Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:49

Mooie foto yvank!

Ed en ik hebben afgelopen weekend weer gereden. Een 2e en 3e plaats met 187 en 182 punten.
Voor mijn gevoel is de 1e proef wel wat onder gewaardeerd. Ging naar mijn idee nagenoeg perfect, op de midden draf en stap na. Die krijg ik er op ander terrein nog steeds niet uit.
Als opmerking stond er onderaan het 1e protocol dat ik moet proberen de aanleuning nog wat 'smakelijker' te krijgen... Geen idee wat ik daar mee moet. Iemand tips?
Verder super trots op Eddy. Hij liep echt super.
Vorige week hebben wij onze eerste oefencross gereden. Ging erg goed! Ik zal nog wel een keer foto's plaatsen hier.
Verder nog iemand gereden afgelopen weekend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:59

Dankje :)

Gefeliciteerd met je punten! , ik denk dat ze bedoelen dat de aanleuning nog wat fijner en losser mag.

Mijn paard gisteren :)

Gisteren weer wedstrijdje gehad(gewoon thuis hoor maar dat vind die al spannend genoeg!) en mijn doel was nu om ontspannen rond te komen ipv vol spanning en racen. En dat is gelukt! Hij liep netjes ontspannen kan natuurlijk nog meer en alles moet veel netter ik reed nogal slordig omdat ik ontspanning belangrijker vond := maar hadden 183 :) . Ben na proefje even alleen het bos ingereden super braaf :D , hij is nu 5 jaar maar nog maar half jaar onder het zadel en maand van mij. Na die tijd nog even met de jury staan praten en ze was heel positief over hem! Vond het een ontzettend leuk goed bewegend paard, geef hem wat tijd en dan gaat die gigantisch knallen waren haar woorden :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:45

Wat leuk Yvank! Knap gedaan!!!

Madelein proficiat!

Ik had afgelopen zaterdag wedstrijd.
Proeven liepen best goed, wat kleine foutjes maar niks geks. Had twee oudere mannen als jury en die kijken daar toch net wat anders tegenaan.
Middenstap liet ik hem mooi verlengen in het frame en wat langer worden. Normaal altijd 7es of soms een 8. Nu krijg ik een 4 met als commentaar: GEEN HALSSTREKKEN!!!
Uiteindelijk bleef ik hangen op 188-184. Beide proeven net buiten de prijzen.

We oefenen maar weer en dan kunnen we zondag weer op pad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:46

Dankje :)

Jammer dat het wat tegenviel maar toch wel weer 2 winst :) !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:57

Inderdaad wel weer twee winst, maar ben verwend met vaak rond de 200 hihi.
Waren ook gewoon goede proeven dus wel een beetje jammer. Maar och, het gaat allemaal al zo hard!

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:18

Hoi allemaal! Wat gaan jullie hard!
Ik heb gister gereden in Steenwijk, wat een gestress allemaal.. Moest als derde, maar paard wilde de trailer niet op dus waren er veel te laat. Maar 2 rondjes ingereden en toen meteen de ring al in. Het ging heel rommelig en ook 2 grove fouten maar toch een winstpunt gereden. Paard deed het echt super en kan het hem echt niet kwalijk nemen. Echt trots op m´n puppy dat hij het allemaal zo goed oppakt! <3

15 april gaan we voor betere punten in Ermelo :D Ook voor het eerst 2 proeven rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:48

Toch proficiat Floor!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:31

Jammer van de punten vonneke. Had een keer een meerdaagse en steeds boven 190/194. Had 2x een oudere man als jury en m'n punten ook stukken lager. Denk inderdaad ook dat zei toch anders kijken.

Gefeliciteerd Floor :)

Yvank leuke foto's :) Zo op die foto in het bos zie je pas als je goed kijkt de grote witte kol :D Moest 2x kijken!

Ik zit nu weer 2 dagen op m'n topper. Mogen nu halfuur per dag stappen. En wat kan ik hier alweer van genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:22

Vandaag fijn gereden! Eerste proef wat slordigheidsfoutjes. Stond tweede met 189.

Tweede proef veel beter. Manman wat was hij heet. Daardoor schrok hij twee keer van zichzelf hihi. Leverde Oa een 3 op voor wijken naar links.
Maar hij werd er ook beter en mooier van. Deze proef gewonnen met 196!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:51

Wat jammer dat het hier doodbloeit!!

