Paard en levendag 2016!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:32

ingaa schreef:
Sh*t wat baal ik!
Haal net mijn zadel uit de kast met het kopijzer doormidden.
Nog even afwachten of ik morgen nog aan een nieuw kopijzer kan komen anders moet ik mij helaas afmelden -O-

Kan je niet de knhs bellen om te vragen of iemand van de tweedehands markt er toevallig 1 mee neemt? Je kan ook een Westernxadel lenen van de clinics maar daar zit je neem ik aan ook niet op te wachten

desireeee_x

Re: Paard en levendag 2016!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:35

Ik neem een 2e hands vzh zadel mee 18" wijde boom. Weet niet of je daar wat aan hebt ?

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:01

Heb toevallig nog een KN Dressuur zadel met de rode klipjes 17,5 te koop die kan ik meenemen, indien interesse.

Ja dat wordt vroeg op staan op de zaterdag. Las dat het de bedoeling is om er een uur van te voren bij de KNHS in de uitnodiging.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:03

Hier ook een vroegertje, 7 uur op stal en half 8 weg hihi! Ach het is voor een hele leuke dag!

Wat rot van dat zadel zeg!

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 08:04

Kyrseltje schreef:
Nou lijstje om elkaar te herkennen dan?
Buxy = Marieke Vernig - Friese ruin zonder sokken (lopen er vast niet zoveel van ;)
Koekeroekus = Bertina - donkere vos d pony witte achterbenen.
Kionasuppie = Vera - Fjord met Lange maken en wat luxer Dan normale fjord [ITP] Schriktraining... of nouja schrikken? [ITP] Als alles in de bloei staat, dan is het tijd voor foto's!
Desireeee_x = samen met mijn zus met 2 haflingers. 1 met bloemendekje. Ik draag een witte uvex cap.
Spianne = Brenda - Roan shetlander met rechtopstaande manen
Niene87 = Nienke - Roan bonte tinkermerrie
Duality = justine - zwarte D pony met 2 witte achtervoetjes en vooral te herkennen aan het halve maantje op haar voorhoofd met hele smalle bles naar beneden toe (manen zijn wat langer ondertussen haha) http://boktimg.nl/img/m/Smhgl5.jpg
Schirocco = E-pony grijs met bruin en wit -O- hoe omschrijf je haar... zie foto http://boktimg.nl/img/m/E6WMc2.jpg
PaysBas=Marlies:herkenbaar loopt als een kip zonder kop rond 8-) zwart "groot" paard witte 3in1 peesbeschermers / zwart oornetje dekje flitsend blauw of appeltjes groen. Daarnaast nog een blauwschimmel Welsh A voor t mennen zwart met zilveren accenten marathonwagen.
celine14 = Céline - Wina, paard gefokte E pony vos, merrie, witte bles geen witte voetjes, ik ga in een blauwe set!
[url=m/5fWZnh.jpg]Afbeelding[/url]
xsensibel = Esprit - Grote donkerbruine merrie met links voor en rechts achter wit voetje.
xSUSANNE = Susanne - Edessa, donkerbruine merrie zonder aftekeningen Vzh zadel met lichtblauw dekje of dressuurzadel met donkerblauw dekje
Kyrstje = Kyrene - Donkerbruine ruin met wit kolletje, sneb en 3 witte voetjes. Zelf in het bruin-blauw tenzij het regent. Dan oranje regenjas ;)
Iwanluver = Nicole en Gadget. Gadget donkere vos 1 wit voetje en klein kolletje. Bij dressuur een Mango dekje en Polo, bij springen rode Polo en donkerblauw dekje
paljaslaura = Laura - Gismo, bruin 4 sokken en blesje Afbeelding
cnterpstra = Chantal - Vigaro B. donkerbruine KWPN-ruin met een soort onderbroken paraplu als bles, we dragen een rood setje waarschijnlijk (rood halster, dekje, mijn shirtje, peesbeschermers bij het springen)

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:28

Wij gaan vanavond rijden..! zin in! :D

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:17

een uur voor je eerste clinic? In dat geval moet ik nog eerder weg... Hmmm.... Nouja wij zijn er wel ruim optijd, aanmelden en spullen naar 2ehandsmarkt brengen en daarna lekker rustig rondkijken! De plattegrond moet ik ook nog wel even opzoeken denk ik...

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:57

Had ook nog wat voor de 2e handsmarkt bij nader inzien. Kan je die spullen gewoon afgeven?

Aanmelden

Op zaterdag 18 juni word je minimaal een uur voor aanvang van je eerste onderdeel verwacht op het secretariaat. Het secretariaat bevindt zich in de grote witte secretariaat wagen van Koopmans en is vanaf 7.30 uur geopend. Hier dien je het inschrijfgeld contant te betalen.

STALREGLEMENT vd KNHS

 De stalling van paarden op het KNHS-centrum is geheel op eigen risico.

 De stallen worden niet 24/7 bewaakt.

