Zuidlaardermarkt 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 08:36

Mijn ervaring is dat de veulens bij die man al vrij simpele namen meekrijgen. Natuurlijk moet je die naam ook nog maar net aanstaan :+
(Bas heet eigenlijk Bastiaan, heb het gewoon afgekort. Noem hem ook veel Bassie of bapsie.)

Izzy klinkt erg leuk! Geen vooroordeel dat hier ooit een ratje izzy heten hoor O:)

Bokt is niet heel moeilijk, ben benieuwd naar de rest van de avonduren van je knappe veulen

Simsannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 08:40

hiphorse schreef:
Mijn ervaring is dat de veulens bij die man al vrij simpele namen meekrijgen. Natuurlijk moet je die naam ook nog maar net aanstaan :+
(Bas heet eigenlijk Bastiaan, heb het gewoon afgekort. Noem hem ook veel Bassie of bapsie.)

Izzy klinkt erg leuk! Geen vooroordeel dat hier ooit een ratje izzy heten hoor O:)

Bokt is niet heel moeilijk, ben benieuwd naar de rest van de avonduren van je knappe veulen

Izzy is afgeleid van het hondje van mijn man, Lizzy
En Penny hebben we al gehad als cavia :j :') maar mijn man vind penny wel weer heel leuk voor "merrie"

Zo zag ik in een paspoort van 1 van de andere paarden, een vet stoer ruintje de naam Pinky had gekregen, lekker simpel inderdaad haha

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 08:45

We vroeger een pony op de manege gehad die pinky heette. <3

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 09:14

Vergeet niet het dier apart te houden van je andere dieren. Droes hebben ze zomaar bij zich op de markt. Zeker dit soort ponys.

Verder is er nog nooit een wormenspuit in de buurt geweest dus wees daar voorzichtig mee en overleg met je dierenarts.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 09:44

robert45 schreef:
Vergeet niet het dier apart te houden van je andere dieren. Droes hebben ze zomaar bij zich op de markt. Zeker dit soort ponys.

Verder is er nog nooit een wormenspuit in de buurt geweest dus wees daar voorzichtig mee en overleg met je dierenarts.

Het advies qua ontwormen heb ik idd ook gegeven.
Ik heb iris inmiddels 2x ontwormt. Straks word ze nog een 2de x geënt en dan kijken hoe wie wat qua wormen nog

Simsannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:53

hagelslag schreef:
robert45 schreef:

Het advies qua ontwormen heb ik idd ook gegeven.
Ik heb iris inmiddels 2x ontwormt. Straks word ze nog een 2de x geënt en dan kijken hoe wie wat qua wormen nog

Yes! Het ontworm advies heb ik ter harte genomen, en samen met de stalling waar ze komt te staan gaan we een plan opstellen in overleg met de DA, voor de juiste kuur:)

Simsannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:54

robert45 schreef:

Ze komt ook eerst even appart te staan voor de zekerheid, als we alles hebben aangepakt dan komt ze bij ze in dezelfde stal te staan.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:56

Een beetje laat misschien, maar ik wilde mijn foto's ook nog even delen. Dus hier mijn favorieten:

Afbeelding
Deze leukerd viel me direct op, sowieso heb ik een zwak voor spikkel ponies <3

Afbeelding
Dit was zo'n lieve merrie. Hartstikke iel, en wat scheef op haar achterhoeven, maar zo'n schatje. Als ik het geld had gehad dan had ik haar als projectje meegenomen.

Afbeelding
Deze welsh(?) had zulke heerlijke warrige manen haha

Afbeelding
Dit bolletje wol :P

Afbeelding
Deze dame (die ik in mijn hoofd Sproet heb genoemd) die op knappen stond volgens mij

Afbeelding
Knapperd met apart kleurtje

Afbeelding
Nog een knapperd met apart kleurtje die wat later de markt op kwam

Afbeelding
Knappe spanjaard

Afbeelding
Nog een knappe spanjaard (denk ik)

Afbeelding
Deze chagrijn die trouwens wel heel knuffelig was als je er eenmaal bij stond. En ik smelt sowieso bij arabiertjes

Afbeelding
Nog een arabiertje, heel lief merrietje. Al wat ouder maar heel zacht karakter. Had ik ook wel mee willen nemen.

