Wel balen dat je zelf niet meer zo langs kunt gaan. Dat een ander dat niet meer kan is jammer, maar dat je zelf niet kunt gaan is echt balen. Woensdag zal je vast wel de nodige info krijgen en je beste knollie weer zien, sterkte tot die tijd!
O ja, dat schoonmaken moest wel met handschoenen aan gebeuren, ik had van die wegwerpdingen van bv. Action, 100 in een doos. En ik had speciaal stevige keukenrol om de betadine met water op te doen, die pluist niet en is sterk, kan ook weggegooid, in de omgekeerde handschoen als je begrijpt hoe ik dat bedoel. Verder heb ik mezelf ook laten testen op MRSA, kostte me iets van Eur 175,-- ( zal het eigen risico wel zijn geweest). Ik was dan zelf wel neit ziek, maar mensen in mijn omgeving wel en als ik drager zou zijn, zouden die de beacterie zo op kunnen pikken en dat wilde ik niet op mijn geweten hebben. Ik heb geen idee of je deze link al gezien had: http://www.uu.nl/faculty/veterinarymedi ... /mrsa.aspx . Daar staat ook aardig wat uitleg.
VanHuisUit
Geplaatst: 30-04-11 14:30
MRSA is een gemene bacterie, die wil je inderdaad niet overbrengen of wat dan ook
Dus erg fijn dat ze dat nu hebben ontdekt en niet op het moment dat je denkt dat je haar mee kunt nemen of erger nog, als je haar al mee hebt genomen, wat Jet zegt, je kunt zelf ook besmet raken.
Gelukkig leeft een paard in het 'nu', als ze minder / geen pijn heeft zal ze zich prettiger voelen. Fief denkt niet na over MRSA ja of nee, en wat de toekomst zal brengen.
Het lijkt me erg naar dat je niet naar je paard kunt. Op afspraak is al een ramp en nu helemaal beperkt is extra vervelend
Wow wat een schok....wat een wond...en wat een geluk dat er geen vitale organen zijn geraakt... en dat bij dit prachtige sprookjespaard.
Maar volgens mij gaat dit wel goedkomen, maar heeft wel tijd nodig.
Heel veel sterkte!!
liefs Nebraska
Nouvel
Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-11 15:21
Bedankt voor jullie reakties!
Kun je het snel zelf overnemen MRSA? Wij zijn afgelopen week natuurlijk nog wel verschillende keren bij haar geweest en toen heb ik haar ook uitgebreid gepoetst en gekriebeld...
MRSA kan al overgebracht wrden door huidcontact. Voor een gezond iemand is dit niet erg maar voor minder gezonde mensen kan dit aardige complicaties geven. Na verloop van tijd zal de bacterie weer verdwijnen.
Jet
Geplaatst: 30-04-11 16:43
Ik denk dat het grootste gevaar er in zit als je aan het wondvocht zelf komt. Ik heb die eerste tijd bij Lou die wond schoongemaakt met mijn blote handen en steeds een stuk keukenrol. Daardoor was het verstandig om me te laten testen. Die bacterie zal gerust op de hele huid zitten, maar waarschijnlijk toch minder geconcentreerd, waardoor de kans op besmetting minder groot zal zijn. En anders vraag je het woensdag gewoon, die behandelend arts weet dat vast ook goed te vertellen. Het is de laatste jaren een groot probleem op klinieken en Utrecht heeft er veel ervaring mee.
Nouvel
Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-11 17:12
Ja, ik heb natuurlijk steeds gepoetst en gekriebeld met mijn blote handen, ook dicht bij de wond, omdat ze daar jeuk had en er zelf niet bij kon komen... Ik zal dus ook vast wel in aanraking zijn geweest met het wondvocht, al is het heel weinig...
Ik ga het van de week gewoon even precies vragen hoe het zit, en zo nodig laat ik dan ook maar testen... Wij hebben nl ziekte dicht in de buurt, en ik wil hier geen ergere dingen in rond strooien...
Jet
Geplaatst: 30-04-11 17:17
Ja, ik kan me goed voorstellen dat je nu onzeker wordt. Misschien wel overdreven van mijn kant, maar kan je niet maandag met ze bellen en vragen hoe zij dat zien? Dan kan je eventueel eerder getest worden, dat kan gewoon bij je eigen huisarts als je een afspraak hebt gemaakt. Als je inderdaad zieke/verzwakte mensen in je omgeving hebt waar je bij komt, zou ik het wel willen weten. Volgens mij duurt de uitslag van die test iets van een week.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 30-04-11 17:22, in het totaal 2 keer bewerkt
Nouvel
Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-11 17:20
Als het goed is word ik maandag gebeld door de arts, omdat ze die dag de hechtingen eruit halen. Dan wil ik het gelijk even vragen, dan ben ik in ieder geval die onzekerheid kwijt...
