Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
peanutbutter schreef:Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik vind dit echt een super manier en Gert weet precies wat hij doet.
Overigens heeft hij ook geen hoofdstel in maar een halster om.
Nu is het in 1x gewoon klaar en uiteindelijk minder stress voor het paard.
riagr schreef:sjee.... heb de reacties gelezen vóórdag ik het filmpje zag. Dacht dat er op zijn minst een paard heel vreselijk mishandeld werd. In werkelijkheid zie je een duidelijke manier van aanpakken van een paard dat zo te zien makkelijk omhoog komt ( zie reactie bij op/afstappen, zie reactie op been). Het is duidelijk, maar in mijn ogen ook eerlijk. Ruiter kan duidelijk wel rijden, paard wordt idd uitbundig beloond, krijgt duidelijke aanwijzingen wat wel/niet de bedoeling is, en deze duidelijkheid geeft ws gewoon rust.
Voor wat betreft het springen; klopt het dat dit paard al vaker los gesprongen heeft? Ik heb namelijk het idee dat het paard zich hier juist ontspant, alsof het een taak is die hij kent. Paard wordt er imo rustiger van, krijgt meer vertrouwen. Niet zo raar dus om dit te doen. Misschien allemaal een beetje verder kijken dan het benauwde hokje links of rechts?
shera schreef:beetje zielig dat mensen die het er niet fraai uit vinden zien meteen laatdunkend penny's worden genoemd.
Lekker volwassen