[WN] DUtch Summershow 2009

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:15

SusanW schreef:
REGINA76 schreef:
daarna mn vieze varken gewassen paint voor zaterdags.
wat een poetswerk hihi...
zaterdag was hij nerveus, maar vond de jurering belachelijk.
eigenlijk vd meeste onderdelen wat ik zag.
maar ja het blijft jurysport.

Eerlijk gezegd klinkt dit nogal onsportief (aangezien ik ook in jouw klasse stond en het paarse lint in ontvangst mocht nemen)... Zeg je dit nu omdat je achteraan geplaatst stond, of wat is de reden?
Dat een paard nerveus is, is niet direct een reden om anders geplaatst te worden hoor ;)

Word je daar op afgerekend in de halter dan dat je paard nerveus is?
Heb welleens een paard zien winnen dat als een bom naast zijn ruiter liep...
(is een vraag hoor heb echt geen verstand van halter...)

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:24

Nee, in principe wordt gewoon het paard met de beste bouw vooraan gezet. Als er bijv. twee paarden uitspringen qua bouw en het gaat dan om wie 1 en 2 wordt, dan zullen andere dingen mee gaan tellen. Zoals presentatie enz. Al zal een jury het wel waarderen als blijkt dat men er tijd en moeite in stopt om je optimaal te presenteren natuurlijk. Hij staat daar tenslotte wel voor ons/jullie.

Horseworse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:43

Ik vond ook dat de jury goed zijn best heeft gedaan.
Ik snap dat als je niet zo hoog word geplaats als je gehoopt had dat het jammer is en dan zijn er genoeg redenen te vinden waaraan het zogenaamd heeft gelegen. Daarom denk ik ook niet van o ik hoop dat ik hoog geplaats word dan kan het alleen maar meevallen :+. Wat ik vooral netjes vond was dat hij zo nu en dan een kijkje kwam nemen bij de inrij arena.
Over de western pleasure L2. Het was idd druk normaal word hij bij 12 dacht ik gesplitst. Nou snap ik dat het lastiger rijden is omdat je ingehaald,afgesneden etc word maar ik vind wel dat je je paard gewoon in bedwang moet kunnen houden. In de inrij bak was het net zo druk hoor en toen ging het toch ook goed (deze was nota bene nog een keer zo klein zowat).... Je kan toch ook gewoon blij zijn voor een ander en werken aan de punten waarom het niet goed ging? Ik heb ook wel eens gedacht van goh ik had de klasse toch anders geplaats maar houd het dan bij denken anders staat het ook een beetje misgunnend tegen over de mensen die het wel gewonnen hebben.

Arrows

Re: DUtch Summershow 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:11

Ja maar aan de andere kant, betaal je wel een flink bedrag voor je L2 pleasure, en dan moet je met 16 man in 1 bak ...
Ik heb een paard dat zich erg laat beinvloede door andere, zonde geld..

breaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:26

ik zat ook in de L2 pleasure...en het was idd behoorlijk druk...ook als ik de mensen aan de kant moest geloven was het 1 ontplofte massa....er zaten ruiters met 4 man naast elkaar om dat er gewoon geen plek was op de hoefsalg...Vind eerlijk gezegt ook dat het best opgesplitst had moeten worden..maar de jury bepaald....en idd...we betalen een hoop inschrijfgeld.....nikki jij hebt t gewoon hartstikke goed gedaan...als je je paard in deze omstandigheden zo rustig kan houden...vind ik dat super knap dus je hebt ook gewoon verdiend gewonnen! maar dat had ik je al gezegt..... ;)
Ook in de halter bij de paints was de jurering anders dan anders....maarja daarom is het een jury sport en blijft t denk ik ook leuk!!

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:38

breaker schreef:
Ook in de halter bij de paints was de jurering anders dan anders....maarja daarom is het een jury sport en blijft t denk ik ook leuk!!

Nou leuk dat het dan eens anders dan anders is bij de Paint Halter. Dan winnen wij blijkbaar ook eens! ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:39

Ik denk dat al dan niet opsplitsen te maken heeft met tijdsindeling en level.
Van een L2 mag je verwachten dat iedereen zijn paard in bedwang kan houden en kan het dus met meer mensen tegelijk gereden worden.
Bij de L3 zou splitsen dan idd handiger geweest zijn.

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:53

Gefeliciteerd Susan!!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 19:02

jaja die L2 pleasure :7
Vond het een hele goeie zet van de judge om met de lope te beginnen,dan wordt de groep die nog te plaatsen zijn meteen een stuk makkelijker 8-)
Maar dat had je toch ook kunnen verwachten bij deze jury!
Helaas heb ik maar een paar mensen zien anticiperen op het te verwachten begin.