Wij zijn nl. afgelopen weekend gelijk vanaf de kliniek naar diegene toe geweest... wel handen gewassen natuurlijk, maar wel in dezelfde kleding...
balen ellis van de tegenslag en ik snap jou onzekerheid nu goed.
gewoon idd even maandag vragen en anders even je eigen huisarts bellen
nogmaals mijn duimen blijven draaien
Jet
Geplaatst: 30-04-11 17:55
Het zou mooi zijn als je het maandag kunt vragen. Ergens verwacht ik niet dat jij positief bent voor MRSA, maar ja, je weet het nooit. Sterkte tot die tijd!
judith_irene
Geplaatst: 30-04-11 18:08
Hoe erg kan het tegen zitten
Mijn paard heeft afgelopen winter in een paar mokplekjes de mrsa bacterie gekregen. Is hier heel ziek van geweest met continu einschuss ervan. Wat uiteindelijk heeft geholpen is de wondjes branden met stikstof en daarna om de dag de wonden helemaal uitkrabben (door de DA) en daarna insmeren met "terra-cotril". Dit is oorspronkelijk een oogzalf waar AB in zit. Na ruim een maand met deze zalf smeren + de andere wondverzorging is ze helemaal genezen. Voor deze AB is de bacterie nog wel gevoelig.
Tjee, wat een tegenvaller weer. Hopelijk heelt de wond snel, zodat je weer wat vaker naar Fief toe kunt. Ben wel benieuwd hoe het woensdag ermee zal zijn.
Breng maar een knuffel vanaf deze kant aan haar.
janouk
Blogger
Geplaatst: 30-04-11 18:14
Misschien willen ze Spook af en toe even voor de webcam zetten, dan kan je haar van huis uit zien.
Jeetje Ellis, wat een domper! hopelijk knapt Fifi snel op.
Als ik hier iets voor je kan betekenen doe ik het graag voor je!
imkebirba
Geplaatst: 30-04-11 18:23
Arm beest verwen der maar goed, Knap dat je zo snel gehandeld hebt, zou ik niet kunnen
rocymax
Geplaatst: 30-04-11 18:31
Ik ken je helemaal niet maar denk heel vaak gedurende de dag aan jou en je paardje en hoe je je moet voelen. Jammer dat die bacterie erbij gekomen is, ik hoop niet dat je toch per ongeluk besmet bent, zou maandag toch maar even vragen hoe of wat als ze je bellen. Dan is die onzekerheid tenminste weg. Sterkte maar weer, we duimen allen voor jullie en leven met jullie mee
Sodeju, ik heb heel dit topic niet gezien, mijn god, wat een vreselijke wonden Ellis. Echt een wonder dat ze nog leeft. Pffff. Maandag even bellen en navragen kan geen kwaad, dus dat zou ik zeker even doen.
Even een tegenvaller dus.. MRSA is toch de ziekenhuisbacterie? Heb wat vriendinnen in de zorg en die hoor ik er wel eens over.. Kan je zelf aardig ziek van worden geloof ik.. Hopelijk komt je paardje er gewoon weer bovenop en helen de wonden snel..
franka75
Geplaatst: 30-04-11 21:09
hm dat is ff minder maar zie wel dat ze zelf opgewekt is en das wel heel fijn, heb weer ff bijgelezen. En wens je alle sterkte weer toe
Mmm... bah dat nu ook die MRSA erbij is gekomen. Zou inderdaad een beetje uitkijken met ziekenhuizen enzo. Toch springt MRSA niet hele vaak over op gezonde mensen hoor. Gezonde mensen moeten veel in aanraking geweest zijn met MRSA voordat ze drager zijn en het kunnen overbrengen. (Om je even wat gerust te stellen. Heb wel eens een college gehad over MRSA.)
Sterkte, ik duim gewoon weer door. Fief komt er bovenop. We denken aan jullie!
Nouvel
Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-11 11:34
Sijs, bedankt voor je reaktie!
ik hoorde inderdaad al van meer mensen dat het zo snel niet overgaat op gezonde mensen, dus wie weet valt het allemaal mee wat dat betreft! Ik zal het morgen voor de zekerheid nog even navragen...
En dan verder maar hopen dat het de genezing van de wond niet teveel in de weg staat... Ik baal er enorm van dat ik vandaag niet naar haar toe kan, maar het is even niet anders... vind het zo'n zielig idee dat ze daar maar staat te staan helemaal alleen...