Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:13

Sodeju Vonneke wat een gave bok zeg! Helemaal mijn smaak, ziet er vriendelijk uit ook!

Wij hadden vandaag thuiswedstrijd. Voor mijn gevoel wat slordig gereden, maar de jury dacht daar anders over. Twee keer een eerste met 193 en 197 punten en ook nog eens 10 punten los van plek 2. Ben heel trots op m'n schimmel. Binnenkort gaan we een oefenwedstrijd M1 rijden en daarna gaan we waarschijnlijk 11 mei de eerste keer M starten. *\o/*

Anoniem

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:21

Thanks dames, hihi Stitch wordt er verlegen van!

Jullie gaan hard joh! Ik blijf nog lekker M1 totdat ik er tegen de 30 heb hihi

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:25

vonneke schreef:
Thanks dames, hihi Stitch wordt er verlegen van!

Jullie gaan hard joh! Ik blijf nog lekker M1 totdat ik er tegen de 30 heb hihi

Het is gewoon een gaaf dier :P

Ja klopt ik sta er echt van te kijken, maar hij wil erg graag leren dus dat helpt enorm. :j

@ madelein. Ondanks de storingen toch winst rijden, goed hoor. Wel fijn dat de punten nu constanter worden. Die spanning zal er met de tijd wel uitgaan denk ik. Gewoon lekker weg blijven gaan.
Laatst bijgewerkt door stitchlover op 14-04-14 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:26

Foto's zien er goed uit van de vos!

Hier gaat ook wel fijn, paard gaat het steeds beter doen :j

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:36

Mooie fotos vonneke!

Wij zijn zaterdag ook weer een keer gestart. Was eigenlijk best tevreden. Eerste proef 198 punten. Tweede kwam ze in verzet, en zette het even op een rennen. Daardoor een 3 en voor de volte een -2, maarja ik kon niet anders. Toch nog 194 punten dus ik ging tevreden naar huis!
Nu opgeven voor de selectie wedstrijden L2 en dan zien we wel weer hoe het gaat :)

Jullie ook nette punten madelein en stitchlover!

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:10

Mooie foto's van je stoere vos vonneke!

Hoe is het gegaan in Kootwijk Sharona? Je hebt vast bij Gert vd Hoorn gereden...? Indrukwekkend terrein voor de jonkies hè! Ik hoorde dat ze de terreinindeling iets aangepast hebben waardoor dressuur en springen iets meer van elkaar gescheiden is?

Hoppa 10 punten los van de tweede plek ;) goed gedaan stitchlover! Spannend, eerste keer M starten...

Gefeliciteerd met je winstpunten Madelein. Dat gaat zeker de goede kant op!

Jammer van de verzet Lies, maar toch heel nette punten gereden. Kan je zeker tevreden over zijn.

Ik heb gisteren ook weer een wedstrijdje gereden met de schimmel. Eerste proef heb ik er nog niet alles uit gehaald, maar tweede ging top. We hebben een nieuw persoonlijk record, 205 punten *\o/*
Nu heeft hij 28 punten in de B, dus volgende keer L1 starten... :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:29

Goed bezig Rivella! Good Luck in de L1!!!

Ik heb onder voorbehoud mijn eerste M1 opgegeven.... 01-06 hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:30

mooie punten!

Leuk M1 :D

Laat ik volgende week eerst maar onze eerste wedstrijd op vreemd terrein en voor het eerst buiten overleven _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:31

Vast wel Yvank!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:38

Opzich is hij op vreemd terrein best heel braaf! Maar als die iets spannend vind dan klapt die dicht kin op de borst en wil die heel hard := , dus we zullen zien :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:38

lekker ff galopperen hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:39

Ja dat sowieso! Hij is onvermoeibaar :') en voor in de proef ook als die het echt op een lopen zet draai ik gewoon een volte.. Dan maar aftrek maar hij moet eerst leren dat die normaal moet doen :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:27

Yvank_ schreef:
mooie punten!

Leuk M1 :D

Laat ik volgende week eerst maar onze eerste wedstrijd op vreemd terrein en voor het eerst buiten overleven _O-

Spannend!
Goeie instelling die je hebt. Ik ben ook met die insteek gestart vorig jaar. Die tijd hadden we ook echt even nodig samen. Eerste proeven waren een klein drama hihi!

Dank allemaal voor de felicitaties :D
@Stitch: Ja het wordt met de tijd wel wat stabieler denk ik. Maar denk niet dat wij in de dressuur naar de dubbele punten gaan :o
Ik ben benieuwd wat hij in de L1 gaat doen. De oefeningen daarvoor rijden we thuis al een tijd, ik heb soms wel eens het idee dat hij de B proefjes gewoon te makkelijk vind of zo en daardoor snel afleiding 'zoekt'. Dat hij niet genoeg uitgedaagd wordt of zo.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:38

Me 4e wedstrijd en me 2e outdoor is ook weer in aankomst. Dat is dan 10 mei al weer. Bennieuwte hoe het dan gaat. Met me 4 jarige merrie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:49

Spannend!!!
Ik heb tweede paasdag mijn eerste buiten van dit seizoen staan! Dat is en blijft altijd spannend!

