Van onschuldig kuchje, naar...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Van onschuldig kuchje, naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:40

Niet zo somber denken, hoor meid, kan me voorstellen dat je ongeduldig en zelfs boos wordt, maar moed houden !

En gewoon bellen of langsgaan en iemand persoonlijk aan z'n vestje trekken.

Maak een vragenlijstje voor jezelf en neem dat mee bij het telefoon- of persoonlijke gesprek, zodat je de antwoorden krijgt die je zoekt.

Sterkte !!

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 09:43

Doordat ik amper informatie krijg losgepeuterd krijg ik het gevoel dat ze maar de helft vertellen...
Ik ga in ieder geval nu weer bellen want ze gaan maar eens iemand regelen die er naar kijkt, ik betaal net zo goed voor het verblijf en vind dat ik ook recht heb op duidelijkheid..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:46

Zo is dat !
En ze zullen echt niet bewust informatie voor je achterhouden, dat geloof ik niet :n

Jullie hebben allemaal immers hetzelfde doel voor ogen: dat Lucky beter wordt !
Een kliniek gaat echt geen dingen verzwijgen of verdraaien of het leven van een dier onnodig rekken als ze er geen heil in zien :(:)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:51

Denk,dat Shirley gelijk heeft...Maar tuurlijk moet je beellen, misschien krijg je zelf iets meer duidelijkheid.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:57

Jeetje zeg, wat een verhaal!
Logisch dat je er even goed door heen zit meid, jij hebt ook geen eeuwige krachten :(:)

Duimen op een goede bloeduitslag! En blijven aandringen. Niemand heeft er wat aan als jij je gigantisch op zit te vreten omdat ze niet hebben gebeld.

Sterkte meid!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:00

Ik zou eerst eens rustig worden voordat je dingen gaat doen of zeggen waar je niks aan hebt. Ik snap dat je geschrokken bent maar ik denk dat het een reactie van je paard is op alles wat hem gebeurd. Net als wat jij nu doet. Boos wordsn isnaar mijn idee weinig zinvol nu. Ik weet zeker dat ze hun stinkende best doen voor hem maar hij is vast niet de enige. Ik snap ook dat je er doorheen zit maar maak jezelf aub niet nog gekker!

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 10:09

Vala, boos worden doe ik niet. maar mijn twijfels uiten wel. Ik heb een week lang afgewacht en vind dat ik nu wel meer mocht horen.

Ik heb de bloeduitslag inmiddels. update komt zo want zit via mijn telefoon en ga even jesse naar bed brengen.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:10

Eerst inderdaad even rustig worden je moet maar zo denken die mensen zijn er om je paard te helpen en die kunnen ook niet in de toekomst kijken die wachten ook even af hoe je paard op alles gaat reageren dus de info is miniem ze willen je geen valse hoop geven. Maar ik kan je onzekerheid heel goed begrijpen ik heb afgelopen september mijn paard erg ziek gehad en wilde ook van alles weten.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:11

Hele topic doorgelezen en ik wil je heel erg veel sterkte wensen TS :j
Je doet het ontzettend goed en bent eerlijk naar je paard en naar je zelf. Goed hoor.....

Ik hoop echt dat het goed gaar komen :*

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 10:35

Zojuist heb ik een goed en langer gesprek met de veearts gehad en moet zeggen dat ik hierdoor weer anders naar alles ben gaan kijken. Hij gaf ook aan dat het verkeerd is aangegeven dat ze 2x per dag bellen en dat hij begreep dat dit voor mij als vervelend overkwam als ik niks hoorde.

Helaas was Lucky zijn bloedbeeld niet goed, zijn Lymfocyten zijn afwijkend wat kan wijzen op een tumor. Vandaag zullen ze nog een rectaal onderzoek doen om te kijken of daar afwijkingen zijn. Het zou namelijk kunnen verklaren waarom hij ineens zo hard afvalt. Ook nemen ze voor de zekerheid nog een mestonderzoek mee en checken ze ook nog even zijn gebit (ik laat dit ook regelmatig onderzoeken maar je weet maar nooit).
Ook waren de ontstekingswaarden verhoogd maar dat is logisch.
In tegenstelling met hoe ik hem binnen bracht is zijn benauwdheid met 90% verbeterd en krijgt hij nu voldoende lucht zonder extreem te pompen.

Tijdens het gesprek heb ik ook mijn zorgen uitgesproken over hoe slecht ik hem er gisteren bij vond staan en dat ik zijn kracht in zijn ogen miste. Hierbij hebben we besproken dat hij normaal altijd buiten staat met een vriendinnetje en dat hij haar ook zal missen. De veearts heeft aangegeven dat hij Lucky nu lekker even buiten in de bak ging zetten zodat hij even kon rollen, extra frisse lucht binnen kan krijgen en even zijn benen kan strekken als hij dat wil.

De tijd zal moeten uitwijzen hoe zijn toekomst er uit ziet, als hij thuis is zal ik ongeveer 2 weken moeten kijken hoe hij het dan doet voordat ik weet of hij nog op zal knappen en of er blijvende schade is. Wel zal hij bepaalde periodes in het jaar Astma aanvallen over de COPD heen kunnen krijgen en dan moet ik zorgen dat ik hem zelf zijn medicatie toe zal kunnen dienen. Preventief het hele jaar door medicatie is niet nodig.

