Paard springt 2m17. *Trots*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Paard springt 2m17. *Trots*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:36

Ja das christophe van de Rodeberg. Voor zover ik weet zijn dit zn hoogtepunten op een jaar. Ik weet eigelijk niet of hij nog veel wedstrijden rijdt. Vind zn stijl iig niet zo denderend en dit is niet gebaseerd op deze twee filmpjes. Btw je neemt een paard wat die hoogte kan en een ruiter die een beetje durft en net meegaat in de sprong en dan valt zo'n hindernis wel mee. Een vriendin van mij heeft hieraan ook meegedaan, maar had net de jumping gereden en het was dus meer voor de fun, zover is ze trouwens niet geraakt (kwestie van haar paard een beetje te sparen). Maar iig zou je mij geen zo'n hindernis zien springen in zo'n natte piste. Die korte wending moest wel anders rijdt hij tegen de omheining op.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:58

Jolliegirl schreef:
Assiej schreef:
ze bedoeld het andere filmpje op youtube. Het mag dan een tijd geleden zijn, maar er wordt nu al gesproken over een volgend jaar.

en daar komt bij dat het een springpaard is, en dus wekelijks een , waarschijnlijk, hoog parcours springt. anders kan hij het niet aan lijkt me. Als je wekelijks een parcoursje springt van 1.40 bijv. en dan ineens een *uch uch* "krachtmeting" lijkt me helemaal slecht... niet?

training van springpaarden word niet op een hoogte van 1.40 gedaan.
meestal zijn dit hindernissen van de 1 M 1.20.. het gaat in de training niet erom dat het paard hoog spring , nee , het gaat erom dat het paard zijn soepel heid erin houd, door een stuk dressuur.
en de kracht erinhoud door een stuk springen, goed de achterhand eronder zet, door een een hoger sprongetje te nemen.

er zullen best springruiters zijn die dagelijks trainen op 1.40... maargoed, die daarbuiten gelaten.
Maar dat noem ik dan geen training, dat noem ik : ik laat mijn paard zo hoog mogelijk springen

Uh dat ik Z springen reed, trainde ik thuis op in en uitjes, en beheersing met controle.
Hoog springen mocht ie op de wedstrijden.
Dus ik trainde nooit 1.20 voor de wedstrijden, of er moest geruime tijd geen wedstrijd zijn.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 08:10

vraagje: hoe kan het dat het paard in de hoek nog een x wegzakt? ik heb daar verder nog weinig over gehoord..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 08:16

dorienkee schreef:
vraagje: hoe kan het dat het paard in de hoek nog een x wegzakt? ik heb daar verder nog weinig over gehoord..

Inderdaad.. dat lijkt dan weer wel op een gladde bak.. Hmm ik weet het ook niet. Jammer dat ik er niet bij was, moeilijk oordelen zo.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 08:40

Ondanks alle commentaar moet ik zeggen dat ik dit heel knap vind..
Het paard springt het zo makkelijk.. maar dat komt waarschijnlijk ook omdat de hindernis oplopend is..

Hoe dan ook... ik zou dit niet durven.. petje af..

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:43

justme11 schreef:
ik hoef niet te kijken want ik geloof niks van ik ga niet voor niks naar belgie voor paard die niet kan springen Sigaar Sigaar Sigaar Sigaar Sigaar Sigaar Sigaar Sigaar Sigaar en als ik jou was zal je maar keer goed opmeten in plaats van fout Sigaar Sigaar Ach gut Ach gut

Ik geloof niet dat jij kan rekenen en dus kan bepalen hoe hoog die hindernis is, want bij de taallessen heb je ook niet opgelet.

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:20

Idd.. het is allemaal erg knap van het paard!! dat zal iedereen vinden.. maar het blijft een feit dat het gewoon eigenlijk niet normaal is.

love_chris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:24

Woow,....Wat hoog...

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:35

alweer bij pagina 17! schiet al op:P

LisaxFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:37

De hindernis was 2m17 en alles ik juist op het filmpje hoor mijn vriendin was erbij.

Babetteh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 12:35

LisaxFalco schreef:
De hindernis was 2m17 en alles ik juist op het filmpje hoor mijn vriendin was erbij.

Lachen Wie is je vriendin dan ?

