Pony gered, ons pennyverhaal *overleden*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Femmz

Re: Pony gered, ons pennyverhaal (hopelijk met happy end...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:23

who wat een verhaal, dat sommige mensen hun shetlanders zo slecht kunnen behandelen!. Echt super dat jullie deze shetlander zo goed verzorgen,. Hoe is het eigenlijk afgelopen met de zwarte shetlander?

celinedaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 15:12

daar mag je trots op zijn dat jullie dat doen !

annemiekje40

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 15:18

ook hier een stille lezer. Pfff wat een verhaal zeg, we duimen mee met jullie!!!!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 15:39

Ik heb net het hele verhaal gelezen en wil zeggen dat ik diep, diep respect voor jullie heb dat jullie deze pony proberen te redden! En wat zullen jullie moe zijn ondertussen...
Ik hoop dat de verbetering doorzet en Gimli over een tijdje weer vrolijk door de wei kan huppelen.
Heel veel succes en sterkte gewenst met de kleine man!

nura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 15:47

Echt goed. Hoop dat het goed komt.

vrgr

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 19:55

Hoe'st met Gimli? Alles nog goed?

tamara_sissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 20:26

Ja, komaan, laat ons nog even weten hoe het vandaag ging?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 20:43

+:)+ meiden.
ben een stille meelezer.
jullie doen goed werk *\o/*

karoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 23:35

Gimli had vandaag net als gisteren een hele goede dag. Hij heeft vandaag in totaal 5 uur rechtgestaan en heeft 2 keer met een beetje ondersteuning 10 meter gewandeld. Het gaat dus stilaan de goede kant op :)
Met Bles, de andere pony, gaat het super, ze staat in een kudde met een shetter (haar beste maatje intussen), een fjord en nog 2 grote paarden.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 07:52

karoke schreef:
Gimli had vandaag net als gisteren een hele goede dag. Hij heeft vandaag in totaal 5 uur rechtgestaan en heeft 2 keer met een beetje ondersteuning 10 meter gewandeld. Het gaat dus stilaan de goede kant op :)
Met Bles, de andere pony, gaat het super, ze staat in een kudde met een shetter (haar beste maatje intussen), een fjord en nog 2 grote paarden.

Dat klinkt veelbelovend, zelfs deze negatieveling ziet het langzaam positiever :D

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 09:09

Ohhh wat een fijn nieuws om de dag mee te beginnen. Helemaal super om dit te lezen. Top dat jullie het zo lang volhouden. Nu maar hopen dat Gimli het zelf ook zo goed volhoudt en dat de vooruitgang langzaam maar zeker is.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 09:34

Goed nieuws, super!

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 09:47

waauw, dit had ik al verwacht.

Ik geloof wel dat het nog redelijk goed gaat komen, heeft alleen heeeeeeeeeeel veel tijd nog nodig........

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:45

Oh, wat goed!!! Fijn dat het zoveel beter gaat hoor... Wat heerlijk dat hij zelf ook zo lekker meewerkt!! Super!!!

karoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:54

Hij heeft deze morgen alweer 10 meter gewandeld en 2 uur rechtgestaan. Over een half uurtje ga ik terug naar daar, maar nu eerst eten

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:55

Hij komt er wel! En dat allemaal dankzij jullie. Diep, diep respect!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 15:59

jesito schreef:
karoke schreef:

Dat klinkt veelbelovend, zelfs deze negatieveling ziet het langzaam positiever :D

ik zie het nu ook positiever! *\o/*
Fijn dat jullie gewoon naar jezelf hebben geluisterd,en hem nog even de tijd hebben gegund!
Ik ben hier echt blij om hoor!Ik hoop zo dat het goed komt! :j

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 15:59

oh wat fijn om te lezen!!!

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:39

Wat een goed nieuws! Zou het dit kleine dappere ventje dan toch gegund zijn om van een fijn leven te mogen genieten? Ik hoop het zo voor jullie!

karoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:54

Vanmiddag opnieuw 1,5 uur rechtgestaan. Nu krijgt hij rust tot 7u en dan nog een keertje

tamara_sissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:55

Wat goed zeg! *\o/*
Ik hoop dat 't verder de goeie kant blijft op gaan.
Kunnen jullie misschien nog eens een fotootje plaatsen?

natje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:56

Wow, zojuist (een uur of 2 geleden) dit topic gevonden en helemaal doorgelezen. Bij het lezen van de titel dacht ik echt dat hier een paar kleine meisjes een zielig paardje gevonden hadden maar bij het verder lezen steeg mijn respect voor jullie!
Niet alleen voor jou en je vriendin die deze paardjes hebben gered van het weilandje, maar ook voor jullie helpers die samen met jullie hun rug riskeren voor het optillen van een shet. Hebben jullie hem ook gewogen toen jullie hem meenamen? Ben wel benieuwd hoeveel hij al is aangekomen. Verder is het natuurlijk zo dat het lichaam alle eiwitten al op had en het lichaam begint eerst aan de spieren met afknabbelen omdat dat makkelijker af te breken is dan vet. Daarna het vet nog, dus hoelang die spieren al op zijn is de vraag en het opbouwen zal dan ook lang duren.

Ik heb onwijs respect voor jullie doorzettingsvermogen en zo te horen komt er ook wel een happy ending bij deze lieve shet.
Ook hoop ik dat jullie nog iets van de DA en smid kosten kunnen verhalen op de oude eigenaar. Als is het alleen maar de voorrijkosten oid. ze zijn zo vaak bij jullie geweest...

Heel veel succes nog de komende weken/maanden en ik hoop dat deze stijgende lijn steeds steiler zal worden omhoog.

Ik wacht nog wel op foto's van de verbeterde versie:D en laten we hopen dat hij steeds beter zal wandelen.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:10

OOooh dames! Ik wordt hier blij van hoor! *\o/*

En echt, super dat jullie hem dan vanmiddag ook even lekker met rust hebben gelaten en dan vanavond weer opnieuw gingen proberen... hij wordt anders misschien wel weer zo overmoedig dat hij het allemaal even niet aan kan de dag daarop... Dit is echt heel erg positief nieuws :)

_/-\o_

karoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:22

Gisteren heeft hij in 's namiddags en 's avonds nog telkens een uurtje rechtgestaan.
Deze morgen ging het een pak minder goed, we hebben hem met veel moeite 5 min kunnen rechthouden en toen moeten neerleggen omdat het gewoon niet meer ging met mijn rug. Maar na 3 heel goede dagen is het niet abnormaal dat hij nog eens een terugvalletje heeft.
Nu vertrekken naar men werk en hopen dat de rugpijn over gaat, zodat ik hem deze avond nog eens terug kan rechtzetten. Ondanks de vele helpers in het begin, is het stilaan aan het terugvallen op nog slechts 3 mensen die regelmatig kunnen komen, waarvan 1 enkel 's avonds, dus als ik wegval zitten we met een serieus probleem ;(

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:43

Ik heb gelijk even in je profiel gekeken maar weet niet iemand die bij jou in de buurt woont. Kun je hier op Bokt geen noodoproep doen onder de bokkers. Dat zijn in ieder geval mensen die iets met paarden hebben en die het verhaal hier kunnen lezen en zien hoeveel goed werk jullie al hebben verzet. Het zou toch zonde zijn als Gimli een terugval zou krijgen omdat er te weinig mensen zijn die jullie kunnen helpen.