De Spaanse Rijschool 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:05

michelle___ schreef:
Marjoow schreef:
Wij hebben ons heerlijk vermaakt met mensen kijken gisteren en Uggs tellen :')

Ook mijn fel roze glitter uggs gespot? :')

Ik heb wel goud glitterende uggs gespot :')

M_EL_ISSA schreef:
Miss_Petit schreef:
Wij zijn gisteren geweest. Vanuit Leiden richting R'dam en wij hadden kaartjes voor vak Ae.

Bijtijds vertrokken, makkelijk kunnen parkeren. Wat gegeten. Werden netjes naar onze plaats gewezen.
Friezen en Melissa Venema zou ik zelf niet direct een kaartje voor kopen. Maar kon de keuze wel begrijpen om dit als voorprogramma te kiezen.

Ik vond net als 5 jaar geleden de SR weer geweldig. Het is gewoon zo'n stuk cultuur, geschiedenis. De tijd, rust, ongedwongenheid, balans, controle zonder afdwingen. De meeste van deze Lipi's hebben niet de bewegingen van hedendaagse dressuurwonders. Nu is dat ook niet het voornaamste fokdoel. Het fijne karakter was duidelijk zichtbaar. Prachtig om naar te kijken, ik heb genoten :)

Helemaal mee eens! Ben gisteren ook geweest en vond het heel interessant. Heb ook echt genoten :j
Friezen vond ik leuk, maar niet bijzonder. De veulens vond ik wel erg gaaf. Dat gaf wel echt een WOW gevoel :j Melissa venema was voor mij een geschikt moment om ff naar de wc te gaan :D Scheelde weer in de rij staan in de pauze.

Merkte wel van sommige mensen tijdens de pauze dat ze het 'mwah' vonden. Denk dat een bepaalde groep mensen ook meer show verwacht hadden zoals bv Apassionata.
Ik zou vanavond graag nog een keer willen gaan! Maar helaas...

Ik heb op facebook nog een discussie gehad, waren er duidelijk een aantal die wel vonden dat er te veel getrokken en geplukt werd :=

En dit is wel dé Spaanse Rijschool. Dat is niet echt een Show, meer een demonstratie van de oefeningen...

Islien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:44

Ik ben bij appasionata geweest maar spaanse rijschool lijkt me ook erg leuk

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:44

michelle___

Re: De Spaanse Rijschool 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:48

Tuurlijk word er wel eens aan de teugels getrokken om het paard in te houden oid. Verder heb ik niets meer gezien als wederzijds respect. :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 23:08

Ik ben gisteren ook geweest. Wij hadden hele goede plaatsen. Arena rij 10 schuin achter die palen.

De Friezen vond ik aardig maar een beetje jammer op sommige punten. Ik vond bijvoorbeeld die bandages bij die Friezen er erg stom uitzien. Met die sokken erondervandaan was het net of ze slofjes aan hadden. Gewoon zonder bandages met het paard z'n eigen sokken aan. Zo hoort een Fries vind ik.
Het rijden, ja...die paarden zijn een dergelijk publiek niet gewent....veel spanning dus. Die veulens was erg leuk, dat liedje hadden ze weg mogen laten. :D

De SR vond ik dus wel echt wow. Nee geen spectaculaire uitgestrekte gangen.
Maar wat kunnen die mennen en een vrouw zitten, alle paarden liepen prachtig van de hand af en de rust straalde eraf.
De kur aan de lange lijnen vond ik erg indrukwekkend. Paar lipe er constant netjes aan in correcte houding en stelling en was volledig gehoorzaam.
De kracht die zo'n paard ontwikkeld om in Levade te gaan. Echt indrukkwekend. En Ja de courbette.. poeh wat moet zo'n dier sterk en gespiert zijn omdat te kunnen uitvoeren.

En de Quadrille,....die voorste ruiter(met haar)....zooooo ik vond het vanaf rij 10 er heel smakelijk uitzien :D

Leuk, ik zou volgende keer zo weer gaan.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 23:11

We hadden kaartjes kennelijk voor de rij helemaal bovenin maar ik trok dat niet, dus zit nu wat lager. :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 23:11

ja das erg hoog....:D

zusi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 23:59

Ik gaat zondag 11 november samen met me moeder
Heb der echt mega veel zin in ..!!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 00:30

Klaar..... Nu weer op weg naar huis.
Heel speciaal om gezien te hebben :-)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 01:32

Helemaal geen files gehad. :) We waren er om 17.30u. :D Lekker even hapje gegeten en waren na afloop ook weer vlot weg. Ik ben net een kwartiertje thuis. :D

Het was een mooie show! :D We zaten helemaal vooraan op de eerste rij. Hadden goed zicht. :D

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 02:07

Ben net thuis. Het was super!!!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 02:11

Madeliefjes schreef:
Ben net thuis. Het was super!!!

Jij hebt er dan lang over gedaan... := Was het erg druk bij het weg gaan?

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 02:12

Het was heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel druk bij het weggaan en ook nog een uurtje rijden.... Dus dan ben je om 1 uur thuis...