Heb geloof ik nog nooit zo een slechte pleasure classe gezien,het kaf werdt meteen gescheiden van het koren.
Als je L2 rijd maakt de grote van de groep niets uit.(althans zo zou het moeten zijn.)
Ik weet zeker dat als er niet was gestart met de lope het een heel stuk anders had uitgezien.
Ik denk dat div.mensen daar een mooie lering uit kunnen halen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 19:15

SusanW schreef:
Gefeliciteerd allemaal!! +:)+

Ook ik maak graag even van de gelegenheid gebruik om op te scheppen over mijn kanjer O:) Want die is me daar gisteren gewoon 'even' Grand Champion in de Amateur Halter Geldings geworden en Reserve Champion in de Open!! Ik ben zó trots op mijn mooie kerel! :j

Kijk hier is hij:

Afbeelding

Afbeelding

Geweldig toch? :+:

Organisatie én vrijwilligers: Bedankt!
Jeddah ook enorm bedankt voor al je hulp en support! (stond er tenminste nog iemand te juichen langs de kant _O- )

Hey Susan, Gefeliciteerd!! Leuk dat jullie gewonnen hebben en ik heb de andere niet gezien, maar vind het zeer terecht nu ik Jagger in het echt heb gezien, een kanjer!!!

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 19:17

Bij een wedstrijdarena van 25 x 50 meter is het mogelijk om met 16 ruiters tegelijk in de arena te zijn.

De Dutch Summershow is een grote show, we willen de deelnemers dan ook laten ervaren wat het is om op een grote show te rijden. Daarom hebben we bewust de class niet gesplitst.

Op andere grote shows wordt onder dezelfde omstandigheden ook niet gesplitst. Dat heeft niets te maken met tijd, geld of wat dan ook.
Het zegt hooguit iets over het niveau van sommige deelnemers. We zitten nog een beetje in de overgangsperiode van het levelsysteem en waarschijnlijk zijn er ruiters die zich bij de invoering van het levelsysteem een L2 level hebben toebedacht en daar eigenlijk niet horen. Die komen op dit soort shows dus in de problemen en kunnen eigenlijk beter een level lager rijden.
De ruiters die hoog geplaatst waren konden ook netjes de hoefslag houden. *D
Wat de L3 betreft: 12 ruiters in een arena van 50 x 25meter?
Ruiters die daar problemen mee hebben kunnen misschien ook beter een klasse lager starten.
Misschien een beetje hard gezegd, maar kritiek geven in makkelijker dan kritiek ontvangen! 8-)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 19:28

Even een vraagje tussendoor...

Ik zag in de uitslagenlijsten dat er bij de WRAN een aantal ruiters gestart is op een paard met een geboortedatum van 1 januari 2006.
Had de WRAN niet een minimum startleeftijd onder het zadel van 4 jaar ??

Deze paarden zouden dus 'op papier' nu net 3,5 jaar zijn !!

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 19:45

Thanks meiden ;)

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:02

DD; ja dat klopt. Maar er wordt altijd gerekend vanaf 1 januari het daaropvolgende jaar. Dus als betreffend paard ergens in 2005 geboren is, wordt hij per 1 januari 2006 al 1 jaar en dus per 1 januari 2009 4 jaar. Zie de Alg. rijbepalingen art. 500 in het regelboek.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:06

Maar als er bij geboortedatum 1 jan '06 staat is hij in jan '07 dus 1 jaar etc.
Op papier zou het dus 3,5 jaar zijn, maar ik gok dat de normale geboortedatum eerder op een leeftijd van 3 jaar uitkomt. Alhoewel het niet ongewoon is om hele vroege veulens te fokken bij de QPA.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:18

Idd, het levensjaar van het paard begint principieel op 1 januari van het geboortejaar. Dus dit paard zou dan nog maar 3 of 3,5 jaar zijn, want hij is "ergens" in 2006 geboren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:22

Kijk een secretariaatsfoutje kan gemaakt worden, zeker als men zich ook voor de Paint/Quarter-wedstrijden opgeeft.

Maar hoe gaat het nu met de plaatsingen??
Niet alleen zou de starter donders goed behoren te weten dat men nog geen WRAN mag starten, maar ook benadelen nu de behaalde resultaten de andere starters; immers deze hebben recht op een hogere plaatsing én meer punten.

