Valeska schreef:Nogmaals, het stuitende ligt wat mij betreft niet bij het doodschoppen op zich, maar bij het plaatsen van de foto's waarbij je ziet dat de vos in doodsnood is, wetende dat er mensen stonden die het hadden kunnen eindigen.
En daarna de opmerkingen van mensen alsof dat arme beest het verdiend heeft om doodgeschopt te worden!
In deze zijn niet de dieren, niet de paarden, niet de vos, die zich beestachtig gedragen.
( ik heb tot dit antwoord gelezen, dus wellicht heb je al geantwoord op een soort gelijke vraag )
Wat had je willen doen dan?
Ik neem aan de vos proberen weg te jagen. Daarmee loop je grote risico's, namelijk dat
1. de paarden afgeleid worden waardoor de vos zijn kans schoon ziet om te bijten.
2. door er tussen te springen krijg je zelf een klap van een paard.
3. zelf gebeten worden door een vos die misschien wel hondsdolheid had.
Alle 3 risico's die ik liever niet loop. Dat omdat mijn paarden en ik mezelf belangrijker vind dan een ziek ogende vos.
Natuurlijk, de kans is er dat de vos schrikt en weg rent, maar dan had hij dat ook wel gedaan toen de paarden begonnen met schoppen.
Daarnaast, waarschijnlijk is dit in een zeer kort tijdsbestek gebeurt. Als ik een vos in mijn tuin zou zien lopen vanuit mijn raam zou ik ook foto's maken! Want wanneer zie je nou overdag een vos zo wandelen?
Wie verwacht nou dat die vos tussen de paarden gaat staan? En al helemaal dat de paarden onraad ruiken en beginnen te meppen?
Zulke dingen gebeuren echt in nog geen 30 seconden. En sorry, maar oliebol happeneds.
Overduidelijk geen Fantastic Mr Fox.
Prima dat mensen het schokkend vinden ( alhoewel je nergens rondvliegende hersenen ziet ) maar wat een moraalridders.
' Dierenbeul, stomme paarden, schaam je, om te kotsen, je mag je geen dierenvriend noemen'
Koekoek! Ik adviseer de mensen die zulke uitspraken doen, om eerst eens naar zichzelf te kijken. Daar zit overduidelijk iets niet lekker.