Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:44

Oh dat scheelt. Dat hebben wij niet helaas alleen stallen en weiland maar de wei rijdt ik niet in aangezien de geiten en kippen daar ook lopen.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 17:52

Wat is het hier stil!! Iemand nog iets meegemaakt de afgelopen tijd? En nog iemand wedstrijd gehad?

Ik had vandaag miscommunicatie tijdens mijn proeven, of beter gezegd: fernando was gigantisch aan het draken en liep zijn eigen proef. Tweede proef veel fijner en had 188 en 193 en 1 of 2 eerste prijzen, volgens mij 1! Dus de puntjes voor het M zijn binnen, lekker daarvoor verder trainen dus!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 17:57

Super goed!! Wij zijn het trainen voor de tripalon volgende week, beetje conditie opbouwen en wat aan het werk met de dressuur! Hij begint thuis echt super goed te lopen, heel ontspannen en nageeflijk alleen moet hij iets actiever. Op les doet ie zn kop omhoog en gaat het allemaal weer moeizaam, dat is wel jammer.. Met het springen gaat het super goed en ga buiten nog wel eens een keer L starten, moeten even kijken me de selectie wat we gaan doen! 29 Maart heb ik de steffentrofee, dat is een competitie ook met een finale en dan kan je lekkere geldprijzen winnen :)

Wil ook graag SGW gaan rijden maar weet echt niet of ik hier klaar voor ben? Wil dan 1 juni Markelo gaan doen maar zag dat die best pittig was, en ik snap daar helemaal niks van hahah!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:24

Klinkt goed mette! Je bent lekker bezig dus. Wat houdt die tripalon in?

Sgw lijkt me enorm gaaf, ben alleen niet zo'n held

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:31

Fijn Sharona. Ga je ook al over?

Mette, als je sgw wilt rijden doe je er verstandig aan te gaan lessen.

Ik gisteren terug van vakantie. Over 2 weken pas weer wedstrijd.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:46

Hoe was je vakantie vonneke?
Nee ik blijf nog even in het L2, pakken in de trainingen M oefeningen mee en kijken even hoe hij zich ontwikkeld, hij leert snel maar ik wil ook niet dat hij gaat staken of draken tijdens mijn proeven. Dat wil ik eerst helemaal voor elkaar hebben voor ik over ga!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:21

Super!

Heerlijk kunnen skiën. Was fijn!

Groot gelijk. Ik rijd voorlopig ook nog L2. Denk gewoon weer naar de 30 pnt

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:31

Heb les gehad, maar dat is echt heel negatief gelopen en dat ga ik echt niet nog een keer doen. De sprongen zijn geen enkel probleem alleen hoe het verder werkt is mij nog niet echt duidelijk Tripalon = Dressuur cross springen maar dan voor de lol en de cross is 10 km met 14 hindernissen.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:23

Ik zie dat het bij iedereen goed gaat!

Jammer van je les Mette. Die tripalon klinkt wel leuk! Alleen hier in de buurt wordt dat niet georganiseerd.

Vandaag thuis wedstrijd gehad (L2). Hij was vreselijk aan het spoken om een lichtstraal }:0 , daardoor twee slordige proeven gereden, ik ben er niet echt tevreden over. Uiteindelijk wel 2x tweede met 184 en 188 geworden waardoor de teller op L2+6 komt te staan. Die van mij loopt thuis altijd bakkabouters te zoeken terwijl hij op ander terrein hartstikke braaf is, vreemd paard. Ik baalde er wel van dat het een binnenwedstrijd was op zo'n mooie dag als vandaag!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:49

wat balen mette! Heb je al eens een andere instructeur geprobeerd? Ik heb vandaag de regiotraining gereden, was een erg fijne instructeur!

Haha die angst voor lichtvlakken ken ik! Dan nog nette punten hoor stitch!

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:38

madelein schreef:
Haha die angst voor lichtvlakken ken ik! Dan nog nette punten hoor stitch!

Ja stom he, hij liep er wel overheen, maar elke keer opnieuw op een ontzettend idiote manier allebei de proeven 8-)
Een goede instructeur zoeken is heel lastig. Heb van verschillende mensen les gehad vroeger, maar sinds een jaar heb ik een hele fijne die ons op een eerlijke manier erg goed vooruit helpt!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:10

Nee ik heb niet meer gekeken naar trainingen in de buurt, ga ik wel doen denk ik maar was er nog steeds een beetje ''down'' van haha.. Vertrouwen is weer terug dus ga wel eens kijken.
Tripalon wordt hier zo'n 4 keer per jaar georganiseerd, dus best vaak :)

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 08:31

Haha dat van die lichtstralen ken ik ook wel ja :P. Fijn om te horen dat het goed gaat met de mensen hier :).
Een goede instructeur vinden is idd lastig. Ik heb altijd een heeeeele fijne instructrice gehad, maar die is er helaas zo goed als mee gestopt (ik geloof dat ze nog enkele mensen lesgeeft, of misschien ondertussen al helemaal niet meer). Dus dat was voor mij wel balen toen.

