[WN] Federatie NK 2006

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MSQuincyTE

Re: Federatie NK 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:13

En wat houd Grand champion dan in?

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:21

grand champion is heel wat anders dat hoord bij halterklassen.
als je eerste geplaatst word in jouw rubriek bijv aged mares.
je hebt dan weanling, yearling, 2 years old 3 years old aged mares.
je hebt dan 5 rubrieken, je staat met 5 1e geplaatsten naast elkaar opgesteld, daar zoekt de jury naar zijn mening naar het beste paard, en dan ben je grand champion,
dit zelfde geld voor de 2e geplaatsten reserve champion.
allround is dus rij onderdelen, grand champion zijn echter halterklassen...

quibbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:33

zaterdag heb ik voor het eerst meegedaan met het NK in de pleasure jeugd en de horsemanship jeugd. Voor de eerste keer op zo'n grote wedstrijd deed mijn pony het geweldig. We werden 7de geplaatst in de horsemanship, maar het belangrijkste is, is dat ze voor mij super gereden heeft. Ik ben super trots op haar.

Sonja super goed gedaan met milena! en veder iedereen die in de prijzen is gevallen gefeliciteerd

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:57

RGERRITS Bedankt voor je uitleg

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:22

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten. Het was weer een gezellig NK. Ik heb er erg van genoten.

RAGGIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:37

Ik ben net terug van het NK.
Het was heel gezellig en goed georganiseerd.
Zelf het ik de amateur en de jeugd reining gestart.
De amateur ging niet zo best 130 en dus niet door de voorrondes maar ik was supet tevreden met de jeugt Haha! 3e met 137(69,68).
Ik starte Cody pas weer voor de 2e keer ij de reinig nadat 1 1/2 jaar bezig geweest zijn met een peesblesure. Dus ik ben heeel blij met der Lachen

Iedereen gefeliciteerd met zijn prijzen.

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:16

Eindelijk weer thuis na een vermoeiende, maar hele leuke week. Iedereen gefeliciteerd met zijn plaatsingen en prestaties. In het speciaal voor de ruiters en paarden uit ons team (Ed Gosen, Francisca en Cora)! En uiteraard een pluim voor de organisatie en alle vrijwilligers!

Hollebol heeft zeker haar best gedaan deze week. In de quartershow werden we heel laag geplaatst bij de halter maar dit had ik ook wel een beetje verwacht, ze is nu eenmaal geen halterpaard. Het was meer om haar aan de bak te laten wennen en als voorbereiding voor de voorrondes SAH de volgende dag. In de open Trail AA en de Western-Riding werden we eerste geplaatst. Eindelijk onze eerste qh puntjes.

Bij de WRAN onderdelen kwamen we door de voorrondes door, wat ik al een hele prestatie op zich vond, had ik echt niet verwacht. In de finales wonnen we brons voor de SAH, zilver in de Western-Riding en de Versatile (terecht goud hier voor beide onderdelen voor Deborah Wittermans!!), en goud in de open Horsemanship. De Trailfinale was het laatste onderdeel maar hier scoorde we heel slecht. Zowel ik als Holly hadden het al helemaal gehad en het ging dus niet goed, met als resultaat geen plaatsing.

De versatile Trophy ging niet vlekkeloos voor ons, hier een 5e plaatsing.

Met deze resultaten werden we dus idd allround champion open. Niet verwacht, toch behaald.

Voorlopig voor ons geen wedstrijden meer, alleen nog maar zwangerschapsgym. Zo, nu eerst eens lekker slapen Slapen

Groetjes,

Bianca

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:33

Gisteren bij de reining wezen kijken, eerst amateur, toen junior open en daarna senior open. Wat me opviel is dat de jury de amateur toch wel heel anders en hoger beoordeelde dan de open klasses. Helaas, ik dacht altijd dat je uitgaande van 70 punten gelijk beoordeeld werd in alle klasses..... Goede stops scoorden duidelijk meer dan de cirkels, naar mijn oordeel. Echter ik heb erg genoten van de meeste combinaties die ik zag, was de moeite waard!

Glimworm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:33

Wie was de officieele fotograaf? Of waren het er meerdere?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:35

Ja, vroeg ik me ook af en ook vooral waar en wanneer we die foto's kunnen verwachten.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:42

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:49

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:16

niks te danken graag gedaan.............
benook erg trots op mn ponys.....en mn paint die ik klein half jaartje heb........
helaas viel ik woensdag in de voorrondes vd showm at halt openclass als enigste af waar ik mega van baalde.
vrijdag amateur showm vd wran 6e en 7e geplaats.
van de paints 4e en 5e...super tevreden otoe zn 3e show/wedstrijd en lekker cool.....
met mieke ned. kampioen barrelrace apetrots uiteraard...
en met black zilver.......superknollies.........
en voor mij de 1e keer dat ik uit geroepen word tot ned.kampioen.........mieke je bent een kei geweldig....
ga nu paardjes eten geven.......
oja wie heeft er fotos of films vd barrel gemaakt.......

