Zomerinstructieweken 2014

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:54

vorig jaar in mijn week sloegen er meerere lessen over, geen probleem als je lesgenoot het even doorgeeft of je gaat zelf naar je instructeur.

ik wacht de prijzen af en neem dan een beslissing

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:55

BETUWE schreef:
lrtj_ schreef:
Is het echt 100% zeker dat je lessen over kan slaan?
Want 3 jaar geleden deden ze redelijk moeilijk.

Ik heb vorig jaar ook een les over geslagen deed niemand moeilijk over

Okee gelukkig dan hoef ik niet mee te crossen.

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:59

Okee gelukkig dan hoef ik niet mee te crossen.[/quote]

Ik was niet gaan springen mijn paard gaat wel over boomstammen en niet over balken :')

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:29

Chicalover schreef:
Sambianse95 schreef:
Ik ben aan het denken aan de SGW week voor paarden, alleen ik krijg nog niemand mee :+
Gaat iemand wel?

Ik wil ook graag naar die week!

Ik ook als de prijs niet al te hoog is

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:50

BETUWE schreef:
Okee gelukkig dan hoef ik niet mee te crossen.

Ik was niet gaan springen mijn paard gaat wel over boomstammen en niet over balken :')[/quote]

Die van mij over beide niet maar een hindernis valt om een boomstam niet.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:38

Chicalover schreef:
Sambianse95 schreef:
Ik ben aan het denken aan de SGW week voor paarden, alleen ik krijg nog niemand mee :+
Gaat iemand wel?

Ik wil ook graag naar die week!

SGW week voor paarden is helemaal niet leuk hoor!!! Niet gezellig, lessen niet leerzaam, borrelen in de avond niet gezellig... Ik zou niet gaan! :n O:)
(deste meer kans dat ik niet alleen maar mee kan, omdat iemand anders zich op het laatste moment terug trekt :+ )

kimxcentella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:12

jasmijnz schreef:
kimxcentella schreef:
Hey Jasmijn!
Ga je volgend jaar ook weer :)

Ja denk het wel :) Moet alleen nog even naar de prijs kijken en wanneer ik precies kan!

Ja ik ook! hoop dat de prijzen meevallen!

Sambianse95

Re: Zomerinstructieweken 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:46

chicalover en brammetjee, ik heb het over de combi week pony's/paarden. De KNHS houd geen rekening met de vakanties in het zuiden. Ik heb in de 1e SGW week nog gewoon school...

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:12

Ik en kusjemariska zijn van plan de combi sgw week te gaan.

Sambianse95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:07

Oke leuk! Ik weet nog niet zeker of ik ga. Ik wacht zoals meerdere even de prijzen af en maak dan mijn keuze. :)

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:57

Heeft iemand het knhs al gemaild over de prijzen?

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:08

Ja er is al een paar keer gemaild, ze komen binnenkort op de site te staan.

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:19

glenstorm schreef:
Hoe ziet de dagindeling qua lessen er uit voor de eventingweek?

Intensief, stuk zwaarder dan allround. Het is wel heel leuk hoor, maar let op je voermanagement en voldoende rust en wandelen om de spieren wat op te vangen. Moet wel zeggen dat ik alleen de ervaring van een M/Z eventinggroep kan delen, denk dat het bij de anderen wel iets rustiger ging.

Dag 1: 's morgens half uur dressuurles, 's middags een uur
Dag 2: 's morgens een uur crossles, 's middags anderhalf uur buitenrit. Meestal is die buitenrit voor de eventing wel meer galop en meer bergop (was bij ons het geval).
Dag 3: 's morgens uur springles, 's middags uur dressuurles
Dag 4: anderhalf uur crosstraining waarbij je een hele cross rijdt zoals die op wedstrijd ook is van een bekende eventinginstructeur
Dag 5: keuzeles, alleen keus tussen uur crossles en parcoursspringen onder begeleiding.

Moet zeggen, ondanks dat mijn paard in topconditie was, had ze het toch best zwaar.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:52

Dat klinkt wel pittig ja!

Is er ook iemand die zo'n indeling van de dressuurweek wil delen?
Voor alsnog wil ik gewoon naar de allround, maar ben nieuwsgierig hoe zo'n week nou gaat :)

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:55

Dressuurweek elke dag 1 x dressuurles.
2 jaar geleden op dinsdag buitenrit en donderdag cross springen volgens mij.
Daar mag je aan meedoen hoeft niet.

