Help! Mijn paard is ontsnapt. *paard is gevonden*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:20

Gelukkig is je merrie weer terug en hopenlijk knapt ze snel weer op van haar verwondingen.
Heel veel sterkte verwerk het even rustig :(:)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:22

TS Misschien nu nog even aan MODS vragen om titel aan te passen - gevonden oid erin?

picobello

Jeetje zeg... Jouw paard heeft wel een engeltje bij zich gehad.... Ondanks dat ze nu behoorlijke verwondingen heeft had het veel erger kunnen zijn. Jammer dat de politie niet zo bijdehand is geweest, maar het belangrijkste is dat het naar omstandigheden goed gaat. Succes met de revalidatie!

wreckh

Gelukkig valt het mee! Nu allebei bijkomen van de schrik. Wat een avontuur. En idd erg speechte communicatie bij politie, daar krijg je soms toch wat van. Maar ja, blijven mensen en maken fouten!
Belangrijkste is dat ze weer lekker bij je op stal staat!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:28

Avelien, jij bent cool! :j

Maydine

Re: Help! Mijn paard is ontsnapt, nu spoorloos! (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:29

Jeetje wat fijn om te horen dat alles goed is afgelopen.. Nu hopen dat ze snel weer opknapt en haar benen weer goed genezen..
Hoop dat je snel van de schrik bekomen bent!

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:34

Gefeliciteerd met de afloop Maar wat een ongelofelijke sukkels daar bij de politie. Alsof ze daar met enorme mankracht op dinsdag avond van de ene naar de andere callamiteit moeten. :+

Lusitano

wat fijn dat ze thuis is en dat het allemaal 'mee valt'.
succes met het herstel!
en de bokker die er midden in de nacht op uit is getrokken om te helpen zoeken 'respect'! _/-\o_

Ma_ris_ka

Hier even een stille meelezer; wat een pak van je hart dat ze weer thuis is. Ik hoop dat het herstel snel en voorspoedig zal verlopen. Respect voor iedereen die een helpende hand heeft geboden.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:36

Ah super dat ze terug is gevonden, en zonder grote verwondingen eraf is gekomen.

Echt super dat bokkers zoveel kunnen doen, voornamelijk avelien, topwijf!

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:36

Fijn dat ze er goed vanaf is gekomen.. Jammer dat de politie zo reageerde..

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 15:37

fargo schreef:
TS Misschien nu nog even aan MODS vragen om titel aan te passen - gevonden oid erin?

Goed idee :D

Tsja waarom ze zijn uitgebroken. Precies weet ik het niet want ik was er niet bij.
Het is de laatste tijd wel vaker zo dat ze wat vliegerig worden tegen de schemering. Andere jaren was dat nooit zo'n probleem maar dit jaar is het elke keer mis.
En helaas lukt het niet elke dag om al voor 17 uur de paarden binnen te halen, iedereen hier moet ook gewoon werken. Nu was het dus ook 17.30u dat er iemand thuis was.
Op een of andere manier hebben ze het hek open kunnen krijgen door er flink tegenaan te gaan hangen denk ik (die constructie wordt vandaag nog verbeterd).
Het is een kwestie van minuten geweest, dat is zeker, want er waren aanvankelijk 2 paarden los, en 1 daarvan draafde nog over het erf.

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:41

pfff fijn dat ze weer thuis is zeg!! en fijn dat het op zich allemaal mee valt!
Gelukkig komt het allemaal weer goed!
Wel echt belachelijk van de politie!!

Olympia

Re: Help! Mijn paard is ontsnapt. *paard is gevonden*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:42

Moderatoropmerking:
Ik heb in de titel vermeld dat je paard gelukkig weer is gevonden. Tevens verplaats ik dit topic naar VVDD.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:42

Is hier ook zo, ik ben ook wel eens later en dan gaan ze tekeer :n

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:43

Ach, wat fijn dat ze terecht is en dat het allemaal meevalt.
Ik zou het nog wel even op papier zetten naar de politie toe dat er hier en daar wat mist in de communicatie. Hebben zij geen mondelinge overdracht bij het wisselen van de dienst? Daar nemen ze toch alle dingen voor die die nacht/avond zijn voorgevallen. Dan zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn om jou gelijk te bellen toen ze gevonden was.
Maar goed waar mensen werken worden fouten gemaakt. Ik zou ze toch ook nog wel even bedanken dat ze uiteindelijk wel goed hebben gehandeld. Als je het allemaal positief formuleert, dan wil het denk ik meer opleveren dan als je een boze brief schrijft.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:44

Avelien ook +:)+

De prikkeldraad waar je over sprak, is die van je eigen wei, of heeft ze die ergens anders opgedaan?

loonew

Re: Help! Mijn paard is ontsnapt. *paard is gevonden*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:45

Ik heb het vanaf gisteren gevolgd ben blij dat ze terecht is!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:45

Wat fijn dat ze terecht is, en godzijdank is ze niet levensgevaarlijk gewond.
Heel veel succes en sterkte met her herstel.

Mag ik je misschien een tip meegeven? Mijn paard heeft 2 jaar terug met 4 benen vastgezeten in een veerooster en had dus ook heel veel (diepe) wonden op de benen. Te vergelijken met draadwonden.
Naast traumeelpillen heb ik heel veel baat gehad bij Dermiel wondzalf en spray en Mesitran. Beide middelen zijn op basis van honing wat een snel en erg mooi herstel geeft. Er zijn bij mijn paard nauwelijks littekens achtergebleven.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:47

Fijn dat ze weer thuis is en de wonden naar omstandigheden meevallen! Hopelijk geneest ze snel en komt ze er weer helemaal bovenop. Ik las op de vorige pagina al de tip over Mesitran, die kan ik je ook zeker aanraden! Heb zelf goede ervaring, ook met draadwonden. Voorkomt naast littekenvorming ook ontsteking en bevorderd genezing.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:48

IKbenEllen schreef:
De prikkeldraad waar je over sprak, is die van je eigen wei, of heeft ze die ergens anders opgedaan?

Doet dat er echt toe?

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:49

Wat fijn dat ze thuis is.
Ik kan me je gevoelens heel goed indenken, heb het ooit ook eens meegemaakt.
Mijn paard is ooit eens uitgebroken aan de N34, een paar uur rond gedwaald en aan het begin van de nacht gevangen. Toen ik haar 's ochtends niet in het land aantrof gelijk de politie gebeld en binnen een half uur werden we terug gebeld dat ze ergens vlakbij op stal stond. Ze had helemaal niks.
Ik praat nu wel over bijna 20 jaar geleden. De communicatie met de politie verliep toen nog wel wat soepeler..

Sterkte alsnog!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 15:51

IKbenEllen schreef:

Nee joh ik heb absoluut geen prikkeldraad om mijn land heen staan :n. Dat doe je niet als paardenhouder!

Alleen de veehouders hier in de buurt gebruiken niet anders. In het weiland waar ze als laatste was gezien (en wat ik vannacht dus heb uitgekamd) lagen wel meer stukken los prikkeldraad, helaas. Struikelde er zelf ook over.

x_Fadigho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:55

TS, wat fijn dat je merrie weer gevonden en thuis is en er geen pezen oid geraakt zijn..
Ik wens je heel veel sterkte met de ''shock'' van de hele nacht/ochtend waar je in hebt gezeten,
en hoop dat je merrie + jij snel weer de oude zijn! Toch vind ik het SCHANDALIG van de politie
dat hun zo hebben gehandeld.. maargoed, Sterkte!
<3

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:55

Wat fijn dat ze weer thuis is!