Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:08

Hier is 80% op gras. Gelukkig komt er steeds meer op zand en op kwalitatief goede bodems.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:09

Jantine_ schreef:
Na de kampioenschappen misschien nog even door in het L2 en rustig aan het M1 in. Die van mij hoeft met 6 jaar niet in het Z te zitten...

Die van mij hoeft dus ook niet in 2 jaar Z te lopen. Als ik dat had gewild was dat geen probleem geweest.
Daarom rijd ik alles ook keurig uit tot de 30. Dan gaan we nog snel zat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:12

Ik quote ze even, ze vallen net onderaan de andere pagina hihi

[naam] schreef:
Met dit springgefokte paard reed in M1 dressuur op vijfjarige leeftijd. Toen kende hij eigenlijk alle oefeningen tot en met het Z al hihi

Staat nu in Japan, daar is hij als springpaard naartoe verkocht

Afbeelding
Afbeelding

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:36

vonneke schreef:
Madelien, een goed springpaard kan ook een prima proefje lopen hoor ;)

Is zeker zo! Het 'probleem' bij ed is niet zozeer dat hij de oefeningen niet kent, want dat gaat prima. Het is meer dat hij super snel afgeleid is, zoals Jantine ook zegt. Daardoor komen de oefeningen er op ander terrein moeilijker uit. Ook heeft hij vaak spanning wat zich uit in verzet op het bit, heeft ie al van jongs af aan. Dat is in een dressuur proef net niet handig ;).
Met springen geeft hij zich voluit, en wordt het een 2x zo groot paard. Hij blaast zichzelf echt op zeg maar. Zijn hele hoofd en lijf straalt dan plezier en kracht uit. Erg grappig om dat verschil te zien.
Maar we hebben de laatste keren steeds winst gereden, dus het gaat vooruit. Daar ben ik al heel blij mee.
Ach weet je, als ik maar die B uit ben vind ik het prima. De rest van het seizoen wil ik me op het springen en de sgw richten.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:29

Als ik die foto's zo zag vond ik het er echt gaaf uitzien Sanne! Jammer dat ik er niet bij was, ben echt benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:39

blee geen zin meer. Ben ouderavond aan het doen. Komen zo nog 2 leerlingen waar ik het advies moet geven volgend jaar naar VMBO-Kader te gaan.

Laatst ook weer een ouder: u lijkt zelf wel een leerling.....

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:40

Nouja zeg :O Ben je lerares?

Pff ik ben de laatste tijd erg vaak ziek, vooral buikpijn.. En niks helpt, help allemaal medicijnen maar werkt allemaal niet.. Moet zo sjaak rijden maar met zo'n buikpijn gaat dat echt lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:46

Jep, docent biologie op het VMBO-T.
Nu zie ik er ook wel erg jong uit, maar om nu te zeggen 16.... hihi

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:49

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 19:42

Ik ben weer terug van weggeweest haha, gigantisch druk geweest met mijn stage: verslag, presentaties en natuurlijk de gewone werkzaamheden. Dit heb ik donderdag allemaal afgesloten, heerlijk!

Ik heb de afgelopen weken geen wedstrijd meer gehad, afgelopen weekend de clubkampioenschappen gereden met Fernando. Dressuur en springen! Vriendinnetje van me heeft ook met hem gesprongen en is zelfs tweede geworden, super gaaf! Ik met springen de eerste ronde 3 balken en de tweede 1 balkje, dus heel tevreden! Dressuur ging heel fijn, soms wat slechtere stukken, kreeg hem er net niet helemaal goed bij. 194 punten en een tweede plaats over-all, dus heel tevreden! Was een goede oefening voor morgen, dan starten we op een grotere wedstrijd in Kootwijk, eerste keer outdoor dus hopelijk blijft het vannacht/morgen helemaal droog :)

Gaaf paard heb je gereden Vonneke, dressuurmatig ziet er super uit.

Wat leuk als je merkt dat je paard echt een voorkeur heeft voor een bepaalde discipline Madelein!

Goede planning heb je staan Jantine, lekker dat je weer mag opbouwen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 19:48

Goed gedaan Sharona!! Heel veel succes morgen!!

Dat paard was idd heel fijn! Daar weleens spijt van gehad dat we die verkocht hebben!!

Vanmorgen foto's gemaakt! Zo eens uitzoeken.