Afbeelding
Deze meneer met ballen die heel HEEL graag naar de shetmerrie tegenover hem wilde. Zij was trouwens niet hengstig (voor zover ik kon zien) maar leek er wel plezier aan te beleven die geile knaap een beetje op te hitsen door af en toe onder haar touw door te draaien, kont naar hem toe, totdat ie zowat ontplofte en dan heel nonchalant weer terug te draaien }>

Afbeelding
En dan mijn grote favoriet. Hij is al meerdere keren langs gekomen en hij was zo leuk. Hij was echt mijn perfecte droom stippel. Precies de goeie maat, kleur, stippen patroon.. alles.
Maar helaas komt ie 2 jaar te vroeg. Dat deed wel zeer hoor. Ik had hem dolgraag gekocht.
Maar goed, tegen de tijd dat het kan is er vast wel een andere die mijn hart steelt.

Griffioen

Re: Zuidlaardermarkt 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:10

Mooi verslag met duidelijke foto's leuk!

Simsannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:19

abeltje_xx schreef:
Een beetje laat misschien, maar ik wilde mijn foto's ook nog even delen. Dus hier mijn favorieten:

[ [url=m/Dhe1x9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze leukerd viel me direct op, sowieso heb ik een zwak voor spikkel ponies <3

[ [url=m/LzchoU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was zo'n lieve merrie. Hartstikke iel, en wat scheef op haar achterhoeven, maar zo'n schatje. Als ik het geld had gehad dan had ik haar als projectje meegenomen.

[ [url=m/ekQPcO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze welsh(?) had zulke heerlijke warrige manen haha

[ [url=m/E4lhAc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit bolletje wol :P

[ [url=m/q7fVcw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze dame (die ik in mijn hoofd Sproet heb genoemd) die op knappen stond volgens mij

[ [url=m/V68t9y.jpg]Afbeelding[/url] ]
Knapperd met apart kleurtje

[ [url=m/qyLuL6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nog een knapperd met apart kleurtje die wat later de markt op kwam

[ [url=m/yli2GO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Knappe spanjaard

[ [url=m/RplLcu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nog een knappe spanjaard (denk ik)

[ [url=m/FAOq74.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze chagrijn die trouwens wel heel knuffelig was als je er eenmaal bij stond. En ik smelt sowieso bij arabiertjes

[ [url=m/5OiTMA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nog een arabiertje, heel lief merrietje. Al wat ouder maar heel zacht karakter. Had ik ook wel mee willen nemen.

[ [url=m/MJFjIy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze meneer met ballen die heel HEEL graag naar de shetmerrie tegenover hem wilde. Zij was trouwens niet hengstig (voor zover ik kon zien) maar leek er wel plezier aan te beleven die geile knaap een beetje op te hitsen door af en toe onder haar touw door te draaien, kont naar hem toe, totdat ie zowat ontplofte en dan heel nonchalant weer terug te draaien }>

[ [url=m/IB07jR.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dan mijn grote favoriet. Hij is al meerdere keren langs gekomen en hij was zo leuk. Hij was echt mijn perfecte droom stippel. Precies de goeie maat, kleur, stippen patroon.. alles.
Maar helaas komt ie 2 jaar te vroeg. Dat deed wel zeer hoor. Ik had hem dolgraag gekocht.
Maar goed, tegen de tijd dat het kan is er vast wel een andere die mijn hart steelt.

Mooie foto's, leuk verslag zo!

hildemenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:20

Gefeliciteerd Simsannah met de nieuwe aanwinst, wat een dotje!

