Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Re: Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:22

Het is gemeld, mocht er nu wat gebeuren heeft de TS al wel actie ondernomen en is het bekend dat er problemen zijn... daarmee heeft ze ook al aangetoond dat ze het niet op prijs stelt. Kun je het niet een keer heel ouderwets op de Radar/Kassa wijze doen,een verborgen camera erbij en nog eens rustig met mevrouw gaan praten? Je alles nog eens uitlegt. Verzamel bewijs op alle mogelijke manieren, bouw je zelf veilig met de huidige regels...

Edit: Las nog wat over bomen rondom je erf. Is daar niet iets mogelijk mbt camerabewaking/opnamemateriaal? Of wellicht een doorkijk met de buren maken zodat zij ook zicht hebben op je weiland?

ponypret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:23

flitzz schreef:
Ik kan er niet over uit hoe die moeder reageert.... Die moeder moet toch wel een hele grote schop onder haar kont krijgen..En zelf een cursus krijgen "hoe mijn kinderen op te voeden".
Ik heb 3 kinderen (helaas niet besmet met het paardenvirus) ze hebben alle 3 een eigen hobby waaronder eentje die doet crossen met brommers, maar ook hij gaat eerst naar de boeren toe om te vragen of ze een stukje braakliggend grond hebben waar hij op mag crossen. Hij heeft een stukje gekregen waar hij samen met de zoon van die boer mag crossen, maar heeft al wel herhadelijk gevraagd aan die boer of het vee er geen last van heeft.

Zo denk ik er ook over en zo raar hoe het klinkt ik heb echt te doen met het kind dat gebeten is!
Waarom?Nou als je de reaktie van de moeder leest dan weet je ook wat er van het kind terrecht zal komen!(afgaand van de tekst he)Helemaal niks!!!Dat zijn van die kinderen die smorgens de deur uitgewerkt worden en zichzelf maar moeten opvoeden en amuseren!
En als dat iets gebeurt vliegt zo'n bijstandsmoeder in de gordijnen!
En dat is nu precies hoe het gaat in deze maatschappij,ze fokken de kinderen als konijnen maar ervoor opkomen ho maar!
Tenzij ze geld ruiken bij een ander dan staan ze paraat!
Ik zou ook gewoon aangifte doen.En een melding naar de kinderbescherming want de ouders laten dus klakkeloos toe dat hun kinderen gevaarlijke dingen mogen doen en dat ook nog ongevraagd op andermans terrein!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:24

KiWiKo schreef:
als mijn liefste lief besluit om bij vreemde paarden ongevraagd het land in te gaan om te borstelen, en ze word dan gebeten........... krijgt ze van mij maat 38 op haar billen erachteraan......... IS die gek geworden!!!!

Dan mag ze een hele week het huishouden doen, en met het geld wat ze daarmee verdiend een bosje bloemen gaan kopen voor de eigenaar van de paarden en heel nederig om excuus gaan vragen..........

echt he, laat ik er nou nooit achter komen!! (dus Sanne als je meeleest, dan weet je dat alvast!!! Haha! )

ROFL ROFL ROFL

Mijn kind later idem dito!! Die koters hadden wel het ziekenhuis ingemept kunnen worden, zijn ze nou helemaal belazerd!!

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:26

ponypret ben ik 't (helaas, of nouja helaas) met je mee eens...
maar goed, doet er nog steeds niks aan, aan de situatie van de TS, dat ze er nog steeds ONGEVRAAGD rond hangen en gehangen hebben

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:28

suleilitha schreef:
Tja, die moeder, het is vooral onwetendheid. Ik wil niet discrimineren maar het zijn westerlingen uit een verstedelijkt gebied die de rust van het platteland hebben opgezocht. En van dieren snappen ze niets, helemaal niets.

Hier ook een westerling die op het platteland is gaan wonen (jaja niet alles over één kam scheren, er zijn er ook die zich aanpassen Haha! ):
Ik heb bewondering voor je houding Suleilitha, ik weet niet of ik ook zo beheerst zou kunnen hebben reageren. Ik zou die &^*$#^%pubers toch graag even verbouwen, en moeders erbij. Het ergste is idd dat ze gewoon je paarden verkl*&ten zonder dat jij daar iets aan kunt doen! Ik hoop dat je nu van ze af bent en dat ze idd geen wraakacties gaan verzinnen, want dan ben je nog verder van huis!

BTW wat heb jij een gaaf profiel hahaha, als die koters dat gezien hadden hadden ze nooit op je erf durven komen!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:33

Enkele jaren geleden slenterde er ook 2 dames richting mijn paarden.
Jaartje of 16 waren ze.
Top punt van brutaliteit, want in tegenstelling tot jou stond ik er met mijn neus bovenop.

Het slot van het hek ging wat stroef, dus mijn vriend ging deze even smeren.
We stonden dus samen bij de auto nog geen 5 meter naast het hek. Mijn vriend met zijn neus onder de moterkap en ik ernaast.
De 2 dames komen aan gefietst, parkeren hun fietsen, klimmen over het hek en lopen zo door.
Ik stond er echt even bij van, pardon, ben ik onzichtbaar ofzo? Hamer
Dus ik stoot mijn vriend aan, kiek nou toch eens joh Ziek
Mijn vriend snapte niet helemaal waar de 2 dames vandaan kwamen en snapte het dus ook niet zo 1,2,3 wat ik bedoelde.
Ikzelf moest het eerst even tot me door laten dringen dat de 2 dames zo voor mijn neus over het hek kropen, mij gewoon negeerde en vrolijk door liepen. Vervolgens moest ik tot 100 tellen om kalm te blijven en even af te wachten wat ze van plan waren.
Ze liepen door tot aan het hooi en daar stopte ze.
Vervolgens haalde ze een pakje sigaretten uit hun zak en probeerde een sigaret aan te steken. Naast mijn hooi dat net een paar uur eerder was geleverd, dus als dat vlam vat ben je alles behalve blij Stoom uit je oren
Gelukkig deed de vuursteker het niet en na 10 minuten proberen besloten ze om weer te vertrekken.
Zoals ze op de heenweg langs mij heen liepen, moesten ze ook weer via die weg terug natuurlijk.
Ik stond er nog steeds Cheese!
Dus de madammetjes klommen weer op het hek en tja toen kwam ik in actie.
Al hangent bovenop het hek heb ik ze heeeeel vriendelijk gevragen wat ze in hemelsnaam dachten aan het doen te zijn.
Of ze het normaal vinden gewoon bij iemand het terrein op te wandelen en dat ook nog eens doen terwijl ze weten dat ik ze aankijk en daar verder schijt aan hebben.
Er kwam geen stom woord meer uit, maar ik wilde hoe dan ook een antwoord. Kom nou op zeg.
Ik heb niet zo'n hele grote sloffen, maar als ik er uit schiet dan is het slim om aan de kant te gaan.
Vrouwtjes wisten even niet meer waar ze het hebben moesten, tot mijn vriend ingreep en ze weg stuurde met de mededeling dat ze het niet moesten wagen om het nog eens te proberen omdat als ze dachten dat ik al flink tekeer ging, dat dat dan een misverstand is en dit voor mij nog onder de categorie vriendelijk valt.
Ze waren zo weg, maar ik heb de hele middag nog pissig rond gelopen.
Jemig zeg...

Het kan dus nog brutaler, zoals ik al zei stonden wij er gewoon bij en gebeurde dit dus recht voor onze neuzen.
Deze 2 dames hadden beter moeten weten, aangezien ze aan hun kleding te zien van de manege af kwamen en dus zelf ook paardrijden.

Mooie is dan nog dat er door sommige bokkers werd gereageerd dat ik niet had moeten staan afkijken wat ze van plan waren, maar dat ik ze al tijdens het hekje klimmen bij de oren had moeten pakken. Daarbij had ik het ook vriendelijker kunnen aanpakken.
Nou daar ben ik het dus niet mee eens.
Punt 1 wil ik weten wat ze komen doen en daar kom je alleen maar achter door ze eventjes hun gang te laten gaan en punt 2 met vriendelijk vragen bereik je niets en daarbij ben je als eigenaar woest natuurlijk.

ponypret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:36

het is ook te gek voor woorden zoiets!
maar ergens kan ik het de kinderen niet helemaal kwalijk nemen.
ik keur het zeker af maar de ouders zijn het ten alle tijden in mijn ogen schuld!
en het word alleen maar erger met de jeugd want laten we eerlijk zijn,ouders vandaag de dag zijn te druk met zichzelf bezig en zien niet wat hun kroost uitvreet.
tegenwoordig is niks meer 'heilig'!
maar mensen blijf aub jezelf altijd afvragen waar zo'n gedrag van een kind vandaan komt!kinderen horen de toekomst te zijn en niet afgestompt te worden en vaak is het zo dat als je ze een klein beetje erin doet betrekken en uitlegt over het hele hoe en wat dan zie je opeens heel andere kinderen voor je staan!
ik begrijp ook heel goed de woede die in je opkomt als je ze ongevraagd op je eigen paard ziet zitten in de wei bijv.maar dat is dus een teken dat het kind nooit geleerd is om eerst iets te vragen of het wel mag!
Een teken dat zo'n kind het altijd maar moet gokken!en dan ook totaal niet begrijpt op dat moment dat zoiets hartstikke fout is.

ja lieve mensen het is triest gesteld in onze maatschappij,met name de agressie!

