Paard & Koets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Keeva

Re: Paard & Koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:15

Paula schreef:
Bij Honza kwam dat denk ik puur doordat je er extra voor moest betalen. Was echt bijna niemand inderdaad..

En ik vond het het geld toch echt wel dubbel en dwars waard ! Maar waren inderdaad érg weinig mensen, helaas. Heb er niet minder om genoten Knipoog

Lady_Daniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:43

Bij mijn clinic stond er zo'n pers fotograaf foto's te maken...
Me vader er snel heen om te vragen waar hij van was...
Was die weg...
Die foto's vind ik natuurlijk nooit meer

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:46

even na het slotje op het andere topic.

ja ik reed in de clinic mee van bob van asselt. vond het leuk om te doen. al liep cindy afegelopen vrijdag in de les beter.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:48

wij zijn vandaag ook geweest. Ik vond het erg leuk, maar het leek inderdaad wel minder druk, en minder stands dan voorgaande jaren.
Ik heb genoten van de scurry-driving... echt supergaaf om te zien. de menclinic en houding&zit clinics vond ik erg leerzaam. de fjordenshow was wel aardig, maar niet spectaculair. De moravitapaarden waren prachtig! vooral dat jonge beestje, knap hoor!
de grondwerkshow vonden we iets tegenvallen, de presentatrice was volgens mij erg zenuwachtig.

heel sneu was het ongelukje tijdens de roodkapje show. botsinkje waardoor een mini onder de voet werd gelopen, dat zag er heel zielig uit, maar viel uiteindelijk gelukkig wel mee. mn kinderen waren er wel van onder de indruk...
maar verder hebben die zich ook wel vermaakt met ponyrijden, en ponyknuffelen in het kinderboerderijhoekje.
uiteindelijk de score 1 jas, 1 witte rijbroek, 3 paar sokken, en 2 t shirtjes...

leuke dag gehad dus

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:00

Lady_Daniels schreef:
Was die weg...

Een van de fotografen was Marcel Knapen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:01

Door de fotograve van de Mensport zijn ook foto's gemaakt.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:04

En hoe was het 'arabische volbloed' gedeelte ??

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:13

we waren helaas te laat voor de arabieren.. we zagen net de laatste hengst voorgesteld worden (de naam weet ik zo niet meer, maar het was de vliegenschimmel)... prachtige paarden allemaal.
het publiek werd toen uitgenodigd om in de bak bij de hengst te gaan staan die hun favoriet was om zo de publiekslieveling uit te zoeken.
Ik vond de vos het mooist (lijkt op mijn vroegere paardje) maar de witte won, die was ook erg aansprekend.

de vliegenschimmel moest na de show dwars door het publiek terug naar zijn stal... superbraaf! (maar ook wel een beetje eng met al die kleine kindertjes en al die mensen eromheen....

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:14

OK, dat was Papillon, heel opvallende arabische hengst. Vosje was denk ik Durango en de witte Riki's Shabri. Super die arabieren, echt familiepaard bij uitstek Pling ( Tong uitsteken )
Ik was er niet bij, dus ik heb het niet gezien, maar ik wist dat deze kwamen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:20

ja, die namen kloppen wel Haha! Riki's Shabri had dus gewonnen... er was ook nog een zwarte hengst, ook prachtig!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:24

juval schreef:
ja, die namen kloppen wel Haha! Riki's Shabri had dus gewonnen... er was ook nog een zwarte hengst, ook prachtig!

Flaxman's Rabdan ? lol
Wát had Shabri gewonnen ?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:26

Shabri had idd gewonnen! Vriendlief was voor Durango gegaan en ik voor Shabri. Tong uitsteken
Mijn vriend (paardenleek) vond de Arabieren geweldig! Daar zal hij het nog de hele week over hebben denk ik. Haha!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:27

ArabianRanch schreef:
juval schreef:

Flaxman's Rabdan ? lol
Wát had Shabri gewonnen ?

Shabri was de publiekslieveling. Knipoog

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:28

Nathalie schreef:
Mijn vriend (paardenleek) vond de Arabieren geweldig! Daar zal hij het nog de hele week over hebben denk ik. Haha!

Kijk, dát zijn goede zaken voor ons arablovers hahahaha Haha!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 07:50

Zo was een vermoeiende dag gister.

We hebben het erg naar ons zin gehad.

De kur in de ochtend ging braaf.
Doordat de inrij bak zo super slecht was hebben we eigenlijk niet losgereden.
De hoofdring was echt knoerdhard en daar hadden onze beide paardjes wel wat moeite mee.
We hadden van te voren al afgesproken dat we op safe zouden rijden omdat de bodem echt niet goed was.
Jammer was ook dat halverwege de kur de mannen van het licht pas wakker werden en eindelijk de grote lampen uitgingen en ze met spots gingen werken.

De clinics gingen goed, Taco wat druk maar dat is hij nou eenmaal Clown

We vonden de scurry echt geweldig om te zien!
Jammer dat het evenement niet zo druk bezocht werd want er was genoeg aan afwisseling in shows.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 07:56

Gister klapte er trouwens ook weer een paard met berijder achterover op de betonplaten.
Diertje gleed achter weg met zijn benen helemaal naar voren en kon zich niet meer herstellen en ging zo achterover.
Amazone had echt mazzel, paard viel 10 cm naast haar.
Ging echt heel hard. Maar wat een bikkel was ze. Ze stapte weer op en meteen de ring in.
Was het meisje wat op de grote zwarte hackney reed.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 08:35

de arabieren waren idd heel mooi.

kelly jij was aan het losrijden toen wij binnen kwamen. We hadden helaas geen tijd om te komen kijken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 08:49

Kelly_Taco schreef:
Zo was een vermoeiende dag gister.

