Hij is... Rijp voor de slacht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:43

aerdenhout1 schreef:
Wat heeft dat paard al een andere uitstraling als in het begin! Ik word hier zo blij van!
Wat fijn dat er nog mensen zijn die ECHT hart hebben voor een dier!
Wat heeft dit paard een geluk gehad met een baas die het niet laat afweten als ze hoort dat het mis gaat nadat hij is verkocht!
Duizend petjes af TS!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dit zegt alles... :j

pinopics

Re: Hij is... Rijp voor de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 20:44

Waanzinnig verhaal!! Met kippenvel zitten lezen!

Froekie11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:23

ik kreeg gewoon tranen in me ogen toen ik begon te lezen!!
ik hoop dat je nog heeeeel erg lang kan genieten van je geweldige paard, een echt doorzetter <3

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 14:15

Moeilijke periode breekt aan... Half augustus vertrekt mijn sportpaard naar een nieuwe amazone, en aankomende week wordt mijn pony-vriendje klinisch gekeurd omdat een super lieve vrouw van bokt hem graag wil hebben... Twee zeer dierbare paarden waar ik afscheid van moet nemen in een periode van een aantal dagen.
Al dagenlang kan ik alleen maar huilen als ik er aan denk, slapeloze nachten inclusief... maar mijn centjes zijn op, het spaarpotje is leeg... En dit vind ik ten opzichte van de andere dieren dan gewoon de meest eerlijke keuze. Het is de enige manier Lagune zijn oude dag te geven tot aan de allerlaatste bries.

Natuurlijk is dat nu heel erg zuur, en in alle eerlijkheid heb ik de laatste weken ook al een x-aantal keer gezegt: Wat een trut ben ik ook, alleen mijn prioriteit geven aan mijn 'ouchie' ten kosten van al mijn andere dromen. Maar de liefde voor Lagune is zo eindeloos dat dit gevoelsmatig de enige juiste keuze is, al zal ik de knuffels van mijn andere dieren vreselijk missen... Evenals al die fijne ritten. *zucht* Maar daar staat tegenover dat ik Lagune hopelijk nog heel lang kan verzorgen en met hem kan wandelen... <3

naturalwayx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:27

Balen, onwijs veel sterkte! :(:)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:12

Pinda_Dipje schreef:
Moeilijke periode breekt aan... Half augustus vertrekt mijn sportpaard naar een nieuwe amazone, en aankomende week wordt mijn pony-vriendje klinisch gekeurd omdat een super lieve vrouw van bokt hem graag wil hebben... Twee zeer dierbare paarden waar ik afscheid van moet nemen in een periode van een aantal dagen.
Al dagenlang kan ik alleen maar huilen als ik er aan denk, slapeloze nachten inclusief... maar mijn centjes zijn op, het spaarpotje is leeg... En dit vind ik ten opzichte van de andere dieren dan gewoon de meest eerlijke keuze. Het is de enige manier Lagune zijn oude dag te geven tot aan de allerlaatste bries.

Natuurlijk is dat nu heel erg zuur, en in alle eerlijkheid heb ik de laatste weken ook al een x-aantal keer gezegt: Wat een trut ben ik ook, alleen mijn prioriteit geven aan mijn 'ouchie' ten kosten van al mijn andere dromen. Maar de liefde voor Lagune is zo eindeloos dat dit gevoelsmatig de enige juiste keuze is, al zal ik de knuffels van mijn andere dieren vreselijk missen... Evenals al die fijne ritten. *zucht* Maar daar staat tegenover dat ik Lagune hopelijk nog heel lang kan verzorgen en met hem kan wandelen... <3

Respect!

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:33

Pinda, jouw liefde voor dat paard kent geen grenzen.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 22:51

Juist omdat je ook zoveel van je andere dieren houdt zorg je dat ze het goed krijgen, bij een ander dan wel, maar wel goed! Bij Lagune kun je daar gewoon niet zo zeker meer van zijn als hij weer naar een ander gaat! Hij is ouder, hij is bovendien niet fit en (zoals ik het meemaak) dus eigenlijk ook behoorlijk eenkennig en aan jou gehecht! De kans dat hij een leuk nieuw thuis zou vinden is dan denk ik veel kleiner dan die van jouw andere juweeltjes!
Heel veel respect, ik hoop dat je veel contact kunt blijven houden...
De sportmerrie blijf officieel van jou?

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 23:14

Pinda_Dipje schreef:

kijk dat vind ik nou echt knap van je ! _/-\o_
hoe moeilijk het ook moet zijn.
menig mensen zouden hun oudje wegdoen en denken aan zichzelf. ik vind het echt super wat je allemaal voor hem over hebt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 23:22

1 woord: RESPECT!!!!!!!!!!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 23:41

idem dito

Dirtylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 08:30

Wow ik ben er gewoon stil van!:O
Ik heb respect voor je

naturalwayx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:35

volbloedfan schreef:
1 woord: RESPECT!!!!!!!!!!

