Fotoreportage: pony's doden vos !!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:36

Miracle_ schreef:
Ten eerste, wil je die foto in een link zetten. Ik vind hem niet echt smakelijk.
Dat jij dit natuurlijk vind, moet jij weten. Ik vind dat je je hond in zo'n geval aan de lijn moet houden. In de natuur lopen namelijk geen wilde loslopende Jack Russels rond die hazen of konijnen dood bijten.

Ja, honden aanlijnen is natuurlijk :+
Laatst bijgewerkt door LuvdaTossa op 31-03-11 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

marielle231 schreef:
Dan ben jij dus degene die je hond aan de lijn moet houden..
Wat die hond doet is gewoon moord heeft niks te maken met de natuur.

Maar goed dit heeft niks te maken met wat hier gebeurt is.
Nogmaals bij mij is het puur hoe ze het lollig opschrijft, snap best wel dat het dier niet meer te redden was.

Moord is volgens het rechtssysteem iets dat je opzettelijk en met voorbedachte rade doet.
Bewijs dat maar eens bij een Jack.. :Y)

tteettt

Na de in mijn ogen super heldere Analyse van Zilfstar blijft de vraag over, ok maar moet je dit dan op deze manier publiceren?

Ik vindt Ja daar ben je vrij in! Waarom? Omdat het Fenomeen Bokt zo werkt, alleen ja je kunt dan ook minder aardige reacties verwachten! En weer waarom? Omdat Bokt nou eenmaal zo werkt iedereen mag hier vrij z’n mening uiten! Alleen lijkt mij dat het voor de Sfeer wel zo handig is om dit een beetje netjes te houden!

MiesEnRijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:37

wat de TS al heeft gezegd. ze hebben een paar HECTARE land.. voordat zij of haar ouders er bij waren geweest was het toch al te laat.. en laten we eerlijk zijn zo is de natuur.. en als je naar eerdere topics kijkt maakt de TS wel vaker foto's vanuit haar raam..

Zensation

Sorry hoor maar ik vind dit niet echt een fijne reportage moet ik zeggen. Een vos is en blijft een beschermde diersoort, dat je meedogenloos blijft fotograferen terwijl een dier vecht voor zijn leven maakt je een ramp-tourist met camera in dit geval.
Ik vind het ongepast en een misselijk makend topic!

Bonita_Bon

Vind het erg indrukwekkende foto's, echt een afspiegeling van wat er in 'de natuur' zou gebeuren.. Mooi om te zien dat het een kudde is die elkaar komt helpen.
Ik heb zelf ook een pesthekel aan vossen, al zou ik geen gas geven als er eentje oversteekt ;-)
Wij hadden paar jaar terug ook moordlustige vossen op ons terrein, die de vleugels van de kippen afscheurde en daarna soms de koppen eraf trokken, maar het kwaadste was ik nadat een vos de helft van ons nestje jonge katjes vermoordde en de lijkjes gewoon liet liggen, klerebeesten! Dus nee, ik had ook niet ingegrepen als mijn paarden de indringer uit hun weiland zouden schoppen!

Inky_devil

Zo te zien was het inderdaad een snelle dood voor de Vos,

Alleen ben ik het wel eens met dat het verhaaltje erbij op mij ook respectloos over komt tegenover de vos.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:38

LuvdaTossa schreef:
Miracle_ schreef:
Ten eerste, wil je die foto in een link zetten. Ik vind hem niet echt smakelijk.
Dat jij dit natuurlijk vind, moet jij weten. Ik vind dat je je hond in zo'n geval aan de lijn moet houden. In de natuur lopen namelijk geen wilde loslopende Jack Russels rond die hazen of konijnen dood bijten.

Onzin reactie, waar zie je mij zeggen dat dat natuurlijk is???

Heb jij ooit een wilde JR zien rondlopen? En dan bedoel ik geen zwerf hond.

elllis

LuvdaTossa schreef:
Miracle_ schreef:

:D

Bonita_Bon

Zensation schreef:
Sorry hoor maar ik vind dit niet echt een fijne reportage moet ik zeggen. Een vos is en blijft een beschermde diersoort, dat je meedogenloos blijft fotograferen terwijl een dier vecht voor zijn leven maakt je een ramp-tourist met camera in dit geval.

Vecht voor zijn leven? kijken we naar dezelfde foto's? Vos lijkt gedesorienteerd (ziek), rent niet weg terwijl daar de ruimte voor is en krijgt 1 goedgemikte klap waardoor hij dood is (hij is niet eerst 15 keer getrapt en gebeten oid)...

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:40

Volgens mij zegt de eigenaar van de foto met de Jack + giraffe/haas dat ze zelf 14 hectare grond tot hun beschikking hebben waar de hond loopt.
Gewoon een boerderij hond. Waar je je hond dus niet aan een lijntje in de tuin vast zet.
En het is en blijft een terriër.

Lezen is ook een kunst.

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:40

Miracle_ schreef:
elllis schreef:
Zo komt mijn Jack een paar keer per week in de zomer thuis ..*foto*
Net zo (zielig ??)als wat de pony`s van Marjolein hebben gedaan maargoed in mijn ogen gewoon een natuurlijke reactie .

