Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

macke

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 10:56

Over pijn gesproken, zijn hartslag werd gecontroleerd na enkele rondjes rijden. Dat is meestal een goed graadmeter om pijn te herkennen bij een paard( praten lukt niet). Verder vind ik dat ik hetzelfde voor mijn paard had gedaan, weet dat brandwonden pijnlijk kunnen zijn, maar ook juist niet . Veel respect en wens ze veel geluk toe!!
En alle off topic items stop daar maar eens mee!!!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 10:59

Wow wat een verhaal.. Die foto's!
Veel sterkte voor de eigenaren!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:04

Ik ga geen oordeel vellen of het dier pijn heeft gehad of niet, zoals hier wel gebeurd.

Ik heb ook niet het topic doorgelezen (Behalve de berichten van de TS)

En ik wil graag zeggen dat ik vind dat er heel veel liefde in Pascha wordt gestoken. Ik heb de filmpjes bekeken, en het ging er allemaal heel zacht aan toe. (Heel erg liefdevol, de eigenaren zitten vol met liefde en gedult)

Dit paard is goud waard. :+:

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:23

IMJ schreef:
Arabiertje* schreef:
Juist wamhorse.. Ik ga terug op mijn handen zitten. Maar soms is het wel erg moeilijk, de eigenaren zijn helemaal niet slecht voor Pacha.. Maar blijkbaar valt het moeilijk te begrijpen..

Ik heb alles gelezen hoor. ;-)
Ik zeg ook echt niet dat ze slecht voor haar zijn (zie mijn eerste post hierboven aan deze pagina). :)

Maar een antwoord als 'sportpaarden kunnen niet naar buiten met andere paarden' vraagt om een reactie, sorry... :(:)

Nogmaals, hij ziet er niet ongelukkig uit nu. dat ben ik met je eens. Ik hoop dat ie goed herstelt!

Als je alles goed gelezen zou hebben zou je niet over HAAR schrijven terwijl het om een ruin gaat

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:24

yvonnedv schreef:
Als je alles goed gelezen zou hebben zou je niet over HAAR schrijven terwijl het om een ruin gaat

Ff lekker rellen? |o

Dit heeft geen meerwaarde.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 11:26

Yihaaaa, here we go. Oejs, op je handen zitten!

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:42

bij pagina 3 ben geskipt naar pagina 18..
Wat sommige mensen typen vind ik zwaar respectloos.
Iedereen heeft zijn eigen mening, die mag je vertellen maar ga niet een ander af lopen zeiken.
Ik las iets snel van binnen staan? jullie hebben geen idee hoeveel mensen op bokt hun paarden hebben binnen staan, die niet meer dan 2 uur per dag naar buiten komen.
Maar die zeggen niet de waarheid en houden wijs hun waffel dicht.

Ik las ook net iets van, "Waar liefde voor het paard doorslaat begint de waanzin"
Wat is dit nu voor vreselijke opmerking?
Als mijn paard dit overkomt en die laat merken dat hij wilt vechten VECHT IK OOK VOOR MN PAARD!
Kan ik ook zeggen over jou, "ah joh die geeft een paard meteen een spuitje die vind dat het teveel geld gaat kosten" Sjees hoebedoel je iemand op zn hart stampen?

Tuurlijk heeft het paard pijn gehad, maar als hij heeft laten merken hij nog verder wil, zou dat genoeg moeten zijn!

Even voor de eigenaren van Pacha:
Wat een respect, niets meer dan dat!
Wat fijn dat de eigenaren zo goed naar hun paard hebben gekeken en mee hebben gevochten met hun maatje.

Hoe gaat het nu met hem ??

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 11:59

@Zack: het gaat goed met hem. Binnen 3weken gaat hij voor het eerst weer op wedstrijd na de brand!

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:09

Wat een bizar gezicht zeg!
Maar ik vind dat jullie er erg goed voor zijn, mijn complimenten. +:)+
Groeit er nog meer haar in de kale/verbrandde plekken of zijn dit de overgebleven littekens? :)

lovemagic5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:10

wow heftig.
ik strok echt van de foto's
maar ik wilde ze toch wel allemaal bekijken.
mooi om te zien dat ze wel geod vooruitgaat!

veel sterkte!

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:13

Wat ongelofelijk zielig zeg.. :(:)
heel veel sterkte!
goed ook dat het zo goed gaat !

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 12:13

_Joyy schreef:
Wat een bizar gezicht zeg!
Maar ik vind dat jullie er erg goed voor zijn, mijn complimenten. +:)+
Groeit er nog meer haar in de kale/verbrandde plekken of zijn dit de overgebleven littekens? :)

Het haar groeit terug, maar wel maar stilaan. Zoals je ziet op de laatste foto die ik er als recent had bij gepost, zie je dat zijn hoofd al veel meer haar heeft. Maar het gaat tijd kosten denk ik.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:14

tita schreef:
Ik vraag me af aan alle bokkers.