Heel misschien mag Lucky morgen naar huis toe, dit zal onder andere afhankelijk zijn van de inwendige echo. Ik zal dan voldoende medicatie mee krijgen om hem de komende 2 weken thuis te kunnen behandelen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:39

Poeh, weer een heel verhaal en eigenlijk nog niet echt wat je wilde horen denk ik. Wel erg fijn voor hem dat de benauwdheid minder/weg is maar nog wel veel onzekerheden...
Nogmaals sterkte ermee, wat een zorgen... Ik weet hoe je je voelt hoor, heb mijn paard meerdere malen op de kliniek gehad waaronder ook 1x dat ik echt dacht dat hij dood ging. Heeft ook klauwen met geld gekost maar gelukkig gaat het nu goed. je voelt je zo machteloos en klote als je dan weer naar huis moet en je beest staat er zo bij...

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:47

Wat een verhaal, calice! Maar wel blij dat je je wat beter voelt bij de kliniek en fijn dat ze hem even naar buiten doen. De COPD zal dus te overzien zijn, dat is mooi. Nu maar hopen dat er goed nieuws komt uit het onderzoek en dat de lymfocyten een gevolg zijn van de ontsteking en niet van een tumor. We gaan duimen dat hij morgen naar huis mag en ik hoop dat hij er wat wakkerder uitziet als je vandaag weer op visite gaat, hoor. :(:)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:28

Jeetje heftig, maar wel fijn dat je gevoel over de kliniek weer wat verbeterd is.
Hopelijk doet het Lucky goed om even buiten in de bak te staan en even zijn ding kunnen doen.
Ik duim voor jou en Lucky dat hij er goed bovenop komt! :(:)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:39

Jeetje heftig zeg :(:)
Wat fijn dat hij even in de bak mag.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:04

En ik durf toch gewoon optimistisch te blijven !

Dat bloedbeeld is toch niet schrikbarend bij een dier dat vecht tegen een infectie op de longen ?
Reken maar als het een tumor was, dat hij niet zou opknappen ... een tumor is immers niet gevoelig voor antibiotica e.d. ?

Zo raar is het niet dat hij afvalt: dat kan door de koorts, door de stress, het missen van zijn normale voer en beweging ...
Als hij niet meer benauwd is, zou ik 'm lekker mee naar huis nemen en weer in zijn vertrouwde omgeving en ritme brengen, dan eens verder kijken :j

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 12:19

Shirley, het is bij Lucky natuurlijk geen geval van of/of maar en/en. Antibiotica werkt inderdaad niet voor een tumor maar wel voor de longontsteking en de COPD.
Deze winter was Lucky al een keer eerder erg afgevallen, het was rond de periode van de rui en ik had hem voor het eerst niet geschoren dus dacht dat het hier aan lag. Met het bijvoeren van seniores priores is hij toen weer netjes op gewicht gekomen. Maar het zou ook kunnen dat het afvallen dus door een andere oorzaak kwam.
De veearts vind het bloedbeeld in ieder geval afwijkend genoeg om verder onderzoek te doen en dat zal hij imo niet zomaar doen.

Ik ga er sowieso vanuit dat hij nog thuis komt, hoe het daarna ook gaat lopen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:34

Potverdrie meid....
Waarom overkomt dit jou nu weer...

pfff.. Ik duim heel hard voor Luck dat hij het zal halen en weer snel opknapt!

En dat vermageren, daar kan je later wel weer wat aan doen. Hij moet nu eerst beter worden, en dan komt het gewicht wel weer!

Sterkte!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 14:22

:(:) :(:)

Meer weet ik even niet te zeggen :o

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 14:34

Jeetje wat heftig zeg, heel veel sterkte..

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 14:34

Ik weet t ook even niet :(:)
Aan de ene kant slecht nieuws, maar aan de andere kant is het nog niet definitief klaar en zou met de juiste zorg het goed kunnen komen. Behoorlijk spannend dus nog. Ben benieuwd hoe Lucky het naar buiten gaan zal vinden, knapt ie vast ff van op :j

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:07

Oh wat erg zeg!,
Ik heb echt medelijden met je ik weet wat je doormaakt!,
Mijn paard heeft een jaar geleden een tak vlakbij zijn lies gehad,
hij is gevallen in het water en klapte achterover...
krijg er nog steeds de rillingen van!
Hij moest na de kliniek 4 dageb heeft hij er gestaan en ik was er niet bij,
Hij moest daarna van de DA 4 weken op rust staan,
toen na 2 weken waren we het beu, hij wou niet meer eten uiteindelijk was hij extreem afgevallen,
we hebben hem gewoon buiten gezet,
het bleek ook dat hij zijn linkerachterbeen zwaar gekneusd had!
En de tak had een wond van 10 cm diep en 5 cm breed veroorzaakt,
dat waren hectische tijden, vorige week maandag was hij bijna bezweken aan de hitte...
zodra je paard buiten staat knapt hij vast en zeker al wat meer op,
Alvast de komende tijd heel veel sterkte en beterschap!

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:44

Heh bah, aan de ene kant wel goed nieuws dus en aan de andere kant nog onzekerheden.. :(:)
Fijn dat je gevoel over de kliniek nu beter is en dat je goed met de veearts hebt kunnen praten!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:54

ik hoop dat je gauw duidelijkheid krijgt over wat hij heeft.
Is hij nog wel steeds vrolijk?
Ik hoop dat hij gauw weer beter wordt!

ekelienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:12

hopelijk word hij snel beter als hij zijn shet vriendinnetje ziet

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 17:12

Zojuist ben ik weer bij Luck geweest en het was echt een wereld van verschil met gisteren :j . Zijn ogen hebben weer kracht, hij zocht mij weer op en toonde weer veel beter.
Door hem zo te zien heb ik weer meer moed gekregen en gaan we gewoon verder met knokken :) .
En aangezien foto's soms meer dan woorden zeggen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding