Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bravura schreef:@ Jesito: Ik zie ze toch echt liever een paar uur in de modder staan als ze later toch een schone droge stal in gaan dan de hele dag opgehokt. Mensen moeten toch wat met dit weer. Kijk eens in de Betuwe, op de kleigrond. Daar staan ze momenteel her en der tot de knieën in de modder. Als ze na een paar uur maar weer droog kunnen staan of liggen, dan lijkt mij er niet zoveel aan de hand. Als mensen ze hele dagen en nachten achtereen zo laten staan....tja dat vind ik echt niet kunnen. Al hebben ze maar een paar vierkante meter om droog te staan....dan is dat toch voldoende? Het is niet anders met dit weer op de meeste locaties.....
_Apple_ schreef:Hoi,
Ik vind eigenlijk ook dat paarden heus wel tegen modder moeten kunnen. En zoals jij de situatie omschrijft, lijkt het wel goed. Wij hebben de pony's ook s' nachts op stal en overdag in de wei. Maar in deze periode is de wei gewoon nat en blubberig. Ik vind ook dat je je paard een beetje paard moet laten. In de vrije natuur hebben ze het ook niet perfect. Ik heb eens op Google gekeken, en heb een aantal foto's bekeken. De paarden waren toen ook in de wei met blubber en natte omstandigheden. Bij ons is alleen rond de ingang nat, daar lopen ze het meeste. Ik heb ook een foto gevonden van een Haflinger in de modder. Dan zou ik als ik die politie was maar eerst heel Google etc. afzoeken naar foto's van thuis situaties met modderige weien. Nou, ik heb de foto voor jullie onderaan mijn reactie geplaatst.
Groetjes van mij
PS. Vraag de eerst volgende keer om een soort bewijs dat ze dat mogen doen, je weet niet of ze serieus zijn.
Hier de gevonden foto:
Ariebren schreef:Ik denk dat het paarden kennis niveau van de dierenpolitie net zo weing is als van de dierenbescherming.
En dat kennis niveau is bij de bellers naar 144 helemaal niet aanwezig.