Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik verplicht mijzelf om het leuk te vinden door er nog een keer naar toe te gaan

( De salamander is wel heel schattig
)

Nee gekheid, maar vind het echt leuk dat ik steeds meer dingen krijg om te doen.

.
.
Misschien zit je grootste leermoment juist wel in even stoppen met voortdurend vinden van jezelf dat je moet ontwikkelen en gewoon gaan genieten in het moment, terwijl je er dan achteraf achterkomt dat je juist dáárdoor bent ontwikkeld
. Maar het is dus heel persoonlijk ook in jouw situatie. Het kan ook wel echt zijn dat je constateert dat je meer persoonlijk wilt groeien dan dat er nu inziet. Dan is het wel goed om te bedenken wat persoonlijke groei voor jou dan inhoudt
Want in je een na laatste zin heb je het over werktaken, en daarna over persoonlijke groei. Was het voor jou dan de verwachting dat je persoonlijk zou groeien door bijvoorbeeld het nieuwe werk leren heen? Wat zie jij als persoonlijke groei en hoe denk jij dat je dat bereikt? Misschien zit daar ook wel iets, dat je definitie van 'persoonlijke groei' als het ware zo is dat je denkt dat het niet aanwezig is terwijl als je er vanuit een ander paradigma naar gaat kijken er zomaar opeens meer bloemen in je ontwikkeltuin kunnen groeien dan je denkt
.
Melzazu schreef:Wat een leuke update weer!!
Persoonlijke groei gaat soms ongemerkt. Als je terug kijkt zie je het pas.
En je neemt natuurlijk jezelf gewoon mee hè ook al zit je ineens in een ander land en alles. Dus bepaalde dingen waar je in Nederland tegenaan liep dat zul je hier ook hebben maar dat geeft toch niet. Jij bent ook jij met al je tekortkomingen maar ook met al je prachtige en geweldige kanten. En groeien op persoonlijk vlak doe je denk ik tot je leven stopt.