Dressuurkampioenschapfrieschpaard 2011 in Kootwijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Boelles

Re: Dressuurkampioenschapfrieschpaard 2011 in Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:34

Nou leuke selecties allemaal, als ze alles gaan aflassen vind ik dat ze Kootwijk beter ook kunnen aflassen...

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:51

agneta1 schreef:
ze vergeten de uitslagen van garijp erop te vermelden. of ze willen dat niet. de friezen op hun friezen zijn te machtig zeker. nou dan maar zonder hen. hebben de niet friezen op hun parels ook eens een kans.

Waar slaat dit op?

Ik bedoel: Ze moeten de uitslagen er gewoon opzetten, dat ben ik met je eens, maar om dan zo'n opmerking te plaatsen, vind ik dan ook weer een beetje over de top.

Huberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:14

Het is niet bedoeld als een aparte opmerking hoor. we weten dat de allebeste dekhengsten in friesland zitten. nou als die nou niet op delijst komen hebben de anderen een kans meer.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:17

Wat is dat nou voor rare theorie? :P
Alsof die allemaal in Garijp meereden en door die ene wedstrijd is het ook nog lang niet bepaald..

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:37

Denk dat als Assen buiten niet zou kunnen ze wel naar binnen gaan. Zal dan alleen een hele lange wedstrijd gaan worden.

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:39

Njaa dat is haast niet te doen.. Dan moeten ze verkassen naar Balkbrug, maar ook niet iedereen heeft daar zin in denk ik..

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:44

Als Assen ook niet door gaat dan blijft voor mij alleen Koudum over (reeds opgegeven) en heb ik toch nog 2 selecties kunnen rijden :D Tenzij ze ook Koudum gaan aflassen... maar dan blijft er überhaupt niet veel meer over :=

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 08:52

Ik vind 't wel best, ben het er niet mee eens dat ze Drachten helemaal hebben afgelast. Anders was er miss ergens nog beetje hoop, maar ik ga nu na het FK L2 starten :)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 10:14

FunkyMistiC schreef:
Nou leuke selecties allemaal, als ze alles gaan aflassen vind ik dat ze Kootwijk beter ook kunnen aflassen...

:?

Ze vinden heus wel een andere oplossing...

Als het 24 sep, mooi weer is (bodems goed!!!). Laten ze het gewoon door gaan. Geen enkel reden om af te lassen.

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:43

Meya_ schreef:
Ik vind 't wel best, ben het er niet mee eens dat ze Drachten helemaal hebben afgelast. Anders was er miss ergens nog beetje hoop, maar ik ga nu na het FK L2 starten :)

Deze wedstrijden worden echt wel met een goede reden afgelast!
Of laat jij je paard liever lopen op een slechte bodem??Met alle risico's die daarbij komen......

Ene dat ze de uitslag van Garijp er niet op WILLEN zetten......
Iedereen kan toch ook zelf een klein beetje uitrekenen wat voor punten je die dag hebt behaald??
Ene deze uitslag telt heus wel mee!
Zoals eerder gezegd zal Garijp wel traag zijn met het doorgeven van de uitslagen.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:55

just_bassie schreef:
Meya_ schreef:

Deze wedstrijden worden echt wel met een goede reden afgelast!
Of laat jij je paard liever lopen op een slechte bodem??Met alle risico's die daarbij komen......

Ene dat ze de uitslag van Garijp er niet op WILLEN zetten......
Iedereen kan toch ook zelf een klein beetje uitrekenen wat voor punten je die dag hebt behaald??
Ene deze uitslag telt heus wel mee!
Zoals eerder gezegd zal Garijp wel traag zijn met het doorgeven van de uitslagen.