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 12:11

Leuk verslag abeltje_xx
Dat bruine arabietje had ik ook gezien, leek mij een enorm lief dier

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 12:16

Leuk verslag zo :j

stefanie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 14:06

Rocamor schreef:
Deze vind ik zo gaaf
[ [url=m/1klPTc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze knapperd staat sinds gisteren bij ons op stal

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 14:38

Echt? Proficiat! Vond het een heel aansprekend dier. Is hij 2 nu?

Vertel vertel

stefanie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 14:48

Rocamor schreef:
Echt? Proficiat! Vond het een heel aansprekend dier. Is hij 2 nu?

Vertel vertel

Hij is van de staleigenaresse. We hadden hem dinsdag al op de markt gezien. Maar kwamen met de intensie om niks te kopen. Ze kreeg hem alleen niet meer uit haar hoofd. Gelukkig op de markt wel telefoonnummer gevraagd van de verkoper. Na weken en wegen toch besloten hem te kopen en is hij gistermiddag gebracht. Super relaxed dier. Hij is nu 2 jaar en 3 mnd. Nu binnenkort castreren zodat alles weer in 1 kudde kan lopen en verder groeien de komende jaar of 2.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 17:47

Simsannah schreef:
En Penny hebben we al gehad als cavia :j :') maar mijn man vind penny wel weer heel leuk voor "merrie"

Zo zag ik in een paspoort van 1 van de andere paarden, een vet stoer ruintje de naam Pinky had gekregen, lekker simpel inderdaad haha

Je kunt haar Zuma noemen. ZUidlaren MArkt.

Simsannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 18:16

pillow schreef:
Simsannah schreef:

Je kunt haar Zuma noemen. ZUidlaren MArkt.

Wow op die was ik nog niet gekomen, heeeel leuk!

Simsannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 18:17

stefanie33 schreef:
Rocamor schreef:
Deze vind ik zo gaaf
[ [url=m/1klPTc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze knapperd staat sinds gisteren bij ons op stal

Ooh die heb ik ook zien staan, prachtig dier! Stonden toen ik kwam ook veel mensen om hem heen, die enige interesse hadden.

Succes met hem!

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 21:14

Heeft er iemand van bokt toevallig een Haflinger hengstveulen gekocht op de markt? Of weet iemand welke handelaar (wss uit Friesland) er haflingerveulens aanbood? In ieder geval 2 hengstveulens waren mee.

Mag evt ook via pb.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 21:34

xLeoniee schreef:
Heeft er iemand van bokt toevallig een Haflinger hengstveulen gekocht op de markt? Of weet iemand welke handelaar (wss uit Friesland) er haflingerveulens aanbood? In ieder geval 2 hengstveulens waren mee.

Mag evt ook via pb.

Kan het W.ietse Bergsma zijn? Wat jongere jongen heeft 2 haflinger hengst veulens. Staan ook op zijn Facebook.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 21:45

NienSCHaap schreef:
xLeoniee schreef:

Mag evt ook via pb.

Kan het W.ietse Bergsma zijn? Wat jongere jongen heeft 2 haflinger hengst veulens. Staan ook op zijn Facebook.

Ja! Dankjewel!

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 23:02

xLeoniee"
[quote="NienSCHaap schreef:
xLeoniee schreef:

Mag evt ook via pb.

Ja! Dankjewel![/quote]

Dan moet je snel reageren want zie dat er al handelaren in z’n bericht getagd zijn. Overigens prima jongen om wat van te kopen, pa is ook altijd aanwezig. Wel vaker bij hem gekocht.

MaaikeL8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 01:25

Chantall199 schreef:
Heeft iemand dit paard daar gezien ?
[ [url=m/uEUqWD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja deze stond tegen de middag nog op de markt.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 10:36

Ze hebben het het geweldig getroffen met weer. Kon niet beter