Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
griebels schreef:carolalisa schreef:zitake dat is dus ook een punt, als het niet zou mogen vanwege die wonden. het gaat mij erom (als je mijn lange post op pagina 10 had gelezen had je dat ook al begrepen) dat dit paard naar mijn idee de afgelopen maanden geen paardwaardig bestaan heeft gehad.
Gelukkig heeft ie nog een heel leven voor zich dankzij deze eigenaren
Arabiertje* schreef:Hier heb je je antwoord, en ik kan enkel maar zeggen. AMEN!![]()
Sportpaarden gaan nooit met andere paarden op de wei ook niet voor de brand. Als je een sportpaard heb kan dat gewoon niet, hij heeft ijzers op en je hem niet zomaar tussen de andere paarden loslaten zodat ze mekaar maar even doorstampen !!! Ik begrijp dat amateurs niet begrijpen wat een wedstrijdpaard is en ook niet begrijpen dat deze paarden niet tussen andere vriendjes door razen op de wei maar dat is zo. Als we verder gaan met onze bedenkingen moeten we niet met paarden rijden en ze ook nooit in een stal zetten en ze in het wild laten leven... en moeten wij ook geen kleren dragen en rondlopen als oermensen
Arabiertje* schreef:Bokt, blijft bokt hé
Maar weet niet of het eigenlijk nog zin heeft om te reageren. Het gaat hier om Pacha, enkel maar om Pacha. Niet over de weide, niet over zijn teen. Over Pacha!
Als de eigenaren nu de keuze maken om hun sportpaard apart buiten te zetten is dat zo. Ik twijfel er geen seconde aan of Pacha gelukkig is. Want aan de filmpjes te zien is hij dat welEn waarom '' de rest '' in de tekst nog staat. Het is een deel van het verhaal.. Ik heb er toestemming voor. Als je het niet wilt lezen hoef je het ook niet te lezen
poes schreef:Arabiertje* schreef:Hier heb je je antwoord, en ik kan enkel maar zeggen. AMEN!![]()
Sportpaarden gaan nooit met andere paarden op de wei ook niet voor de brand. Als je een sportpaard heb kan dat gewoon niet, hij heeft ijzers op en je hem niet zomaar tussen de andere paarden loslaten zodat ze mekaar maar even doorstampen !!! Ik begrijp dat amateurs niet begrijpen wat een wedstrijdpaard is en ook niet begrijpen dat deze paarden niet tussen andere vriendjes door razen op de wei maar dat is zo. Als we verder gaan met onze bedenkingen moeten we niet met paarden rijden en ze ook nooit in een stal zetten en ze in het wild laten leven... en moeten wij ook geen kleren dragen en rondlopen als oermensen
Zo raar.
Ik ken een hoop sportpaarden van alle klasses die gewoon in groepjes buitengaan.
Paarden zijn nog altijd even veel kuddedieren als honderden jaren geleden.
Zonde dat mensen dat niet snappen.
De reden dat ze mekaar onderuit trappen soms, is niet omdat het een sportâard is, wél omdat ze zo weinig bij soortgenoten komen, of te weinig buiten, dat ze gaan overreageren.
Verder vind ik het knap wat ze voor dit paard gedaan hebben, ik hoop dat hij gelukkig is
Arabiertje* schreef:Juist wamhorse.. Ik ga terug op mijn handen zitten. Maar soms is het wel erg moeilijk, de eigenaren zijn helemaal niet slecht voor Pacha.. Maar blijkbaar valt het moeilijk te begrijpen..