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:38

Is er al wat bekend? Gaat de politie iets doen?
@ Sul Ik weet precies wat je bedoelt met die stedelingen die naar 't platteland komen. Daar heb ik ook een gezin van naast de deur; zij hadden laatst nog de milieupolitie op ons afgestuurd want de paarden zouden stinken Verward

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:44

1 ding komt er steeds op in mijn gedachten: WTF?

Ik moet zeggen dat ik nog altijd op mijn volwassen leeftijd de neiging heb om een paard te aaien als deze bij een hek staat. Maar ik heb nooit maar dan ook nooit de neiging gehad om bij een wildvreemd paard de wei in te lopen. Laat staan een erf oplopen om daar een paard ongevraagd te poetsen.
Wat een mentaliteit? Waar zijn de manieren? Ik heb vroeger dagenlang op mijn fietsje rondgefietst en bij mensen aangebeld of ik hun paard mocht verzorgen, netzolang totdat ik er een vond. Je wilt toch niet zeggen dat jij de enige in de buurt bent met paarden?
NEE is NEE, ik vind niet dat jij nu degene moet zijn die maatregelen moet treffen om 2 snotapen uit je wei te houden.

Bah wat kan ik mij hier druk om maken.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:45

Paradox schreef:
Is er al wat bekend? Gaat de politie iets doen?
@ Sul Ik weet precies wat je bedoelt met die stedelingen die naar 't platteland komen. Daar heb ik ook een gezin van naast de deur; zij hadden laatst nog de milieupolitie op ons afgestuurd want de paarden zouden stinken Verward

Hier ook idem dito.. iedereen die jaarlingen er zo bij heeft staan kan de DB verwachten.. met koeien is het idem dito..
Terwijl veel stedelingen niet eens weeeten hoe een koe er van dichtbij uitziet Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:47

suleilitha schreef:
Tja, die moeder, het is vooral onwetendheid. Ik wil niet discrimineren maar het zijn westerlingen uit een verstedelijkt gebied die de rust van het platteland hebben opgezocht. En van dieren snappen ze niets, helemaal niets.

Eeeeej, niet iedereen in het westen is zo. Maar het plaatje is wel duidelijk zo. Het is heel erg lastig om daar iets aan te veranderen wat betreft de houding naar de dieren, dus je zult het echt op het misbruik van je eigendommen moeten gooien. Aangifte doen dus, voor iedere keer dat het gebeurt.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:47

Jeettje, heb met stijgende verbazing even 12blz doorgespit.

Wat verschrikkelijk dat ze zo maar ongevraagd aan je paarden zitten. Het feit dat je niet wilt dat ze aan je eigendom zitten, zegt hun dus helemaal niks. Vooral van die ouders vind ik dat onvoorstelbaar dat ze daar zo op reageren, alsof het de normaalste zaak van de wereld moet zijn dat de kinderen zo maar van andermans paard "gebruik" mogen maken. Je gaat toch ook niet zo maar iemand zijn tuin in om zonder toestemming zijn fiets te lenen , omdat je dat zo'n fijne fiets vindt (al zet je die naderhand weer terug).
En in dit geval had je ze al meerdere malen laten weten dat je het NIET wilde!

Oow, ik kan je woede en onmacht begrijpen. Onmacht, omdat de mensen het niet lijken te begrijpen.

Ik ben benieuwd wat de politie eraan doet.

