[Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snipsnap

Re: [Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:38

Nou buienradar geeft geen goede berichten voor vanavond, komt best wat regen aan. Regenjas en rainlegs maar mee...

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:00

Ben aan het twijfelen om nog even langs huis te rijden om idd de rainlegs etc op te halen. Hoop ze echt niet nodig te hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:00

Veel succes vanavond!

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:53

allemaal succes vanavond!!!

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:14

Iedereen succes vanavond! Wel raar dat het idd nu nog maar een kwatiertje is..

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:31

Ja dat vind ik ook heel raar! Eerst waren het groepjes van 4 die een half uur reden, en nu zijn het groepen tot 7 (!) die maar 15 minuten rijden! ;( Erg jammer!

Voor iedereen die nog rijden moet, succes! :)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:36

Ben zeer benieuwd hoe mn stalgenoot het gedaan heeft.
De rest veel succes die zo nog moeten.

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:17

Succes iedereen!

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:19

Nou ik ga me afmelden, het is toch wel een eindje rijden en degene die hem normaal altijd rijdt die mag naar de NK ze waren reservekampioen en daar gaan we maar lekker thuis voor doortrainen. Maar iedereen succes!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:00

En en en en??? Hoe is het vanavond gegaan???

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:06

Ik ben ook geweest :) Helaas niet door, maar wel hele mooie complimenten gehad. Ze vond het een heel erg fijn paard en vond het ook jammer dat ze 'm niet door kon laten, maar ze is gewoon nog iets te slap. Ze is pas 3 mnd echt onder het zadel, dus dat is geheel terecht. Later nog even met haar gesproken en ze zei ook dat ze mij heel talentvol vond (leuk :+ ) en daarom het jammer was dat paard er nog niet helemaal klaar voor was om in zo'n korte tijd zo'n finale te gaan lopen. Overigens vond ze dat er in ieder geval in het L in Enschede veel goede paarden liepen, dus dat de keuze lastig was.
Het was weer een goede ervaring voor het guppie, die pas 3x van huis was geweest. Had ik achteraf misschien toch nog een van de andere paarden kunnen meenemen, maar dat is achteraf gepraat. En voor deze was het op dit moment de meest nuttige training!

Manna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:23

Ook ik ben vandaag naar de mac rider cup geweest in Enschede. Voor de mensen die de eerste selectie nog moeten rijden....het stelt echt helemaal niks voor! Ik was zo ontzettend teleurgesteld. Ik was in de veronderstelling dat het een clinic zou worden. Op zich vind ik het ook geen probleem dat het geen clinic was, maar er werd werkelijk niks gezegt. Ik deed mee in de klasse M en het enige wat we moesten doen was een beetje draven, schouderbinnenwaards linksom, schouderbinnenwaards rechtsom en middendraf. Daarna moesten we gaan stappen en konden we de baan verlaten. Ik vind het erg knap dat mensen in krap 10 min kunnen zien of iemand talent heeft ja of nee. Bovendien heb ik dus ook geen enkel woord commentaar gehad. Later stond er als commentaar op mijn beoordeling: Mooi door de hoeken gereden! Nee, daarvoor loop ik de hele dag mijn paard te poetsen, vlechten etc!
Mijn conclusie was dus ook: Een keer maar NOOIT weer!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:25

Niet eens een galopje? Kreeg er niemand commentaar? Was er in jouw groepje wel iemand door of ook niet?

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:34

Ik heb wel tips gehad hoor :j En ik snap de opzet heel goed, dat heeft ze ook nog uitgelegd aan ons.. In die korte tijd kunnen ze talent heel goed ontdekken en ze gaf ook aan dat ze pas in de volgende ronde echt serieus met de mensen gaan werken die ze nu geselecteerd hebben. Dus dit is zeg maar een 'grove schifting'. Ze gaf ook aan dat uren achter elkaar in een ijskoude (zoals een paar weken geleden met die erge kou) baan staan kleumen, terwijl er voornamelijk mensen op af kwamen voor wie de competitie dus niet bedoeld was, niet echt prettig was. Maar ik ben het met je eens dat ze het dan geen 'clinic-vorm' hadden moeten noemen, maar gewoon een talentenjacht. Want dat is wat het is, en meer had ik me er ook niet van voorgesteld.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:48

Dat laatste zou je ook om kunnen draaien.

