Nieuw paardje , niet voor gevoelige kijkers, is overleden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:03

jeetje zeg, die foto's van hoe jij haar kocht en die foto's van hoe ze er vroeger uitzag :oo
ik schrok echt ff.

Wel fijn dat je iets meer van haar achtergrond weet nu.

Succes!!!

Jibbel

Re: Nieuw paardje , niet voor gevoelige kijkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:07

Ach, arm paard..Ze heeft ook iets 'verdrietigs' in haar ogen. Hopelijk is ze niet drachtig en kan ze gewoon lekker bijkomen en aankomen!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:09

Wat is ze mooi. Fijn dat je der nog een kans geeft.
Ze zijn zo dankbaar. Ik heb nooit zoveel genoten als van mijn Dyco die ook zo bij mij kwam. Helaas was zijn adergestel zo zwaar aangetast door de ondervoeding dat hij is overleden op 4nov 2009 aan een hartaderbreuk. Hij mocht maar 5 jaar worden

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:11

Je kunt haar Pimmy noemen; als ze echt Pimbers heeft geheten dan komt dat bekend voor.
Maar ach wat een verdrietige foto's van haar in je eerste post. Je ziet al wel dat ze opknapt. Wat een mooie merrie is het geweest als je de oude foto's van haar bekijkt. Doodzonde en onbegrijpelijk hoe zo iets kan gebeuren.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:13

Het is toch niet te hopen dat ze inderdaad drachtig blijkt te zijn..Dan is dat arme lijfje dus nog magerder als dat je nu denkt.. Ze gaat er trouwens al wel ietsje beter uit zien..super. ;) .Maar wat ongelofelijk triest als je de foto's van vroeger ernaast ziet..Wat heeft ze enorm afgezien.. ;( .

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:17

Op mensen zoals jij kunnen wij paardengekken trots zijn, denk ik dan :j echt heel goed van je dat je de zorg over dit dier neemt, de DA kan je vást informatie geven wat betreft het verzorgen van dit paard. Heel veel succes! :)

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:19

Ik heb het hele topic doorgelezen. Wat een verhaal zeg. Arm dier, wat geweldig dat jij er zo mee bezig bent! Diep respect hiervoor.

Hopelijk is ze niet drachtig.
Ik vind ook dat ze er op de foto van vanochtend beter uit ziet dan op de eerdere foto's.

Dit topic blijf ik zéker volgen.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:26

Merriebrok is ok heel goed vooral als ze drachtig zijn wel opbouwend geven worden ze lekker dik van, Hoop voor je (als er een veulen in zit) dat de bevalling goed gaat.
En als je er even denkt zat ervan tezijn van veel geduld krijg je altijd iets goeds voor terug. ;)

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:40

Als je de plek ervoor hebt is dit toch wel iets waar je heel veel voldoening uit kunt halen en ik denk als je ervoor openstaat, je ook dankbaarheid kunt voelen van zo`n paard.
Goed hoor, fijn dat je hem een nieuwe kans/ nieuw leven geeft!
Ik blijf het topic even volgen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:57

Ow hemel, even 18 blz. doorgespit. Wat een trieste aanblik. Mijn 1e gedachte was ook: is die niet veel ouder als 12? Maar ja, daar kun je je bij zo'n verwaarloosd paard natuurlijk op verkijken.
Achteraf blijkt dus dat ze toch veel ouder is.
Echt toppie dat je je over haar ontfermd hebt.
Ik kom zulke uitgehongerde paarden (gelukkig) nooit tegen.
Kan me ook niet voorstellen dat iemand zijn paard zo laat verkommeren.
In onze omgeving staan de paarden misschien ook wel allemaal wat beter in het zicht, waardoor de sociale controle wat beter is, maar dan nog....

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:14

Wauw echt super wat je gedaan hebt!
Op de foto's van bagage ziet ze er prachtig uit.
Ik hoop voor jou, de merrie en het eventuele veulen
dat die er niet inzit!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:21

AAAHH wat een zieltje!
Mijn respect voor jouw! Hopelijk is ze niet drachtig!