We hebben het erg naar ons zin gehad.

De kur in de ochtend ging braaf.
Doordat de inrij bak zo super slecht was hebben we eigenlijk niet losgereden.
De hoofdring was echt knoerdhard en daar hadden onze beide paardjes wel wat moeite mee.
We hadden van te voren al afgesproken dat we op safe zouden rijden omdat de bodem echt niet goed was.
Jammer was ook dat halverwege de kur de mannen van het licht pas wakker werden en eindelijk de grote lampen uitgingen en ze met spots gingen werken.

De clinics gingen goed, Taco wat druk maar dat is hij nou eenmaal Clown

We vonden de scurry echt geweldig om te zien!
Jammer dat het evenement niet zo druk bezocht werd want er was genoeg aan afwisseling in shows.

Heb jullie show gezien 's middags, wist niet dat jullie 's morgens ook reden (die show was denk ik leuker)
(speciaal op gewacht, want ik was allang uitgeshopt en gekeken, en thuisstond nog een pony te wachten op bezigheidstherapie), was leuk, ga misschien Sjol die grappen ook maar eens leren, nadat ik ze toen
ik haar net kreeg, ze heb afgeleerd (maaide nogal makkelijk met voorbenen)! pony die Jambette doet, terwijl ie ook als kinderles pony wordt gebruikt gaat fout, dus toen was het motto voeten aan de vloer.
Nu is ze geen lespony meer, dus kan het wel.
Wou foto's maken, (voor Z fjorden stukje op mijn site, Banshee had ik al, maar Taco nog niet)
maar helaas! Veels te donker.
Ga jullie volgend jaar in het outdoor seizoen wel ergens op de foto zetten.

Bodem was inderdaad hard, je hoorde dat ook echt. Jammer.
Ach Taco druk? viel toch wel mee? als die van mij druk is, dan is er geen land meer mee te bezijlen Haha!
Vond jullie outfit ook leuk, stond goed, Banshee in het rood en jij in het blauw.

Scurry vond ik hartstikke leuk, ongegeneerd hard met je pony's tussen pionnen door crossen.

Mijn aankopen, menhoofdstel, grote liksteen, onderlegger voor onder borsttuig.
Vond ik wel weer afdoende.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 09:37

Sjolvir, heb ik jou (met bruine hond?) niet een tijdje bij Hans van der Mee in de stand gezien? Ik was daar van de koffie;-)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:00

MoniqueT schreef:
Sjolvir, heb ik jou (met bruine hond?) niet een tijdje bij Hans van der Mee in de stand gezien? Ik was daar van de koffie;-)

Ja, klopt.
Moet nog verder winkelen, wordt een 2e hands, bij vdM ook nog wel
een 2e hands die ik leuk vind (wijkmans recreatie wagen en in de goede prijsklasse Haha! )
En bij mij in de buurt staan ook nog 2 (denk ik) leuke wagens te koop.

Ga deze week dus nog failliet, maar voor iets leuks Knipoog

Siempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:24

Hallo Allemaal,

Even een reactie op de foto's. De massageclinic's werden gegeven door mij (Simone Bruys) en Karin Groot-Jebbink (De gegene die op de foto staat). We hebben het afgewisseld en een enkele clinic samen gegeven. Dit komt doordat er veel mensen uit het hele land komen en we dus op deze manier een landelijkedekking konden garanderen. Karin noord en oost nederland en ik west en zuid nederland.
Heb verder een hele leuke en drukke buers gehad. Veel aanloop en ook echt gerichte vragen zowel tijdens clinic's als bij de stand. Maar het was mijn eerste jaar P&K dus kan niet vergelijken.
Ben iedergeval erg blij en tevreden.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties.

Groeten,
Simone

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:43

ik heb je laatste clinic gezien (met de hackney).. vond ik erg leuk en leerzaam. Mn stalgenootje gaat binnenkort starten met de opleiding paardenfysio, dus die vond het ook heel interessant.

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:23

Ik ben nu denk ik voor de 18e keer achter elkaar geweest en vond het qua opzet veel minder dan andere jaren, het publiek moest je zoeken. Ik zat met mijn echtgenoot op een gegeven moment helemaal alleen op een tribune.
We zijn verwend met zijn allen, maar als het zo doorgaat kunnen ze het shaken.
In mijn beleving waren er ook veel minder standhouders, weinig echte koopjes.
De opzet holt met rasse schreden achteruit.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:38

Lady_Daniels schreef:
Was die weg...

Marcel Knaapen heeft ook foto's gemaakt mischien was hij het wel Knipoog

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:17

Ik vond het trouwens erg grappig dat Bokt.nl nog genoemt werd in 1 van de clinics. Weet zo even niet meer hoe die meneer heette.. iig hadden 3 combinaties (o.a.een jongen met 4 welshjes, en daar ging het over Tong uitsteken )
(ja ik ben slecht met namen. Knipoog )
Maargoed, dat was dus zelfs reclame voor Bokt. Tong uitsteken