 Roken en (open)vuur zijn strikt verboden op stal. Hierop zal worden gecontroleerd en bij overtreding kunnen sancties volgen. Het rookverbod geldt ook op het paard of menwagen.

 Paarden dienen te zijn geënt volgens de daarvoor geldende voorschriften van de KNHS. Van deze entingen dient op verzoek bewijs te worden geleverd.

 Indien een paard tijdens het verblijf op het KNHS-centrum veterinaire verzorging of behandeling nodig heeft en de eigenaar heeft niet reeds een dierenarts ingeschakeld dan is de KNHS gerechtigd de hulp van de dierenarts in te roepen. De kosten van veterinaire verzorging of behandeling worden in rekening gebracht.

 Paarden moeten uiterlijk om 22.00 uur op stal stal staan. Van 22.00 uur tot 7.00 uur is toegang tot de stal niet toegestaan.

 Paarden mogen alleen in de toegewezen stal geplaatst worden. Op eigen initiatief verplaatsen van paarden naar een andere stal is niet toegestaan.

 De stalgangen dienen netjes te zijn en vrij van obstakels, harnachement, poetsspullen, gereedschap e.d. moeten direct na gebruik worden opgeruimd in de daarvoor bedoelde ruimtes.

 Op het stalkaartje dient het (mobiel) telefoonnummer van de eigenaar/ruiter te staan in verband met bereikbaarheid in geval van een calamiteit.

 (Elektrische)voertuigen, waaronder fietsen, zijn in de stal niet toegestaan .

 Honden zijn welkom, mits aangelijnd.

 De stallen zijn voorzien van stro of zaagsel. Het bijkopen van extra stro, zaagsel of hooi is mogelijk via de stalmeester.

 Aanwijzingen van de stalmeester en het KNHS-personeel dienen opgevolgd te worden.

 Tijdens het rijden op het terrein is het dragen van een veiligheidscap en rijkleding met daarbij behorend voor de paardensport passend schoeisel verplicht.

 Denkt u er alstublieft aan dat het voor de paarden wenselijk is niet te rennen op stal en geen harde geluiden te produceren.

 De KNHS is niet aansprakelijk voor diefstal ongevallen of schade uit welke hoofde dan ook aan goederen, dieren en/of personen veroorzaakt door of in verband met de aanwezigheid op het KNHS centrum.

 De KNHS is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan ten gevolge van het niet in acht nemen van de veiligheidsvoorschriften, dan wel geen gehoor geven aan aanwijzingen in dat kader van of namens de KNHS.

 De KNHS heeft het recht om een bezoeker die handelt in strijd met de bepalingen van deze stalregels de toegang met onmiddellijke ingang te weigeren.

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:22

Spullen voor de tweedehands markt had je via een inschrijfformulier aanmoeten melden voor de 12e.

Ik heb een kopijzer in de goede maat voor mijn zadel en de boom is gelukkig onbeschadigd, ik ben morgen dus gewoon van de partij :D
Bedankt voor het meedenken iedereen!

cnterpstra schreef:
Nou lijstje om elkaar te herkennen dan?
Buxy = Marieke Vernig - Friese ruin zonder sokken (lopen er vast niet zoveel van ;)
Koekeroekus = Bertina - donkere vos d pony witte achterbenen.
Kionasuppie = Vera - Fjord met Lange maken en wat luxer Dan normale fjord [ITP] Schriktraining... of nouja schrikken? [ITP] Als alles in de bloei staat, dan is het tijd voor foto's!
Desireeee_x = samen met mijn zus met 2 haflingers. 1 met bloemendekje. Ik draag een witte uvex cap.
Spianne = Brenda - Roan shetlander met rechtopstaande manen
Niene87 = Nienke - Roan bonte tinkermerrie
Duality = justine - zwarte D pony met 2 witte achtervoetjes en vooral te herkennen aan het halve maantje op haar voorhoofd met hele smalle bles naar beneden toe (manen zijn wat langer ondertussen haha) http://boktimg.nl/img/m/Smhgl5.jpg
Schirocco = E-pony grijs met bruin en wit -O- hoe omschrijf je haar... zie foto http://boktimg.nl/img/m/E6WMc2.jpg
PaysBas=Marlies:herkenbaar loopt als een kip zonder kop rond 8-) zwart "groot" paard witte 3in1 peesbeschermers / zwart oornetje dekje flitsend blauw of appeltjes groen. Daarnaast nog een blauwschimmel Welsh A voor t mennen zwart met zilveren accenten marathonwagen.
celine14 = Céline - Wina, paard gefokte E pony vos, merrie, witte bles geen witte voetjes, ik ga in een blauwe set!
[url=m/5fWZnh.jpg]Afbeelding[/url]
xsensibel = Esprit - Grote donkerbruine merrie met links voor en rechts achter wit voetje.
xSUSANNE = Susanne - Edessa, donkerbruine merrie zonder aftekeningen Vzh zadel met lichtblauw dekje of dressuurzadel met donkerblauw dekje
Kyrstje = Kyrene - Donkerbruine ruin met wit kolletje, sneb en 3 witte voetjes. Zelf in het bruin-blauw tenzij het regent. Dan oranje regenjas ;)
Iwanluver = Nicole en Gadget. Gadget donkere vos 1 wit voetje en klein kolletje. Bij dressuur een Mango dekje en Polo, bij springen rode Polo en donkerblauw dekje
paljaslaura = Laura - Gismo, bruin 4 sokken en blesje Afbeelding
cnterpstra = Chantal - Vigaro B. donkerbruine KWPN-ruin met een soort onderbroken paraplu als bles, we dragen een rood setje waarschijnlijk (rood halster, dekje, mijn shirtje, peesbeschermers bij het springen)
Ingaa = Inga- Lisabeth, bay dun connemara merrie brede aalstreep op de rug en donkere vegen over het lijf, dragen een donkerblauwe/turquoise set. Ik kom met een vriendin met een vos bonte pony.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:29

