LukieBradley schreef:De fjorden waren van origine vab natuurmonumenten afkomstig uit Zeeland en dit was een tussenhandelaar.
Uit Breda en Gorinchem
Thnx! Dan zijn het Bren's en Reinar's
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Letsdunit schreef:tjessa schreef:
Iemand die anders de handelaar van deze twee Friesje kende??
Ik hoop voor de dieren dat ze niet meer leveN.
Kletskousz schreef:Wiz_Peer schreef:de fjordjes trokken ook mijn aandacht.
m'n eerste pony was een fjord en die was zo geweldig! niet dat ze dat dan allemaal zijn,
maar nu ons dochtertje van haar welshje af aan t groeien is, zijn we rond aan t kijken naar een leuke opvolger.
jammer alleen dat 't dan zo lang duurt met n veulen, vandaar dat we verder gelopen zijn.
denk wel dat 't een handelaar was, hij had de moeders niet lopen hoorde ik.
we hadden wel een heel knap valkje gezien waar ik helemaal verliefd op was!
was 1,5 jaar, maar toen we hem lieten lopen ging hij daarna tot twee keer omhoog, waarvan de tweede keer hij ook sloeg met zn voorbeen.
we hebben toen besloten het voorbij te laten gaan, al was hij echt wat we zochten. (toen we erlangs stonden liet hij zich braaf overal aaien, voetjes ook etc.)
kan natuurlijk dat t hengstengedrag is, maar naar mijn idee hoort een kinderpony dit niet te doen.
zelf heb ik Wiz als jaarling gekocht (inmiddels is hij 13) en tot 2,5 jaar hengst geweest. hij heeft dit nooit gedaan. en Peer hebben we al 15 jaar (ook als jaarling gekocht) en is nog steeds hengst en vertoont dit gedrag ook niet.
dus we zoeken nog wel even verder,hihi.
Vergeet niet dat zo dier gestresst is, vaak komen ze thuis tot rust en komen er brave dieren tevoorschijn. Al is dit altijd gokken.
Ik val op de wat eigenwijze dieren, en vaak ontpoppen ze zich tot hele leuke kinderponys. Maar de opvoeding begint direct al aan de hand richting de wagen .
xjamilla schreef:Weet iemand trouwens wat de prijzen waren voor C/D pony's?
Wiz_Peer schreef:xjamilla schreef:Weet iemand trouwens wat de prijzen waren voor C/D pony's?
heel veel verschillende prijzen.
de veulen fjordjes vroegen ze 600euro per stuk voor,
wij hebben een 5 jarige bereden pony zien staan waar ze 1850euro voor vroegen, wat t precies was weet ik niet, ik heb geen papieren gezien, maar t leek een beetje op n soort tinker kruising. redelijk behang, maar wel normale manen.
een bereden fjordje van 10 jaar vroegen ze 1600 voor.
er stonden ook twee welshjes in de c maat dacht ik? de 11 jarige vroegen ze 1100euro voor.
zelf durf ik (niet zo snel) een bereden pony te kopen op 'n markt omdat het voor ons dochtertje is en ik niet 't risico wil nemen dat er iets mee aan de hand is...
naast veel ellende verhalen zijn er ook wel echt goede verhalen!
ons hengstje Peerke hebben we 15 jaar geleden op de markt in Hedel gekocht. nog steeds hengstje, en echt 'n hele brave pony.
nog nooit een dierenarts bij geweest behalve voor de enting.
different1 schreef:Moragh schreef:
Ja, heb ik gezien.
Volgens mij is dat paard ook gefilmd op tv1.
Wiz_Peer schreef:xjamilla schreef:Weet iemand trouwens wat de prijzen waren voor C/D pony's?
heel veel verschillende prijzen.
de veulen fjordjes vroegen ze 600euro per stuk voor,
wij hebben een 5 jarige bereden pony zien staan waar ze 1850euro voor vroegen, wat t precies was weet ik niet, ik heb geen papieren gezien, maar t leek een beetje op n soort tinker kruising. redelijk behang, maar wel normale manen.
een bereden fjordje van 10 jaar vroegen ze 1600 voor.
er stonden ook twee welshjes in de c maat dacht ik? de 11 jarige vroegen ze 1100euro voor.
zelf durf ik (niet zo snel) een bereden pony te kopen op 'n markt omdat het voor ons dochtertje is en ik niet 't risico wil nemen dat er iets mee aan de hand is...
naast veel ellende verhalen zijn er ook wel echt goede verhalen!
ons hengstje Peerke hebben we 15 jaar geleden op de markt in Hedel gekocht. nog steeds hengstje, en echt 'n hele brave pony.
nog nooit een dierenarts bij geweest behalve voor de enting.