[VOLG] Latino, mijn eerste eigen paard die ik kocht van een foto..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:15

Captain schreef:
orkaan schreef:
Wat een leukerd. Mag ik een brutale vraag stellen. Wat kost zo'n transport van een paard naar Belgie?(Nederland)? heb geen flauw idee aan welk bedrag ik moet denken

Voor het transport van Latino moest ik 800 euro betalen.

Voor diegene die vroeg of hij vitiligo had: dat zou best wel eens kunnen! Heb het even gegoogeld en daar lijkt het inderdaad wel op. :j

Gisteren heb ik hem weer even gelongeerd en daarna weer gepoetst en gevlochten. Het hengstengedrag komt soms een beetje naar voren. Hij beet me twee keer. Wel direct een tik op z'n neus waar die dan compleet van van slag is. Maar ik herken dat van een ander paard wat we net hadden. Die was ook helemaal in paniek na een correctie. Werd vanzelf minder.

Hij beet ook niet echt door, meer even aftasten, maar dat doet 'ie maar ergens anders in.

Hij snapt eindelijk dat hij biks uit mijn hand kan eten *\o/* Wel zo makkelijk met vrijheidsdressuur. :D

En ik heb hem lekker ingevlochten gisteren.
Hij vindt de aandacht zo fijn! <3 Staat echt te genieten van alle kriebels, en borstels. <3 En doodstil, lekker om zich heen kijkend en genietend van alle aandacht. Het snupske! <3 <3 <3

[ [url=m/ZvJzXq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beetje jammer dat ik dit net toegestuurd kreeg.

[ [url=m/l5fxmR.jpg]Afbeelding[/url] ]

HOE DAN. :')

Dus gewoon geen vlechten meer voor meneer :')

Ketly

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:17

Hij is erg knap <3 Lekker van genieten!

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:54

Wauw, wat een plaatje. Heel herkenbaar wat je je bedacht toen je hem poetste; dit is nu mijn paard! Zo fijn, veel plezier met hem.

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:07

Heb je antiklit of een ander manen product gebruikt? Dan zakken ze sneller uit is mij opgevallen.. ook kan ik echt platte rubber elastiekjes aanraden boven ronde. +:)+ Blijven langer heel. En als andere optie zou je bijv zwarte electriciteitstape kunnen gebruiken ipv een elastiekje. Dan blijft het helemaal lang zitten! Niet overdrijven met de hoeveelheid, maar werkt perfect! :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:23

Hehe die draak!
Idd platte rubberen elastiekjes en dan per vlecht twee stuks.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:18

Waarom zou je vlechten? Ik ben daar wel van genezen toen mijn ruin daardoor al zijn manen afbrak. Geen vlechten meer voor mijn paarden :n

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:22

Achterom schreef:
Waarom zou je vlechten? Ik ben daar wel van genezen toen mijn ruin daardoor al zijn manen afbrak. Geen vlechten meer voor mijn paarden :n

Mijn merens paarden met heul veul behang heb ik altijd met vlechten op de wei gehad. Is nog nooit iets gebroken. Ik had wel de elastiekjes die ook bij meisjes gebruikt worden, dus de zachte en wat dikkere. Die zaten er weken in, Nog nooit een haar gebroken integendeel. Nu de merrie zonder vlechten in de kudde bij vrienden staat is haar behang heel kort geworden. Logisch door al het rollen enz.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:39

pien_2010 schreef:
Achterom schreef:

Mijn merens paarden met heul veul behang heb ik altijd met vlechten op de wei gehad. Is nog nooit iets gebroken. Ik had wel de elastiekjes die ook bij meisjes gebruikt worden, dus de zachte en wat dikkere. Die zaten er weken in, Nog nooit een haar gebroken integendeel. Nu de merrie zonder vlechten in de kudde bij vrienden staat is haar behang heel kort geworden. Logisch door al het rollen enz.

Hij brak het aan de bovenkant af, had helemaal niets met elastieken te maken ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-21 17:06

Alenthe05 schreef:
Het enorm schrikken van een correctie herken ik heel goed van mijn geimporteerde spanjaard. Die van mij is ook van slag als hij een tikje krijgt. Stem verheffing is nu voldoende bij die van mij. Die maffe spanjaarden zijn mega gevoelig, voor correcties. Die van mij heeft ook een hoofd/ oor trauma. Heb hem nu 7 jaar en het kan zo ineens weer omslaan zonder dat er wat gebeurd is en dan kan ik zn halster niet eens over zn oren krijgen.

Niet belerend bedoeld maar kijk of een stemverheffing voldoende is, in Spanje zijn ze gewoon hardhandiger en het zou jammer zijn als jullie vertrouwen, wat je nu langzaam opbouwd, geschaad word. Het blijven fantastische paarden met een verschrikkelijk fijn karakter, ben nog steeds elke dag blij met mijn spiegelde therapeut..

Ik vind Latino ook zo knap!! jammer dat hij uiteindelijk gaat verkleuren, die van mij was mega donker en nu bijna wit. Geniet lekker van je knappe man!

Ow ja tipje, koop van die zachte elastiekjes, zeeman oid, die breken de manen niet zo af.

