morgen wordt Gambit geopereerd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yavanna

Re: morgen wordt Gambit geopereerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:32

Ik heb het hele verhaal ook doorgelezen, van begin tot eind, en jeetje wat een verhaal.
Maar ik denk dat je je gevoel moet laten spreken, zo lang Gambit niet aangeeft ongelukkig te zijn, of enorm veel pijn te hebben, moet je het gewoon zijn beloop laten denk ik.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:35

kimmie261 schreef:
:= nu heb ik veel in huis ,maar geen NaCl...

Is keukenzout! 0.9% oplossing.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:42

kimmie261 schreef:
nee die heb ik nog niet gebeld...

puur omdat we heel erg in dubio staan om hem wel/niet weer te laten opereren,en de kans dat áls hij daarheen gaat (want ze willen hem dan uiteraard wel zien) en dat ze hem toch willen open maken is gewoon zeer aanwezig,en ik ben er zelf niet overuit of ik dat nog wel wil voor hem..

ik heb net een goed telefoon gesprek gehad met mijn moeder,en die zei dat ik het nu gewoon even aan moet kijken,gaat het zoals het nu gaat,dangewoon even zo laten gaan,krijgt ie nu toch weer pijn,of meer zwelling dan gelijk echo maken,en dan serieus goed overleggen bij evt OK wat de prognoses zijn...

het heeft geen zin zo'n paard een operatie aan te doen,en dat ie uiteindelijk alsnog vol zit met ontstekingshaarden die ieder moment weer kunnen gaan broeien,en dat ie na 3 maanden weer met een dikke koker en pijn staat... :\

Je moeder komt op mij over als een wijze vrouw. Even rust in de tent, kijken hoe het aanbolt en als het moment daar is kan je meteen ingrijpen als het nodig mocht zijn. En wie weet wat die gaatjes doen als ze open kunnen blijven!! Alles wat eruit lekt is meeeer dan welkom!

Sterkte lief!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 15:19

ja,het is allemaal ook makkelijker aan een telefoon uit te leggen als hier op te schrijven wat ie precies mankeerd,en zij snapte mijn dilemma heel goed,ik wíl het aller liefste dat gambit beter wordt en heeeeeeeeeel lang nog leeft...

maar ik weet dat van binnen zoveel kapot is,dat het bijna onmogelijk lijkt hem te kunnen genezen,ook de laatste keer was de veearts na operatie gewoon helemaal niet positief,het was zelfs de vraag of de koker zou gaan slinken met wat hij weg had kunnen snijden,en dan was er nog een berg troep in zijn lijf achter gebleven.

en het is heel moeilijk om rationeel na te blijven denken als er zoveel emoties meespelen...ik probeer rationeel te blijven,nu gaat dat wel weer,er lijkt even rust in de tent,maar als het weer mis gaat kan ik alleen maar emotioneel denken en handelen :o

verder wil ik echt iedereen zo bedanken voor de lieve berichtjes,pb's en gewoon alle steun..overweldigend gewoon... :+: ,geeft toch het gevoel dat ik er niet helemaal alleen voor sta..want eenzaam in je beslissingen voel je je wel,niets moeilijker over het beslissen van een leven...

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:04

Probeer het zo te bekijken: de tijd die je nu nog met hem krijgt, is een heel erg speciaal kadootje. En of dat een dag, maand, jaar of jaaaren is, het is en blijft een kadootje en geniet daar met volle teugen van.

Hij of zijn lichaam zullen aangeven dat het op is als het zover is, en pas dan hoef je een beslissing te nemen. En twijfel dan niet aan je intentie, jij doet wat jij het beste vind voor Bitje, en meer kan een paard niet wensen van zijn vrouwtje. :*

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:25

kan hij eigenlijk nog plassen?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:29

Iedere dag is meer met dit prachtige sterke dier is een geschenk.
Nu gewoon genieten en afwachten, ik weet zeker dat je de goeie beslissing maakt!
En ja dan wordt het moeilijker om rationeel te blijven.
Even afwachten en hou hem in de gaten!
En wij zijn er voor je!!! :(:)

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:48

@Tessyke

kimmie261 schreef:
Steefjevos,hij kan gewoon plassen :j ,hij kan ook nog gewoon uitschachten....dus dat is nu op dit moment niet het probleem gelukkig :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 17:49

tessy,ja hoor,zou niet goed zijn als ie niet kan plassen,maar hij kan gewoon uitschachten,en na die eerste operatie plaste hij gewoon door de kiertjes heen..maar plassen is het probleem niet, :)

daijano,ja,zo zie ik het ook maar...vanmorgen kreeg hij onverwachts ziekenbezoek,en hij heeft heerlijk appeltjes staan smullen :D

Natasja22_01 :D dank u...

