Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patries77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:21

Dit is toch echt te zielig voor woorden. Komen ze lekker buiten is het weer niet goed.
Soms snap je er toch niks van?
Jij geeft tenminste nog om je dieren.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:29

@ Jesito: Ik zie ze toch echt liever een paar uur in de modder staan als ze later toch een schone droge stal in gaan dan de hele dag opgehokt. Mensen moeten toch wat met dit weer. Kijk eens in de Betuwe, op de kleigrond. Daar staan ze momenteel her en der tot de knieën in de modder. Als ze na een paar uur maar weer droog kunnen staan of liggen, dan lijkt mij er niet zoveel aan de hand. Als mensen ze hele dagen en nachten achtereen zo laten staan....tja dat vind ik echt niet kunnen. Al hebben ze maar een paar vierkante meter om droog te staan....dan is dat toch voldoende? Het is niet anders met dit weer op de meeste locaties.....

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:37

@ Marije: ja, je paddocks zijn nat, maar dat is het bij iedereen en overal. Gezien je laatste foto's, je paarden kunnen droog staan en ze hebben hooi.
Veel meer kun je als eigenaar in deze periode ook niet doen.
De vorige foto's die je plaatste waren van nagenoeg droge bak.... Als ze daar ook in kunnen rennen: wat zeuren ze dan bij 144....

Babeth

Re: Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:09

Ik zit hier echt met open mond. Onvoorstelbaar... Dan is het maar goed dat ze bij mij nog niet zijn geweest. Die van mij staat 24/7 buiten met schuilstal en het is 1 zwembad en de paddocks zijn een en al modder. Alleen de schuilstal is droog.
Wat een rare actie zeg... Ik vraag me af in hoeverre zij wel kennis hebben van paarden... 24/7 ophokken, zijn ze gek geworden?!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:13

Bravura schreef:
@ Jesito: Ik zie ze toch echt liever een paar uur in de modder staan als ze later toch een schone droge stal in gaan dan de hele dag opgehokt. Mensen moeten toch wat met dit weer. Kijk eens in de Betuwe, op de kleigrond. Daar staan ze momenteel her en der tot de knieën in de modder. Als ze na een paar uur maar weer droog kunnen staan of liggen, dan lijkt mij er niet zoveel aan de hand. Als mensen ze hele dagen en nachten achtereen zo laten staan....tja dat vind ik echt niet kunnen. Al hebben ze maar een paar vierkante meter om droog te staan....dan is dat toch voldoende? Het is niet anders met dit weer op de meeste locaties.....

Zitten we toch op een lijn!! :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:29

Poeh, ik zou willen dat het er bij ons zou uitzag als bij jou. Echt netjes met de regen die we gehad hebben.

Dan mogen ze hier wel alle paarden in beslag nemen.
's nachts staan ze op stal, maar overdag in de wei en dan moeten ze een flink stuk tot de kogels door de blub om op het droge te komen. Maar om ze dan allemaal maar binnen te laten staan.

Ik heb hier nog wel ergens een bestand van de welzijnsnota paard van de sectorraad. Mocht je die willen hebben stuur maar een PB dan zoek ik hem even op.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:33

Bizar! Je kan modder toch niet verkomen?
Zelf bij ons op de weides is het modder, buitenbak is modder, betekent dat dan ook dat je niet mag rijden in de buitenbak als je daar zin in hebt?
Zou inderdaad bezwaar aantekenen!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:38

wanneer komen ze weer terug voor controle,of weet je dat niet TS.ik vind het echt te diep triest wrden in nl waar willen ze naar toe.TS ik vind dat je ze netjes hebt staan.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:40

Wat ik me nu afvraag, TS ga je ook iets van een klacht oid indienen? zou ik zeker doen!!!

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:48

Hoi,

Ik vind eigenlijk ook dat paarden heus wel tegen modder moeten kunnen. En zoals jij de situatie omschrijft, lijkt het wel goed. Wij hebben de pony's ook s' nachts op stal en overdag in de wei. Maar in deze periode is de wei gewoon nat en blubberig. Ik vind ook dat je je paard een beetje paard moet laten. In de vrije natuur hebben ze het ook niet perfect. Ik heb eens op Google gekeken, en heb een aantal foto's bekeken. De paarden waren toen ook in de wei met blubber en natte omstandigheden. Bij ons is alleen rond de ingang nat, daar lopen ze het meeste. Ik heb ook een foto gevonden van een Haflinger in de modder. Dan zou ik als ik die politie was maar eerst heel Google etc. afzoeken naar foto's van thuis situaties met modderige weien. Nou, ik heb de foto voor jullie onderaan mijn reactie geplaatst.
Groetjes van mij
PS. Vraag de eerst volgende keer om een soort bewijs dat ze dat mogen doen, je weet niet of ze serieus zijn.
Hier de gevonden foto:
Afbeelding

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:52

Ik denk dat het paarden kennis niveau van de dierenpolitie net zo weing is als van de dierenbescherming.

