Ik heb gisteren een maatje bij hem gezet.
Ons allischa hebben we januari ook mager gekocht,niet zoals poeka,maar wel een 50 kg te licht van gewicht.
Ze was drie en half en oogde net zoals een veulen.
Nu is ze zo goed als op gewicht.
Ik heb ze gisteren eens bij mekaar geintroduceerd en het gaat zeer goed tussen die twee.
Foto's volgen later(waarschijnlijk morgen)
Nus is poeka dus helemaal in zijn nopjes ,en maakt hij zich niet zo druk omdat hij een maatje heeft.
De andere paarden en of pony's gunnen hem geen plekje in de kudde.
en aan dekken moet hij niet denken want allische zou drachtig hier gekomen zijn,en ik heb haar nog niet echt hengstig gezien.
En moest ze niet drachtig geweest zijn,dan zal ze het waarschijnlijk wel van de poekie zijn,want ze liep in zijn kudde.
Dus morgen komen er weer nieuwe foto's aan.
We hebben gisteren weer een pony bijgehaald(gekregen)
die is jhet omgekeerde van poeka,hij is zo vet dat hij bij het lopen al echt zwaar hijgt.
Ik heb nog nooit zulke vette pony gezien,en hij is niet bevangen of ooit geweest!!
Er is ons gevraagt hem een goede thuis te bezorgen,het is een hengst van 12 jaar met goede pedigre,vos dun met mooie lichte manen en staart.
We gaan hem eerst even terug wat in de hand nemen,en op gewicht laten komen,want te veel afvallen is heel erg ongezond i v m vet in het bloed,dus hij krijgt een eiwt arm dieet en hooi uit natuurgebied (zonder jacobskruid,zelf gewonnen)
zoveel hij wil,maar dat en water zal ook het enige zijn te samen met likblok dat hij krijgt en een beetje lijnzaad voor de spijsvetering.