geleerd van je te houden en jij hebt haar liefde mogen geven..... Houden van is geweldig, afscheid nemen doet pijn, maar weet lieve Brenda dat Flash ook voor altijd van jou houd en alles wat je doet zal goedkeuren omdat JIJ het bent ! Verwerken is een proces en ik kan alleen zeggen : Geniet van je herrinneringen en geniet van het nu. Geniet van het leven, dat zou Flash ook gewild hebben. Als je straks weer ritten kan maken dan is ze er bij en geniet net zoals jij. Ik schrijf dit met de tranen in mijn ogen maar met een glimlach om mijn mond. Je weet zoals ik al vaker heb gezegd en meerderen al hebben aangeboden hier in het topic dat ook mijn pb voor je open staat, dag en nacht.....
mindful
Geplaatst: 23-08-11 13:52
Wat een leuk bericht weer over Flash Gelukkig zijn ze allemaal verschillend, je leert er heel veel van en zo zijn ze ook uniek Geniet van je nieuwe plek
Eskimo
Geplaatst: 23-08-11 14:10
Bren ik vind het altijd zo mooi hoe je praat over Flash! Ieder paard is anders en dat is ook zo leuk aan paarden.. Je leert ze kennen en het kunnen je beste vriendjes worden. Flash was echt een topper en je had een hele sterke band met haar, je hoeft haar ook nooit meer te vergeten en hou vooral vast aan de leuke herrinneringen die je met haar hebt, ze zal altijd een plekje in jouw hart houden! Ik heb hier al een tijdje niks geschreven maar nu ik alle mooie verhalen weer lees, word ik toch wel weer emotioneel.
Lees nu weer de nieuwe berichten in het topic. Moeilijk, de pony van mijn beste vriendin wordt morgen ingeslapen na 10 jaar samen geweest te zijn. Ze zijn zo'n eenheid, het is zo triest.
Konden onze paardjes maar altijd bij ons blijven! Maar gelukkig blijven ze in gedachten en in hart wel voor altijd bij ons.
blensink
Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-11 12:52
ambievossie ik heb inderdaad nog elke dag verdriet om mijn knappe merrie Flash. Maar ik accepteer het en ze blijft voor altijd in mijn hart, en in mijn gedachten met de mooie herinneringen die ik met haar heb beleefd. Ze was nou eenmaal te geweldig om al in twee maanden te vergeten. Jouw toegewenste sterkte doet me dan ook erg goed, dank je wel .
As ik kan me voorstellen dat je nog regelmatig een traante wegpinkt. Voor jouw is het ook zo moeilijk eerst je geweldige kanjer Roc en ook Flash nog eens die je gekent hebt. Hopelijk kom jij ook snel tot rust en laat je de acceptatie over je heen komen. Een hele dikke knufel.
Mar ik weet niet hoe het komt maar in de rioja kwamen paarden vanzelf op mijn pad en nu hier in Benidorm ook. Weet niet of Flash me stiekum aan het helpen is, maar dat gevoel heb ik wel en daar houd ik me dan maar aan vast. Het is allemaal net iets te toevallig, ik hoop als ik ooit aan een nieuw paard begin dat ze het me vergeeft. Steeds meer denk ik waarom vorig jaar de dekking niet gelukt is. Had zo graag een veulen gehad van mijn fantastische Flash.
Astrid wat geweldig dat je na veel gewenning weer gelukkig bent met je nieuwe paard, ik hoop dat ik dat in de toekomst ook kan zeggen.
Moon dank je wel voor je lieve berichtje en bedankt dat ik gebruik mag maken van jouw pb als ik het moeilijk heb. Je bent een schat.
iana dank je wel, ben het met je eens dat je van elk paard kunt leren. Het zijn fantastische dieren en kan echt niet zonder ze.
Es het kan niet anders dan zo ove Flash te praten ze was werkelijk mijn alles, mijn grote liefde, mijn grootste vriendin, mijn toevertrouwen, mijn rust kortom mijn leven............... Sorry dat je emotioneel word van mijn berichtjes.
vrouwke dank je wel dat je zo meeleefd en inderdaad stukje bij beetje komt alles weer op de rails
Diane_ wat een verschrikkelijk nieuws, ik hoop dat de pony net zo rustig gegaan is als Flash. Ze heeft een fantastische vriendin die haar kan steunen, want al jouw berichtjes hier hebben mij ook gesteunt. Heel veel sterkte voor je vriendin het is niet makkelijk. Jammer genoeg kunnen ze niet voor eeuwig bij ons blijven maar wat je zegt ze hebben een veilig en rustig plekje in ons hart en gedachten.
Ondertussen zijn we in Benidorm beland, ik voel me rustiger hier dan thuis. Niet elke keer die confrontatie maar een beetje rust en vooral afleiding. Ik kan zeggen dat het wel goed met me gaat. Weer iedereen ontzettend bedankt voor alle lieve woorden, ik ben zo superblij dat Flash in jullie ogen ook een geweldig en fantastisch paard was. En dat ze zeer geliefd was onder jullie bokkers. Dat doet me zo goed en daar ben ik zeer blij om.
Ondanks jouw verdriet en gemis heb je niet ook een stukje rust over je omdat je nu weet dat Flash geen pijn meer heeft? Ik had dat gelukkig wel dat ik ook rust had dat Lidar geen pijn meer had.