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:00

bij ons deden ze wel moeilijk over lessen skippen, ik was van plan er eentje niet mee ter rijden en heb het uiteindelijk toch maar gedaan omdat het anders zo'n gedoe was.. := verder wel topweek gehad hoor! :D

mosterdjes zin om jullie weer te zien met de toppoownies! :Y)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:06

Ik heb de eventing week van de pony's eenmaal meegereden maar vond het 1 grote flop. Je betaald zoveel meer maar ik had er echt helemaal niks aan. Maar ik weet niet hoe het is bij de paarden, en hogere klasses :o

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:10

Ik heb afgelopen jaar allround pony's gereden. En tja ik zat in een nogal dressuur groepje. Dus we hebben wel 50 cm gesprongen met de springles. Tjaa sorry hoor maar daar geef ik me geld niet aan uit.
Dan liever de eventing week dat ik er wat meer van leer.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:21

Sietske, dus 2 dagen dat je 2 lessen per dag hebt en de overige drie maar 1lesuur?

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:23

Ook de eventingweek heeft groepjes die maar 50 cm springen. Ik heb toen expres aangegeven dat ik ingedeeld wilde worden op spring/eventingniveau. Ik reed toen ook Z1 dressuur en wilde echt niet bij dressuurmensen. Hebben ze netjes rekening mee gehouden. Dus dat kun je ook gewoon aangeven. Bij de allroundweken heb ik ze ook dikke meters zien springen bij de pony's :). Dus dat zou eigenlijk zonde van je geld zijn. De reden dat de eventingweek duurder is, is omdat die professionele eventinginstructeurs meer geld kosten.

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:26

MartineC1711

Ja en op donderdag kan je ook nog een oefendressuur proef doen en dat kan je laten filmen voor feedback. En dan krijg je ook 10 a 20 min les van de jury.
Dus op je hebt of woensdag of donderdag cross springen.
Maar dat was vorig jaar.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:39

MissMiekjee schreef:
Ook de eventingweek heeft groepjes die maar 50 cm springen. Ik heb toen expres aangegeven dat ik ingedeeld wilde worden op spring/eventingniveau. Ik reed toen ook Z1 dressuur en wilde echt niet bij dressuurmensen. Hebben ze netjes rekening mee gehouden. Dus dat kun je ook gewoon aangeven. Bij de allroundweken heb ik ze ook dikke meters zien springen bij de pony's :). Dus dat zou eigenlijk zonde van je geld zijn. De reden dat de eventingweek duurder is, is omdat die professionele eventinginstructeurs meer geld kosten.

Ja, maar ik heb het idee dat je bij de eventingweek toch meer zit met mensen met wat meer lef.
In de allround weken heb je ook de mensen die vooral dressuren, maar nogal bang zijn bij springen/cross.
Daarbij vind ik de les van een eventinginstructeur waarbij je het hele parcours springt ontzettend van toegevoegde waarde. Dan kan ik tenminste geholpen worden met mijn (die ik nu heb dan) problemen in de SGW. Bij allround is het met name een beetje achter elkaar aan over de hindernissen. Tja dat kunnen we wel.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:25

Je kunt aangeven en wat voor groepje je wil. Ik ben naar allround geweest omdat ik MZ dressuur veel te duur vond (2 jaar geleden naar geweest maar vond het dat geld niet waard) en heb aangegeven graag op dressuur niveau te worden ingedeeld (ik was toen de enige Z dressuur ruiter maar ben toen in gedeeld bij M dressuur) daar houden ze zeker rekening mee! Ik zou me niet druk maken om niveau's.

esther_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:49

Weet misschien iemand hoeveel stallen er beschikbaar zijn? Ik wil graag samen met mijn vriendin, alleen er zijn 3 groepen in totaal dus we wilden kijken of we dat makkelijk haalde of we echt moeten haasten.

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:09

esther_h schreef:
Weet misschien iemand hoeveel stallen er beschikbaar zijn? Ik wil graag samen met mijn vriendin, alleen er zijn 3 groepen in totaal dus we wilden kijken of we dat makkelijk haalde of we echt moeten haasten.

Hoe bedoel je met haasten? Als je echt in een bepaalde week wil gaan zou ik echt gelijk in schrijven als het mogelijk is. Want ze zijn snel vol