Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:20

Ik zadel ook in de trailer op. Heb een 1 3/4. Super fijn.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 10:23

Gisteren weer 2 B proefjes gereden. Onwijs veel spanning weer, met inrijden was het al drama. Zo ontzettend gevoelig in zijn mond weer, en de race stand was weer volop geactiveerd.
Gelukkig zat ik er op tijd op, had 45 min om los te rijden. Tegen de tijd dat ik moest starten was de ergste onrust eruit, maar hij had nog veel spanning in zijn lijf. De eerste proef werd gereden in een buitenbak die aan alle kanten omsloten was door heggen en de binnenbak. Maar de bak lag wel aan de weg waar iedereen aankwam en langs liep. Dus bij elk geluid van die kant was meneer zijn concentratie weer kwijt. Voor mijn gevoel liep hij continue tegen mijn hand. Heb er flink aan moeten rijden.
2e proef was op gras, die ging best aardig eigenlijk. Nadeel was alleen dat deze proef direct na de 1e was, ook al zouden er 20 min tussen zitten volgens de planning. Dus wij waren allebei kapot, met als gevolg impulsverlies.

Met de verwachting van een puntenaantal in beide proeven van rond de 170 ging ik naar de prijsuitreiking. Bleek ik 2x 2e te zijn met 183 en 184 punten!! Bizar!
Dit had ik vorige wedstrijd ook al. Blijkbaar voelt het voor mijzelf een stuk beroerder dan het eruit ziet.
Tegelijk ook wel frustrerend, want als Ed gaat lopen zoals hij thuis loopt rijd ik hem dik de 190 in...

Na lang twijfelen toch besloten om gelijk over te stappen naar de L1. Op zich zitten de oefeningen er in, alleen de spanning is een groot probleem. Ga er dan ook niet vanuit dat ik de komende wedstrijden winst rijd, maar het is wel een goede oefening, en weer een nieuwe uitdaging! En daar zijn we allebei wel aan toe geloof ik ;)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 17:42

Vandaag ons L1 debuut gehad. En ik had minder moeten twijfelen of ik wel klaar was voor de L1. Heb namelijk in de eerste proef 198 punten gereden!!!! Zo trots! Heb in de B nooit boven de 187 gereden, en nu gelijk zo'n mooie score, en gelijk 2 punten gepakt! 2e proef was hij op ( hij was vanmorgen extreem vervelend met poetsen, dus teveel energie is daarnaar gegaan), en ik heb ervoor gekozen om hem rustig zijn proefje te laten lopen in plaats van hem vooruit te gaan trappen. Had de ontspanning erin, en liever even te ontspanning dan weer die overdreven gespannen toestanden terug krijgen. Toch nog een mooie 172 punten gescoord!
Ben echt super trots!

Zit alleen net te denken, moet je promotie melden bij de KNHS?? De punten totalen op mijnknhs.nl lopen namelijk flink achter, staat daar nog op B+6. Ben dus overgegaan naar de L1 omdat ik van de week de laatste 2 punten in de B heb gehaald, maar dit staat nog niet officieel op papier... Weet iemand hoe dat zit?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:55

Ik sta nog B+8 maar heb al 12 winstpunten en heb al 2 keer L gestart. Maakt dus niks uit als je maar zeker weet dat je genoeg winst hebt. Komt er vanzelf een keertje bij op!
Ik heb vandaag ook de eerste 2 punten in het L springen gehaald, foutloos gereden in t parcours :) Barrage helaas 4 strafpunten en wat tijdfouten.

Super goed madelein!! Echt hele nette punten zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:15

Verwerking van de KNHS is niet zo snel.

Proficiat Madelein!! Had je gewonnen?

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:19

vonneke schreef:
Verwerking van de KNHS is niet zo snel.

Proficiat Madelein!! Had je gewonnen?

Nee helaas, wel 2e :)! Eerste prijs 200 punten, en er waren geen lintjes voor de 2e... Jammer!

Goed gedaan Mette!!

Goed om te weten dat ik niet illegaal in de L ben gestart ;)

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:50

Gefeliciteerd Madelein! Lekker bezig! En wat iedereen zegt, de verwerking is langzaam. Je kan gewoon over als je genoeg punten hebt.

@ Rivellalight, dankje! Ja morgen gaan we ons debuut maken.

Heb zin in morgen, de oefeningen gaan prima. Alleen doorzitten is nog een issue. Hij heeft veel veer, waardoor ik veel moeite heb om lekker door te zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 07:55

Succes vandaag stich. Wat ga je starten?

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 08:26

vonneke schreef:
Succes vandaag stich. Wat ga je starten?

M1 he :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 09:16

Spannend!!

Ik in juni. Mits ie klaar is

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:55

WIj hebben vandaag onze laatste dressuur van dit concours gereden. Kon goed merken dat Ed moe was. Helaas net geen winst, 178 en 176. Maar alsnog super trots! Hij liep ontspannen door de ring, alleen dus iets te ontspannen haha! Wel zuur dat het net geen winst was, maar volgende keer weer beter!