Met mijn nieuwe paardje gaat het goed :D. Ik kan op het moment niet rijden omdat hij naar de tandarts moet (die komt woensdag), dus ben veel aan de hand bezig geweest en ook met de dubbele longe. Maar het heeft wel geholpen om een beetje een band op te bouwen (voor zover dat kan in een paar weken), dus ben er eigenlijk wel blij om dat het zo gelopen is :).

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:27

Wat een rust hier! Hoe gaat het met jullie toppers?

Hier even uit de running. Te minste ik hoop even... Ben 3 weken op een springstal geweest in België, heerlijk gesprongen en veel buiten gereden.
Kwam terug en de 2e dag weer met z'n maatje in de paddock heeft hij een enorme trap gehad. Wond op achterbeen (gehecht) en strekpees geraakt maar volgens dierenarts ging strekpees eerder genezen als de wond zelf. 2 weken minimaal boxrust en er is nu 1 week op. Hij gedraagt zich super en blijft gelukkig rustig zo op stal. Baal er wel heel hard van want had van alles op de planning, maar eerste zorg is nu dat het allemaal netjes geneest.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:46

Balen jantine!!

Morgen nieuwe trailer halen!! Zondag tripalon:D

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 02:44

Ah wat rot jantine! Hoop dat het goed geneest!

Ik ga zondag maar weer een keer weg, had afgelopen weken niks in de planning even een beetje rustig aan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 08:59

Hé jantien Dat is niet leuk! Hopelijk knapt ze snel op!

Hier training iets laag pitje. Heel druk met nieuwe school.

Maar hij doet het wel heel fijn.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:12

Dressuur gaat stukken beter bij ons thuis, laat hem eerst aan ene losse teugel stappen draven en galoperen en dan als ik hem oppak loopt ie super :) Morgen voor het eerst weer een proefje rijden sinds oktober hahahah ook nog eens buiten.. Ben benieuwd of hij de ring in blijft :)

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:04

Heee dames! Sorry, al een tijdje niets meer van me laten horen op Bokt. Druk, druk, druk maar vandaag een dagje vrij :) en straks naar Indoor Brabant! Iemand uit het topic soms ook naar IB vandaag?

Balen Jantine! De boxrust zit er nu bijna op en hopelijk geneest het goed? Weet je al hoe lang jullie in totaal uit de running zijn?

Hoe ging je proefje Mette1998? Ik hoop dat je hem in de ring hebt kunnen houden... ;)

Bij mij stonden de wedstrijden ook even stil, maar ik heb de schimmel afgelopen weekend weer meegenomen op concours. Na 5 maanden was dat wel weer even wennen! Het losrijden ging super maar in de proef hadden we ook echt grove fouten. De protocol bestond voornamelijk uit 4en en 8en.. 1e proef 172 en 2e 175 maar wel een beoordeling waar we verder mee kunnen. Onderaan schreef de jury: leuke combinatie probeer er meer aan te rijden dus brutaler en niet te afwachtend.
Precies wat m'n instructrice altijd zegt. Nu moet ik dat alleen nog 'even' doen :P

Mama heeft een paar foto's gemaakt tijdens het losrijden <3
Afbeelding

Afbeelding

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:12

Ziet er netjes uit!! wat heb je een mooi setje, gaaf jasje!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:38

gave laarzen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:42

Ziet er goed uit :)

Dinsdag heerlijk lesje gehad was eerste keer les met mn nieuw paard en ook eerste keer bij deze instructrice. Hij was heel braaf en dat voor eerste keer op ander terrein! Hij is nu half jaartje onder het zadel en maand bij mij :)

Afbeelding
Heel wazige foto :)) is genomen met telefoon vanuit auto ingezoomd :P

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:48

tijd gaat snel Yvank

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:27

Thanks!
Credits voor het jasje gaan naar mama. Zij heeft 'm voor mij gemaakt :)

Fijn dat hij zo braaf is op vreemd terrein Yvank! Hoe was de les van je nieuwe instructrice?
Ben benieuwd naar een minder wazig foto ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:30

Ja heel fijn!

Rijfoto's heb ik verder niet maar wel 1 van afgelopen zondag :)
Afbeelding