Klein verwaarloosd ding van de paardenmarkt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:06

Natuurlijk is het geweldig dat jullie deze pony een goed tehuis bieden, maar hiermee wordt wel deze smerige paardenhandel in stand gehouden. Die man van wie deze pony is geweest heeft nu goed gecasht en gaat dus lekker door met het verwaarlozen en doorverkopen van pony's. Het is daarom ook beter geen verwaarloosde hondjes, katjes, pony's enz. te kopen omdat je zo de handel in stand houdt. Waarschuw in plaats van daarvan de politie, dierenbescherming, AID enz, maar ga niet de portemonnee van dierenverwaarlozers spekken. Dat klinkt hard, maar door deze 'zielige-dieren-industrie' blijven zulke mensen doorgaan.

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:48

Knuf voor Muff! :(:)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:51

ik vind het echt tof wat je er allemaal voor over hebt.
ik ga je volgen.
+:)+

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:21

gabjj8 schreef:
@StalNollie; Wij kunnen dat paardje niet kopen, want ze heeft geen geldige papieren... Dus al zouden we haar kopen, dan is ze illegaal van ons, en dat willen wij niet!
Het diertje staat nu lekker op de wei, en de dierenbescherming houd ook haar in de gaten :))

vreemd verhaal, laten chippen paspoort aanvragen en klaar.[/quote]

Pff... daar heb je dat zeikerige bokt weer hoor :(
Wij kunnen geen papieren aanvragen voor dat paard zolang die van hem is, hij mag dat paard niet eens verkopen..
Paard heeft een chipnummer, daar heb ik nergens iets over gezegd, maar papieren heeft ze niet.
Dus waarom zullen wij het risico nemen door een paard illegaal aan te schaffen, terwijl de DB haar in de gaten houdt?[/quote]

StalNollie

Re: Klein verwaarloosd ding van de paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:47

@yvonnedv : ZUCHT daar heb je weer een bokker die oude koeien uit de sloot haalt, dit is al een ouder bericht en werd niet meer op door gegaan, ben nog wel in het topic omdat ik benieuwd ben hoe het met de kleintjes verder gaat.

zucht }:0

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 00:02

Sjolvir schreef:
Wat zonde dat dat kleine ding zo ziek is.
Beterschap met hem.

Ander vraagje.
[ITP] Vive la vie (BWP) onze toekomstige aanwinst en Alwin.
De merrie in dat topic, gaat ze nog verhuizen en ga je daar nog wat mee doen?
Ze zou toch bij Alwin in de buurt komen te staan?
Ze staat daar zo eenzaam... vind dat zo'n sneu gezicht.

Sorry ik reageerde op dit berichtje wat onderaan de vorige pagina staat

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 00:27

Oh jee, wat ontzettend sneu. Arme pony, ik hoop dat hij snel opknapt. :(:)

Nog wel vraagje v.w.b. die rechtzaak, op welke gronden zou je die aan willen spannen? (ik ben bang dat dat namelijk totaal geen zin gaat hebben)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 00:30

Depende schreef:

Nog wel vraagje v.w.b. die rechtzaak, op welke gronden zou je die aan willen spannen? (ik ben bang dat dat namelijk totaal geen zin gaat hebben)

Was ik ook benieuwt naar ;)

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 10:33

Sjolvir schreef:
Beterschap met hem.

Ander vraagje.

Nee, daar kunnen we niets mee doen, het dier mag niet verkocht worden, want de papieren zijn niet geldig, en het chipnummer klopt niet..
Ze is inderdaad erg zielig, de dierenbescherming is al op de hoogte en houdt het in de gaten.
Wanneer ze weer terug zou moeten naar stal, zetten we er een inspectiedienst op die der in beslag neemt, want op de wei kan ze nog bewegen, in stal niet...

Het gaat iets beter met Muffin, maar bij overmaat aan ramp gaat het ook minder met Beatle.
We geven ze nu 100gram zandweg per dag, want de darmen en maag zitten vol met zand van de paddock.
Ze staan nu alleen op de stenen en de stal (is ook nog een aardig stukje hoor)..
De dierenarts heeft ons een grote spuit gegeven en hiermee krijgen we de medicijnen met veel moeite naar binnen, maar het lukt godzijdank!!
Vanochtend toen ik aankwam stond Muffin alweer helemaal te gillen en achter me aan te rennen, dus het gaat echt stukken beter :D
Inspectiedienst is nog langs geweest bij die handelaar... maar die vond de conditie nog niet slecht genoeg van de dieren, dus hij mag ze houden.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 10:36

Depende schreef:

Ben bang dat het ook geen zin gaat hebben, maar we willen ons gelijk krijgen dat de dieren gewoon echt verwaarloosd zijn en in een ontzettend slechte conditie.
De AID doet er gewoon niets aan, en de dierenbescherming ook niet.
Hij vind dat ze nog een redelijke gezondheid hebben, wel minimaal, maar het gaat nog volgens hen.
Volgens mij gaat het helemaal niet! :( Een paard hoort een goede conditie te hebben en geen minimale!

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 10:37

Ankie2011 schreef:
Natuurlijk is het geweldig dat jullie deze pony een goed tehuis bieden, maar hiermee wordt wel deze smerige paardenhandel in stand gehouden. Die man van wie deze pony is geweest heeft nu goed gecasht en gaat dus lekker door met het verwaarlozen en doorverkopen van pony's. Het is daarom ook beter geen verwaarloosde hondjes, katjes, pony's enz. te kopen omdat je zo de handel in stand houdt. Waarschuw in plaats van daarvan de politie, dierenbescherming, AID enz, maar ga niet de portemonnee van dierenverwaarlozers spekken. Dat klinkt hard, maar door deze 'zielige-dieren-industrie' blijven zulke mensen doorgaan.

