Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:01

@martine: top plan :)

Anoniem

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:02

gewoon zoeken en opgeven!
Als de kop eraf is gaat het je vast weer gemakkelijk af.

Ik vind mag zondag weer. Eerst zaterdag jureren en dan zondag zelf. Weer zin in. Daarna even wat minder ivm ski-vakantie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:02

Ben bezig met mijn zomerprogramma maar het duurt vanuit de kring erin en eruit voordat de selecties bekend worden gemaakt!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:38

Onze eerste selectie is in Mei, maar denk niet dat het gaat lukken om daaraan mee te doen ivm nieuw paard..

Heb net gelest, en het ging heeeeeeeerlijk! In het begin maakte hij wat gekke sprongen, maar na hem doorgedrukt te hebben liep hij zooo lekker, op het einde was hij echt op dus lekker lang uitgestapt! Morgenochtend zet ik hem maar even de wei op voordat we richting ermelo gaan, kan die nog even lekker strekken. Ik ben blij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:40

Fijn Mette.

Hier eerste selectie ook in mei. Maar wil graag weten waar ze gehouden worden. Dan weet ik op wat voor bodems er gereden wordt en of ik wel of niet meedoe.

Daar gaat ook een beetje aan liggen wanneer ik over ga naar het M. Voor selecties of ergens halverwege seizoen.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:43

Wat een leuk paard Zilverkenny!! Jammer dat het met je vorige niet lukte, maar die is nu inmiddels ook verkocht of staat die nog te koop?

Ik zadel altijd buiten de trailer op, vriendinnetje is mee dus die houdt hem vast. In een tweepaardstrailer heb ik niet de ruimte om het zadel erop te doen/erop te laten. Hij staat meestal stokstijf stil om zich heen te kijken, dus is ook geen probleem.

Wel erg handig een zadelkamer in de trailer, heeft de trailer die wij altijd mogelijk lenen ook, maar een deel leggen we alsnog in de achterbak en dat is toch vervelend: 'papa mag ik de sleutel' want hij doet hem natuurlijk standaard op slot haha.

Fijn dat het zo goed ging Mette! Maar nieuw paard?

Top Martine, gewoon lekker gaan starten!!

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 07:25

Dankje Sharona :D! Ze staat nog te koop. Ze staat nu ook niet bij ons, maar bij iemand anders die haar nu rijdt en beter kan verkopen. Met name omdat zij haar beter kan presenteren (het liep nou eenmaal niet zo lekker tussen mij en haar). Alleen helaas is ze vorige van een week met onder andere een hersenschudding in het ziekenhuis beland, waardoor ze nog geen filmpjes heeft kunnen maken voor de advertentie. Bolero staat dus nog niet op marktplaats enzo. Nog even geduld hebben dus.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:55

Wij gaan morgen weer twee rondjes in de B springen, meneer is een beetje gek in zijn hoofd dus we zien het wel.

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:19

Succes ;)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:15

Wij hebben vandaag onze eerste proeven weer gereden. Laatste keer was vorig jaar september.
Man wat moest ik er aan werken. Met losrijden gingen we meer op 2 benen door de baan dan op 4. Uiteindelijk ervoor gekozen om hem zijn energie even kwijt te kunnen laten raken door flink te galopperen. Dit hielp.
In de ring tijdens de eerste proef nog wel veel spanning. Enge witte letters en hekjes, en een heel eng juryhokje aan de baan. Helaas veel spanning waardoor middenstap en -draf resulteerde in aandraven en aangalopperen.
Proef 2 natuurlijk impuls verlies want meneer was inmiddels aardig moe.
Tegen alle verwachtingen in toch nog best nette punten gereden! 186 en 181! Dus 2 winst erbij! :D

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:24

Super goed!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:14

Proficiat Madelein!

Ik vandaag ook weggeweest. Fijne eerste proef. Tweede wat minder door spanning omdat er kinderen onder/achter bakrand zaten.

Toch nog 2e met 196 en op een 4e plek met 190

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:22

Allebei gefeliciteerd :)

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:27

gefeliciteerd allemaal!

@ madelein, gefeliciteerd met je punten, nu weer lekker in het ritme komen toch? Dan zal het vast snel beter gaan.
@ Vonneke, goed gedaan, wel wat minder van die kinders, maar daar kun je natuurlijk niks aan doen.

Ik ben vandaag ook weggeweest. Buiten inrijden en binnen de proef rijden, was voor ons weer nieuw. Inrijden was hij lekker aan het sjouwen en gaf hij een heel fijn gevoel. In de eerste proef was hij wat kijkerig wat resulteerde in wat slingers en contrastelling. De tweede proef liet hij zich veel beter rijden.

