Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
flitzz schreef:Ik kan er niet over uit hoe die moeder reageert.... Die moeder moet toch wel een hele grote schop onder haar kont krijgen..En zelf een cursus krijgen "hoe mijn kinderen op te voeden".
Ik heb 3 kinderen (helaas niet besmet met het paardenvirus) ze hebben alle 3 een eigen hobby waaronder eentje die doet crossen met brommers, maar ook hij gaat eerst naar de boeren toe om te vragen of ze een stukje braakliggend grond hebben waar hij op mag crossen. Hij heeft een stukje gekregen waar hij samen met de zoon van die boer mag crossen, maar heeft al wel herhadelijk gevraagd aan die boer of het vee er geen last van heeft.
KiWiKo schreef:als mijn liefste lief besluit om bij vreemde paarden ongevraagd het land in te gaan om te borstelen, en ze word dan gebeten........... krijgt ze van mij maat 38 op haar billen erachteraan......... IS die gek geworden!!!!
Dan mag ze een hele week het huishouden doen, en met het geld wat ze daarmee verdiend een bosje bloemen gaan kopen voor de eigenaar van de paarden en heel nederig om excuus gaan vragen..........
echt he, laat ik er nou nooit achter komen!! (dus Sanne als je meeleest, dan weet je dat alvast!!!)

suleilitha schreef:Tja, die moeder, het is vooral onwetendheid. Ik wil niet discrimineren maar het zijn westerlingen uit een verstedelijkt gebied die de rust van het platteland hebben opgezocht. En van dieren snappen ze niets, helemaal niets.
):
Paradox schreef:Is er al wat bekend? Gaat de politie iets doen?
@ Sul Ik weet precies wat je bedoelt met die stedelingen die naar 't platteland komen. Daar heb ik ook een gezin van naast de deur; zij hadden laatst nog de milieupolitie op ons afgestuurd want de paarden zouden stinken
suleilitha schreef:Tja, die moeder, het is vooral onwetendheid. Ik wil niet discrimineren maar het zijn westerlingen uit een verstedelijkt gebied die de rust van het platteland hebben opgezocht. En van dieren snappen ze niets, helemaal niets.
ponypret schreef:het is ook te gek voor woorden zoiets!
maar ergens kan ik het de kinderen niet helemaal kwalijk nemen.
ik keur het zeker af maar de ouders zijn het ten alle tijden in mijn ogen schuld!
en het word alleen maar erger met de jeugd want laten we eerlijk zijn,ouders vandaag de dag zijn te druk met zichzelf bezig en zien niet wat hun kroost uitvreet.
tegenwoordig is niks meer 'heilig'!
maar mensen blijf aub jezelf altijd afvragen waar zo'n gedrag van een kind vandaan komt!kinderen horen de toekomst te zijn en niet afgestompt te worden en vaak is het zo dat als je ze een klein beetje erin doet betrekken en uitlegt over het hele hoe en wat dan zie je opeens heel andere kinderen voor je staan!
ik begrijp ook heel goed de woede die in je opkomt als je ze ongevraagd op je eigen paard ziet zitten in de wei bijv.maar dat is dus een teken dat het kind nooit geleerd is om eerst iets te vragen of het wel mag!
Een teken dat zo'n kind het altijd maar moet gokken!en dan ook totaal niet begrijpt op dat moment dat zoiets hartstikke fout is.
ja lieve mensen het is triest gesteld in onze maatschappij,met name de agressie!

Isabonny schreef:Oow, ik kan je woede en onmacht begrijpen.
suleilitha schreef:Voor mezelf ga ik ook uit van wat jij zegt. De moeder beslist echter anders, die wil een kapotgetrokken jas uit mijn verzekering. Jammer dat ik daar niet aan meewerk en verder wordt het goedgepraat onder het mom dat we blij moeten zijn met kinderen die komen borstelen omdat we daar zelf zogenaamd te nalatig voor zouden zijn.
Ikzelf vind het levensgevaarlijk, andermans kids die zo even tussen de draden door floeperen bij nog vrij onopgevoede tweejarigen... erger nog ik vind het doodeng!
Verder weet ik inmiddels dat er ook een volwassene elke dag wordt gesignaleerd, die groente afval en andere troep bij ons komt storten.
Ik denk dat ik eerst maar eens overga tot het maken van borden.
Ik heb de boze mama voorzien van tekst en uitleg en ik had het hele verhaal net zo goed tegen de buitenmuur kunnen ophangen, vrees ik....
holly schreef:Nee dan je paarden aantreffen op een paar dagen eerder tegen onkruid bespoten weiland, omdat een of andere wildvreemde het blijkbaar nodig vond om de doorgang naar de wei met gras open te doen voor de paarden.
Er was niemand ziek geworden, maar kwaad ben je wel, want wat moet je als de paarden er wel ziek van waren geworden?