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:51

vonneke schreef:
Spannend!!!
Ik heb tweede paasdag mijn eerste buiten van dit seizoen staan! Dat is en blijft altijd spannend!

mijn 1ste was af gelopen weekend

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:10

Ik had mijn 1e buiten concours afgelopen weekend! Was raar joh! Dressuur ging top en springen wel foutloos maar heeel voorzichtig want het was super glad.. Hij gaat dan zelf al heel erg rustig en zorgvuldig springen maar dan komen we niet altijd uit en ziet het er een beetje gek uit hihi.
Volgende keer L debuut :D

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:28

Mette1998 schreef:
Ik had mijn 1e buiten concours afgelopen weekend! Was raar joh! Dressuur ging top en springen wel foutloos maar heeel voorzichtig want het was super glad.. Hij gaat dan zelf al heel erg rustig en zorgvuldig springen maar dan komen we niet altijd uit en ziet het er een beetje gek uit hihi.
Volgende keer L debuut :D

ik had ook af gelopen weekend. Wel gewoon bij me eigen club maar is wel oficeel niet onderling ofzo. En we hadden bixie tot ZZL. Was echt leuk om tezien. En me paard liep eigelijk in bak waar we haast nooit lopen. Dus die kent amper maar in proeven was ze wel super braaf allen vond ze wel veel eng maar ja ze is pas 4. En veder nog nooit op wedstrijd geweest. Ze was 2 toen ik der kreeg. En toen ging uitstappen in ander bak ging ze helenmaal uit de plaat. Bokken en stijgen enzo en toen kwam me moeder zegt ze kom we gaan dus we ging want was ook bijna prijsuitrijking. En me stal is tegen over de club. En toen we de laan op ging ge ze galoperen en weer bokken en stijgen op de weg . Dus daar was me moeder wat minder blij mee. En dat deed ze tot aan laast stukje van laan toen we bijna thuis waren voor haar bijna thuis dan. Had ze nog nooit gedaan maar ja ik bleef gelukkig zitten. Als ik val doe ik liever als het gebeurd dan maar op zand in bak dan op de weg.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 08:20

Ik lees nog steeds mee hier! :)
Leuk om al jullie goede resultaten te lezen :j gefeliciteerd!

Volgende week ga ik weer op wedstrijd. L deze keer. Afgelopen wedstrijd zou ik dat ook doen maar heb ik moeten afmelden. Vind het spannend!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:56

Leuk Mette!
Succes Martine volgende week :) Komt vast goed!

Pups weer bijna op oude conditie, en wat gaat ie lekker :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:01

Fijn!!!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 00:23

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 08:59

Het is hier inderdaad stil! Volgens mij is iedereen een gestopt met wedstrijden? Grapje hihi.

Ik heb mijn eerste buitenwedstrijd er alweer opzitten. Hij was wonderlijk braaf gelukkig. Vrijdagavond mogen we weer... Om 21.55 en 22.10 pffff wat een tijden hihi.

Mijn M1 debuut staat gepland. Das best spannend hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 08:59

Leuke foto's Jantine! Wanneer ga je weer starten? (heb enkel fotos gekeken en niet gelezen hihi)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:02

Leuke foto's Jantine!

Fijn dat die braaf was Vonneke en spannend M1 debuut!

Ik ben maandag voor het eerst op concours geweest :) had alleen nog maar maar keer gestart op de manege waar die staat.

Dus hop daar ging jonkie naar vreemd terrein en ook nog eens outdoor. En als klap op de vuurpijl waren er ijslanders op de ijslander baan naast de ringen. En groot terrein dus hij stond daar toch wel zo :wow:

Afijn losrijden pakte die fijn aan, toen naar de eerste ring ,, eeeuhm baas? Die je dat bordje en hekje daar kan ik niet langs dat bijt! Dus voorlezer heeft hem even mee de bak in genomen :')

Tja overal zaten monsters eerst kwam ik niet verder dan 2 meter voorbij A. Want ja daar aan het einde stond ook nog een auto mét mensen erin!

Maargoed proef begonnen natuurlijk veel spanning en eens wegspringen maar hij bleef wel bij mij en deed niet zn achterlijke rennetjes wat die een maand geleden nog wel deed! Resultaat geheel terecht 167.

Toen proef 2, hem bewust even scherp eraan gezet zodat die even wat meer zou opletten. Eigenlijk ging deze proef best fijn! Wel mag die nog meer lengte in de hals en meer op achterbeen maargoed het is een jong paard eerste wedstrijd dus ik was heel tevreden! Jury helaas wat minder die vroeg waarom ik hem in zo'n hoog tempo liet lopen. Nou vond ik en anderen met mij dat tempo eigenlijk wel oke maargoed oke zij zag het anders. Tuurlijk mag die nog wat meer sluiten maar als hij spanning opbouwt en dingen eng vind kies ik er voor om dat voorwaarts op te lossen ipv terug :) aangezien hij best lang de neiging had, oh iets eng? Hup in de ankers bit vast en dan op de kletter dus ik heb hem nu even liever dan iets voorwaartser :)) had hier 172.

Maar desondanks supertrots op hem! Doet het toch maar even met half jaar onder het zadel en nu 2 maanden van mij :) , Woensdag is de planning om weer te gaan naar zelfde terrein!

Afbeelding