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:50

ponypret schreef:
het is ook te gek voor woorden zoiets!
maar ergens kan ik het de kinderen niet helemaal kwalijk nemen.
ik keur het zeker af maar de ouders zijn het ten alle tijden in mijn ogen schuld!
en het word alleen maar erger met de jeugd want laten we eerlijk zijn,ouders vandaag de dag zijn te druk met zichzelf bezig en zien niet wat hun kroost uitvreet.
tegenwoordig is niks meer 'heilig'!
maar mensen blijf aub jezelf altijd afvragen waar zo'n gedrag van een kind vandaan komt!kinderen horen de toekomst te zijn en niet afgestompt te worden en vaak is het zo dat als je ze een klein beetje erin doet betrekken en uitlegt over het hele hoe en wat dan zie je opeens heel andere kinderen voor je staan!
ik begrijp ook heel goed de woede die in je opkomt als je ze ongevraagd op je eigen paard ziet zitten in de wei bijv.maar dat is dus een teken dat het kind nooit geleerd is om eerst iets te vragen of het wel mag!
Een teken dat zo'n kind het altijd maar moet gokken!en dan ook totaal niet begrijpt op dat moment dat zoiets hartstikke fout is.

ja lieve mensen het is triest gesteld in onze maatschappij,met name de agressie!

Hallo we hebben het hier niet over kleine kinderen hè! We hebben het over twee pubertjes van 14/15 en die weten verdraaid goed wat wel en niet mag. Dat ze daar vervolgens scheit aan hebben, dàt is het gevolg van de (afwezigheid van de) opvoeding van moeders.

Ik heb zelf een puber van bijna 14 en een aankomend pubertje van bijna 10, en die weten ook heel goed wat wel en niet mag, helemaal als het om andermans dieren gaat. En die weten ook dat ze als ze daar zonder toestemming aan gaan zitten of godbetert erop gaan rijden dat ze dan een probleem met mij en mijn pas aangeschafte klompen krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:55

Manlief is terug van een bezoek aan het buro en de lieden in kwestie zullen op de namiddag worden vergast door een bezoek van de sterke arm Haha!
Feit blijft dat ik het dus de kinderen wél kwalijk neem, mede omdat we ze al -tig keer hebben medegedeeld geen prijs te stellen op verzorgers, en ze gewoon hebben doorgezet op tijden dat we niet thuis waren.
Alles is genoteerd op het buro, ook dat eén van de paarden compleet kopschuw is. Die liet vanmorgen dus ook niet toe dat ik haar bij de halster pakte, ik heb de deuren maar opengegooid zodat ze achter d'r halfzus aan naar buiten kon lopen.
Godzijdank was de politie één en al oor en zo hulpvaardig als het maar kon. Verder is de hele buurt op de hoogte en tja, we kunnen nu even niet meer dan afwachten en proberen een beetje rust in de tent te krijgen.
Voor wat betreft het kopschuwe paard, die laat ik maar even voor wat ze is, gewoon voorzien van eten en drinken en niet te veel aan haar zitten.

Ponypret, ik ga niet met jou mee, ik vind het nergens op slaan om dit soort puberwandaden de hand boven de hoofden te houden. Tenslotte zitten ze ook gewoon op school en mag je wel veronderstellen dat ze het verschil tussen "mijn en dijn" weten.

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:57

@suleilitha: Dit is al te minste positief voor jullie dat ze daadwerkelijk contact met de betrokken personen gaan opnemen.
Hoop dat het snel in orde komt met het paardje dat nu hoofdschuw is geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:00

Gelukkig neemt de politie dit soort zaken heel hoog op, dat is ook het voordeel van wonen op het platteland, in de stad zouden ze je uitlachen maar hier maken ze bijvoorbeeld ook nog werk van gestolen fietsen en dat soort dingen.
Met dat paard komt het wel in orde, alleen ik baal ervan dat dat weer tijd gaat kosten en een hoop geduld.
Ik was al lichtjes begonnen met beleren en tuigmak maken maar ik hoef het de eerste weken niet te proberen er een hoofdstel om te doen, ik weet zeker dat dat fout gaat.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:01

Dat is in elk geval een serieuze reactie van de politie! Hoop dat het gaat helpen voor je.

Lijkt me zo rot om te moeten zien dat door een paar k*ttekoppen je paard zo bang is geworden dat je er zelf amper nog bij kan komen.

Hoop dat jullie er snel weer een beetje bovenop zijn en natuurlijk dat dit nooit meer gebeurt!

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:02

zo ik zit de pagina's met open mond te lezen wat een kloote zooi suleilitha
dit is echt te gek voor woorden Boos!