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:01

Hahaha, mooi toch dat hij een beetje verwend wordt? Pas maar op dat hij niet teveel aankomt ;)
Maar serieus: hij heeft nog een prachtlijf!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 18:07

:D dat zei de veearts ook,die vind hem helemaal geweldig....

die stond hem echt zo over zijn rug en buik te aaien,en zei nog,van moet je zien hoe goed ie eruit ziet...

ja,dat doet ie ook,had ie maar dat rottige probleem niet ... ze hebben hem gewoon zo slecht gecastreerd in Letland,ff snel,dan leverd ie meer op...en ja,nu zitten we met de gebakken peren.... :\

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:11

sorry daar had ik overgezien :o

ik hoop echt dat hij erbovenop komt :+:
het is zo'n geweldige jongen!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 20:25

pfff femke dat zoiets kan gebeuren door een slechte castratie!! Ik hoop echt dat het de komende tijd goed blijft gaan en dat jij maar ook gambit zelf nog een tijd van elkaar kunnen genieten.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 20:27

Heb je het pakketje al binnen meis? Hoop zo dat het hem gaat helpen!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 21:33

nee is nog niet binnen,het zal vast morgen wel komen,dan geef ik het hem meteen :j

vind het zo lief van je,en ik hoop echt dat het wat voor hem gaat doen ,dat zou toch wel geweldig zijn :j

joyce83 ,ja zonde ,ze hebben hem daar even snel snel gecastreerd,dan leverde die paarden wat meer op bij verkoop (dit soort paarden werden vooral geexporteerd voor de slacht) ,en dat castreren wordt dan niet zachtzinnig en netjes gedaan...

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:43

Ik heb eigenlijk best medelijden met hem.
Door achteloos gedrag van de mens, moet dit paard het nu bekopen. :(:)
Gelukkig maar dat hij zo'n lief en bekommerend vrouwtje heeft, Gambit heeft het echt getroffen!

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:49

Beetje nieuwsgierig ben ik wel :o Wat voor pakketje heb je opgestuurd gekregen?
Morgen wel weer een update he?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 22:23

ik krijg van noor een voedingssuplement opgestuurd dat gambit kan gaan helpen een betere afweer te krijgen tegen de ontstekingen...

en ik hoop heel erg dat dat iets voor hem gaat doen...dat zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn :)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:34

Ohh dat zou mooi zijn, ik hoop ook heel erg dat het wat gaat doen.
En wat lief van Noor om je dat op te sturen.
Moet toch fijn zijn ook voor je dat er zo met je mee gedacht word.
Mijn duimen blijven nog steeds door draaien hoor en hoop dat het toch steeds ietsie beter met Bitje zal gaan.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:49

Wat attent :) Het zou geweldig zijn als de onstekingen van binnenuit opgelost kunnen worden, maar als een stevige kuur AB ook niet helpt...Het wordt een flinke opgave! Misschien komen nog wel meer mensen met tips.
Zijn de gaatjes nog open? Of is wat daaruit loopt te verwaarlozen?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:03

kimmie261 schreef:
:j precies...het is heel natuurlijk,maar of hij krijgt een mega abces in zijn buik,wat ie de eerste keer had,en de vorige keer wist ik wat er anders ging gebeuren ,dus is ie binnen 24 uur naar de kliniek gebracht, de eerste keer heb ik echt eerst weken lopen tobben met veeartsen aan huis,die dachten dat ie klophengst was omdat ie op een gegeven moment een "bal " kreeg,wat uiteindelijk het kapsel van een mega abces bleek te zijn...

maar ik zag net dat ie lekker staat te druppen uit zijn gaatjes :D :D

dat zou echt mooi zijn,als er troep via die gaatjes naar buiten gaat lopen :j

idaarom zou homeopathie/natuurgeneeswijzen juist zo goed kunnen helpen :j misschien heb je geen zin in raad vanuit een andere visie maar een ziek paard beperken tot 1 geneeswijze is ook een beetje zonde, ookal sta je er zelf iets minder achter.
ik hoop dat de kruiden van noor hem weer wat ondersteuning kunnen geven. het lichaam zal hard moeten werken om én de ontstekingshaarden én al het gif van de medicatie eruit te krijgen :j sterkte!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 00:29

hij krijgt nu ook homeopatisch poeder wat ie gekregen had van de kliniek na zijn operatie,die moest ik toen 3 weken door zijn eten geven,en daar heb ik nog een halve pot van over,daar ben ik zaterdag meteen mee begonnen... :)

steefjevos,gaatjes zijn dicht,ik heb nog wel de koker helemaal schoongespoten en gekeken waar de gaatjes zaten,maar kon ze niet vinden...verder lekt er niets...

en ik vind het helemaal geweldig van noor ,echt zo lief...kan haar wel zoenen,hahahah... :+:

en ik heb zoveel lieve reacties ook per pb gekregen,echt....1 woord : geweldig!!

en dan niet te vergeten hoeveel mensen hier mee leven,met een toch "vreemd" paard....alhoewel,tis wel Bitje natuurlijk :D ,hahha... :Y)

overigens,gaat het "goed" met hem,hij is erg vrolijk,kijkt super uit zijn ogen,eet heel goed... :)

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 00:32

Ik hoop echt voor hem dat het gaat helpen, zal extra hard duimen Fem! :)

_Canter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 00:46

Kimmie, ik ben blij hier te lezen dat het voor nu goed met hem gaat. En dat je er, voor zover ik het even gauw en goed gelezen heb, op allerlei manieren hem probeert te helpen. Super! Ik weet niet of je er nog wat aan hebt, met alles wat je probeert, maar ons paard heeft wel eens propolis (vd bijen) gehad als natuurlijk antibioticum.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 01:16

_Canter_ schreef:
Kimmie, ik ben blij hier te lezen dat het voor nu goed met hem gaat. En dat je er, voor zover ik het even gauw en goed gelezen heb, op allerlei manieren hem probeert te helpen. Super! Ik weet niet of je er nog wat aan hebt, met alles wat je probeert, maar ons paard heeft wel eens propolis (vd bijen) gehad als natuurlijk antibioticum.

Laat dat nou een groot deel van mijn supplement zijn ;)