Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Janine1990 schreef:Maar KBK, ik lees nu al een poosje stilletjes mee... Er zijn meerdere mensen die jouw houding opmerken. Die daar wat over zeggen, en als ik eerlijk ben, houden ze het nog heel erg netjes. Ik persoonlijk hou me maar even stil wat dat betreft.
Maar gaat er dan geen belletje rinkelen als het meerdere keren wordt vermeld? Ga je dan niet eens denken: Hé, misschien hebben ze wel gelijk?
Lichaamstaal is ook voor mensen belangrijker dan woorden...
PERENBOOMPIE schreef:Ik ga nu vast iets zeggen wat jij niet leuk vind maar hoe ik het zie,of je er nu wel of niets meedoet is aan jou.
Ja hangt er maar aan te hangen: 'kimmmm' echt zo van ' aahg, meisjeewat heb je toch??'
in plaats van zo op te treden ' Kim, trek zo niet! * treedt kordaat op*.
Ten eerste sla je alles in de wind en niks is waar wat hier goedbedoeld door meerdere bokkers wordt waargenomen,je zit waarschijnlijk op dit moment in een ontkenningsfase.
Ten tweede: op het filmpje in je profiel zie ik dat je niet bezig bent met je paard respect bij te brengen en je neemt geen leiderschap.
Ik zie iemand die een beetje bang is en compromissen aan het sluiten is om het paard tevreden te houden en dan maar gauw een snoepje toedient in de hoop dan Kim zich beter naar je gaat gedragen.
De oren liggen plat en ze komt zich opdringen in jou "space" dreigend om een snoepje,zodat jij haar dan maar gauw een pasje laat doen en dan gauw beloont met een snoepje,net of ze iets voor jou gedaan heeft,maar ze is gewoon op een snoepje uit!
Ze hoeft niet iedere keer na een half rondje om je heen of na ieder pasje achterwaarts een snoepje,wordt ze alleen nog maar vervelend en schooierig van.
Ik weet zeker wanneer je geen snoepje geeft ze het zelf wel uit je zak pakt en als je niet uitkijkt nog agressief wordt ook omdat ze d'r zin niet krijgt wanneer jij niet snel genoeg naar haar zin zelf met een snoepje komt.(Probeer maar eens uit zul je het zelf merken.)
Ga gewoon eens aan de slag zonder al die snoepjes en als ze dan na een uur goed haar best gedaan heeft,kan ze later op stal alsnog een beloning krijgen.
Ook leuk dat je een bijrijder/verzorger hebt voor haar,maar schuif je dan het probleem niet een beetje bij een ander,in de zin los jij dit even op voor mij?
Ook al zal die jongen het misschien voor een deel kunnen oplossen,zul jij net zo consequent moeten zijn en samen op 1 lijn gaan zitten anders los je helemaal niks op.
Ga me er verder ook helemaal niet meer mee bemoeien,hoop alleen voor jullie dat jij je eigenwijsheid opzij zet,even naar jezelf gaat kijken waar je verkeert bezig bent en er dan mede door je bijrijder en de goedbedoelde adviezen hier van de medebokkers uitkomt en jullie weer een leuke tijd tegemoet gaan.
Zit je niet op meningen van anderen hier achter hun computerschermpje te wachten,ook goed,maar plaats dan geen topic!Succes!!
KoudbloedKim schreef:Smeetjoew: Dus jij denkt dat jij wel een ton spieren 'gewoon even' tegen houdt?
Dat is altijd zo makkelijk om te zeggen hè.. vanachter een schermpje.
PERENBOOMPIE schreef:Ten eerste sla je alles in de wind en niks is waar wat hier goedbedoeld door meerdere bokkers wordt waargenomen,je zit waarschijnlijk op dit moment in een ontkenningsfase.
[naam] schreef:Bedankt voor de tips die ik kan gebruiken voor het oplossen van dit probleem.
Een paar dingen die je verteld heb ik vandaag ook gebruikt (stap terug zetten, tussen Kim en 'gevaar' in staan)..
Ik ga daar volgende keer mee oefenen.
[naam] schreef:Ik ga met grondwerk ook echt verder.
Heb al besloten dat ik morgen met haar bezig ga.
Kim heeft wel vaker geprobeerd mij de baas te worden.. maar er is nóg iets aan de hand waar ik mijn vinger niet op kan leggen.
[naam] schreef:En dan ben ik nog maar op pagina 4, dus wat nou "Ik sla alles in de wind"?De tip die je geeft heb ik mij vanochtend ook bedacht.. toen ik terug liep zag ik namelijk een paard aan de stang staan en ik ben van plan de volgende keer inderdaad samen te gaan staan.
PERENBOOMPIE schreef:We hebben hooguit 10 keer geoefend met grondwerk en zijn heel klein begonnen.Ze hoeft niet iedere keer na een half rondje om je heen of na ieder pasje achterwaarts een snoepje.
PERENBOOMPIE schreef:Ik heb geen verzorger/bijrijder gezocht.Ook leuk dat je een bijrijder/verzorger hebt voor haar,maar schuif je dan het probleem niet een beetje bij een ander,in de zin los jij dit even op voor mij?
PERENBOOMPIE schreef:Als ik niet op meningen zat te wachten, had ik natuurlijk geen topic geopend.Zit je niet op meningen van anderen hier achter hun computerschermpje te wachten,ook goed,maar plaats dan geen topic!
KoudbloedKim schreef:En nou krijg ik vast van meerdere mensen te horen dat ik dan geen paard had moeten kopen (net als de reacties dat ik haar weg moet doen als ik niet 4 keer in de week op haar rij), maar ik ga niet liegen en zeggen dat ik dat allemaal wel kan.
Maar ik ga het wél proberen en ik hoop dat ik er in ieder geval een beetje in de buurt kom van dat laatste stadium.
Zo'n reactie geeft mij wel weer kracht om met de volle 100% door te gaan.