Resulteerde in 2x eerste met 185 en 190. Dus heel tevreden! (Achteraf hoorde ik dat er in de kantine een hele stevige woordenwisseling was tijdens mijn eerste proef dus dat kan de kijkerigheid verklaren)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:15

Dank!
@stitchlover: Ja gaan we proberen. Maar vanaf volgende week zullen we ons meer op het springen gaan richten, eindelijk ;). Komend weekend ons eerste oefenparcours!
Plan is om vaak weg te gaan, zodat hij wat relaxter wordt op vreemd terrein. Blijft een ding blijkbaar.
Als we deze punten kunnen rijden met zoveel spanning, ben ik heel benieuwd wat we gaan rijden met minder spanning! Wie weet ga ik de dressuur dan ook nog leuk vinden haha!

Nette punten ook voor jou! En die slingers en contrastelling herken ik helemaal!

@Vonneke: Netjes hoor!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:16

Zilverkenny, wat zonde dat ze nu dan nog niet op internet staat! Maar ik hoop voor je dat ze gauw een leuk plekje krijgt!

Super Madelein!!

Netjes Vonneke, jammer van de spanning door de kinderen..

Wat zonde van je eerste proef dan, maar je punten vallen zeker niet tegen hoor!! Netjes gedaan!

Ik ben vandaag ook weer weg geweest, hij was gigantisch gespannen en kijkerig tijdens het losrijden haha. Oftewel: omhoog komen en wegspringen. Tijdens de eerste proef was hij niet heel fijn aan mijn been, dus niet alles goed kunnen laten zien. Tweede proef was hij aan het begin heel erg fijn, op het eind helemaal op. We hadden 193 en 194 en twee eerste prijzen, daar bovenop nog eens een rubrieksprijs met een cadeaubon en paardenblaadjes! Weer helemaal tevreden dus!! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:23

Goed bezig Sharona!!! Al over de M1 aan het nadenken?

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:31

Dankjewel Vonneke!! Nou mijn instructrice al meer dan ik haha.. Maar wil dit keer wel alles goed voor elkaar hebben en schouder binnenwaarts moet er nog goed op! Zit net als jij te dubben met de outdoor kampioenschappen, of ik die in het L2 wil rijden of het M1...
Maaaar heel diep van binnen denk ik al wel aan het M1, we zien gewoon hoe hij het oppakt, eerst volgende wedstrijd is 9 maart weer L2. Daarna ga ik in april pas weer weg, even paar weekjes rustiger aan doen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 08:09

Hihi hetzelfde als hier. Instructrice vind dat ik over kan. Ik twijfel. Wil alles nog veel beter.

Denk zelf dat ik gewoon de L2 vol maak met 30

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 09:03

@ Sharona: Ja ik baal er zelf eigenlijk ook wel een beetje van. We moeten wel stalling betalen zo lang ze daar staat, maar dat is nu eigenlijk nutteloze tijd. Dus ben wel heel veel geld kwijt nu.. dat stond niet echt in de planning. Ze wordt nu wel gereden door een vriendin van haar, dus ze staat in ieder geval niet stil gelukkig.
En gefeliciteerd met je prijzen!! Echt super goed joh. Jij blijft maar goed bezig haha.
Laatst bijgewerkt door zilverkenny op 24-02-14 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 09:29

Heb jij je paarden aan huis staan normaal? Ja echt zonde van het geld dan.. Wel fijn dat ze in ieder geval niet stilstaat!
Haha dankjewel <3 , ben blij dat het weer super goed gaat, we hebben toen een paar weekjes gehad dat hij vervelend was maar hij loopt nu echt weer super!!

Vonneke ja precies hetzelfde als bij mij dus.. Ik weet echt nog niet wat ik ga doen haha!

Hij begint al wel een mooi halsje te krijgen!
https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1/1625573_658475820876926_831145426_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/t1/1798367_658475824210259_1766121664_n.jpg

Edit: even in link gezet want ze zijn nogal groot haha..

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 09:37

Ja onze paarden staan inderdaad aan huis :) (bij mijn ouders dan, ik woon op mezelf). Ideaal eigenlijk, behalve als het echt oliebol-weer is. Dan denk ik soms wel.. stond ik nou maar op een pensionstal met een binnenbak en stallen enzo :P.

En dat halsje ziet er al goed uit ja :).

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 09:39

Van harte met de punten allemaal!

Fijn dat het weer zo goed gaat Sharona!!

Wij gaan dinsdag weer eens starten naar alle kleine tegenslagen... ze lijkt er weer helemaal bovenop! Nu druk aan het tranen voor de L2/M. Nog 3 wedstrijden L1 om weer even in te komen en dan de overgang naar de L2 ben benieuwd dat doorzitten gaat nog niet helemaal fijn haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 09:52

Fijn dat het zo goed gaat Sharona :)

Balen Zilverkenny!

Hier ook weer even wat geld kwijt aan stalling. Heb normaal ook paard en huis maar nu overwinterd hij op de manege. Anders moet ik savonds in het donker 10 min te paard naar de bak. Dat lijkt me nog niet zo verstandig met een jong dier die nog nooit buitenrit oid gemaakt heeft :=

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:42

Oh dat is idd wel onhandig dan, wij hebben zelf een bak dus ik kan gewoon thuis rijden. :)