Aan dit soort berichtjes heb ik niets..
Het blijft allemaal toch wel in stand en de DB DA en AID is al ingelicht maar doen er zoals je ongeveer al 10x heb kunnen lezen niets aan!

Ik weet toch dat deze 2 kleintjes het kunnen overleven, waarom zou ik ze niet gekocht hebben dan?? ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:41

gabjj8 schreef:
Ankie2011 schreef:

Aan dit soort berichtjes heb ik niets..
Het blijft allemaal toch wel in stand en de DB DA en AID is al ingelicht maar doen er zoals je ongeveer al 10x heb kunnen lezen niets aan!

Ik weet toch dat deze 2 kleintjes het kunnen overleven, waarom zou ik ze niet gekocht hebben dan?? ;)

niets van aantrekken ....het is toch nooit goed.
Als je het weet en ze dood laat gaan ben je een dierenbeul....en als je ze koopt en redt houd je het in stand.
Je hebt het gewoon goed gedaan.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:50

Nogmaals sterkte!

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 10:50

@bokt bestaat gewoon voor de helft uit zeikende mensen, je kan inderdaad niets meer goed doen in mensen hun ogen.
De wereld slaat op tilt :P

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:42

Jeetje arme paardjes.. Komt vast goed, met al die liefde en goede zorg die je ze geeft..
Niks van die negatieve berichten aantrekken hoor.. Ik heb heel veel respect voor je daden.

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:11

Ik heb alleen even je laatste berichtjes gelezen en begrepen dat hij veel last van zand in zijn darmen heeft. Ik heb ook zo´n merrie gehad, die had om de havenklap hevige zandkoliek. toen we eenmaal achter de oorzaak waren gaven we haar om de 3 dagen zelf gekookt lijnzaad en ze heeft nooit geen koliek meer gehad.

Helaas doet de LID en DB niet veel, zolang dieren eten en drinken hebben (al is het minimaal) zal er weinig gebeuren. Ze zouden hun maatstaven eens aan moeten passen aan animal cops ofzo uit de USA, al is het maar half dan zou er denk ik meer gedaan worden?

Sterkte met je pony in ieder geval.

tientje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:06

Ik heb niet het hele topic gelezen maar, wat een heftig verhaal zeg. Veel sterkte met de twee beesies, verschrikkelijk dat sommige mensen dit hun dieren aan doen. Fijn dat deze twee in ieder geval een kans hebben op een fijner leven

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:12

gabjj8 schreef:
@bokt bestaat gewoon voor de helft uit zeikende mensen, je kan inderdaad niets meer goed doen in mensen hun ogen.
De wereld slaat op tilt :P

hier geen zeikerd wil heel graag weten hoe het nu met hem gaat ?????

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:18

Hier nog iemand in spanning over de afloop van deze twee kleintjes.
Ik hoop er echt het beste van!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:12

gabjj8 schreef:
Sjolvir schreef:
Beterschap met hem.

Ander vraagje.

Nee, daar kunnen we niets mee doen, het dier mag niet verkocht worden, want de papieren zijn niet geldig, en het chipnummer klopt niet..
Ze is inderdaad erg zielig, de dierenbescherming is al op de hoogte en houdt het in de gaten.
Wanneer ze weer terug zou moeten naar stal, zetten we er een inspectiedienst op die der in beslag neemt, want op de wei kan ze nog bewegen, in stal niet...

Het gaat iets beter met Muffin, maar bij overmaat aan ramp gaat het ook minder met Beatle.
We geven ze nu 100gram zandweg per dag, want de darmen en maag zitten vol met zand van de paddock.
Ze staan nu alleen op de stenen en de stal (is ook nog een aardig stukje hoor)..
De dierenarts heeft ons een grote spuit gegeven en hiermee krijgen we de medicijnen met veel moeite naar binnen, maar het lukt godzijdank!!
Vanochtend toen ik aankwam stond Muffin alweer helemaal te gillen en achter me aan te rennen, dus het gaat echt stukken beter :D
Inspectiedienst is nog langs geweest bij die handelaar... maar die vond de conditie nog niet slecht genoeg van de dieren, dus hij mag ze houden.

Jammer van die merrie, leuk diertje om te zien, staat daar beetje dom alleen te verpieteren.
Als die handelaar nou slim is regelt hij dat het met de papieren gaat kloppen, dan kan hij haar verkopen en kan dat beestje naar een leuk huis.
(Kan je mij PB-en van wie hij momenteel is?)

Muffin dus al stuk opgeknapt, gelukkig!
En Beatle ook al in de lappenmand, gaat niet echt denderend...
Beterschap.

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:03

wat leuk dat jullie voor die shet willen zorgen :)
Het zou een heel mooie pony zijn als hij opgeknapt is :+:

hoe gaat het nu met hem?

MendyGinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:17

Wat vervelend dat het slechter ging met Muffin en nu ook met Beatle.
Maar gelukkig nu wel al weer wat beter met Muffin. Gelukkig. Nog veel sterkte!

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 00:58

geerke schreef:
niets van aantrekken ....het is toch nooit goed.
Als je het weet en ze dood laat gaan ben je een dierenbeul....en als je ze koopt en redt houd je het in stand.
Je hebt het gewoon goed gedaan.

Precies, je kunt niet heel bokt het naar hun zin maken.
Ik vind dat je supergoed bezig bent gabjj8! Je kan trots op jezelf zijn. :(:)

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 16:18

Het gaat best goed met de 2 smurfen!!

Muffin neemt tot nu toe netjes zijn medicijnen en knapt zienderogen op :o
En Beatle is gewoon weer strontvervelend!
De beschermengel heeft ze beschermd :D

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:19

Wat super +:)+ :D