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 02:36

Wij zaten op de eerste rij en waren zo slim om onze auto bij de uitgang van P3 te parkeren. We waren zo weg en 5 kwartier later al weer thuis. :) Ergens rond 00.20u weer thuis.

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 02:48

Ik ben gister/vanavond ook geweest, vond het erg leuk en zag er goed uit! Wat moeten die paarden gespierd en getraind zijn om levade enzo te kunnen zo zeg!

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 03:04

Ik ben ook heen geweest, vond het een mooi beeld allemaal, maar vond het ook niet heel bijzonder. Wij zijn in de pauze naar huis gegaan, aangezien de verwachtte drukte en nog 270 km voor de boeg, net een half uur weer thuis, vond het wel prima :) Lange lijnen gedeelte was echt knap en mini maxi was wel errug schattig!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 03:11

270 km :oo :oo ! Wauwie :=

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 08:20

Dat is idd nog wel een stukje rijden...

Wist helemaal niet dat Volvo de Spaanse Rijschool sponsorde. :) Die V40 is anders een best leuke auto. :+

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 10:00

Wat zonde om in de pauze weg te gaan?!

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 10:18

Marrjjollein schreef:
Ik ben ook heen geweest, vond het een mooi beeld allemaal, maar vond het ook niet heel bijzonder. Wij zijn in de pauze naar huis gegaan, aangezien de verwachtte drukte en nog 270 km voor de boeg, net een half uur weer thuis, vond het wel prima :) Lange lijnen gedeelte was echt knap en mini maxi was wel errug schattig!

Heb je de hoogte punten gemist!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 10:22

In de pauze weggaan...ohhhh das echt zonde.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 10:35

Okay, ik ben klaar voor een, hopelijk geweldige, dag. Eerst om 11:11 u (!) piano uitvoering, en dan snel weg naar Rotterdam. Geen idee of we op tijd zijn met al die files, maar ja, piano is ook belangrijk (alhoewel... belangijker dan de Spaanse Rijschool?!). Ben echt super benieuwd naar vanmiddag, dit is een droom van mijn moeder om het ooit weer eens in levende lijve te zien, een cadeautje aan haar voor haar 65ste verjaardag. :-)

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 10:47

Ik ben gisteren geweest. Vond alle friezen tegenvallen. In die carrousel was 1 vrouw waarvan die fries helemaal in elkaar was getrokken!! Kin op de borst, geen ruimte tussen keel en borst, stang helemaal over dwars en maar hangen aan die teugels.. Vond het werkelijkwaar afschuwelijk! Ik weet dat dat een aandachtspunt is van friezen, maar de andere 5 hadden allemaal meer ruimte in de hals! Verder vond ik de SP leuk. Vooral de lange lijnen, erg knap. Bij die laatste show was er 1 man, reed achteraan die helaas voor mij uit de toon viel. Onrustige handen en benen, paard onrustige aanleuning, zwiepende staart en was niet door de nek. De andere zaten echt keurig stil. Ik weet het, ben te kritisch.. Maar die fries was gewoon erg! Daar had niet alleen ik het over! Vond het leuk voor een keer. De rust die er af straalt was fijn om te zien. Vond de manier waarop ze trainen erg mooi.. Waar daar de paarden met soms 6 jarige leeftijd zadelmak worden gemaakt, zijn deze bij sommige "profs" al kapot! Nee, heb respect voor hun manier en waardeer het erg dat er zoveel tijd in de training van de paarden wordt gestopt waardoor ze met 20+ nog prima meedoen!

Madamenana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 11:23

Wij zijn nu onderweg naar de ahoy

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 11:23

Espoir_ schreef:
Ik ben gisteren geweest. Vond alle friezen tegenvallen. In die carrousel was 1 vrouw waarvan die fries helemaal in elkaar was getrokken!! Kin op de borst, geen ruimte tussen keel en borst, stang helemaal over dwars en maar hangen aan die teugels.. Vond het werkelijkwaar afschuwelijk! Ik weet dat dat een aandachtspunt is van friezen, maar de andere 5 hadden allemaal meer ruimte in de hals! Verder vond ik de SP leuk. Vooral de lange lijnen, erg knap. Bij die laatste show was er 1 man, reed achteraan die helaas voor mij uit de toon viel. Onrustige handen en benen, paard onrustige aanleuning, zwiepende staart en was niet door de nek. De andere zaten echt keurig stil. Ik weet het, ben te kritisch.. Maar die fries was gewoon erg! Daar had niet alleen ik het over! Vond het leuk voor een keer. De rust die er af straalt was fijn om te zien. Vond de manier waarop ze trainen erg mooi.. Waar daar de paarden met soms 6 jarige leeftijd zadelmak worden gemaakt, zijn deze bij sommige "profs" al kapot! Nee, heb respect voor hun manier en waardeer het erg dat er zoveel tijd in de training van de paarden wordt gestopt waardoor ze met 20+ nog prima meedoen!

Je hebt gelijk hoor Espoir, die man is me ook opgevallen door zijn onrustige handen. De Friezen hebben wij vrijdag gemist door de files maar blijkbaar niets gemist :+