Als jullie de voor en na fotos zien...denken jullie dan nog dat het beestje beter is af geweest bij in laten slapen of kunnen jullie er eerlijk vooruitkomen dat ie het super doet en goed is opgeknapt en waardig is om hem te laten leven

Ik zou me paard in laten slapen !! Ik zou het niet over me hart kunnen verkrijgen om hem een paar maanden zo te laten creperen.
Niets persoonlijks naar TS hoor .

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:17

Lekker makkelijk zeggen als je het zelf nooit hebt meegemaakt.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:19

Idd Zack.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:28

Dus omdat je het niet zelf hebt meegemaakt mag je ook geen mening geven?
Kan iemand mij op die regel wijzen? :)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 12:32

Ik heb geen probleem met de meningen, enkel maar de manier waarop. Sommige doen alsof het een ramp is, dierenmishandeling.. Gewoon weg schandalig is dat Pacha nog leeft. Niemand weet hoe Pacha reageerde hier op, hij had 48uur de kans om zich zelf te bewijzen. Te laten zien of hij nog wilde leven, als hij het niet meer wou had hij in de 48uur zijn kaarsje wel uitgeblazen.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:33

Nee dat staat ook nergens, maar je weet niet hoe je handelt in een bepaalde situatie voordat je er zelf in beland bent. Daar gaat het om ipv de eigenaar nu te veroordelen voor hun keus.
En ik hoop dit nooit mee te hoeven maken, maar mocht wel zo zijn is het ook fijn om hier een positief verhaal over te kennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:44

Arabiertje* schreef:
Ik heb geen probleem met de meningen, enkel maar de manier waarop.

Precies...

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:16

Cayenne schreef:
Dus omdat je het niet zelf hebt meegemaakt mag je ook geen mening geven?
Kan iemand mij op die regel wijzen? :)

die regel ben ik ook nog niet tegengekomen :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:21

@ Zack ik denk nee ik WEET heel zeker dat er heel veel paarden zullen "tekenen" voor 2 uurtjes naar buiten.
Ik ken zoveel paarden die niet eens weide hebben ik ken zoveel grote stallen waarbij een paard geen contact mag hebben en .................. heb geleerd dat op bokt de meeste schijnheilen zit

Ik had mijn paard laten "creperen" heb het eerder gedaan en ben er blij mee want 4 jaar later leeft hij nog steeds.
Er is meer dan enkel aanblik

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:19

Nou bij mij zal zo'n paard niet hoeven creperen. Ik vindt het eerder schandalig dat dat paard nu al weer naar een wedstijd moet. Toppaard of niet. Waarom niet lekker een paar jaar op de wei met een maatje en dan eens weer kijken. Desnoods alleen s'nachts ivm zon. Ik vindt dit geen paardenliefde.

En dat is een mening en die mag gegzegd worden. Bokt is een discussieforum en daar heb je nu eenmaal ook reacties bij die je niet aanstaan. Dat hoort erbij. Ik zeg er ook niks van dat ik het belachelijk vindt hoe naief sommige mensen zijn en hoe ze een dier vermenselijken.

Kate2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:50

Wat heeft het er nu mee te maken of andere paarden twee uur binnen zitten of niet enz? Persoonlijk zou ik mijn paard ook dat leed bespaard hebben. Ik ken patiënten met erge brandwonden, derdegraadsbrandwonden doen op het moment dat ze 'vers' zijn inderdaad geen pijn (tweedegraadswonden wel heel erg!), omdat ook de zenuwen ed beschadigd zijn. Eens de wonden beginnen te herstellen doet dat wel enorm pijn (zelfs met morfine ed). Ik weet niet hoe het bij paarden zit, maar bij mensen blijft er vaak een restpijn die veel erger kan worden met de jaren. Dus zeker wel iets om in het oog te houden denk ik.

Verder zou ik zelf mijn paard de lijdensweg hebben bespaard, het recht om te leven mag nooit een plicht om te leven worden. Maar dat is gewoon mijn persoonlijke opinie. Ik vind dat je soms, net omdat je zo van een paard houdt, het beter veel pijn bespaart en laat inslapen. Anderzijds is het wel fijn dat er mensen zijn die zoveel voor hun paard over hebben, er zijn er genoeg die hun paard laten creperen. En ik vermoed dat je erbij moet zijn om de beslissing wat te kunnen inschatten. Hoe dan ook, al die discussies over 'inslapen of niet'... stoten altijd op dezelfde argumenten. Zolang de argumenten voortkomen uit liefde voor het paard ipv opportunisme, gierigheid of gemakzucht kunnen ze denk ik niet juist of fout zijn

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 14:51

Iemand vroeg me hoe groot Pacha is. En hij is 1m72

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:00

Groot dus ;)
Kate2, mooi verwoord :)) ik had het ook zo willen zeggen. Het is een verhaal met 2 kanten en daar is voor ons buitenstaanders moeilijk een kant- en klare oplossing voor te geven. Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben, dat hangt van de situatie af. Of het voor mijn paard maar ook of het voor mij haalbaar zou zijn.