Paarden zijn heel vergevensgezind hoor. Denk dat Flash het prima zou vinden.
petrea
Geplaatst: 26-08-11 13:07
Sterkte Brenda
rocymax
Geplaatst: 26-08-11 20:45
Fijn dat jullie goed aangkomen zijn in Benidorm. Ik was gisteren een mapje aan het samenstellen met fotootjes om op te sturen naar iemand, en toen kwam ik zoveel mooie fotos van Roc en Flash tegen, voor 8 fotootjes heeft het me 3 uur en een emmer tranen gekost....
blensink
Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-11 10:20
Inderdaad Astrid dat helpt enorm, gisteren zat ik alle foto´s te bekijken van 6 jaar geleden tot de laatste dag. Het been was verschrikkelijk dik en ook zag ik heel duidelijk dat ze op het eind niet meer het meisje was. We hebben een juiste beslissing genomen.
Mar whahhahha dan ken je Flash niet, ze was altijd enorm jaloers als ik mijn aandacht van haar afwende .
Petrea dank je wel.
Hai As had nog geen tijd gezien om je persoonlijk te pben. Kan me voorstellen dat je moest huilen met het zien van de foto´s van onze gehaktballenroute. Toch is het beter zo en nogmaals huilen is goed, ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen. Blijf eraan denken dat het voor zowel Roc als Flash het beste is. Ze staan nu boven heerlijk te genieten, zoals op deze mooie foto die Tineke gemaakt heeft.
Weer zoiets moois wat mij absoluut helpt met dank aan Tineke
rocymax
Geplaatst: 27-08-11 11:48
Ja Tineke, je weet niet hoe lief we dat vinden
Idd, Bren, onze gehaktballen route en zoveel herinneringen meer, wie had dat toen toch ooit kunnen denken. Maar ook ik denk dat het voor allebei het beste is.
En inderdaad, dat been was echt gewoon dik en ik heb het alleen op foto gezien... arm paardje.
blensink
Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-11 21:09
Inderdaad Tineke je bent een schat en we zijn beide superblij met jouw foto maar dat wist je al. Zeker weten As dat het voor Roc en Flash het beste is zo, gelukkig heben ze elkaar leren kennen ookal had Roc Flash in haar neus gebeten en zijn ze nu samen vriendjes aan het worden daarboven, of liever gezegt ik weet dat ze het al zijn
Mar, ze heeft echt niet heel veel geleden voordat we dit besluit hebben genomen. In maart had ze nog een hele opleving, maar daarna ging het gewoon bergafwaarts en knapte ze naar oze mening niet meer op. En de afgelopen maanden was ze naar mijn mening niet meer het vrouwtje. Hier een leuk filmpje met Astrid van december dat ze nog heerlijk haar eigen wedstrijd hield in haar wei, gekke merrie
Twee dagen geleden heb ik de film van Tineke laten zien aan een jongen die hier ook een paard heeft. Hij kent mij niet en al helemaal Flash niet. Tijdens het kijken kreeg hij kippevel en zei als ik me goed voel dat ik zijn merrie die hij net 4 maanden heeft en zelf heeft ingereden mag rijden wanneer ik wil. Ik snap niet dat ik hier steeds vanzelf tegenaan loop, in de rioja had ik ook al zo´n geluk. Misschien is Flash me aan het helpen zodat ik toch tussen de paarden blijf, tenminste dat denk ik dan maar .
Hij is mooi geworden hè.. En 2 grote liefdes bij elkaar.
Als mijn computer zo klaar is met een bewerking, ga ik het filmpje bekijken. Anders loopt die steeds vast.
idefix4
Geplaatst: 28-08-11 21:26
Wat een mooie foto van Roxy en Flash! Ik weet zeker dat je tussen de paarden moet blijven! Anders was je nooit Flash tegengekomen. En haar tegenkomen had een doel. Zonder paarden zou voor mijn gevoel dat doel minder waardevol worden. Ik geloof in opdrachten die krijgt in je leven. Jouw opdracht is nog niet klaar. Die van haar was dat wel. Maar jullie levens zijn verweven, dus jullie hebben ook een gezamelijke opdracht. Er is nog iets niet af.
En mbt mensen. Ik heb best wat vrienden hoor! Als je Frank zult horen, die zal roepen dat ik nog steeds veel te lief ben voor mensen. Een aantal blijven me kwetsen. Het zou juist mooier zijn als ik me daar wat meer vanaf kon zetten. Ik sta voor veel te veel mensen klaar. Maar de meesten kan ik mijn gevoel niet geven, omdat ik tot nu toe helaas vaak mensen tref, die het tegen me gebruiken. Jammergenoeg ben ik te naïef om dat op tijd in de gaten te hebben. Gelukkig heb ik veel dieren om me heen, die me helpen om weer overeind te krabbelen en ook een aantal goede vrienden en een fijn gezin. Mijn kinderen zijn mijn alles hoor en die zijn ook al te lief. Vooral de oudste. Die gaat het vast ook moeilijk krijgen. Gelukkig heeft ze, nu we op onze nieuwe stek wonen een vriendje getroffen, die volledig op één lijn zit met haar en haar moeder met mij... Wat een geluk! Als ik kijk hoeveel mensen me bellen als ik jarig ben, dan zijn dat er nog behoorlijk wat en verjaardagen zijn ook heel druk bezocht. Ik vind het dan altijd weer leuker als ze één voor één komen, dan kan ik gezellig buurten. Als ze allemaal komen, kom je tijd te kort om te praten!