Paard&Passie ; Martiniplaza in Groningen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

saden

Re: Paard&Passie ; Martiniplaza in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:16

xSiep schreef:
haha ja Tong uitsteken
ik zie het in je profiel! wat een moo beestje zeg Bloos hij stond daar ook zo van 'goh wat leuk allemaal' Haha!
ik ben niet zo snel onder de indruk van een paard, maar die van jouw Schijnheilig Kwijl wouw..

Bloos Bloos Bloos

Nu maak je me helemaal verlegen.
Hij vond het ook erg gezellig. Ik denk als hij niet in het rondje hoefde te staan dat hij bij iedereen langs zou gaan...

Heeft iemand misschien nog foto`s van hem gemaakt?

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:38

Wendybz: het paard gaat natuurlijk voor alles. Juist heel verstandig van je!
En ik kon tenslotte ook andere paarden vinden. En ik vond het heel aardig van je dat je je paard aangeboden hebt!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:45

Mijn foto's:

demo Welness Stables
Afbeelding

Afbeelding

Paso's
Afbeelding

Bitloos/klassieke dressuur
Afbeelding

Tuigpaard
Afbeelding

White Tinker Stables
Afbeelding

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:26

Mooie foto's! Zo zie ik ook nog wat!
Ik vind die bitloze hoofdstellen zo chique! Ik vind het echt onzin dat dat op wedstrijden niet mag.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:29

Iemand nog foto's van de show van rijden en glijden van de zondag?

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:30

Ook wij hebben, zoals je al hebt kunnen lezen, demonstraties en clinics gegeven.
Het Anky verhaal is denk ik al wel breed genoeg uitgemeten... Ik vind het erg sneu voor haar. Of je het nu wel of niet met haar trainingsmethode eens bent, niemand valt gtraag van zijn paard en al helemaal niet tijdens een demo. Het verhaal over het losrijden is niet helemaal fair. Ze had nml zelf aangegeven niet te hoeven losrijden dat kon ze met een verhaaltje erbij wel in de hoofdring doen.

Niemand heeft kunnen losrijden en dus hebben we ons allemaal in dat opzicht aan moeten passen. Dat je paard dan inderdaad minder snel losjes en soepel bij de les te houden is dat mag eigenlijk geen probleem zijn. Dan ziet iedereen gewoon hoe je je daar op dat moment mee moet redden. En dat niet iedereen daarvan gecharmeerd is dat mag ook!

@loulou81 Wij hebben genoten van onze paarden die het af en toe reuze spannend vonden maar toch hun best deden. We hebben geprobeerd om een basis verhaal te vertellen wat altijd lastig is met zo'n gemengd publiek. (Vraag van de organisatie was; hou het simpel en voor elke manegeruiter met zijn ouders te begrijpen...) Jammer dat het voor jou dus iets te simpel was! Ik kan me voorstellen als je al meer achtergrond info hebt in je rugzek dat het wel wat meer de diepte in had gemogen van jou en vast sommige anderen. Ook wij leren elke show weer bij en zullen met je opmerking iets proberen te doen.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:06

paardje2005 schreef:
wat gaaf dana dat je een deken hebt gewonnen! waar dat?waarom ben je die niet even wezen showen?

we waren op weg naar buiten en bedachten toen dat we die lootjes nog hadden Lips are sealed
sorry Nagelbijten / Gniffelen

Klaas, ik vond de roundpenn clinic juist erg leerzaam Ja

de grote vos vond ik ook een super uitstraling hebben, echt een paard met humor Haha!

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:43

zijn er nog mensen die leuke foto's hebben gemaakt van een van onze paarden....? Ik ben benieuwd!

En opmerkingen of vragen over een van onze clinis? Ik beantwoord ze graag.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:51

@moravita: heb een stuk van jullie show mogen zien en terwijl ik luisterde naar het hoe en wat dacht ik: goh ik hoor veel dingen die ik vroeger ook geleerd heb. met name de zit en de inwerking van je zit(knobbels). Dit mis je toch wel in de tegenwoordige manier van lesgeven. Pas het zelf nog gewoon toe, zit er nu eenmaal in en vind het persoonlijk toch het fijnste rijden. Vond het dus leuk om jullie in actie te zien.

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:14

Bedankt! Fijn dat het voor jou ook herkenbaar is. Ik merk zelf vaak dat mensen zeggen; he? Maar zo deed ik het vroeger voordat ik veel les had.. Eigenlijk dus je natuurlijke manier van rijden. Heerlijk dan kun je gewoon alle aangeleerde kunstjes weer overboord gaan en Back to basic Knipoog

Maar... leuk om te horen dat je met plezier hebt gekeken en geluisterd, dank je!

