Een van de laatste mooie dagen met mijn allerliefste Flash.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Re: Een van de laatste mooie dagen met mijn allerliefste Flash.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:09

Dat is een heel speciale plek dan! Ik kan me echt nog goed herinneren dat je die beelden plaatste. Toen ging het zo ongelooflijk goed met Flash. Wat hebben we genoten van jouw avonturen met Flash! Dat neemt niet weg, dat nu Flash haar weg heeft voortgezet naar een andere plek, jij nog steeds de moeite waard bent. Ik volg je verhalen nog steeds met interesse en weet dat ondanks dat ze er lijfelijk niet meer is, ze er altijd nog is, zolang ze herinnert wordt. Over je schouder kijkt ze nog steeds met je mee. Ik weet zeker dat ze ook het paard aan wijst, wat ze aan jouw zorg wil toevertrouwen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:20

Ik vind het ook heel leuk om te ervaren dat in een topic alleen maar lieve en meelevende berichtjes geschreven worden. Dat zie je niet zo heel veel meer op bokt.

Ik vind het jammer dat ik je verhalen pas gevonden heb in dit topic en in het topic van de zorgenkindjes. Maar je kunt je verhalen zo mooi verwoorden iedere keer. En er spreekt zoveel gevoel uit, dat is gewoon mooi om te lezen. En Flash heeft volgens mij een geweldig leven gehad, de ritten die jullie maakten zijn allemaal kleine avonturen op zich. Gewoon met een halstertje en een touwtje en alles zo relaxed, dat vind ik mooi :j

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 00:00

Wow Anouk ik smelt weg van je mooie woorden :* en bloos tegelijkertijd :o dank je vrouw word er verlegen van en dat is niets voor mij :=

Inderdaad maikeltje het is ongelooflijk dat bokt ook een andere kant heeft met mensen met het hart op de juiste plaats.
Ik blijf het schitterend mooi vinden en geeft me een zeer groot gevoel. <3
Ook ik vind het jammer dat we niet jarenlang hebben kunnen doorpraten over onze zorgenkindjes.
Achteraf gezien denk ik dat ik er echt naartoe aan het leven was en denk ook wel dat we het goed hebben gedaan zo.
Puf daar ga ik weer, maar de twijfel zal altijd blijven ben ik bang.
Voor jou komt er ook een zeer moeilijke tijd aan, ik denk dagelijks aan jou en de andere mensen in het andere topic wat jullie allemaal voor jullie kiezen krijgen en de zorgen op het moment. ;(
En hoop dat jij als je dat wilt en goed doet net zoveel respons krijgt als wij hebben gehad.
Want ik geloof echt dat het helpt.

Tja mijn Flashje mijn mooie meisje, nooit gedacht at ik haar ooit zou kunnen rijden.
Zo´n kleine opdonder en karaktervol paard wat ze was. :D
Het was een hele ervaring met inrijden en dat inderdaad bitloos.
Alles leek zo mooi en was mooi. :+:
Ooit hoopte ik haar zonder iets te kunnen rijden door de bergen, ik weet zeker dat ze me zoals altijd veilig thuis had gebracht.
Alleen heb ik het nog nooit aangedurft, en dacht nog wel tijd te hebben.
Maargoed we hebben 6 hele mooie jaren gehad en deze 6 jaren 3x keer zo intens geleefd.
Daar mag ik blij om zijn en dat ben ik ook.
Puff ben alweer een boek aan het schrijven en val regelmatig in herhaling. :o

Weer hartelijk bedankt voor jullie lieve woorden, het klinkt ondertussen een beetje afgezaagt maar het voelt echt fantastisch. :*

Veel liefs,
Brenda.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:00

Nou Brenda, jij schrijft hier zo mooi dat ik er helemaal stil van ben :o , 't komt goed, dan doen al die mooie herinneringen alleen nog maar goed en niet meer zo'n pijn :j <3

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:37

Zoals jij mij altijd vrouw noemt, zo nu ik jou:
Vrouw jij bent er bent altijd voor ons, voor mij en ik vertrouw erop, ook voor anderen.
Ik ben zeer onder de indruk geweest van de 1ste keer dat ik jouw profiel doornam, jouw doorzettingskracht en liefde en je liefde voor Flash straalde daar al zo enorm uit.
Ik omhels je en bedank je vanaf deze verre en toch dichtbije plaats voor al jouw support aan mij en hoop dat jij weer hernieuwd plezier weet te vinden.
Ik kan alleen maar hopen dat je verder blijft schrijven. Merci! Ik ben reuze benieuwd naar je avonturen vanuit ZuidSpanje.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:44