Dit zeg ik niet, bedoel mee dat ik het jammer vind dat ze het niet inhalen. vandaar dat er staat: Ik vind 't wel best, ben het er niet mee eens dat ze Drachten helemaal hebben afgelast. Snap je? Was namelijk mooi dichtbij geweest.
Maar goed, hier laat ik het ook bij. Heb geen zin in een discussie

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 08:20

zo jammer zijn als assen ook wordt afgelast, maar ze vinden heus wel een oplossing :j

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:23

Ik denk ook wel dat als ze assen aflassen ze wel zullen zorgen voor een oplossing ( andere datum voor de wedstrijd?) zou sneu zijn. Voor de mensen die in assen en of Drachten hadden willen starten.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 10:12

Ja indd heel sneu.. maar die maken wel een uitzondering. Ik geloof niet dat ze voor een kampioenschap zoals Kootwijk niks bij laten plaatsen.
Bij mij in de kring was de kring finale afgelast ivm de hevige sneeuwval. Ik geloof dat 3 weken later het BK was en toch hebben ze een nieuwe finale in gelast

daantjesjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:13

Blijft de hele week regenen en dan hebben ze natuurlijk zaterdag ook nog de keuring. Dus als het veld nat is dan zal deze er zondag niet zo fris en fruitig bij liggen, ben ik bang. Echter 2jaar geleden was dit ook het geval en toen ging alles gewoon door. Ik hoop wel dat ze eerlijk zijn en zeggen dat de velden niet te rijden zijn. Zou het erg zonder vinden om dik 2uur te rijden (en dan nog weer terug) en daar achter komen dat het in naam van gezondheid van mijn paard, niet verstandig is om te starten. Mocht Assen niet doorgaan en ook geen vervanging dan heeft het voor mij ook weinig nut nog naar Koudum te gaan.. ;-( echt balen dit weer.... -:(-

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:19

In Assen kunnen ze wel 30 ringen tegelijk rijden laten dus denk dat als het keuringsdeel niet begaanbaar is dit veld niet ook voor de dressuur gebruikt zal worden.
Daarnaast hebben ze ook 2 zandbanen buiten en 2 binnenbanen.

daantjesjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:28

Aha dan hebben ze de laatste 2jaar aardig aan het uibreiden geweest? Naar binnen gaan weet niet of dat zo 123mag van de KNHS. Eventueel kan het nog om de 2e proef dan binnen te starten maar dan niet voor punten registratie.. En de 1e proef op de buiten zandbaan, en die kan dan gewoon voor punten. Dan kan het in ieder geval doorgaan en heeft ook ieder 2proeven gereden. p.s. dit is maar een gedachten gang ;-)
In ieder geval ik heel hard duimpje draaien dat we gewoon lekker kunnen starten, in een zonnetje met ongeveer 20graden :j

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:53

Ha ha dan zul je je ogen uitkijken. Ze hebben ook een vaste marathon hindernisbaan nu.
Meen ook dat ze het veld gedraineerd hebben.

Denk zelfs dat als je het krap legt er best 3 of 4 20x40 banen op het zand uit te leggen zijn.

Of 1 proef en dan door 2 jury's gejureerd. Zijn allerlei opties.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:59

komt vast en zeker goed :j

Venna85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:19

Wat een gedoe allemaal met dit weer! Hopelijk gaat Assen gewoon door, dan is er maar 1 wedstrijd afgelast en heeft iedereen nog genoeg kansen. Zit zelf te twijfelen of ik wel of niet nog gaar Koudum ga, aangezien ik Oldeholtpade en Garijp beide naar tevredenheid heb gereden...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:24

Het is hier (Assen) vanaf een uur of 10 al droog en een harde wind. Mooi weer dus om droge velden te krijgen.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:30

Ook ik doe mee in Assen, de buien in de regio hier vallen tot nu toe erg mee.

Ook ik baal als een stekker.. Zou nl naar Drachten en Assen.. Dus dat zou betekenen dat ik Koudum nog zou moeten opgeven, maar 1,5 rijden heen en 1,5 uur rijden weer terug.. Moet er nog maar eens goed over denken, of hopen dat als Assen goed gaat, ik er bij Koudum in dat geval nog bij zou kunnen.

Venna85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:33

Ja lastig inschatten of het de moeite waard is he, helemaal naar Koudum!
Als ze nou eens de uitslagen van Garijp zouden toevoegen aan het klassement kan ik zien of het nog nodig is! Ben namelijk te lui om zelf uit te rekenen B-)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:04

Dames, ipv hier beklag te doen, mail naar de organisatie.

Venna85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:23

Uiteraard allang gedaan ;)