Ja ik combineer het ook altijd met een stemverheffing. Dus mocht het weer gebeuren zullen we eens zien of dat voldoende is. Moet alleen zelf ook even wennen want ik corrigeer voordat ik er bij nadenk, het is gewoon een heel snel reactievermogen van mij. :')

Merk sowieso dat ik echt dingen doe die ik normaal vind die dat helemaal niet zijn. Zoals bijvoorbeeld een klopje op de hals (heb ik mezelf inmiddels afgeleerd :Y)) maar gisteren gaf ik bijvoorbeeld ook een klein klopje op zijn kont en hij sprong gelijk 3 meter naar voren. Wel heel verhelderend zo'n paard. :)) Maar hij moet uiteindelijk toch maar aan dat soort dingen wennen, want hij zal nog heel veel fotoshoots moeten ondergaan met middeleeuws tuig. :D Maar dat duurt allemaal nog even.

Dat hij wit wordt vind ik juist een positief punt, echt een koningspaard. :))

Ik heb inderdaad platte stiekjes gebruikt, maar volgens de verkoopster moet ik kleinere vlechten maken. Vanavond maar eens proberen. :)) Ik vlecht omdat zijn manen echt MEGA dik zijn. Niet eens heel lang maar echt VOL. De onderste laag krijgt super snel dreadlocks, zo kan ik het wat beter onderhouden. En dat het [***] kost maakt me niet uit, hij vindt het heerlijk dus dan geniet ik er ook van. :))

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:43

Wat fijn dat hij er is Captain! En wat is hij knap!
Hoe oud is ie ook alweer?

Ik zit momenteel in Spanje bij mijn paardje die heb ik gekocht. Hij komt over een week of 3/4 naar NL! Ook zoveel zin in.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:18

transport prijzen vallen mij reuze mee!

Tis wel echt een lekker ding (maar ik ben wel pro zakkie eraf)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:55

Ga je hem geen boog knippen? :D

De juiste correctie is idd zoeken. Je weet pas of het te weinig/genoeg of te veel wordt door zijn reactie erop te zien. Zelf doe ik ook altijd ‘eraf wrijven’ —> tik en gelijk over de plek wrijven. Ik tik zelf bijna nooit op de neus of het hoofd. Liever platte hand tegen de borst maar dat is wat je zelf prettig vindt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-21 22:02

orkaan schreef:
(maar ik ben wel pro zakkie eraf)

Goed om te weten! +:)+

Vandaag was de paddock af, dus ik heb eerst aan de hand wat met hem gelopen en toen los.. Hij heeft twee keer het schrikdraad geraakt dus denk dat het nu wel duidelijk is. :')

Hij vond het geweldig! Lekker rennen, rollen en vooral op twee benen staan. :')

Afbeelding

Hij heeft zich echt enorm uitgesloofd. Zo fijn om te zien dat hij zich goed voelde! Hij kwam ook zelf af en toe even naar me toe, niet te dichtbij maar je merkt wel dat hij toenadering zoekt.

Morgen ga ik er nog een tijdje bij zitten en vrijdag de hele dag. Ik verwacht dat dat gewoon goed gaat, dan kan hij vanaf dan lekker hele dagen naar buiten want daar geniet hij zichtbaar van! <3

Ik zal morgen even een filmpje maken van z'n capriolen vandaag. :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:04

Als hij eenmaal lekker buiten staat en zijn eerste energie goed kwijt is komt de rust in zijn hoofd vanzelf.

Ik merkte dat altijd met onze hengsten, die moesten ons eerst een halve dag grijze haren bezorgen om vervolgens één keer per dag een sprintje te trekken en voor de rest alleen maar te staan vreten. _O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-21 22:05

bellehorses schreef:

Ik zit momenteel in Spanje bij mijn paardje die heb ik gekocht. Hij komt over een week of 3/4 naar NL! Ook zoveel zin in.

Hij is in februari 3 geworden!
Wat leuk!! Jij bent toch wel gaan kijken? :D al een klik? :))

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:08

Zo beentjes in de lucht, niet te weinig ook :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:10

Mooie stoere foto hoor.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:48

Captain schreef:
bellehorses schreef:

Hij is in februari 3 geworden!
Wat leuk!! Jij bent toch wel gaan kijken? :D al een klik? :))

Oh lekker jong nog!

Nee in heb hem ook vanaf foto/video gekocht. Heb wel een Nederlandse kennis die overal bij was en heeft proef gereden. Hij staat nu ook bij haar ivm castratie. Ja de klik is er absoluut. Kan niet wachten tot hij thuis komt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-21 09:01

KimD schreef:
Als hij eenmaal lekker buiten staat en zijn eerste energie goed kwijt is komt de rust in zijn hoofd vanzelf.

Ik merkte dat altijd met onze hengsten, die moesten ons eerst een halve dag grijze haren bezorgen om vervolgens één keer per dag een sprintje te trekken en voor de rest alleen maar te staan vreten. _O-

Ja daarom, verwacht dat hij dan echt wel chiller wordt.

@bellehorses: super fijn! <3 Ga je tezijnertijd ook een volgtopic openen? :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:06

Wauwww wat een power hè, prachtig hoor :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:10

Prachtig paard!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:14

Heel erg mooi. Maar euh, hij heeft duidelijk een ander idee bij schimmel zijn geloof ik.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:18

Nou, die heeft zijn achterhand er al goed onder, zeg maar :') :D

Schitterend paard.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:21

Geweldig! Mijn paard doet zijn kont naar achteren om te stretchen, de jouwe gooit gewoon zijn lijf omhoog :D

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:23

Echt een heel mooi paard. Heerlijk voor je, een EIGEN paard en dan zo eentje!

Ik kocht mijn paard ook als hengst, en bijten en slaan met voorbenen hoorde er echt bij. Dat is na de castratie helemaal overgegaan.