Wat blijft dit toch een mooi topic, ondanks de verdrietige reden waarom dit is geopend.
Ik ervaar ook heel veel warmte en respect in dit topic, terwijl het naar een ander gericht is voelt het alsof het voor iedereen is die deze ervaring heeft meegemaakt of voor deze moeilijke beslissing staat.
Fijn ook om te lezen Brenda dat je stukjes bij beetjes weer met een lach aan Flash kan denken, het blijft altijd moeilijk en verdriet zal je altijd om Flash houden, alleen het wordt minder scherp. Het wordt verdriet met een zachter randje
:') Dit is een mooie smiley, door je tranen heen toch een glimlach.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:21

Heel veel sterkte met het verlies van dit speciale practige dier :(:)
Het klinkt als een heel speciaal lief dier!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 00:34

Lieve Manon,
Elke keer denk ik van dat was dan mijn laatste berichtje in dit topic.
Maar gelukkig zijn er net als jou nog mensen die dagelijks aan mij/ons denken. :+:
Het blijft me zo goed doen dat wil je niet geloven.
Jij ook met je mooie woorden hier laat me bloeien, het valt niet uit te leggen maar ik ben je ontzettend dankbaar.
Weer hartstikke bedankt voor je mooie woorden :*

Wenda vrouwtje :D ,
Zo lief wat jij ook zegt. :+:
Inderdaad Flash was alles voor me.
Maar mensen zijn voor mij ook absoluut de moeite waard. :j
Dat heb jij en alle andere hier laten weten, het is fijn zoveel lieve woorden te mogen ontvangen.
Over onze avonturen houd ik je natuurlijk op de hoogte.
Gisteren zijn we weer thuisgekomen. |(
Het was al ontzettend moeilijk alleen al deze provincie in te rijden.
Ik wilde direct omkeren, de confrontatie aan gaan is zeer moeilijk weer.
Maar goed ook hier moeten we doorheen.
De komende dagen ga ik mijn huis leeghalen want we gaan ons voorlopig zettelen in Benidorm.
Hopelijk vinden we daar nieuw geluk, maar daar ben ik bijna wel van overtuigt.
Nogmaals hartelijk dank voor je lieve woorden en dat je met ons meeleeft, je bent een schat!!
Een hele dikke kus voor jou :*

Astrid ook jij weer ontzettend bedankt voor je lieve woorden. :+:
Ik blijf het zeer bijzonder vinden hoe jullie allemaal zo ontzettend met ons meeleven.
Ik hoop dat niemand dit heeft mee hoeven te maken.
Maar ik weet dat ik niet de enigste ben en dat iedereen die zijn geliefde dier is kwijt geraakt een groot verdriet heeft.
Aan de andere kant weten we en willen we onze diertjes overleven.
Maar het is ontzettend moeilijk.
Dank je wel voor je smiley een zeer lief gebaar van je. :*

passieAppel dank je wel. :*
Flash had haar nukken als een echte merrie, maar ook een hele lieve kant.
Het was een zeer bijzonder paard met een heel speciaal karakter.
Ook in dit topic blijkt hoe bijzonder en geweldig ze wel niet was.
Als ik weleens een topic opende kreeg ik naar mijn mening weing respons. :o
Nu blijkt dat ze toch de moeite waard was en ben zeer blij dat ze tenslotte in dit topic zo ontzettend veel aandacht heeft gehad dat het alle oude topic doet vergeten.
Hier blijkt dat ze ook voor vele bokkers een heel speciaal dier was.
En dat verdient ze want dat was ze ook, mijn mooie kleine meisje <3

Nu moet ik weer huilen, het is niet makkelijk weer thuis te zijn..........................
Twee maanden hebben we deze plek geprobeert te ontlopen.
En nu komen we weer in de werkelijkheid terug |( .
Gisteren was het precies twee maanden geleden dat ze naar de mooie volle groene weides met vele maatjes ging.
Weer heb ik haar favoriete paardenbloemen geplukt, in een bos gebonden en drie appels op de plek waar ze is overleden neergelegt.
Haar wei is niet meer wat het was, veel onkruid en er ligt geen verse mest meer. ;(
Flash komt niet meer aanlopen met haar geweldig harde hinnik. |(
De appelboom in haar wei hangt vol met appels, normaal hadden deze geen tijd om te groeien. :=
Het is ontzettend moeilijk om daar te zijn en een heel leeg gevoel te hebben, maar heb het gevoel alsof ik het moet doen en doe het dan ook.
Ik heb weer heel hard gehuild terwijl ik rondliep in haar wei.
Ook heb ik een tijdje in haar stal gezeten en herrineringen opgehaald, gelukkig kwam daar door de tranen heen een enkele glimlach.
Ernesto bleef in de auto, maar heeft daar ook weer hard zitten huilen.