De deelnemers die nu 'voor de ervaring' of 'voor de lol' of 'wij doen mee voor spek en bonen' of 'wij doen mee maar we kunnen nog niks' hebben er dus voor gezorgd dat het concept aangepast is en dat ze nu een vlugge schifting doen.

Die discussie is hier al eerder geweest natuurlijk. Maar ik denk dat dit het resultaat is :)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:51

Maar zo erg is dat toch niet? Ik ben er van overtuigd dat ze de echte talenten er binnen een kwartier al kunnen uitpikken. Ik denk vantevoren al, als ze zouden kijken bij het losrijden.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:52

Zooist schreef:
Dat laatste zou je ook om kunnen draaien.

De deelnemers die nu 'voor de ervaring' of 'voor de lol' of 'wij doen mee voor spek en bonen' of 'wij doen mee maar we kunnen nog niks' hebben er dus voor gezorgd dat het concept aangepast is en dat ze nu een vlugge schifting doen.

Dat is dus precies wat ik zeg ;) Dat is de reden dat ze het veranderd hebben, dat zei ze ook gewoon zo. Ik snap dat wel.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 01:04

Ik vind dat ook echt niet erg hoor :n

Maar er zijn behoorlijk wat mensen teleurgesteld omdat het tussentijds gewijzigd is.
Ik kan het alleen maar begrijpen :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 08:38

:D menseen teleurgesteld en ik helemaal blij schoudervoor geen probleem paar pasjes middendraf ook niet. Nou geen galopje super krijg er zin in :P

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 09:11

Ik ben gisteren ook geweest en vond het een leuke ervaring.
Ben helaas niet door, maar kreeg op het eind wel te horen dat ik de grote twijfel was van de klasse L. Wel of niet. Helaas voor mij, maar leuk voor de anderen :D, deden er 2 fijne toppers uit de regio mee die hebben die door mogen.
Toen ik mijn beoordelingsformulier op wou halen stond er niks op. Toen ben ik maar even na de instructie heen gegaan en gevraagd om feedback. Kreeg alleen maar positieve en leuke/fijne dingen te horen.
Vond het een super mooie ervaring. Er liepen gisteren echt een paar fijne combinaties in de L rond. We maakten het de instructie ook heel moeilijk.
Zou zo nog een keer gaan!!!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:05

Jammer voor degene die niet door zijn :(:)

Mag je ook geen galop laten zien, dat is z'n beste gang :D

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:25

Natuurlijk mag je wel galop laten zien. Je mag stap/draf/galop wat je zelf wilt.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:35

Ooo oké omdat hier boven staat geen galop :)

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:43

Ik heb heerlijk gegallopeerd. Gewoon doen.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:17

Het is jammer dat je maar een 15min kan rijden. Dat houd voor mij wel in dat ik hem toch een 20 min los wil rijden. En ga dan gewoon lekker rijden wat ik wil laten zien, stap draf galop, appuyementen wisseltje... enz...

De aanpassing van het concept heeft er wel voor gezorgd dat ik mijn paard uit de L ga terug trekken. Ik denk dat het voor hem te veel stress oplevert omdat ik mezelf ken, ik wil dan in die 15 min zo veel mogelijk presteren en daar is mijn paard veel te gevoelig voor.

Ik ga niet voor spek en bonen, maar ik vrees wel dat ik overschaduwt ga worden door ruiters die veel meer ervaring hebben in de dressuur. Ik ben nu pas een half jaartje echt echt dressuurmatig op "Hoger" niveau bezig ipv alleen maar jonge paarden zadelmak maken en B / L klaar maken. Ik moet o.a tegen mijn eigen instructrice die zelf Lichte tour rijd met verschillende paarden en nu een van haar jongere paarden in het Z uitbrengt op de mac riders cup. Tja dan is het enige wat je kan doen heel hard trainen en je best doen :P