zosja solitair X samber mager

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:43

gohya schreef:
@Doosie05

Wat ik niet begrijp: waarom werd er niet ingegrepen?
Het is toch geen goede reclame als er zo'n mager paard op je stal staat? Dat wil je toch niet op je manege hebben staan?

Nergens blijkt uit de antwoorden (of ik moet er overheem gelezen hebben) dat dit paard heel goed door een DA is onderzocht, dat er bloedonderzoeken zijn geweest, mest en urinetesten, etc. Dus voor mij is ook absoluut nog niet uitgesloten dat dit paard wat onder de leden heeft wat helemaal nog niet goed gediagnosticeerd is door een DA.
En dan ligt het vermageren niet aan slecht voeren en kun je als manege-eigenaar ook niet zeggen 'zo'n paard wil ik niet op stal!' Dat zou wel erg ongenuanceerd zijn als te magere paarden geweerd worden van een manege! :(

Ik snap sowieso de discussie er omheen eigenlijk niet, belangrijkste is dat er een goede diagnose wordt gesteld door een DA wat het paard mankeert en vervolgens een goed voedings- en conditie opbouwplan. Als de stal naar de mening van TS (of anderen) slecht is, dan haal je het paard er direct weg en laat je het niet nog eens maanden staan. Als je als eigenaar zo in de zorgen zit om je paard tref je direct maatregelen lijkt me ...

Er komt overigens weinig inhoudelijke reactie van TS op alle berichten, dus vraag me af hoe nuttig deze discussies hier eigenlijk zijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:34

Aangezien het hier allang niet meer over rijden gaat, en er nu namen genoemd worden en verhalen uit 2de hand gaat er hier na overleg met TS een slotje op.