Een man die altijd Flash kwam knuffelen, vroeg waar we Flash hadden gelaten.
Ik zei dat we haar tenslotte hebben laten in laten slapen.
Hij was zo geschrokken en liep meteen van me weg, terwijl deze man soms wel een half uur met me kwam praten als ik Flash liet grazen in de andere wei. ;(
Tot op de dag van vandaag merk ik dat ze zeer bijzonder was en zeer geliefd was.
Dat doet me ontzettend goed en daar ben ik ondanks het verdriet wat we hebben ontzettend blij mee.
Dat geeft ons zoveel kracht ondanks het vele verdriet wat we hebben :) .
Het is zo mooi en we zijn jullie allemaal ontzettend dankbaar, want zonder al deze mooie woorden en al deze aandacht die we hier in het topic en ook van mensen hier krijgen hadden we ons er vast niet zo goed doorheen gewerkt.
Dus nogmaals iedereen ontzettend bedankt voor alle lieve woorden en nog steeds het medeleven wat jullie weten te betuigen. :* :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 00:56

Brenda, vergeet niet dat ik ook erg vaak aan jullie denk.
Aan jou, Ernesto, Flash en ook een beetje aan Senna.
Ik heb niet altijd de mogelijkheid om je dat te vertellen, maar ik hoop dat je het weet. :(:)

Twee maanden geleden, het voelt af en toe als gister en zeker nog geen 2 maand.
Je wei vol onkruid ken ik zelf ook, nadat mijn paardje er niet meer was.
Dat kwam zelfs boven Rowan uit en het hele weiland-gevoel is weg, alsof er nooit een paard heeft gestaan.
Een soort van leegte, onwerkelijkheid.. "Is dit mijn wei? Heeft mijn pony hier tot voor kort gestaan?"
Ik denk niet dat het ooit zal wennen en ik hoop dat je, nee, jullie binnenkort een vast plekje hebt en zo kunnen bouwen aan iets nieuws.

Als je ooit iemand nodig hebt om tegen te schreeuwen of schelden of gewoon even je hart te luchten, mag je me altijd pb'en.. :+:
En denk niet dat mensen je vergeten zijn.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 01:59

Ja Tien het is alweer twee maanden geleden ;( .
En tuurlijk weet ik het schatje dat jij ook met je gedachten bij ons bent.
Andersom is dat ook zo :j .
Jij hebt ook zoveel voor ons betekent en nog steeds elke dag als ik het ontzettende mooie filmpje bekijk wat je voor ons gemaakt hebt. <3
Lief van je dat ik je altijd mag pben als het nodig mocht zijn zal ik daar zeker gebruik van maken en ook als jij het moeilijk hebt weet je me hopelijk te vinden.
Je bent een schat :*

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 08:13

Tjonge, alweer 2 maanden terug, had helemaal niet door dat de tijd zo snel ging..
Moeilijk om dan weer in haar weiland te moeten komen.. Weet niet zo goed wat nog meer te zeggen, maar veel sterkte nog steeds de komende tijd!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 08:43

Ja Bren idd 2 maanden geleden, als de dag van gisteren. En toch gaan we door en proberen dit te doen met een glimlach op ons gezicht terwijl ons hart vaak van binnen nog een keer doodgaat.Overal waar je gaat en staat zal ze op je netvlies gebrand zijn en zonder dat je het wilt komen gevoelens en herinneren naar boven, het is aan ons om het verdriet om te buigen in herinneringen met een lach zonder de pijn, maar dat dit een lange weg is met veel hindernissen is mij nu wel duidelijk.......
Als je je erg verdrietig en alleen voelt Bren , je weet me te vinden , Sterkte ennne, je niet eronder laten krijgen hoor!!

