Zojuist heb ik een goed en langer gesprek met de veearts gehad en moet zeggen dat ik hierdoor weer anders naar alles ben gaan kijken. Hij gaf ook aan dat het verkeerd is aangegeven dat ze 2x per dag bellen en dat hij begreep dat dit voor mij als vervelend overkwam als ik niks hoorde.
Helaas was Lucky zijn bloedbeeld niet goed, zijn Lymfocyten zijn afwijkend wat kan wijzen op een tumor. Vandaag zullen ze nog een rectaal onderzoek doen om te kijken of daar afwijkingen zijn. Het zou namelijk kunnen verklaren waarom hij ineens zo hard afvalt. Ook nemen ze voor de zekerheid nog een mestonderzoek mee en checken ze ook nog even zijn gebit (ik laat dit ook regelmatig onderzoeken maar je weet maar nooit).
Ook waren de ontstekingswaarden verhoogd maar dat is logisch.
In tegenstelling met hoe ik hem binnen bracht is zijn benauwdheid met 90% verbeterd en krijgt hij nu voldoende lucht zonder extreem te pompen.
Tijdens het gesprek heb ik ook mijn zorgen uitgesproken over hoe slecht ik hem er gisteren bij vond staan en dat ik zijn kracht in zijn ogen miste. Hierbij hebben we besproken dat hij normaal altijd buiten staat met een vriendinnetje en dat hij haar ook zal missen. De veearts heeft aangegeven dat hij Lucky nu lekker even buiten in de bak ging zetten zodat hij even kon rollen, extra frisse lucht binnen kan krijgen en even zijn benen kan strekken als hij dat wil.
De tijd zal moeten uitwijzen hoe zijn toekomst er uit ziet, als hij thuis is zal ik ongeveer 2 weken moeten kijken hoe hij het dan doet voordat ik weet of hij nog op zal knappen en of er blijvende schade is. Wel zal hij bepaalde periodes in het jaar Astma aanvallen over de COPD heen kunnen krijgen en dan moet ik zorgen dat ik hem zelf zijn medicatie toe zal kunnen dienen. Preventief het hele jaar door medicatie is niet nodig.
Heel misschien mag Lucky morgen naar huis toe, dit zal onder andere afhankelijk zijn van de inwendige echo. Ik zal dan voldoende medicatie mee krijgen om hem de komende 2 weken thuis te kunnen behandelen.