Net gebeld en gemaild met de KNHS of ik met mn spullen toch als hekkensluiter mbt spullen kan aansluiten. Kwam nog een berg PK dekjes tegen die ik niet meer gebruik :o

@ Ingaa: Fijn dat je het herstel van je zadel nog zo vlot hebt kunnen regelen :)

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:51

Wij moeten om half 9 weg van stal 1,5 uur rijden... Agh ik heb het er voorover! Ben benieuwd hoe mevrouw zich gaat gedragen :j

Fijn dat je het nog zo snel hebt kunnen regelen Ingaa! :D

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:23

Mijn enige onderdeel morgen op gras is TREC, iemand een idee of het nodig is om daarvoor stiften te draaien?

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:37

Ik draai ze wel. Je gaat springen en slalommen enzo. En het gras zal nat zijn en platgestampt door alle paarden al.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:40

Oke neem ik ze iig mee. De andere onderedelen zijn zover ik begrepen heb in de plattegrond op zand

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 18:03

Mijn paard heeft geen stift gaten in haar ijzers.. Wij passen ons tempo dus maar gewoon aan aan de bodem :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 18:17

Is ook niet persé nodig voor de TREC hoor :) Voorgaande jaren hebben we ook wel eens mensen zonder stiften gehad, kan best. Gewoon tempo op aanpassen en evt. de hindernis overslaan als je het niet vertrouwd. Kan tijdens wedstrijden ook. We hebben genoeg andere hindernissen mee :)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 18:24

Hebben jullie de spullen al klaar staan?
Trailer heb ik net reisklaar gemaakt ;-)

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 18:28

Zonder gaten gaat dat lastig ja! En tuurlijk kun je je tempo aanpassen maar ik vind het jammer als ik iets niet kan omdat ik geen stiften heb gedraaid terwijl dat wel kan. Maar zonder stiftgaten kan dat idd niet.
Ik draai in elk geval wel. Hoef ik me geen zorgen te maken en kan ik gewoon lekker alles mee doen.

Ik heb alles al klaar staan :') auto ingepakt, trailer vol met hooi. Alleen eten en drinken nog in de auto en paard in de trailer. Vanavond nog even benen wassen enzo. Hopelijk houd ie zich een beetje schoon vannacht.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 19:11

Ik ben er morgen ook.
Ik zal hartslagen gaan meten bij de endurance workshop. Dus volgens mij kom ik dan nog wel enkele bokkers tegen.

Iedereen iig veel plezier!

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 19:27

Nou il heb de trailer opgehaald (gehuurd helaas wat problemen bij het ophalen dus nu oas thuis) even snel wat eten en dan ga ik ook inpakken! Dan vroeg naar bed want de wekker gaat om 04.30 uur.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 19:58

Goeie genaden 04:30 :') -O-

Das zonde vd tijd als je oponthoud hebt gehad mbt de trailer.

Wij gaan rond 08:30 uur van stal. Ben dan denk ik om 07:00 uur op stal om de spullen te pakken. Voor de pony heb ik t grootste gedeelte al ingepakt. Pony ook ff getoiletteerd het is een blauwschimmel }:0 ben benieuwd hoe ik die morgenochtend aantref.

Strawberry3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 20:28

Ik heb me pony ook maar ff gewassen die dacht ik maak me extra vies |o
Wij vertrekken om 07;00
Afbeelding

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 20:36

Zo meneer staat in zijn stal! Begon gelijk te vreten, uiteraard. Ik heb er zin in :)

Wat fijn Ingaa van je zadel. Gelukkig maar, zou toch zonde zijn.

Succes allen morgen zo vroeg :(:)

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 20:42

Jeetje wat moeten jullie allemaal vroeg weg! Ik heb pas om 16:30u les, ik ga rond 14/14.15u weg van stal kan ik daar nog een beetje rond kijken. Heb er in ieder geval zin in!
Hebben jullie trouwens een start bewijs oid gekregen? Iets wat je moet mee nemen om te laten zien dat je echt mee mag doen?

Strawberry3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 21:03

Ik heb niks uitgeprint ofzo dat hoeft niet toch? Gewoon aanmelden op naam denk ik..