Given

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:17

Heey hallo allemaal!
Ik heb ook eindelijk even tijd om nog even een wedstrijd verslagje te doen :D

Vrijdag heb ik met Bembem de L3 Showmanship en Pleasure gestart en ik was helemaal tevreden! De dappere dodo werd 2de in de Showmanship en 3de in de Pleasure, die hij toch wel weer erg spannend vond! Hij snapt gewoon echt niet wat de rest nou in die bak doet? Dat is toch Bembem zijn bak?! ;) :P

Zaterdag begon ik weer met Bembem in de Halter en is Bemmetje in de Open Gelding all ages, Grand Champion geworden *D Had het echt niet verwacht en was super blij!
Daarna ben ik verder gegaan in de L2 met Given. In de Pleasure was ik niet geplaatst door vervelende situaties in de Arena, ik werd meerdere keren ingesloten en boven op me kont gezeten! Given werd daar nog al heet van, Maar ben toch uiteindelijk wel weer trots =) Want ondanks iets harder te gaan dan normaal is hij de hele Pleasure aardig onder me gebleven! Dus voor hem en mij was het wel een goede oefening.
De horsemanship ging helaas niet zo goed, Hij was nog steeds heet van de Pleasure en over gevoelig. Er was voor Given en mij iets te weinig tijd om de rust na de Pleasure weer op te pakken, jammer maar helaas :o
Hierna had ik de Trail, gelukkig was de rust weer weder gekeerd in dat nieuwschierige koppie van hem;) En met goed resultaat! 1ste van de 18 :oo Ik kon echt mijn tranen niet meer inhouden, zeker niet na al die spanning van de vorige onderdelen.

Hierna waren de Paint klassen waar ik Open SPB Hunter en Pleasure heb gestart met Given. In de Hunter was ik 2de (Maar dat vond ik helemaal niet erg aangezien ik van Black Rose verloor +:)+ ) En in de Pleasure 5de.

Ik vond het een hele geslaagde show! En ben super blij met mijn 2 Paint broertjes :D
En natuurijk iedereen nog van harte gefeliciteerd met de behaalde resultaten *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:23

nou dan is het toch erg knap dat zij met hun 3 jarige de 'oude' paardje eruit rijden.....
ok, regels zijn regels maar om nou te zeggen 'niet eerlijk....'

de discussie mbt 16 man in 1 bak: ben het met jan eens, zo gaat dat op een grote show en een goed pleasurepaard moet dat makkelijk aankunnen.....

en susanw: je paardje is mooi hoor en correct gebouwd dus de win is je zeker gegunt en volgens mij ook wel terecht, ik heb de anderen niet gezien maar jagger ziet er goed uit!

Given

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:33

Ja ik was er wel bij, en vond de Jury ook wel eerlijk eigenlijk, maarja ik zit natuurlijk net als Susan op die roze wolk;)
Maar als ik het niet met de plaatsing eens ben vraag ik het ook altijd even aan de Jury waarom ik bijv niet geplaatst ben.. Heb ik bij de L2 Pleasure ook gedaan, en ja hij zag net mijn moment opname van aanspringen waar die iets wegschoot, waardoor de jury het idee kreeg dat hij er vandoor ging. Dan kan ik me ook best voorstellen dat je mij niet plaatst.

shellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 23:16

Misschien hebben enkele ruiters wel gemerkt dat op vrijdag de krant aanwezig was. Er is zaterdag een leuk stukje (wel een korte tekst, maar wel pakkend) en een foto geplaats op de voorpagina van het Sallands Dagblad.
Hierbij de link.
http://www.destentor.nl/regio/salland/5107307/Paardensportshow.ece

Misschien herkent iemand zichzelf??

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 23:23

Patricia/Sheila, ik zag ook iemand filmen, waar was dat dan van?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 23:39

Dat is een foto van de L3 ruiters, maar wie het zijn geen idee :D

De jury heeft ook veel DQ'S uit gedeeld zag ik in de uislagen lijst :j

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 00:17

ja maar voor wat?
trail, reining ed ok: kan bij off pattern.
maar bij pleasure? was paard dan kreupel of niet te houden ofzo?

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 01:22

hoi allemaal.
ik heb het niet alleen over de halter mensen over het algemeen allerlei onderdelen.
hopelijk vatten jullie het allemaal eens beter op.
het maakt mij echter niet uit waar ik sta vooraan of achteraan.
het zal mij een rotzorg zijn.
met een 3 jrg kan je nooit tegen een volwassen uitgegroeid paard op dat weet je van te voren.
ik ga nog voor mijn plezier weg, ik hoef niet echt meer wat te winnen, af en toe zou leuk zijn.
ik kan niet meer volop trainen zoals anderen dat wel kunnen doen. en dat is mijn lichamelijke probleem en daar zit ik zelf mee.

na het nk van dit jaar zal ik echter moeten stoppen met wran shows te kunnen starten, ik krijg ze nl nooit klaar op L2 niveau.
en blijf dan alleen recreatief bezig en af en toe een rassenshow.

dus mensen hoop voortaan dat jullie eerst beter lezen.
voordat je commentaar geeft.

ROB H waarom altijd zulke opmerkingen tegen mij?