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:16

Ik zit hier de berichtjes met kippevel te lezen. 2 maanden alweer. De tijd gaat maar door en door. En je moet door maar kan me voorstellen dat het soms vreselijk moeilijk is. Ook ik denk nog vaak aan je mooie paardje flash. Heb haar naam altijd geweldig gevonden. En die foto's geweldig om naar te kijken. Fijn dat je er nu ook met een glimlach naar kan kijken bren. En echt geweldig om al die berichten van andere lieve bokkers te lezen. Hoe hard het elders op bokt er aan toe kan gaan, hoe respectvol het hier is. Jullie zijn kanjers! En een dikke knuffel voor jou brenda.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:35

Zo bijzonder, ik kende Flash niet persoonlijk, maar kwam Brenda ooit eens tegen hier in een topic en heb zo Flash "leren kennen" en haar band met dit zo bijzondere paard. Ook vaak lang uit het oog verloren hier op bokt en dus wat een schok en wat is ze toch bijzonder geweest voor veel mensen <3 <3 <3 . Voor nu: heel, heel veel geluk in Benidorm!

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:51

Sterkte met inpakken Brenda , weet dat er altijd mensen zullen zijn die aan je denken en het beste met je voor hebben :(:)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 22:15

Diane_ je hebt gelijk er valt niet veel meer te zeggen.
Toch wil je bedanken voor alle lieve berichtjes die je hier geplaatst hebt.
Ik heb er erg veel steun aan gehad!

Inderdaad As we moeten door, jij weet mij ook te vinden he!!

Jaqc inderdaad het is zo´n mooi en liefdevol topic geworden.
Gelukkig zijn niet alle bokkers hard en hebben hun hart op de juiste plaats zitten.
Het is geweldig mooi.
Gisteren heb ik alle 17 paginas nog eens doorgelezen en alle berichtjes zijn stuk voor stuk prachtig <3 .
Net als de film van Tineke helpt het heel goed bij de verwerking.
Een dikke kus terug en jij ook nogmaals ontzettend bedankt voor al je lieve berichtjes hier en via pb.
Je bent een schat :* .

Ja Manon dat was ook een zeer moeilijk topic inderdaad ;( .
Sorry dat ik je zo heb laten schrikken en bedankt dat jij hier ook volop hebt gereageert met lieve berichtjes.
Hopelijk komen we elkaar snel weer tegen met leukere berichten.
Een dikke kus voor jou je bent een geweldig liefdevolle vrouw :+: .

Petrea dank je wel, daar ben ik van overtuigt dat heeft dit topic wel bewezen :j .

Heel hartelijk bedankt iedereen jullie zijn schatten!!

Liefs, Brenda :*

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:29

Van mij ook veel sterkte Brenda en en een fijne toekomst gewenst in Benidorm!!! Het ga je goed...samen met Ernesto komt dat dik in orde! Jullie zijn een prachtteam. :+:

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 22:58

Dank je iana voor je ontezettende lieve woorden <3
Ik heb ook het idee dat het helemaal goed gaat komen :j

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 01:06

Brenda: Ik leef met die gedachte, dat een dier wat zo veel voor je heeft betekend, nooit van je zijde wijkt. Die staat je nog bij in raad en daad. En op een dag zul je weten dat dat zo is. Ik ken er al een paar voorbeelden van. Zulke dieren zijn heel erg bijzonder. Ik leef er zelfs een beetje naar. Ben een echt gevoelsmens. Nadeel is dat mensen mij daardoor enorm kunnen kwetsen, dus als het even kan, houd ik ze op veilige afstand. Heel mooi dat je de andere kant van ze hebt gevoeld! Dat is ook bijzonder. Ik ben nog niet zo ver dat ik een topic als deze zou kunnen openen. Het is een heel mooi topic geworden.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 23:42

Anouk datzelfde ervaar ik ook met mensen, misschien zelfs nog wel sterker.
Maar misschien wat jij zegt ga ik dat ooit ervaren met Flash, hoewel de afgelopen twee maanden zijn er dingen gebeurd waarvan ik dacht, he dit is een signaal van Flash.
Of het echt waar is geen idee mar daar houd ik me dan mar aan vast.
Het is jammer dat jij niet net als ik ook van mensen houd, vroeger had ik dat ook niet maar Ernesto heeft me deze goede eigenschap aangeleerd en geloof me je leeft veel gezelliger in een wereld met mensen.
Niet alle mensen zijn slecht, dat zie je aan alle bijzonder mooie berichtjes hier, hoeveel mensen er meetreuren en meeleven.
Ik denk dat jij echt iets mist in je leven door alleen open te staan voor dieren, tenmiste ik weet dat ik heel veel gemist heb in de jaren voordat ik deze mooie les van Ernesto heb gehad.
Ik ben blij dat ik van dieren maar ook van mensen kan houden, dat maakt mijn geluk compleet.
Als ik jou was zal ik zeker een topic openen en er proberen voor open te staan.
Dank je wel voor je berichtjes en hopelijk zien we snel een topic van jou voorbij komen.