Edit: En dat ze alleen gezonde pakken is onzin. Mijn Jack heeft al 3 keer een gezond konijn te pakken gehad. Waaronder ook mijn eigen, helaas.

dan moet je maar niet naar dit topic kijken

en die hond vindt het leuk en zou ook zielig zijn als de hond niet meer mog
het is zijn baasje eigen risico dat de hond diertjes vermoord
en mischien is het de hond zijn hobby wel
hij kan makkelijk mee doen met jacht enzo
ik vindt het trouwens wel dat de konijn een lange nek eheft op de foto haha :D

ZEJA

Re: Fotoreportage: pony's doden vos !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:41

Hond heeft een nieuw ras gecreëerd giraf konijn :D

Ariege

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:41

pmarena schreef:
Dat het gebeurd is , is 1 ding , maar om dan vervolgens op een dergelijke manier met de foto's te gaan pronken....bah. Dat had best een heel stuk respectvoller gemogen , er wordt hier wel een dier om zeep geholpen , een dier dat geen enkel kwaad in de zin had , en gewoon vermoord is door een stel volgevreten ponies die totaal niet in gevaar waren , totdat ze zèlf die vos lastig gingen vallen. Dat is een hele andere situatie dan een slachting in het wild , om te eten of te overleven.
.

Slechte pony's dat ze zomaar willen zien wat er voor vreemds bij ze in de wei komt, ik zou het ze verbieden.

Een paard is een paard en een vos is een vos. Laten we vooral deze dieren ook dier laten en niet als mens gaan beschouwen. Doen we al veel teveel met alle ellende van dien.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:43

Simone_Z schreef:
Ik woon wel degelijk achteraf en weet ook wel degelijk waar vossen toe in staat zijn.
Natuurlijk is het een stukje natuur, alleen als dier hondsdol was geweest en de paarden had gebeten was je wel verder van huis geweest.
En alsnog als je een dier kan redden, dan doe je dat toch? Tenminste een dierenliefhebber wel lijkt me.
En nou niet gaan zeggen, ja maar hij is vergiftigd. Dat kan je van te voren niet weten en dus kan je daar ook niet vanuit gaan!

Ze kon misschien niet zien dat ie vergiftigd was maar wel dat er iets mis was anders had die vos daar zoiezo niet gelopen laat staan ff gezellig aan een pony snuffelen, een gezonde vos was er allang vandoor gegaan als ie uberhaubt op klaarlichte dag al een weiland in gelopen zou zijn.
Hij had (gezien de eerst foto) zat mogelijkheden gehad er vandoor te gaan.

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:43

Ariege schreef:
Slechte pony's dat ze zomaar willen zien wat er voor vreemds bij ze in de wei komt, ik zou het ze verbieden.

Ja, ik denk dat de pony's voor straf op stal moeten blijven! :D :D

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:44

Miracle_ schreef:
Onzin reactie, waar zie je mij zeggen dat dat natuurlijk is???

Heb jij ooit een wilde JR zien rondlopen? En dan bedoel ik geen zwerf hond.

Nou naar mijn weten is loslopen nog altijd natuurlijker dan aanlijnen. Ik ken geen dier wat met een lijn aan ter wereld komt.

Volgens mij heeft de TS best een groot terrein, dus om op je eigen terrein je honden aan te lijnen lijkt me onnatuurlijker dan ze los te laten lopen. Boerderijhonden hebben een andere functie dan knuffelhonden :)*

Janine1990

1978 schreef:
Ariege schreef:

Dat is niet natuurlijk... }:0

ZEJA

1978 schreef:
Ariege schreef:

Dan krijg je bokt ook over je heen want ze horen niet binnen :+

MiesEnRijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:45

Zensation schreef:

De vos is geen beschermd diersoort lopen er honderden van en mag ok dagelijks op gejaagt worden..
en nogmaals de TS heeft haar camera altijd op haar kamer liggen aangezien ze een heel mooi uitzicht heeft op haar weilanden en dus wel vaker foto's maakt vanuit haar raam. (zoals ze al vaker aangegeven heeft en ook in andere topics van haar staan)

minikatje

Janine1990 schreef:
1978 schreef:

Dat is niet natuurlijk... }:0[/quote]
en dat is een andere discussie.
maar nu haal je 2 dingen door elkaar ;)

1978

Niet natuurlijk maar wel veilig voor alle vosjes! :P

freyatjee

achh wel zielig, maar het is zo!,
wel leuk hoe die paarden er bij staan

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:46

Janine1990 schreef:
Booooo schreef:
Ze wist van te voren niet dat de vos vergiftigd was..

Daarom heeft ze gewacht met het plaatsen van de foto's totdat ze wist wat er met de vos aan de hand was.

Maar daarom hoef je er nog niet van die achterlijke zinnen bij te zetten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:48

Booooo schreef:
Maar daarom hoef je er nog niet van die achterlijke zinnen bij te zetten.

Nou nou, ietsje minder mag ook wel...
Jij vindt het achterlijke zinnen.

Ik kan ze wel waarderen.

Niet meteen algemeniseren he... dat jij dat vindt, betekent niet dat ik dat ook vind.