_/-\o_

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 14:05

Wauw Repect... Hoop dat je nog heeel lang plezier van dit paardje mag hebben !!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 14:09

wouw! Ik lees het nu pas.. Jij bent fantastisch!

Maddy333

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 14:15

Wauw echt respect! Er zijn maar weinig mensen met zoveel liefde voor hun paard! :j

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 14:50

Het blijft ontzettend lief om al jullie reacties te lezen, en jullie priveberichtjes te ontvangen.
De gevoeligheid in Lagune's hoeven is volledig verdwenen, en de afrolling is zichtbaar verbetert bijna 2 weken na het bekappen.

Gisteravond Lagune gezadelt: "Zo Goen, je pensioen is voorbij, om jouw hoofd te sparen moet ik mijn andere dieren verkopen, dus je zult begrijpen dat je voortaan weer als sportpaard aan de slag moet" (grapje natuurlijk :')) Lagune knikte begrijpend zijn hoofd, liet me rustig opstappen.
Een grappige vertoning aangezien ik met mijn dikke buik geen enkele rijbroek meer pas, en dus maar in mijn werkkloffie (zwart zijde jurkje met panty) met daarover heen een oude trainingsbroek rondhobbelde door de bak. :+ Gelukkig oogde paardlief met zijn moddervlekken al even charmant.

Na een 15-tal minuten de teugels eens wat korter gemaakt, waarna Lagune driftig naar ontspanning begon te zoeken, zijn achterhand langzaam onder zijn romp plaatste en rustig van achter naar voor nageefelijkheid bracht. Zo stapte we wat voltes en gebroken lijnen, wisselde nogmaals van hand... En Lagune was het suffe gel*l nu wel zat, en besloot zelf ter afwisseling maar eens een keertwending om de achterhand te maken, een balkje te stappen en niet veel later liep hij vrijwel moeiteloos wat appuymenten (zij het in stap). Plezier dat hij had... Ik kreeg zelfs een mini-bokje en hij ging achteruit met zijn kont in de krib toen ik trachtte hem wat lengte te geven in zijn lijf.

Het is heel anders allemaal, zo anders als het rijden van een gezond, fit (sport)paard. Maar dessalniettemin geeft het heel veel voldoening. *\o/*

Fijn weekend allemaal bokt! Ik zal proberen morgen weer een filmpje te uploaden.

Dagele

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 15:16

Ow geweldig dat het nu zo goed gaat. Ook onder het zadel.
Soms voelen paarden het aan, als ze het zelf aan kunnen en om hun baasje een plezier te doen.
Het is echt een samenspel bij jullie.
Twee handen op een buik! :)
Ga zo door zou ik zeggen :D

olettalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:13

Wauw, wauw, wauw...
Wat een verhaal, je mag enorm trots zijn op jezelf én op je paardje!

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:41

Ik gun ieder paard zo'n superbaasje als jij!
Wat een mooi verhaal, ik hoop dat Lagune nog lang kan genieten bij jullie!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:30

Echt respect voor je dat je je andere 2 dieren hebt verkocht voor Lagune..! :j
En super dat hij weer lekker wat kan werken en dat 't beter gaat met zijn voetjes :)

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:51

wat een mooi verhaal
ik vind het echt heel stoer dat je hem niet op gegeven hebt
en wat super dat jullie nu het rijden mogen gaan opbouwen!

Nsvc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:58

Wauw ik heb niets anders dan enorm veel respect voor de keuzes die je hebt gemaakt! Dit is nou de vriendschap die men bedoelt als ze praten over mens en dier. :j

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 23:36

Mijn ponyvriendje is afgelopen woensdag met vlag en wimpel door de klinische keuring gekomen en dus direct vertrokken naar zijn nieuwe eigenaren. Dagen gehuild maar we hebben een goed gevoel over de verkoop en kan alleen maar wensen dat deze mensen net zoveel plezier van hem zullen hebben als wij zelf hebben gehad.

En vandaag is in alle vroegte mijn sportmerrie Babs vertrokken naar haar nieuwe amazone. Hoop zou dat ze fijn in de sport komt te lopen, want daar zijn we mede door de terugkomst van lagune nauwelijks aan toe gekomen.

Lagune (en de rest vd kudde) had wel even moeite met hun vertrek. Demonstratief ging hij voor het hek staan zodat ik er vanmorgen niet langs kon met Babs. Als het goed is komt ze weer een keertje terug lieverd.... Ze gaven elkaar nog een kusje, snuffelde wat en hinnikte zacht waarna lagune netjes aan de kant ging. Moeilijk om te zien zo'n lege weide... Van 3 naar 1 paard in nog geen 4 dagen tijd, is voor mij even een 'breaking point'.
Zodra we weer een passend zadel hebben, rustig maar wat stapritjes met Lagune maken ter afleiding.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 23:38

Echt heel rot dat je je merrie en pony hebt moeten weg doen.. Maar aan de andere kant ook een heel dappere keuze, waardoor je Lagune garandeert van een fijn leven bij jou! :j
Sterkte :(:)