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:08

TEEERINGGG> het is eigenlijkn iet normaal maar wel erg knap!!!!!! Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:11

Knap, dat wel. Alleen erg onverantwoordelijk in de natte bak. En het geeft mij een beetje de indruk dat die jongen niet echt trots op zijn paard is, paard krijgt geen beloning of wat.. vriendelijk ziet het er helaas niet uit iig.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:14

Erg knap dat je zo hoog kan springen..Nix voor mij!
Zoals reeds vele malen gezegt: onverantwoord in zo'n natte bak te springen!!Maar goed!

Babetteh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 15:14

@Juul ; Dit is al 10 keer uitgelegd, als t' paard voelt dat de ruiter blij is voelt hij dat ook, en de grootste bedanking voor een paard is emotie, dus het gejuig en geklap na de sprong is een grote bedanking hoor voor't paard. En lange teugel en verlichte zit na de sprong ook. Verder heeft hij t' paard wel bedankt. Clown

Driessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:19

Het is echt knap van het paard!
Maar het is eigenlijk verzieken van je paard!
Je laat hem doorgaan totdat ie niet meer kan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:20

Babetteh schreef:
@[naam] ; Dit is al 10 keer uitgelegd, als t' paard voelt dat de ruiter blij is voelt hij dat ook, en de grootste bedanking voor een paard is emotie, dus het gejuig en geklap na de sprong is een grote bedanking hoor voor't paard. En lange teugel en verlichte zit na de sprong ook. Verder heeft hij t' paard wel bedankt. Clown

Ja ik ga niet 17 pagina's doorlezen hoor *LOL*
Sorry, daar heb ik dan overheen gelezen. Van dat geklap wist ik helemaal niet, weer wat geleerd.

uvando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:26

zal ik eerlijk zijn ik dacht dat je had geplakt hihihi
maar toen ik het filmpje zag zeg jeminee
wat een sprong zeg zou het nooit durven
maar wel gaaf.

uvando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:28

@Driejsje: zie jij dat hij niet meer kan
ik heb juist het gevoel dat die nog wel hoger wil
whahaha hij lijkt er lol in te hebben.
en een natte bak in niet verantwoord maar met
'een goed paard lukt alles en dan nog wat
t beste voor je paard is gejuich en geklap
tik op je nek zal jij ook niet leuk vinden
en hij zal vast wel lekker hebben gegeten erna
hihihi PRACHTIGGGG!!!

Driessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:38

@uvando : Nou wij hebben genoeg paarden in de kliniek gehad die een been hadden gebroken terwijl ze afzetten bij een sprong(met record hoogte sprong ) omdat het paard het doet voor de ruiter! Maar dan komen ze er achteraf pas achter dat het paard gewoon niet meer kon!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:43

Driessje schreef:
@uvando : Nou wij hebben genoeg paarden in de kliniek gehad die een been hadden gebroken terwijl ze afzetten bij een sprong(met record hoogte sprong ) omdat het paard het doet voor de ruiter! Maar dan komen ze er achteraf pas achter dat het paard gewoon niet meer kon!

Dus: Bij heel af en toe een keer proberen een hele hoge sprong te maken is er meer kans op beenbreuken?

Is dat niet bij elk paard wat op hoog nivo moet presteren met springen en die echt bekaf is?

Want eigenlijk suggereer je dus dat een paard anders afzet bij zo'n hoge sprong dan bij een lagere; dus het zet zo hard af dat het breekt?!?... Vind het een beetje vaag, eerlijk gezegd. Ziek

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:48

Nooit gehoord dat een paard dat een keer 2.17 springt meer kans heeft op een gebroken been dan een paard dat over 50 cm springt. Echter wel de pezen ed die een flinke knal zouden kunnen krijgen.
In deze bak vind ik het eerlijk gezegd best onverantwoord. Verder wel een hele hooge hoogte!! Ik pas Knipoog

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:14

krijg ik nog antwoord op me vraag??? waarom zakt het paard in de hoek weg?? ..Toch vanwege de natte bak ??

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:37

waarom waarom dorienkee

samenloop van omstandigheden zoals
- slechte bak
- harde klap
- te hoge sprong
- iemand die niet echt netjes in het zadel zit

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:38

dorienkee schreef:
krijg ik nog antwoord op me vraag??? waarom zakt het paard in de hoek weg?? ..Toch vanwege de natte bak ??

hoeft niet zo te zijn, zoals je ziet zit de ruiter het niet helemaal uit. dus kan het paard uit belans gebracht worden
tevens rent hij ook even een stuk weg door het luide applaus enzo.