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 00:34

Ja, wat is er toch gebeurt dat iedereen opeens andersom rijd? De neusriem zo strak mogelijk, zagen entrekken wordt opeens door jurys beloont inplaats van gestraft. Wanneer is dat omgedraait?

Goed dat er ook nog tegengas gegeven wordt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 05:56

Aafke, had jij die mooie westernzadels mee? Die met die adelaar e.d.?

Ik heb de demo van Moravita ook gezien. Het zijn toch heel andere paarden dan de moderne dressuurpaarden, maar ik zou best eens zo'n paard van Moravita willen proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 08:49

PeruaansePas schreef:
Als dit evenement volgend jaar weer georganiseerd wordt, wat zouden jullie dan aan de organisatie mee willen geven?

Het grootste minpunt vind ik dat de paarden her en der verdeeld tussen de stands, de podia en het publiek (en dus de drukte en het lawaai) in gestald werden. Dat vind ik toch wel schandalig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 08:50

WendyBZ schreef:
Mijn foto's:

Mooi foto's zeg!!
Heb je er nog meer van de bitloze dressuurdemo?
De foto's die wij gemaakt hebben, waren helaas allemaal erg donker (bijna zwart).

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 08:51

Betere inrijbak, meer parkeergelegenheid, meer reclame, andere stalling. Wij hadden onze twee dravers op de drafbaan gestald. Heerlijk rustig en maar krap tien minuten stappen naar de hal.

Ik heb nog wel wat foto's van de bitloze demo Ja Stuur even een pbtje.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:13

@Wendy: had je niet een soort paardentaxi (lees je eigen trailer) kunnen regelen die jou en je paarden even voorrijd en afzet en na de demo weer ophaalt? Ik weet dat het moeilijk parkeren was voor trailers.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:07

Ik heb niet veel nieuws, maar mijn tips voor een eventuele volgende keer zijn toch ook:

Betere mogelijkheid om in te rijden (eventueel binnen, want nu was het wel mooi weer, maar dat kan ook heel anders zijn in oktober).

Andere stalling. Mijn paard zou gek worden met al dat lawaai om haar heen terwijl ze weinig kan zien...ik zou haar daar dan ook niet neerzetten. Wel de mogelijkheid houden om bij de rassenstandjes eventueel een paard neer te zetten.

Meer bekendheid geven aan het evenement. Ik hoorde pas dat er een beurs Paard & Passie zou zijn toen bekend werd dat de dravers.nl daar zou staan.

Duidelijk een programmering aangeven, bij de ring en / of een programmaboekje uitdelen aan de bezoekers.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:33

Als de losrijruimte ecth minimaal was, dan zou die er wel moeten komen een volgende keer. En verder een programma bij de ingang meegeven.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:35

En betere afspraak maken met de standhouders.
En in het vervolg de paarden eerder de beurs verlaten ipv de standhouders.

De standhouders mochten eerst de spullen afbreken, en daarna mochten pas de trailers weg.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:02

De boxen waren wel goed. Jammer was dat we ze zelf nog moesten opzettten. Paard en passie is hier in de omgeving wel goed gepromoot Westernfreak.

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:09

Wij hadden graag een programmaboekje gehad... En ik denk veel mensen die binnen kwamen ook. Dan kun je nml gewoon gaan kiezen waar je wilt kijken. Natuurlijk is een grote inrijhal leuk, maar aan de andere kant was het in maart op de equitana niet heel erg veel beter. Iedereen zit in hetzelfde schuitje en je moet je paarden losrijden tijdens je clinic of demo. Daar was ook voldoende tijd voor. Volgens mij vinden veel mensen dat zelfs wel leuk om te zien Knipoog

Ik vond ze in ieder geval erg bereid in het zoeken van oplossingen en erg sympathiek. Dus wat ons betreft een vette voldoende voor zo'n eerste keer!!!

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:11

Moravita volgens mij stond een hengst van ons stamboek naast jullie.

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:21

Yep!! Jullie hebben toch nog een box binnen gekregen? Leuk paard was dat trouwens!!!

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:23

Ja, dat was Goliath. Die kwam even 800km rijden voor de show.

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:31

Dan ben je pas echt enthousiast over je ras!!! Ik vond die donkerbruine ook leuk trouwens, reed jij die?

@germie Thanks!! Maarre als je eens in de buurt bent Knipoog