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:28

Vroeg me al af wanneer jij moest Regina, aangezien we elkaar wel gezien hebben donderdag, maar ik je paardje al mistte.. Woensdag dus..

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:29

Wij zijn eindelijk achter de computer beland na een weekje NK.

Het was bovenal een zeer gezellige week. Veel gekletst met heel veel verschillende mensen en heerlijk gereden!

We kwamen door alle voorrondes heen! Dat vond ik op zich al heel wat. Zeker voor de pleasure en showmanship at halter had ik het niet verwacht.
De finales van de western riding en versatile gingen echt super!!! Met de manouvre werd ik verbaasder over de prestaties van Flash, zo goed ging het, om uiteindelijk op beide onderdelen, bij beide jury's op de eerste plaats terecht te komen. Voor ons werd dus 2x het wilhelmus gespeeld. Ik kan je vertellen, dat is een hele bijzondere ervaring.
Alleen hadden de lintenmannen soms wat moeite om een plek te vinden voor de lintjes, omdat ik vaak met het hoofdstel om zijn hals in de line up stond. hihihihi
Afbeelding

De versatile Trophy was helemaal geweldig!!!
Ik had een score van 140,5!
En werd daarmee winnaar van die verschrikkelijk grote beker die op de foto van pannenkoek staat!
Flash deed her super!

Zaterdag in de horsemanship maakte ik een domme fout door aan de verkeerde kant van de pion te gaan staan! Flash liep het proefje verder super, maarja, geen plaatsing. Ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan!
In de pleasure viel ik opnieuw in de verbazing. Ik werd 4e en 6e! Dat was ons nog nooit gelukt.
In de trail maakte ik een stuurfoutje waardoor we niet lekker op de laatste jog over uit kwamen. Jammer maar helaas. Vreemd genoeg toch nog 3e geplaatst bij 1 jury. Heel appart om bij de ene jury 14 penalty's te krijgen en bij de andere 5.

Als laatste hebben wij mee gedaan met de barrelrace. Hoe gekker het publiek, hoe mooier Flash het vond. Zelfs een vreudesprongetje van hem!
Wat kan dat hard gaan zeg! Dan sta je er versteld van hoeveel snelheid die slome van mij kan maken!
Ik heb hem op een halster gereden, zodat ik hem zeker niet in de mond zou trekken. Hij had enorm veel lol. Regina was net iets sneller, maar we hadden de rijzen eerlijk verdeeld. geel halster, geel lintje, rood hoofdstel, rood lintje en blauw hoofdstel, blauw lintje!

Vandaag weer alles ingepakt en naar huis gereden. Wat een heerlijk gevoel, weer lekker thuis komen.
Mijn huis trof ik zo aan:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Echt geweldig!!!
Nu staat paardje weer lekker in zijn eigen stal, zoontje lief weer in zijn eigen bedje, wij weer lekker onder onze eigen douche en in ons eigen bedje en gaat het gewone leven weer beginnen.
Op naar NK 2007!

Ik wil iedereen bedanken voor de gezelligheid, de organisatie voor het organiseren van dit goed lopende evenement, en alle mensen die mij gesteund hebben, op wat voor manier dan ook, heel erg bedankt.
Ik heb genoten!!!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:40

He van harte gefeliciteerd. Toen ik je bij ISKI heb gezien met je fantastische paard wist ik wel zeker dat jij op het NK zou slagen. Volgend jaar misschien toch freestyle trail.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:45

PeppySan schreef:
bij beide jury's op de eerste plaats terecht te komen.

Je bent een woordje vergeten Deb: "terecht". Jullie hebben super gereden, en wij hebben genoten van je proeven!
Dit geldt overigens voor wel meer ruiters. Met uitzondering van enkele reiners en jeugdruiters die zich 's morgens vroeg (leerzaam hoor, vroeg je nest uit komen) in de ring misdroegen (als het mijn kinderen waren reden ze de komende jaren uitsluitend nog op een oude fiets, stelletje krengetjes!) heb ik schitterende combinaties gezien, van pittige maar rijdbare proeven genoten, heel veel terechte linten- en medaillewinnaars gefeliciteerd, en weer heel veel leuke mensen ontmoet!