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:03

Is zeker een dikke tegenvaller zeker als het dan goed ging met al tuigmak te maken. Maar zoals jezelf aangeeft gewoon geduld hebben. Dit is echt goed dat ze hier werk van gaan maken moet ook niet te licht worden opgevat. Ik wens je veel rust en kalmte toe en zeker dat die stomme pubers nu wegblijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:05

Gisteren hebben we dat ook uitgelegd, dat er in het beleren een beste kink in de kabel was gekomen omdat het beessie nu zo bang als een haas is, waarop de moeder, jahoor, zei: En jullie zeiden net dat ze ruim twee jaar is, dat je die nu al beleert is dierenmishandeling!!!!
Tsssst, daarbij vergat ze wat haar broed aan het doen was geweest.
Je hebt rare mensen op deze aardkloot en het lijkt of het steeds raarder wordt.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:07

Isabonny schreef:
Oow, ik kan je woede en onmacht begrijpen.

Iedereen die van paarden houd, eigenaar of verzorger, kan dat begrijpen, maar ik denk dat je pas echt weet hoe het voelt als je het mee maakt.
Ik was veel laaiender dan dat ik dacht te zullen zijn.
Ik heb me net zoals Suleilitha ook af staan vragen of ze eerder zijn geweest en wat ze dan allemaal uitgespookt hebben en tevens voel je je niet gerust de eerste dagen omdat je je afvraagt of ze gewoon weer terug zullen komen.

Voor mij was het enkele jaartjes geleden en toen kon ik nog af met flink pissig worden zodat ik ook voor toch zeker 75% begrepen werd, maar tegenwoordig heeft dat eigenlijk geen effect meer.
Kids doen waar ze zin in hebben en als jij het daar niet mee eens bent, dan heb jij pech, of het nu wel of niet jouw paard is en jouw standpunt. Lak aan toch?

Suleilitha stuurt die kinderen tig keer weg met de mededeling dat ze bij haar geen paarden kunnen komen verzorgen.
Hoe onfatsoenlijk moet je dan in je vel zitten om het te blijven vragen maar ondertussen gewoon geniepig toch de paarden gaan verzorgen. Als je het al verzorgen kunt noemen, want dit gaat toch helemaal nergens meer over.

Nee dan je paarden aantreffen op een paar dagen eerder tegen onkruid bespoten weiland, omdat een of andere wildvreemde het blijkbaar nodig vond om de doorgang naar de wei met gras open te doen voor de paarden.
Er was niemand ziek geworden, maar kwaad ben je wel, want wat moet je als de paarden er wel ziek van waren geworden?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:16

suleilitha schreef:
Voor mezelf ga ik ook uit van wat jij zegt. De moeder beslist echter anders, die wil een kapotgetrokken jas uit mijn verzekering. Jammer dat ik daar niet aan meewerk en verder wordt het goedgepraat onder het mom dat we blij moeten zijn met kinderen die komen borstelen omdat we daar zelf zogenaamd te nalatig voor zouden zijn.
Ikzelf vind het levensgevaarlijk, andermans kids die zo even tussen de draden door floeperen bij nog vrij onopgevoede tweejarigen... erger nog ik vind het doodeng!

Verder weet ik inmiddels dat er ook een volwassene elke dag wordt gesignaleerd, die groente afval en andere troep bij ons komt storten.
Ik denk dat ik eerst maar eens overga tot het maken van borden.
Ik heb de boze mama voorzien van tekst en uitleg en ik had het hele verhaal net zo goed tegen de buitenmuur kunnen ophangen, vrees ik....

Helaas ben jij wel verantwoordelijk voor je dieren en dus aansprakelijk voor schade als mensen er zo maar bij kunnen. Sterkte!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:17

holly schreef:
Nee dan je paarden aantreffen op een paar dagen eerder tegen onkruid bespoten weiland, omdat een of andere wildvreemde het blijkbaar nodig vond om de doorgang naar de wei met gras open te doen voor de paarden.
Er was niemand ziek geworden, maar kwaad ben je wel, want wat moet je als de paarden er wel ziek van waren geworden?

Dat is inderdaad hetzelfde soort als wat ik een paar pagina´s terug ook zei, je paarden zullen maar een besmettelijke ziekte hebben en die kinders komen ook nog op andere plaatsen met paarden, die kunnen het dan wel mooi overbrengen en heb jij het uiteindelijk ook nog gedaan, of andersom. Want er blijft over het algemeen niet zoveel geheim op het platteland helaas. Als er iets is, weet binnen een dag het hele dorp het...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:17

Pardon, als mensen er zomaar bijkunnen????? Wie gaat er nou tussen de linten door van de openbare weg af iemands paddock in??? Vind je dat normaal?

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:19

Nee is zekers niet normaal.
Ik vind dat je het nodige hebt gedaan om je erf af te rasteren.