Mijn zadel zakt weer scheef. Hopelijk snel iemand kijken.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 20:02

Dankjewel!! Ben heel benieuwd hoe het gaat, thuis loopt hij heel fijn namelijk.

Ja echt gaaf, zo groot ook!
Ben benieuwd naar je foto's en wat vervelend van je zadel weer.. Altijd zo'n gedoe..

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 20:14

Vandaag sinds 6 maanden ongeveer weer een proefje gereden. Hij liep fijn nageefijk alleen de aanleuning was niet heel goed en ik mocht wat meer impuls, verder goed gereden dus in elke proef een winstpunt! Springen ook weer foutloos :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 20:44

Sharona95 schreef:
Dankjewel!! Ben heel benieuwd hoe het gaat, thuis loopt hij heel fijn namelijk.

Ja echt gaaf, zo groot ook!
Ben benieuwd naar je foto's en wat vervelend van je zadel weer.. Altijd zo'n gedoe..

Ja is klote. Al veel gerommel gehad met zadels. Beetje jammer.

Ik ga geen grote gras wedstrijden rijden. Enkel zand.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 20:57

Hier precies hetzelfde vonneke, heb nu eindelijk een zadel dat fijn past en goed kan worden aangepast! Lijkt wel of ik zo ongeveer de enige ben op stal die zoveel problemen heeft daarmee haha..

Bij ons hebben we niet veel grote zand wedstrijden, die van mij loopt ook fijn op gras gelukkig. Zand is wel ideaal, zonder stiften en maakt niet uit als het heeft geregend!
Selecties zijn ook altijd op gras dus vond dit wel even een goede oefening alvast haha! Verder bijna niks staan ook, 10 mei in lunteren, dan 3 en 4 juni aan de overkant op de club en dan de selecties! Dus lekker thuis doortrainen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 20:58

Ga je de selecties in het M rijden?

Ik rijd deze zomer geen selecties. Ik kan volop weg op zand. Zjjn aardig wat wedstrijden hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 20:59

Der zitten best wat leuke foto's bij!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:02

Nee ik start de selecties in het L2 nog gewoon! We gaan al hard genoeg, dus na de selecties kijken of we door zijn of niet, zo nee: dan direct M starten want gaat nu allemaal echt al steeds beter! Blijf me verbazen hoe snel hij bepaalde dingen door heeft..

Ik vind het alleen lastig om hem op wedstrijd net zo te rijden als thuis, zoals wijken thuis: gaat super!! Maar op wedstrijd doe ik toch net te weinig en valt hij over de buitenschouder weg. Dus is ook vooral belangrijk dat het thuis allemaal al perfect gaat haha

Ging jij nou al wel overstappen of eerst L2 uitrijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:04

Ik rijd altijd vol. Nu dus ook. Zal ergens in juni over moeten denk ik?

Ik heb op concours vaak exact dezelfde fouten als thuis...

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:05

Nou, laat de foto's maar zien dan!
Slim! Heb je veel gepland?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 22:32

Ben bijna klaar met bewerken (wat ik niet kan hihi) en uploaden.

Ga 2x pm weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 23:02

Hier wat fotootjes van ons ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 07:43

Ziet er goed uit!! Flinke hals begint hij al te krijgen zeg!!

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:47

woeee Knappe vos wordt een echte man zeg. Dies mooi uit aant zwaren!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:12

Mooie foto's vonneke!

Ed en ik zijn weer op pad geweest vandaag. Jantine heeft heel erg goed gelezen voor mij :D
Gelukkig toch 2 winst gereden ( 184 en 187) maar niet heel lekker gereden. Hij kan zoveel meer dan hij op ander terrein laat zien jammer genoeg. Hij had vandaag toch nog vrij veel spanning. Moeilijk, want dat komt pas als hij alleen in de bak is. Met losrijden heeft hij geen stap verkeerd gezet. Tijdens de 1e proef een flinke bok in de volte in de galop, en het rijden naar de jury op eind als een wokkel gereden doordat hij heel debiel ging doen met zijn hoofd. 2e proef ging een stuk beter, helaas een onderdeel verkeerd gereden met mn domme kop.
Maar gezien de punten gaan we de goede kant op. Rijd de laatste 3 wedstrijden steeds dezelfde punten. Middendraf kwam er nu wel beter uit gelukkig! Nog 2 punten en dan mogen we over naar de L1.