Mede dankzij de inzet van heel veel vrijwilligers en bestuursleden vond ik het een TOP NK!!!!
(volgend jaar de koeien weer naar de vrijdagavond en het kan niet beter Tong uitsteken )

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:48

RGERRITS schreef:
oja wie heeft er fotos of films vd barrel gemaakt.......

Waarom zou iemand foto's van zoiets maken? Natuurlijk zijn ze er.................. Kiek maor Knipoog
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pannenkoek
Laatst bijgewerkt door Pannenkoek op 24-09-06 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:03

Hee allemaal!! Ik ben net thuis... Gaaaap Haha! Het was een leuk en goed georganiseerd NK! Bonanza en ik hebben een ontzettend leuke en leerzame week achter de rug. Het was onze eerste officiële wedstrijd en ik ben onwijs trots op mijn paardenbeest. Lovers In de AQHA Amateur Pleasure behaalden we een 4e en 6e plaats en bij de WRAN Amateur Pleasure plaatsten we ons voor de finale. In die finale werden 6 mensen geplaatst, daar zaten we niet bij. Maar ik was al lang tevreden, want Bonnie deed het super en de concurrentie was gewoon erg goed. Cool Knipoog Ik kreeg nog een compliment van iemand uit het publiek, dat vond ik wel heel leuk. Bloos Haha! Vrijdagavond deden we 'voor de gein' nog mee met de Federation Cup Pleasure (17 deelnemers). Wederom vond ik het hartstikke fijn gaan, maar we zaten niet bij de eerste zes.

Mijn doel was om met een tevreden gevoel naar huis te gaan en dat is méér dan gelukt! Anderhalf jaar geleden stonden we nog in de kliniek te hannesen, ik had toen niet durven denken dat we ooit aan dit NK mee zouden doen.

Iedereen van harte gefeliciteerd met de behaalde resultaten. En Jeddah: nogmaals bedankt voor je mooie werk! De manen van Bonanza zagen (en zien) er geweldig uit!!

Iemand toevallig foto's van de Pleasure Amateur? Schijnheilig

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:04

voor ons was het ook een heel mooi NK
bij de AQHA show is hij 2x 2e geworden bij Westernriding
bij de reining liet Shiner,natuurlijk op zijn eigen speciale wijze zien, dat hij eindelijk over zijn jury fobie heen is Haha!
gewoon recht er op af , en dan heel hard BOE roepen, dan snel toch maar weer in de goede richting verder rennen, en ja hoor.............bij het volgende rondje zaten ze gewoon weer op hun plek Clown

westernriding 2e en 4e en een bronzen medaille
versatile 2x 4e
open reining in de finale, maar daar geen lintje behaald
jeugd reining 3e en 5e
en..............roel is Ned Kampioen Horsemanship jeugd geworden Go jij! Go jij!

de prijzen voor dit onderdeel werden uitgereikt door Mikel
dit was voor ons echt heel bijzonder
toen roel 11 werd heeft hij eens een les gehad van iemand voor zijn verjaardag, van Mikel.
hij reed toen nog op calamity jane.
Mikel is altijd roel zijn voorbeeld geweest. hij wilde ook zo kunnen rijden.
nu, in het laatste jaar dat hij jeugd mocht starten wordt hij kampioen en wij reikt er de prijzen uit....Mikel.... zijn voorbeeld, die in "leeftijd" jonger is geworden , terwijl roel ouder werd.
echt heel bijzonder voor ons.
ze staan samen op de foto toen het Wilhelmus speelde, allebei met een bloot hoofd , hoed in de hand.
echt heel mooi.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:09

RAGGIE schreef:
..........maar ik was supet tevreden met de jeugt Haha! 3e met 137(69,68)

Afbeelding

Afbeelding

Pannenkoek

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:24

Jos schreef:
ze staan samen op de foto toen het Wilhelmus speelde, allebei met een bloot hoofd , hoed in de hand.
echt heel mooi.

Die willen we zien Jos, kan me voorstellen dat dat een speciaal moment was.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:28

Francis schreef:
Jos schreef:
echt heel mooi.

Zo kom ik nooit in me nest.......ff wachten tot morgen, ik ben bekaf.........

Pannenkoek

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:32

hoi ik zie supergave barrelrace fotos van pannekoek.
had je ook van black.........
ik wil heel graag de fotos bestellen........

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:34

Pannenkoek schreef:
Jos schreef:
echt heel mooi.

Zo kom ik nooit in me nest.......ff wachten tot morgen, ik ben bekaf.........

Pannenkoek

we want more, we want more, we want more!!!!!!
ze zijn zo mooi pannenkoek!
had je ook nog wat van mijn barrelrondje???