Liefs, Brenda.

laylaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:01

lieve tantiee,
ik denk ook nog elke dag aan je!
ooit, op een dag, vind ook jij weer een paardje waar je weer gek op kan worden!
ookal zul je die lieve Flash* nooit meer vergeten!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 23:23

Hai lieve schat :*

Uiteraard blijft Flash elke dag in mijn gedachten en in mijn hart (evenals opa).
Deze twee prachtige wezens :+: waar ik zo trots op was in mijn leven zal ik nooit kunnen vergeten :n en denk elke dag aan ze :j

Flash heeft nu een veilig en zorgenloos plekje voor altijd in mijn hart en daarboven.
En natuurlijk komt er weer een paardje in de toekomst ik kan gewoon niet zonder deze prachtige dieren daar ben ik me elke dag steeds meer bewuster van aan het worden want,

Ik mis het kopen van wortels en appels
Ik mis het slepen met hooi en stro
Ik mis het uitmesten
Ik mis het hekwerk controleren
Ik mis het poetsen
Ik mis het gesmak op zoek naar grassprietjes
Ik mis de uitstapjes
Ik mis het kijken in de fantastisch ogen
Ik mis het uren zitten in de wei en verder niets
Ik mis de aaitjes over het zachte huidje,
Ik mis de hinnikjes.
Ik mis de warme adem op mijn wang
Ik mis het verzorgen

Kortom ik mis het bezig zijn met deze geweldige dieren goed wetend dat een volgend paard Flash niet is en nooit kan zijn gelukkig!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:28

@Brenda: er komt vast een leuk paardje op je pad, wie weet wel een leuk projectje waarvan Flash vindt dat het wel wat kan worden tussen jullie, jij hebt een heel groot hart, misschien denk je dat het vol is en er niet meer genoeg plaats is voor nóg een grote liefde, maar weet je? Je hart wordt dan gewoon nog een stukje groter :j .

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 00:17

Manon wat kan jij toch prachtig schrijven <3
Je hebt gelijk tuurlijk kun je van meerdere dingen tegelijk houden (dat bedoelde ik ook te zeggen maar zie nu dat ik een komma ben vergeten voor gelukkig) misschien op een andere manier maar het kan wel evenals dat elke bokker die zo met ons heeft meegeleefd ook hun eigen plekje hebben in mijn hart.
Het is zo´n ontzettend mooi topic geworden <3
Zo bijzonder en zo liefdevol voor Flash en ons, geweldig gewoon!

Het geeft zoveel warmte, liefde, oprechtheid en geluk ondanks het grote gemis dat valt gewoon niet te omschrijven en blijf iedereen daar ontzettend dankbaar voor. :*
Ik ben er echt van overtuigt dat jullie mij stuk voor stuk ontzettend hebben geholpen met de verwerking.
Zonder al deze mooie berichtjes was ik vast ingestort en had ik me zeker niet zo sterk gevoeld zoals ik me op het moment voel.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 01:40

Ah wat erg ik heb kippenvel :(:)
De foto hoe Flash met haar hoofd in de auto zit, uit je profiel, dat had zo Alves kunnen zijn!
Of de foto's dat ze in de gang staat...
En dat drinken uit het flesje...

Ik herken hier zoveel uit :j
Ik weet zeker dat Flash heel erg gemist wordt door jou er lopen heel veel paarden rond, maar zo een speciale band is heel erg bijzonder en krijg je niet zo 123 met ieder paard :n

Probeer de mooie dingen die je met Flash hebt te koesteren,
Je hebt een geschenk van haar gekregen voor de rest van je leven...

Denk aan Flash terug als je met een ander paard bezig bent, zij heeft het je geleerd/gegeven/laten zien, hoe zat het bij Flash?...
Ja het eerste jaar hadden jullie strubbelingen, daar ging het ook niet zo 123, hoe prikte je daardoorheen?
En ja met een vreemd paard kan je misschien ook een jaar strubbelingen hebben, maar je weet wat je er uiteindelijk voor terug kan krijgen, dat is te bijzonder om te laten liggen. En te zonde om niets mee te doen...

Een warme knuffel :(:)