Bernadette86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:40

Wat enorm zielig zeg. Als je zag hoe goed ze er eerst uitzag.
hoe kunnen mensen haar dit aandoen. Ik hoop echt dat ze er weer boven opkomt.
Ik zat nog te denken. Hebben jullie haar al gecontroleerd op parasieten? Die kunnen ze oplopen via de wei en gaan zich in de lever nestelen. Daardoor kunnen paarden ook heel mager worden, en dof in de haren. Het kan met behulp van een injectie of infuus behandeld worden. Als er niks aan wordt gedaan kan de schade aan de lever te groot zijn om nog wat aan te doen.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:49

jeeeeeeetje, wat was ze mooi !! Wat een mooie aftekening heeft ze, en een hele lieve blik.
Ik hoop dat je haar weer op de been krijgt en dat ze niet dragend is.
Maar wat zie ik aan haar neusje op de laatste foto, zit er vuil op of heeft ze en litteken?

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:50

TS: Wat een goede actie van jou zeg!! Echt, heel veel succes met dit dier, petje af!!

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:59

Ongeloofelijk dat mensen zo met dieren om gaan!!!
Super van jou dat jij haar een kans geeft,petje af!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:19

hele topic doorgelezen..
jemig..
wat een diertje is t zo..
heb echt zeker respect voor jou en andere die dit kunnen!
ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen met het verdere herstel van dit paard (en veulen)
ik blijf je topic stillletjes volgen!
sterkte!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:20

Ze ziet er idd al een stuk beter uit!

Blijf maar foto's plaatsen, wil wel zien hoe deze dame opknapt :) !

lil_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:44

Ze is zeker al verbeterd als je de eerste foto terug kijkt, hopelijk blijft ze verbeteren maar dat komt met jou goede zorgen vast wel in orde. Is het veulen dat erbij stond inmiddels al afgespeend?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:55

Ohoh wat herken ik veel in je verhaal! Lang geleden is mijn paardje uit belgie gehaald in deze toestand! Na een paar weken begon ze weer wat dikker te worden en opeens lag er 's morgens een veulen in de stal! Nu heb ik de 2 aller liefste schatten van de wereld. De liefde die ik krijg van deze paarden is niet te beschrijven! Mijn oudste merrie is nooit een echt "mensen paard" geworden en is snel bang van mannen, de dochter hangt heel erg aan mij en vind mensen prachtig!
Mijn paardjes zijn in alle liefde opgevangen en beide intussen oud en kern gezond!

Ik hoop dat deze 2 hetzelfde te wachten staat maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat goed komt! Ik blijf het volgen! Heb super veel respect voor je! Er is een lange weg te gaan, maar het begin is gemaakt!

Heel veel succes!!!!

Boemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:10

Ik vind het ontzettend knap dat je deze verwaarloosde dieren nog een kans geeft!!
Petje af hoor want het kost niet alleen ontzettend veel geld maar ook tijd.
Ik hoop dat ze niet drachtig is, hoe is het nu maar haar jaarling ben je die al langzaam aan het afspenen of laat je ze voorlopig nog bijelkaarstaan? Drink deze nog bij haar?

Nou super veel suc 6 met deze 2

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:23

Je ziet aan de vorige foto's aan d'r ogen dat ze zich al beter gaat voelen. Petje af voor jouw actie.
Op de eerste foto dacht ik al te zien dat er mogelijk een veulen in zit. Ik hoop het niet, niet voor jou en ook niet voor de merrie, want dat gaat haar heel veel energie kosten en dat heeft ze momenteel niet.
Ik lees graag mee en hoop gauw goed nieuw te horen en weer betere foto's te zien van dit paardje.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:28

Goed dat je alles zo goed in overleg doet met de DA! Ik blijf het volgen, ben echt benieuwd hoe ze er uiteindelijk uit komt te zien :D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:35

Ik vind haar ook lekker kwiek kijken, ze lijkt zich opzicht dus volgens mij wel happy te voelen.
Maar dikker worden heeft echt tijd nodig, dit gaat heel langzaam, zeker als ze ook nog zou dragen.
Gelukkig ga je nu wel de zomer in en kun je haar op gras zetten en hoeft ze niet haar energie in warm blijven te stoppen.
Je moet eigenlijk iedere maand een foto maken en die achter mekaar dadelijk zien.

lauralorens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:57

Je ziet inderdaad een andere blik in haar ogen,
het kan aan mij liggen maar het lijkt alsof ze zich best happy voelt nu.
gelukkig maar!
mijn pony heeft ook een tijd nodig gehad om aan te komen terwijl het afvallen zo snel ging...