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:56

Haha het is inderdaad heeeel rustig

Toch nog goede resultaten vonneke!
Ik ben afgelopen zondag ook weggeweest. Paardlief dacht er heel anders over en wilde even niet laden. Daardoor maar 10 minuten in kunnen rijden. daarna de proef in De eerste proef wat spanning wat zich uitte in aangalopperen halverwege de middendraf. De tweede proef ging beter.
Als een totale verassing 1e proef 2e met 190 en tweede proef 1e met 203 punten. Bij de eerste proef scheelde het maar een puntje met de nummer een, dus dat was wel een beetje zuur, maar naar omstandigheden was ik meer dan tevreden over het resultaat!

We zijn nu L2 met 9 punten alweer, ik denk dat ik meteen over ga naar het M als ik de punten heb. 13 april staat de volgende wedstrijd op het programma.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:01

Proficiat.

Ik stond gelijk met nr 1.

Ga je meteen over als je paard nog wat spanning heeft in de proef?

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:01

Ja het is weer rustig hier.. Vind het ook jammer vonneke!
Gefeliciteerd nog met je goede resultaten van afgelopen weekend. Jullie gaan hard qua punten hè!
Mooi resultaat stitchlover, gefeliciteerd!

Ik ga zaterdag weer een keertje op pad met de schimmel.. Laatste indoor wedstrijd voor mij dit seizoen.
De merrie hou ik nog even thuis maar de training gaat steeds beter. Ook a.s. zaterdag weer les met haar.

Jullie nog wedstrijd / les dit weekend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:13

Ik dit weekend ook weer.
Daarna even rustig aan. Maandag wordt hij gemasseerd en daarna vrij tot donderdag. Even rust in zijn hoofd.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:14

Succes dit weekend rivellalight!

vonneke schreef:
Proficiat.

Ik stond gelijk met nr 1.

Ga je meteen over als je paard nog wat spanning heeft in de proef?

Nee dat niet, maar laadproblemen + 10 minuten losrijden van zijn kant en laadproblemen + 10 minuten losrijden + tentamenstress van mijn kant uitten zich in de eerste proef in wat spanning. Normaal hebben zowel hij als ik totaal geen last van spanning in de ring

Daarnaast hebben we sinds we in het L2 gestart zijn constant in de 190 gescoord en daarnaast alleen maar 1e en 2e plaatsen gereden. In overleg met mijn instructeur besloten om lekker over te gaan en dan het zomerseizoen lekker m1 te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:35

Dat is fijn!!

Ik rijd weer 30 vol. Bevalt me goed en kan dan mooi fijn voorbereiden.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:02

Inderdaad stil hier! Daar brengen we verandering in :)

Vanmiddag komt mn nieuwe paard! Met epke gaat het dressuuren niet echt toppie maar springen kunnen we nu al op L/m niveau :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:27

Vandaag weggeweest. Nog binnen. Warm joh! Leek wel sauna...

Eerste proef aardig gereden, 185 (viel ons iets tegen) tweede proef tweede met 191.

Nu lekker ff vrij voor hem en met Pasen weer weg.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:34

Goedzo Vonneke! Pfoe nu binnen? Moet er niet aan denken. Wij moesten afgelopen zondag aanvankelijk ook binnen, maar eenmaal daar hadden ze de ringen toch maar buiten uitgezet. Scheelt een hoop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:36

Was echt te warm en liep ook nog uit hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:47

Nou netjes toch :)

Ik ga 2e paasdag voor het eerst met hem op hem buitenconcours. Zal die wel vreselijk spannend vinden maar daar leert die van!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:52

Ik tweede paasdag ook voor het eerst buiten!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:57

Leuke foto :)

Ik ga volgende week weer buiten, ben benieuwd! Vandaag heerlijk gesprongen, hij gaat nu zelf ook al zoeken naar een passend ritme zodat ie goed uitkomt en gaat tot nu toe erg goed :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 08:02

Gefeliciteerd vonneke!

Leuke foto Yvank!

Wij hebben gister ons B springen debuut gehad. Een aantal luchtsprongen door onzekerheid van Ed, en een balk, maar toch nog 1 wp gereden! Super trots!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 08:26

Goed gedaan Madelein!