Wel weer een moment gehad dat ik me afvraag wat mensen soms in het paardrijden te zoeken hebben... Een meisje wilde met het losrijden blijkbaar haar paard leren wat halthouden is. Haar moeder ging voor haar paard staan en mepte met het dier met de zweep op de borst. Gevolg: Dier komt omhoog. Maar moeders bleef net zo lang meppen tot ie stilstond, dochterlief stimuleerde dit. Vreselijk gezicht was het... En die dame is nog 2x 2e geworden ook. Ik vind het jammer dat dit soort mensen hogerop in de sport kan komen op deze manier. Eigenlijk zou er meer controle op moeten komen...
Ik was trouwens niet de enige die dit naar vond. Er werden veel blikken van afschuw gewisseld onder de andere deelnemers.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:56

Bah, wat een verhaal Madelein. Kan begrijpen dat het dan zuur is als ze dan ook nog in de prijzen rijden. Wel fijn dat je een goed gevoel had over je eigen proef trouwens!

Proefjes vandaag gingen niet zo super, zowel lezer als ik waren de weg een beetje kwijt. Dure fouten gemaakt en daardoor punten laten liggen. De tweede proef ging wat beter, maar nog steeds veel dure fouten. De eerste proef terecht geen winst (178) en de tweede proef 186. Plaatsing weet ik niet. Toch M1 met winst, maar ook een lading huiswerk om mee vooruit te kunnen hihi.

Verder nog iemand weggeweest?

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:03

Ja ik krijg daar echt pijn in m'n buik van. Ik probeer zelf bij alles wat ik doe m'n paard in ere te houden, en doet me pijn als ik zie hoe mensen met hun dier om kunnen gaan. Ben je dan een paardenliefhebber? Rare manier van dat uiten.
Ach weet je, als dat is wat de jury wil zien dan is dat maar zo. Ik heb fijn en ontspannen gereden, dus ben meer dan tevreden! Heb nog mooie foto's, zal eens kijken of ik ze morgen kan uploaden, nu geen zin meer.

Jammer van de foutjes, maar toch nette punten hoor!! Was jullie debuut in de M toch?

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:18

Je hebt helemaal gelijk hoor. Soms is het jammer dat de jury wat er in de inrijbaan gebeurt niet mag meenemen in de beoordeling. Vandaag reed ik ook tussen vele M ruiters die hun paarden continue met de kin op de borst "los"reden. Ook iets waar ik van kan balen. Maar je hebt een fijn gevoel en lekker gereden. Dat is het belangrijkste!

Ja het was inderdaad on M debuut. Dankjewel!

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:19

Dat mensen dat doen... en dan ook nog prijs winnen inderdaad. Bahbah.

stitchlover gefeliciteerd met je winstpunt!

Madelein jammer dat je geen winst had, maar inderdaad volgende keer beter. Het is toch de jury die oordeelt, wat soms erg tegenstrijdig kan zijn met je gevoel.

Vandaag reed ik weer 2 proefjes. 1e ging voor mn gevoel slordig en 2e ging wel redelijk. Toch voor de 1e 190 punten en de 2e 187. En ook nog een 3e prijs.

Mijn paard is vorige week geinsemineerd! Wel spannend :) over 2 weken weer terug voor controle!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:35

In het springen is het volgens mij wel gebruikelijker dat een official meekijkt met inrijden, eigenlijk zou dat voor de dressuur ook zo moeten zijn. Dan zie je nog niet wat er thuis gebeurd, maar worden dit soort wantoestanden wel voorkomen.

Ik heb echt een fijn gevoel inderdaad. Zit nu alle foto's nog eens door te kijken, en geeft me ook een fijn beeld. Niet perfect, maar zoveel beter dan een aantal maanden terug. Heb ook wel fouten gemaakt hoor, daardoor winst laten liggen. In de eerste proef een keer te laat met gaan licht rijden ( dat wisselen is zo irritant!!) en tijdens de slangenvolte sprong er op het pad naast de bak een paard uit de trailer wat gepaard ging met een hoop kabaal. Niet zo gek dat hij dan afgeleid is en met contrastelling de volte vervolgd ;). Helaas gebeurde het precies tijdens een oefening. Maar hoort erbij! In de tweede proef was hij echt op. Ik moest bij iedere pas been geven, hem letterlijk meenemen. Ook als commentaar op het protocol dat mijn onderbeen stiller moet ;) Ook terecht, maar weet daar zelf duidelijk de oorzaak van.

@loes: netjes hoor!! Mooie punten! Spannend zeg! Duimen dat het raak is!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:41

toch vast wat foto's ;)

1e proef:
AfbeeldingAfbeelding

2e proef:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

begin hals strekken:
Afbeelding

ik heb een binnenhand-naar-beneden-doe probleem... ;)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:46

Gefeliciteerd met de punten allemaal :)

Leuke fotos madelein :) , weet niet of het moment opnames zijn maar vind hem persoonlijk vrij kort en diep in de hals met toch best wat spanning in de rug en bovenlijn waardoor naar mijn idee het achterbeen ook niet lekker kan ondertreden.

Zou lekker werken aan een lossere aanleuning maar dat komt vast goed :j

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:50

Yvank_ schreef:
Gefeliciteerd met de punten allemaal :)

Leuke fotos madelein :) , weet niet of het moment opnames zijn maar vind hem persoonlijk vrij kort en diep in de hals met toch best wat spanning in de rug en bovenlijn waardoor naar mijn idee het achterbeen ook niet lekker kan ondertreden.

Zou lekker werken aan een lossere aanleuning maar dat komt vast goed :j

Ja klopt, maar is echt al 100% beter dan het was. Dit gaf wel een ontspannen gevoel in z'n rug en mond, waar hij een aantal weken terug nog continue tegen m'n hand ging. Zijn achterbenen zullen nooit perfect ondertreden want hij is licht atactisch ;). Dat geeft een hoop extra werk in impuls en dus ook nagevelijkheid.
Daarbij heeft hij veel moeite om het bit aan te pakken. Hij gaat er inderdaad snel achter, waarvoor hij meer impuls zou moeten hebben om het neusje er meer uit te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:29

Ik had afgelopen woensdag concours. Ben er dr alleen gigantisch hard afgestuiterd := hij schrok met opstappen en lanceerde mij boven op mn hoofd %)

Heb de proeven nog wel gereden maar dat ook meer dat hij zou leren niet omdat ik me nou zo geweldig voelde. Hij was opzich wel braaf wel wat spanning nog kwam vooral van mij omdat ik niet lekker zat maargoed had 175 en 179.

Hij staat nu lekker thuis sinds woensdag dus kunnen nu wat fijner er gerichter gaan trainen!

Afbeelding

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:23

Ik ben alweer een tijdje niet geweest, wel meegelezen maar te druk om te reageren haha.

Mijn wedstrijd in Kootwijk ging niet helemaal lekker! Hij was op zich heel braaf maar ik kreeg hem er niet echt fijn aan haha, dus uiteindelijk ergens onderaan geëindigd met twee keer in de 170! Hij had ook veel taktfouten en dat viel mij de laatste tijd al meer op dus twee weken geleden op zaterdag heb ik de chiropractor laten komen, wat echt veel verschil maakt! Ik heb afgelopen zaterdag twee M1 proeven gereden en dat ging helemaal niet verkeerd, dus misschien laat ik de selecties varen en stap ik over naar het M1.. Ik heb liever dat ik in het M1 even flink hard op mijn b*k ga dan nu het plezier te verliezen, ik heb echt iets nodig om naartoe te trainen en dat merk ik nu even heel goed.

Ik heb vanavond les en dan gaan we het beslissen!

Super goed Laura, meteen de eerste keer winst! en wauw Madelein jij ook al!!

Wat leuk dat je der hebt laten dekken Lies, van welke hengst en wil je het veulentje zelf houden?

Aii balen Yvank van je val, heb je er nog last van? Lekker dat hij nu bij huis staat!!

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:01

@ Madelein; Wanneer jury's zien dat er niet goed en netjes gehandeld wordt met een paard, ook op het losrij terrein (moet je dit wel kunnen zien natuurlijk) dan mag een jury desbetreffende combinatie diskwalificeren... Ze mag dan niet meer starten..

@ Sharona; is soms wel fijn om een doel te hebben waar je naar toe kunt trainen, doe je ook mee met het goudenei in kootwijk?

@ Yvank; dat is nooit fijn, gelukkig heb je nog wel kunnen rijden.

@ Lies; gefeliciteerd! Altijd spannend of ze drachtig zijn ;)

Poosje terug hadden wij een clinic [RIJ-ITP] Elvera (Special D x Walser) Clinic Alex van Silfhout

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:33

Nee ik kan dan helaas niet.. Had anders graag meegedaan, is altijd een leuke wedstrijd! Doe jij wel mee?

Gave foto's bij de clinic! Filmpje ziet er ook fijn uit!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:45

Ik lees ook alleen maar mee

Doortje die druif zit al tijdje in de lappenmand eerst in dec toen ze zichzelf blesseerde in de paddock duurde ruim 10 weken in maart kroop ik er op en eind maart kreeg ze ineens dik been

Naar de kliniek geweest scans en foto's gemaakt alles in orde wel rare huidinfectie die ik niet onder de knie krijg.
Nu heeft ze echter afgelopen weekend in de weide weer klappen gehad iets boven sprong aan de zijkan ik voorspel maandje of 2 uit de running

pffff zit niet mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:08

Sharona wat jammer! Wanneer staat je M1 debuut gepland?

Madelein, als ik als jury zoiets zie op het losrijdterein zeg ik er als jury wat van.

Melis, leuke foto's!!

Hé Tita, dat is lang geleden. Klote joh steeds die blessures zo!