En dat kennis niveau is bij de bellers naar 144 helemaal niet aanwezig.
Laatst bijgewerkt door Ariebren op 22-01-12 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:52

_Apple_ schreef:
Hoi,

Ik vind eigenlijk ook dat paarden heus wel tegen modder moeten kunnen. En zoals jij de situatie omschrijft, lijkt het wel goed. Wij hebben de pony's ook s' nachts op stal en overdag in de wei. Maar in deze periode is de wei gewoon nat en blubberig. Ik vind ook dat je je paard een beetje paard moet laten. In de vrije natuur hebben ze het ook niet perfect. Ik heb eens op Google gekeken, en heb een aantal foto's bekeken. De paarden waren toen ook in de wei met blubber en natte omstandigheden. Bij ons is alleen rond de ingang nat, daar lopen ze het meeste. Ik heb ook een foto gevonden van een Haflinger in de modder. Dan zou ik als ik die politie was maar eerst heel Google etc. afzoeken naar foto's van thuis situaties met modderige weien. Nou, ik heb de foto voor jullie onderaan mijn reactie geplaatst.
Groetjes van mij
PS. Vraag de eerst volgende keer om een soort bewijs dat ze dat mogen doen, je weet niet of ze serieus zijn.
Hier de gevonden foto:
Afbeelding

nou zo staan die van mij ook hoor

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:54

@ xsenny: Ik vind het ook een normale omstandigheid. Het lijkt me dat het moet kunnen dat een paard tegen modder kan. Ik vind het heel naar voor TS!

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:58

deze tijd is het helaas niet anders vorig jaar was het allemaal bevroren en lag er sneeuw
nu regent het alleen .
hier kan je weinig tegen doen helaas .
beter beetje modder als hele dag op stal /
tenzij je paard mok of dergelijke krijgt .
dan zou ik hem eruit plukken.
en een andere oplossing zoeken .
ik heb overigens me paarden zijn koot wel met vasaline ingesmeerd

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:59

@ TS: Vraag om een bewijs dat dit mag worden gedaan.

Morrie

Ariebren schreef:
Ik denk dat het paarden kennis niveau van de dierenpolitie net zo weing is als van de dierenbescherming.

En dat kennis niveau is bij de bellers naar 144 helemaal niet aanwezig.

daar ben ik ook bang voor, doe mijn de AID maar, die hebben er meer sjoege van (liever helemaal niemand natuurlijk, maar als het dan toch moet...)

lindabrother

Hier bij mij ook lekkere modder, ze kunnen bij mij wel altijd de stal zelf inlopen maar vinden het ook heerlijk om door de modder te rennen en rollen.
Beetje modder is niet zo erg, zolang ze maar niet tot de knietjes erin staan.....

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:07

Dus dit mag niet ??

Afbeelding

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:08

Ariebren schreef:
Dus dit mag niet ??

Afbeelding

blijkbaar niet :=

xsenny

die staan toch niet tot de knieen in de modder .
kan wel

_Apple_

Ariebren schreef:
Dus dit mag niet ??

Afbeelding

Het lijkt me sterk dat dat niet mag. Ze hebben duidelijk lol! :P

tomnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:12

@xsenny zo staan die van mij ook.

ik vind het goed dat er gecontroleerd word hoor.
Alleen gaat het wel extreem nu hoor.
Eerst als je de dierenbescherming vertelde van verwaarlozing waar ze zelf tegen aankeken iedere dag vertelde ze mij dat ze er niks aan konden en mochten doen.
En dan heb ik het over een kudde van 10 paarden die bij elkaar nog niet eens 5 paarden zwaar waren.
Hoefzweren,maden ga maar door.

En nu is 144 er en ineens vol overal op af zelfs als het een valse melding is.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:14

Maar gelukkig heb ik aan de overkant wat ouwe mannetjes lopen in de volkstuintjes en die zijn niet zo snel in paniek.
Behalve als er een Tinker merrie gaat zwemmen. (geen foto helaas)

En de lol die de paarden hebben kost mij weer een hoop werk om die putten dicht te gooien. :7
Laatst bijgewerkt door Ariebren op 22-01-12 20:17, in het totaal 2 keer bewerkt

lindabrother

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:15

Haha cool die spelen in de modder, doen de mijne ook

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:17

ik zal me dan ook maar melden helaas klei grond en we hebben sneeuw en dan weer zon sneeuw dan weer zon dus ja dan krijg je een natte bende.
mijn pony staat 24/7 op de wei hij heeft wel een grote inloopstal van 4 bij 5 waar hij droog en beschut staat (licht stro in) hier de foto's en ja ik weet t het is erg nat maar heb dan ook van het stuk bij het hek waar ze met ze 2e vaak lopen een foto gemaakt. hij heeft in zijn stal ook een hooiruif dus eten is droog.

Afbeelding
Afbeelding